Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koiranomistajat luulee että on ok tuoda koira mukanaan kyläilemään?

Vierailija
02.08.2022 |

Olen itse allerginen koiralle. Omistan kissan, joka on jo iäkäs ja enimmäkseen nukkuu. Miksi veljeni, tytärpuoleni, ex-miniäni ja yksi kaverini, muutamia mainitakseni, kuvittelevat että koiransa voi ilman muuta tulla meille kotiin tai mökille? En minäkään tuo kissaa mukanani kylään ja ehdota että eikö toi sun koira/kanilintu/vauva/ voi olla ulkona tai toisessa huoneessa tai mitä kaikkea pöhköä tässä on kuultu. Nuorempana kissani piti kyllä puolensa, mutta nyt vanha kissarouva pelkää jo kuistin lintujakin, enkä todella laita häntä ulos sateeseen kun en itsekään halua koiran hilsettä huusholliin.

Ja miksei nää tyypit muka edes muista etten niitä koiria tänne tahdo?

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakivieraille maja ulos oven viereen, kuten kaupoissa.  Siis vakivieraiden koiralle, selitä heille tilanne ja pyydä jättämään koira ulos. 

Vierailija
2/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, ettet ole saanut juurikaan asiallisia vastauksia. Mutta se on totta, että ei siinä muu auta, kuin sanoa asiasta ja pitää pintansa. Jos olet allerginen, sen pitää riittää syyksi. Kun vierailija joutuu jättämään koiransa pihalle vierailun ajaksi, niin tuskin toista kertaa raahaa lemmikkiään mukanaan luoksesi. Näin olen itsekin joutunut toimimaan. Osa on heti tajunnut oman hölmöytensä ja ollut pahoillaan ajattelemattomuudestaan, osa taas on ottanut sen verran nokkiinsa, että ei ole vieraillut uudestaan vuosiin. Mutta astmaatikkona ja lähes kaikelle karvaiselle allergisena en todellakaan huoli kenenkään eläinvauveleita kotiini, vaikka miten suloisia olisivat. Kyse on minun terveydestäni ja kyvystäni hengittää kotini huoneilmaa vapaasti. 

Vierailija
4/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule noin.Pistän omanikin ulos kun meille tulee vieraita.Oletko sanonut allergiasta?

Vierailija
5/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tuota kuuluu aina koiran kanssa liikkuvan kysyä ensin, että sopiiko tulla kylään karvaisen kaverin kanssa. Peruskäytöstapoja, ei pitäisi ihmisten joutua itse aktiivisesti kyselemään aikooko vierailija tuoda mukanaan jotain yllättävää, esim. kumminkaiman, mursun, avatun hapansillipurkin, tai koiran.

Ps. koirat on kivoja 😊

Vierailija
6/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaankaan viedä mitään eläintä kylään, jos ei ensin etukäteen sovita.... 

Vierailija
7/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti mitään muita elukoita ei yleensä kuskailla mukana minne vaan kuin koiria, vaikka nekin on omistajilleen ihan yhtälailla perheenjäseniä.

Vierailija
8/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli et halua allergiasi (tai silkan koiravihasi) vuoksi koiria vieraiden mukana kotiisi, sinä avaat sen leipäläpesi ja sanot asiasta jo ennenkuin he ovat tulossa kyläilemään, jotta voivat jättää koiransa kotiin tai tarvittaessa jonnekin hoitoon.

Jos olet itse niin hemmetin molopää ettet saa suutasi auki ajoissa, kärsi sitten nahoissasi.

Koira on joillekin ihmisille perheenjäsen, kaveri tms. joka huomioidaan samalla tavalla kuin muitakin eli otetaan mukaan kyläreissuille ellei ole erikseen infottu ettei näin suotaisi tehtävän.

Kuulepa, kun esimerkiksi kolme näistä toi koiruliininsa ihan etten ees tiennyt että ovat semmoisen hankkineet, eivätkä tulleet semmoisesta siis etukäteen mitään maininneeksi. Kaikki tietäen, että mulla on kissa.

