Miksi koiranomistajat luulee että on ok tuoda koira mukanaan kyläilemään?
Olen itse allerginen koiralle. Omistan kissan, joka on jo iäkäs ja enimmäkseen nukkuu. Miksi veljeni, tytärpuoleni, ex-miniäni ja yksi kaverini, muutamia mainitakseni, kuvittelevat että koiransa voi ilman muuta tulla meille kotiin tai mökille? En minäkään tuo kissaa mukanani kylään ja ehdota että eikö toi sun koira/kanilintu/vauva/ voi olla ulkona tai toisessa huoneessa tai mitä kaikkea pöhköä tässä on kuultu. Nuorempana kissani piti kyllä puolensa, mutta nyt vanha kissarouva pelkää jo kuistin lintujakin, enkä todella laita häntä ulos sateeseen kun en itsekään halua koiran hilsettä huusholliin.
Ja miksei nää tyypit muka edes muista etten niitä koiria tänne tahdo?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulevat niin pitkän matkan päästä ettei koiran kotiin jättäminen onnistu? Mökeillä usein myös kyläillään niin pitkästi grillailuineen ja saunomisineen ettei koiraa voi jättää niin pitkäksi aikaa kotiin.
Koiran voi jättää autoon ja ulkoiluttaa sitä välillä.
Tuota en tajua. Mikä siellä mökillä on esim. pihapiirissä niin ihmeellistä, että koira ei voi olla siellä samalla kun ollaan ulkona ja grillaillaan. Sen ymmärrän, että mökkiin sisälle ei voi mennä, jos mökin omistaja on allerginen. Mutta ei kai sellainen ihminen yöksi kutsu koiranomistajia muutenkaan, onhan heidän kamppeensa täynnä karvaa-
Mulla on koira, ja pidän ihan itsestäänselvyytenä sitä, että kysyn sopiiko se ottaa mukaan. Joillain ei vain ole käytöstapoja.
Mun tytär sanoi että jos koirat tulee mukaan niin ne saa olla kylpyhuoneessa. En ole sit mennyt sinne ollenkaan. Toista tytärtä ei koira haittaa ollenkaan, joten yövyn hänen luonaan. Ja kun hän tulee minun kotiini, hän ottaa koiran aina yöksi sänkyynsä. Kyseessä hyvin siisti ja hiljainen vinttikoira.
Ajattelen, ettei vanhempi tytär oikeasti halua minua kylään. Matka on niin pitkä etten voi jättää koiraa kotiinkaan.
Miksi koira taloudessa kylöilijöt luulee, että on ok vaatia että se koira suljetaan eri huoneeseen kyläilyn ajaksi tai viedään sen ajaksi hoitoon?
Kyllä mä ainakin aina kysyn, voiko koira tulla mukaan. Mutta kyllä mun kaverit tietävät, että on turha yrittää kutsua meitä molempia mieheni kanssa jonnekin mökkireissulle tai toiseen kaupunkiin kyläilemään, jollei koiraa voi ottaa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun kysytään innokkaasti, että otattehan te koiran mukaan.
Sopimallahan asiat selviää. Kaikki eivät halua koiria kotiinsa.
Opettele sinäkin avaamaan suusi.
Kyllä se on se koiranomistaja jonka pitää ottaa asia puheeksi. Jos kutsuisin jonkun meille kylään, ei tulisi mieleenkään että hän ilmestyisi ovelle karvaturrin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun vieraat ei kysy voivatko tuoda lemmikin mukaan? En veisi koiraani kenenkään luokse kysymättä, saati veisi jos henkilö ois allerginen!!
Koira on perheenjäsen ja menee random-ihmisten edelle.
Sitten sen random-ihmisen kotiin ei mennä. Onko selvä?
Vierailija kirjoitti:
Harmi, ettet ole saanut juurikaan asiallisia vastauksia. Mutta se on totta, että ei siinä muu auta, kuin sanoa asiasta ja pitää pintansa. Jos olet allerginen, sen pitää riittää syyksi. Kun vierailija joutuu jättämään koiransa pihalle vierailun ajaksi, niin tuskin toista kertaa raahaa lemmikkiään mukanaan luoksesi. Näin olen itsekin joutunut toimimaan. Osa on heti tajunnut oman hölmöytensä ja ollut pahoillaan ajattelemattomuudestaan, osa taas on ottanut sen verran nokkiinsa, että ei ole vieraillut uudestaan vuosiin. Mutta astmaatikkona ja lähes kaikelle karvaiselle allergisena en todellakaan huoli kenenkään eläinvauveleita kotiini, vaikka miten suloisia olisivat. Kyse on minun terveydestäni ja kyvystäni hengittää kotini huoneilmaa vapaasti.
AP:lla on itsellään kissa, joten tuskin on karvalle allerginen, ja hänen terveytensä menee siihen.
Minäkin ihmettelen miten tää mun alotus on nyt taas täällä, paitsi alkupään vastauksia lukuunottamatta iso osa vastauksista on hävinnyt/vaihtunut?
Joka tapauksessa siis, en ole koiranvihaaja. Mutta en halua koiran epiteeliä tilaan jossa elän. Pystyn vierailemaan koirahuushollissa kun ylilääkitsen itseni valmiiksi. Kissaystävälleni lienen velkaa hyvän ja rauhallisen vanhuuden omassa kodissa ilman koiria. Kolme aloituksessa mainittua läheistäni siis ei ollut mitään kertonut koiran hankkimisesta kyläilystä sovittaessa. Että semmoiset yllätyskyläilyt. Ja veljen perhe on nähtävästi tyhmiä, kun heille ei mene millään päähän, että edelleenkään koira ei ole tervetullut (koira tykkää kyllä minusta aina kun siellä ollaan, ja tykkäisi tietysti meilläkin).
En siis itse tehnyt uutta aloitusta. Mutta huomasin sen kyllä välillä hävinneen. Ihmeelliset ovat vauvapalstan ilmiöt.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mun tytär sanoi että jos koirat tulee mukaan niin ne saa olla kylpyhuoneessa. En ole sit mennyt sinne ollenkaan. Toista tytärtä ei koira haittaa ollenkaan, joten yövyn hänen luonaan. Ja kun hän tulee minun kotiini, hän ottaa koiran aina yöksi sänkyynsä. Kyseessä hyvin siisti ja hiljainen vinttikoira.
Ajattelen, ettei vanhempi tytär oikeasti halua minua kylään. Matka on niin pitkä etten voi jättää koiraa kotiinkaan.
Koirat voi viedä koirahoitolaan. Kuulostat äidiltä, joka hyljeksii toista tytärtään.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään mennä mihinkään ilman että kysytään, saako koira tulla mukaan. Jos ei, niin etsimme koiralle hoitopaikan. Ei pitäisi olla rakettitiedettä, vaikka kuinka se karvakuono olisi perheenjäsen.
Mutta meidän sukulainen ei ymmärrä tätä. Joka kerta rakki on meidän vanhempien luona, kun kyläilevät. Joka ikinen kesä vanhemmat kieltävät, että koira EI ole tervetullut viikoksi heidän mukanaan. Silti vain tulevat kielloista huolimatta koiran kanssa. Käännytä siinä sitten vieraat ovelta, jotka tulleet monen sadan km päästä.
Jos tulevat viikoksi, niin tottakai koira on mukana! Vai yksinkö se on kotona vai autossa? Miksi edes kutsua perhettä, johon kuuluu koira, kylään?
Itse matkustan aina koirieni kanssa, mutta en kyllä kyläilekään kenenkään sukulaisten luona, vaan hotellissa tai vuokramökissä.
Lisään vielä, että joo, olen allerginen koiralle, hevoselle ja marsulle, mutta en kissalle. Lisäksi olen allerginen muutamalle heinälajille, lepälle, koivulle ja pähkinäpensaalle (siitepölyt) sekä sitruksista vain greipille. Oudot on mulla allergiat juu, mutta onhan niitä outouksia monilla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulevat niin pitkän matkan päästä ettei koiran kotiin jättäminen onnistu? Mökeillä usein myös kyläillään niin pitkästi grillailuineen ja saunomisineen ettei koiraa voi jättää niin pitkäksi aikaa kotiin.
Koirille on olemassa koirahoitoloita. Meidän koira viedään matkojen ajaksi sinne. En halua myöskään omaa kotiini vierasta koiraa.
Ainoa koirakyläilypaikka on anopin kotin, johon koira otetaan mukaan hänen erillisestä pyynnöstään.
Me emme vie koiraa hoitolaan, kuten emme vie muitakaan perheenjäseniä. Esim. parin viikon lomahoito useammalta koiralta maksaa muutaman tuhat euroa, eikä ole takeita, että koira siellä viihtyy. Me matkustamme aina kotimaassa ja lähimaissa ulkomaillakin niin, että koirat mukana. Baltiassa ja Keski-Euroopassa saavat tulla mukaan ravintoloihin ja kauppoihinkin. Suomi on vihamielinen maa. Kaikkea mahdollista vihataan, mutta ihan rauhassa. En tule lapsi / koira / ihmisi / kasvisyöjä / sekasyöjä / homo / hetero / yms -vihaajien luokse kylään. Voidaan nähdä vaikka ravintolassa, jonne koirat saavat tulla mukaan.
Minun sukulaiseni kysy suoran puhelimessa ,saako koira tulla mukaan? Olen tervetulo koira myös ilo minulle! Tuttavalleni sanoin EI!Koska 1 kerran kävi,ei valvonut koiraa ja antoi koiran tuhota kaiken minkä se sai suhunsa.Haukkui lisäksi sisällä koko ajan jos hissin ääni kuului tai joku meni rapussa.Lopuksi kusi eteisen matolle,kun tottunut kuulemma kusee koti muovi-matolle,se on helppo suihkutaa.Voi Jesus sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran voi jättää autoon ja ulkoiluttaa sitä välillä.
Ai viikon ajan? Helteellä, pakkasella, sateella? Joo ei.
Vierailija kirjoitti:
Omahyväiset kissanomistajat kuvittelee että oma maukuva ja nurkkiin paskova katti ei ole mikään ongelma kenellekään eikä aiheuta allegriaa.
Heti kyllä huomaa mitä sinä edustat. Koirasi kusee muiden kämppien matolle.
En päästä kaverin koiria koska pissasivat toisen kaverin matolle.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ihmettelen miten tää mun alotus on nyt taas täällä, paitsi alkupään vastauksia lukuunottamatta iso osa vastauksista on hävinnyt/vaihtunut?
Joka tapauksessa siis, en ole koiranvihaaja. Mutta en halua koiran epiteeliä tilaan jossa elän. Pystyn vierailemaan koirahuushollissa kun ylilääkitsen itseni valmiiksi. Kissaystävälleni lienen velkaa hyvän ja rauhallisen vanhuuden omassa kodissa ilman koiria. Kolme aloituksessa mainittua läheistäni siis ei ollut mitään kertonut koiran hankkimisesta kyläilystä sovittaessa. Että semmoiset yllätyskyläilyt. Ja veljen perhe on nähtävästi tyhmiä, kun heille ei mene millään päähän, että edelleenkään koira ei ole tervetullut (koira tykkää kyllä minusta aina kun siellä ollaan, ja tykkäisi tietysti meilläkin).
En siis itse tehnyt uutta aloitusta. Mutta huomasin sen kyllä välillä hävinneen. Ihmeelliset ovat vauvapalstan ilmiöt.
ap
Miksi sitten kutsut edes koiran omistajia tai koiran kanssa koskaan tekemisissä olleita luoksesi, jos et halua epiteeliä sinne? Minun koirani nukkuu sylissäni, neuletakkini mytyssä, matkalaukussani, sängyssäni, kiinni hiuksissani. Kuvitteletko, ettei mukanani tule epiteelejä?
Jos kissasi pelkää näitä epiteeleljä, niin joku käytösterapia tai vaikka psyykelääke voi auttaa tuollaiseen pelkoon.
Vierailija kirjoitti:
ap
Sinulla on siis kolme läheistä perhettä, joista et edes tiennyt, että perheeseen kuuluu koira? Läheisiä todella!
Ja omahyväiset koiranomistaja antavat rekkujensa paskoa toisten nurkkiin. Vielä mukavampaa.