Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita ihmisiä jotka haluaisivat vapaaehtoisesti syrjäytyä tästä yhteiskunnasta?

Vierailija
28.08.2023 |

Minä haluaisin ja harkitsen vakavasti että lopetan työt ja erakoidun asumaan johonkin mökkiin keskelle ei mitään?
Yhteiskunta antaisi minulle vähän rahaa jolla eläisin ja saisin elää siellä omassa rauhassa ilman muita ihmisiä.
Minulla on ollut aina sellainen olo että tämä yhteiskunta ei ole minua varten ja että en halua olla missään tekemisissä muiden ihmisten kanssa.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/68 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Mulla on lapsia, ja varmaan sinullakin. Aikuisen pitäis kantaa vastuunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun syrjäytyy niin kokee kuuluvansa yhteiskuntaan kin saa tukirahoja yhteiskunnalta?

Vierailija
4/68 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas sit maksaa sun elämisen?

Vierailija
5/68 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep. Jos tyämarkkinatukeni katkaistaan, niin annan olla. Rahat loppuu, mutta sitten.

Olen jo iäkkäämpi, en  enää jaksa tätä rumbaa.

Vierailija
6/68 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin kuolla, tämä elämä on jo nähty, eipä ole ollut muuta kuin surua ja murhetta.

Lapsen kuolema pahin

Vierailija
7/68 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan. Mulla on lapsia, ja varmaan sinullakin. Aikuisen pitäis kantaa vastuunsa.

Minulla ei ole lapsia enkä aio lapsia tehdä tälläiseen yhteiskuntaan.

Ap

Vierailija
8/68 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma tulee esimerkiksi siinä, jos erakoitunut sairastuu vaikkapa sairauteen, jonka hoito on yhteiskunnalle valtavan kallista, kuten aivoverenvuotoon tai syöpään. Onko hän silloin irtisanoutunut myös julkisesta terveydenhuollosta, vai onko kohtuullista/pakollista kustantaa hänelle kaikki (esim. perussyöpähoitojen kohdalla kymmenientuhansien eurojen arvoiset) palvelut normaaliin tapaan? Entä jos erakon jalka murtuu, voiko silloin olettaa saavansa normipalveluita, täysin vastikkeetta?

Vierailija
9/68 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hep. Jos tyämarkkinatukeni katkaistaan, niin annan olla. Rahat loppuu, mutta sitten.

Olen jo iäkkäämpi, en  enää jaksa tätä rumbaa.

Minä luulen ymmärtäväni.

Vierailija
10/68 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma tulee esimerkiksi siinä, jos erakoitunut sairastuu vaikkapa sairauteen, jonka hoito on yhteiskunnalle valtavan kallista, kuten aivoverenvuotoon tai syöpään. Onko hän silloin irtisanoutunut myös julkisesta terveydenhuollosta, vai onko kohtuullista/pakollista kustantaa hänelle kaikki (esim. perussyöpähoitojen kohdalla kymmenientuhansien eurojen arvoiset) palvelut normaaliin tapaan? Entä jos erakon jalka murtuu, voiko silloin olettaa saavansa normipalveluita, täysin vastikkeetta?

Eli sun mielestä työttömien ei kuulu saada terveydenhoitoa suomessa?

Vierailija
11/68 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin kuolla, tämä elämä on jo nähty, eipä ole ollut muuta kuin surua ja murhetta.

Lapsen kuolema pahin

Lapsen kuolema on pahin mahdollinen kokemus. Mutta silti ei voi luovuttaa, pakko vain puskea eteenpäin niin kauan, kuin elinpäiviä on annettu. Koskaan ei kuitenkaan voi tietää, mitä hyvää(kin) voi tapahtua tulevaisuudessa.

Vierailija
12/68 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät maksavat veroa, mutta aloittaja puhui erakoitumisesta eli jättäytymisestä täysin yhteiskunnan ulkopuolelle. Totta kai työttömien pitää saada terveydenhuoltoa ja niinhän he saavatkin. Myös pienyrittäjät, jotka ovat samassa tilanteessa työttömien kanssa tässä yhteydessä. Mutta ei ole niin yksinkertaista heittää vain hanskoja tiskiin ja todeta erakoituvansa, siitä on kyse. Silloin pitää pohtia, mitä kaikkea voi tapahtua ja millaisia palveluita on kohtuullista odottaa.

Vierailija
13/68 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se erakko sieltä korvesta löytyy, niin tottakai hoidetaan. Monesti nämä ihmiset eivät vapaaehtoisesti edes hakeudu hoitoon.

Vierailija
14/68 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät maksavat veroa, mutta aloittaja puhui erakoitumisesta eli jättäytymisestä täysin yhteiskunnan ulkopuolelle. Totta kai työttömien pitää saada terveydenhuoltoa ja niinhän he saavatkin. Myös pienyrittäjät, jotka ovat samassa tilanteessa työttömien kanssa tässä yhteydessä. Mutta ei ole niin yksinkertaista heittää vain hanskoja tiskiin ja todeta erakoituvansa, siitä on kyse. Silloin pitää pohtia, mitä kaikkea voi tapahtua ja millaisia palveluita on kohtuullista odottaa.

Suomessa jokaiselle taataan tietty elintaso valtion toimesta. Jos syrjäytyy vapaaehtoisesti yhteiskunnasta eli jää työttömäksi eikä halua työllistyä niin se saa sen tietyn summan rahaa silti joka kuukausi.

Työnhakuvelvoite kun on niin sitten hakee vain niitä johtajan virkoja jotta työnhakuvelvoite täyttyy?

Vierailija
15/68 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä, onko se työtön kaupungissa vai jossain metsässä erakoituneena?

Vierailija
16/68 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännön toteutus yksinasuvalle todella vaikeaa, jos pitää tukirahoilla pärjätä. Itsekö ajattelit kaiken ravinnon tuottaa? Jos pitää kaupassa päästä käymään ja muutenkin liikkumaan välillä tarvitaan auto jonka pitämiseen ei tuilla eläessä ole varaa.

Vierailija
17/68 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri Orpo ja kumppanit on tekemässä tästä haaveestasi mahdotonta. Tulet elämään kaupungissa osana yhteiskunnan hammasrattaita ja teet osasi 9 euron päivätöistä saadaksesi edes välttämättömintä tukea.

Vierailija
18/68 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta antaisi minulle vähän rahaa jolla eläisin ja saisin elää siellä omassa rauhassa ilman muita ihmisiä..

Toi on mahdoton yhtälö.

Jos otat rahaa yhteiskunnalta et saa omaa rauhaa.

Vierailija
19/68 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen "erakoitunut", mutta omilla rahoilla. Sukulaisten ja ystävien kanssa olen tekemisissä, kun siihen on aika ja paikka.

Vierailija
20/68 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä korvessakaan saa asua ellet omista maata ja maksa siitä veroja.