Ja vaikka onkin tosi harvinaista, että on koiralle allerginen mutta ei kissalle, niin kyllä se vaan mahdollista on. Koiran lisäksi olen allerginen hevoselle, lepälle, koivulle, muutamalle heinälle ja sitruksista vain greipille mutta en muille sitruksille. Eikö ookin outoa?

En vihaa koiria, ja voin käydä useimmissa koirahuusholleissa (jos siellä siivotaan) kun ylilääkitsen itseäni etukäteen. Koirat yleensä pitävät minusta. Mutta en halua koiran epiteeliä asuintiloihini. Enkä tietenkään aiheuttaa kärsimystä ja haittaa omalle lemmikilleni, jonka koti minun kotini myös on.

Aloittaja

Ei sulla tai sun lemmikillä ole mitään väliä. Ainoastaan koiranomistajan omalla pikku karvamussukalla on

Vierailija
9/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole noin tolloja lapsia kavereita eikä muitakaan tuttuja. Huomasin just, että kaikilla mun kavereilla ja kummallakin lapsella on koiria, kukaan ei ole koskaan edes yrittänyt tulla kylään niitten kanssa. Lenkille lähtiessäkin kysyvät, että sopiiko ottaa koira mukaan.

Ilmeisesti olen fiksu kun kun onfiksut lapset ja kaverit.

Vierailija
10/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun kysytään innokkaasti, että otattehan te koiran mukaan.

Sopimallahan asiat selviää. Kaikki eivät halua koiria kotiinsa.

Opettele sinäkin avaamaan suusi.

Vierailija
11/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään mennä mihinkään ilman että kysytään, saako koira tulla mukaan. Jos ei, niin etsimme koiralle hoitopaikan. Ei pitäisi olla rakettitiedettä, vaikka kuinka se karvakuono olisi perheenjäsen.

Mutta meidän sukulainen ei ymmärrä tätä. Joka kerta rakki on meidän vanhempien luona, kun kyläilevät. Joka ikinen kesä vanhemmat kieltävät, että koira EI ole tervetullut viikoksi heidän mukanaan. Silti vain tulevat kielloista huolimatta koiran kanssa. Käännytä siinä sitten vieraat ovelta, jotka tulleet monen sadan km päästä.

Vierailija
12/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kotiin eikä edes pihalle ole yhdelläkään koiralla mitään asiaa. En halua ja se riittää syyksi.

Vierailija
13/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulevat niin pitkän matkan päästä ettei koiran kotiin jättäminen onnistu? Mökeillä usein myös kyläillään niin pitkästi grillailuineen ja saunomisineen ettei koiraa voi jättää niin pitkäksi aikaa kotiin.

Vierailija
14/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko tämä ketju? Tämähän oli jo täällä. Miksi jauhat tätäasuaa uudestaan.

Vierailija
15/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä saan koirani viedä mukanani minne haluan eikä siinä ole mitään pahaa.

Vierailija
16/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä saan koirani viedä mukanani minne haluan eikä siinä ole mitään pahaa.

Et saa.

Vierailija
17/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulevat niin pitkän matkan päästä ettei koiran kotiin jättäminen onnistu? Mökeillä usein myös kyläillään niin pitkästi grillailuineen ja saunomisineen ettei koiraa voi jättää niin pitkäksi aikaa kotiin.

Koirille on olemassa koirahoitoloita. Meidän koira viedään matkojen ajaksi sinne. En halua myöskään omaa kotiini vierasta koiraa.

Ainoa koirakyläilypaikka on anopin kotin, johon koira otetaan mukaan hänen erillisestä pyynnöstään.

Vierailija
18/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti mitään muita elukoita ei yleensä kuskailla mukana minne vaan kuin koiria, vaikka nekin on omistajilleen ihan yhtälailla perheenjäseniä.

Mitä muuta "elukkaa" pitää esim. ulkoiluttaa kolme kertaa päivässä, ettei laske kodin lattioille?

Vierailija
19/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysykööt sittem siellä kotona.

Vierailija
20/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysykööt sittem siellä kotona.

*sitten

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan