Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolme punkkia ihossa sieniretken jälkeen!!

Vierailija
12.07.2026 |

Ahdistuin ja pelästyin niin että itkuun purskahdin. Eihän tämä ahdistus ole enää normaalia! Käytiin perheen kanssa 5h sienimetsässä ja olin varustautunut ihon peittäviin vaatteisiin niin hyvin kuin osasin. Tein punkkitarkastuksen kotiin tultuamme ja vielä ennen nukkumaan menoa. Aamulla tohinoissa unohdin asian ja iltapäivällä kävin vartaloa läpi peilin edessä. Kolme!!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa,mulla ei ollut yhtään.

Vierailija
2/19 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei lisää ole paikoissa joihin et näe, esim. selässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ettei kimpussasi ole punikkeja. Ne imisivät sinut tyhjäksi.

Vierailija
4/19 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muu perhe? Oliko punkkeja?

Vierailija
5/19 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Missä päin Suomea?

Vierailija
6/19 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira oli mukanamme kun leikkasimme heinikkoa. 63 punkkia!!! Mulla vain 4, vain yksi kiinni. 

Vierailija
7/19 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa retkeilijöitä kehotetaan suikuttamaan vaatteisiin permetriiniä. Luulen jos housunlahkeetkin kyllästää riittää pitkälle. Se on vaaratonta ihmisille mutta tappaa punkit. Sitä on muistaakseni biokill torjuntaineessa. 

Vierailija
8/19 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne millin mittaiset nymfit on painajaista! Niitä ei kunnolla edes erota. Tää on ihan arpapeliä sairastuuko vai ei. Suomen kamalin ja vaarallisin eläin.

Vierailija
9/19 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

YHYY AHISTAA, olen herkkä nainen😩

Vierailija
10/19 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koira oli mukanamme kun leikkasimme heinikkoa. 63 punkkia!!! Mulla vain 4, vain yksi kiinni. 

Typerää toimintaa. 

Vierailija
11/19 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinne saatanan mettään pakko mennä??? Sieniä saa kaupasta, syy on ihan oma, ap. 

Vierailija
12/19 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tänään nolla, shortsit, Hankasalmi, 1h sieniretki. Mites teillä?

Vierailija
13/19 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut koko elämäni kaupungissa enkä ole koskaan nähnyt iholla enkä missään muuallakaan punkkia. 

Vierailija
14/19 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa se rokotus aivokuumeeseen. Borrelioosi ei yleensä tartu heti vaan vaatii aikaa, ja vailla sitten se tuliskin niin on yleensä hoidettavissa. Itselläni ainakin rokotus helpotti henkisesti paljon.

Vierailija
15/19 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missa ollut neljä punkkia kiinni tänä kesänä vaikka on suojaukset vaatteissa sekä punkkitarkastukset. Ensi kesäksi vedän kaljuksi itseni .... Ei ole ennen mökillä näin paljoa punkkeja ollut.

Vierailija
16/19 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina lyhytlahkeiset ja lyhythihaiset metsässä. Punkit huomaa heti paljaalta iholta eikä ne ehdi tarttua. Välillä voi vilkaista ettei mitään ole päässyt sukan sisään. Kuljin 4 tuntia metsässä, usein oli heinikkoa ja muuta kasvustoa polviin asti, yksi punkki koko aikana kiipesi jalassa. Liikun kesän aikana todella paljon metsissä eikä ikinä ole punkki tarttunut kiinni. Mua häiritsisi olla pitkissä housuissa runsaalla punkkialueella, koska eihän niiden vaatteiden alta voi mitenkään huomata punkkeja. 

Vierailija
17/19 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuussa miehelle riitti kolmen minuutin reissu auton takakontille ottamaan kassia sieltä. Tällä välin oli häneen hypännyt kolme punkkia ties mistä, vaikka juuri auton vieressä on kuusi.

Vierailija
18/19 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä joutui aikoinaan sairaalaan, 2. aivoinfarkti. Menin sitten katsomaan häntä: Viety Tehon kautta Päivystysosastolle ja sieltä Neurologiselle.

Neurolle menin katsomaan: samassa huonessa nuorempi kaveri (kuin minä, päättelin). Tervehdin ja sanoin, et mitäs jätkät täällä pimeässä istuu? Huonekaveri huusi: Ei saa tehdä valoja, ei saa tehdä .....

Isä sitten kertoi, et hänellä joko bor. tai sitten aivokuume. Aivan hirveät kivut ja särkylääkettä meni niin paljon kuin pystyi antamaan.

Tuosta sain kyllä sellasen punkkikammon, et hitto. 

....

Niin, kaikki meistä kuollaan, mut se kuolintapa.

Vierailija
19/19 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina lyhytlahkeiset ja lyhythihaiset metsässä. Punkit huomaa heti paljaalta iholta eikä ne ehdi tarttua. Välillä voi vilkaista ettei mitään ole päässyt sukan sisään. Kuljin 4 tuntia metsässä, usein oli heinikkoa ja muuta kasvustoa polviin asti, yksi punkki koko aikana kiipesi jalassa. Liikun kesän aikana todella paljon metsissä eikä ikinä ole punkki tarttunut kiinni. Mua häiritsisi olla pitkissä housuissa runsaalla punkkialueella, koska eihän niiden vaatteiden alta voi mitenkään huomata punkkeja. 

Minä teen samoin, pyyhkäisen nilkoista pois sitä mukaa kun näkyy. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi