Miksi koiranomistajat luulee että on ok tuoda koira mukanaan kyläilemään?
Olen itse allerginen koiralle. Omistan kissan, joka on jo iäkäs ja enimmäkseen nukkuu. Miksi veljeni, tytärpuoleni, ex-miniäni ja yksi kaverini, muutamia mainitakseni, kuvittelevat että koiransa voi ilman muuta tulla meille kotiin tai mökille? En minäkään tuo kissaa mukanani kylään ja ehdota että eikö toi sun koira/kanilintu/vauva/ voi olla ulkona tai toisessa huoneessa tai mitä kaikkea pöhköä tässä on kuultu. Nuorempana kissani piti kyllä puolensa, mutta nyt vanha kissarouva pelkää jo kuistin lintujakin, enkä todella laita häntä ulos sateeseen kun en itsekään halua koiran hilsettä huusholliin.
Ja miksei nää tyypit muka edes muista etten niitä koiria tänne tahdo?
Kommentit (95)
Tuohan on pelkkää mulkkuutta ottaa koira mukaan, kun tietää että on menossa koira-allergisen luo kylään 🤦🏼
Nyt ollaan asian ytimessä. Ei mitään lemmikkejä toisten kotiin. Hommatkaa hoitaja lemmikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulevat niin pitkän matkan päästä ettei koiran kotiin jättäminen onnistu? Mökeillä usein myös kyläillään niin pitkästi grillailuineen ja saunomisineen ettei koiraa voi jättää niin pitkäksi aikaa kotiin.
Markkinoilla on kaikenlaisia hoitopaikkoja myös koirille tarjolla pariksi päiväksi. Ei ole mikään ongelma jättää sitä koiraa sellaiseen.
Mistä tulee ajatus, että koiranomistaja haluaisi jättää koiransa hoitolaan, ja mennä kylään jollekin koiravihaajalle? Ei kaikki koirat viihdy hoitoloissa, vaan kärsivät siellä. Miksi aiheuttaa lemmikilleen kärsimystä. Ei me ainakaan sellaista haluta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään mennä mihinkään ilman että kysytään, saako koira tulla mukaan. Jos ei, niin etsimme koiralle hoitopaikan. Ei pitäisi olla rakettitiedettä, vaikka kuinka se karvakuono olisi perheenjäsen.
Mutta meidän sukulainen ei ymmärrä tätä. Joka kerta rakki on meidän vanhempien luona, kun kyläilevät. Joka ikinen kesä vanhemmat kieltävät, että koira EI ole tervetullut viikoksi heidän mukanaan. Silti vain tulevat kielloista huolimatta koiran kanssa. Käännytä siinä sitten vieraat ovelta, jotka tulleet monen sadan km päästä.
Jos tulevat viikoksi, niin tottakai koira on mukana! Vai yksinkö se on kotona vai autossa? Miksi edes kutsua perhettä, johon kuuluu koira, kylään?
Itse matkustan aina koirieni kanssa, mutta en kyllä kyläilekään kenenkään sukulaisten luona, vaan hotellissa tai vuokramökissä.
Ihmiset voivat ajatella, että sen kusisen rakin omistajalla olisi myös aivot ja sen typerän piskin voisi laittaa vaikka jonnekin hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on pelkkää mulkkuutta ottaa koira mukaan, kun tietää että on menossa koira-allergisen luo kylään 🤦🏼
Eikös aloittaja sanonut, että hän ei ole allerginen.
Meillä ennen muinoin vieraili aika ajoin söpö koira isäntänsä ja emäntänsä kanssa.
Kiltisti oli isäntänsä jalkain juuressa kun meidän kissat tuijottivat sitä herkeämättä koko vierailun ajan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulevat niin pitkän matkan päästä ettei koiran kotiin jättäminen onnistu? Mökeillä usein myös kyläillään niin pitkästi grillailuineen ja saunomisineen ettei koiraa voi jättää niin pitkäksi aikaa kotiin.
Markkinoilla on kaikenlaisia hoitopaikkoja myös koirille tarjolla pariksi päiväksi. Ei ole mikään ongelma jättää sitä koiraa sellaiseen.
Mistä tulee ajatus, että koiranomistaja haluaisi jättää koiransa hoitolaan, ja mennä kylään jollekin koiravihaajalle? Ei kaikki koirat viihdy hoitoloissa, vaan kärsivät siellä. Miksi aiheuttaa lemmikilleen kärsimystä. Ei me ainakaan sellaista haluta.
Koirat aiheuttavat kyläpaikassa kärsimystä. Eikä kukaan halua omassa kodissaan kärsiä.
Ei tulisi kyllä mieleenkään viedä koiria mukana kyläpaikkaan, ellei niitä erikseen sinne pyydetä.
Koirani ovat minun lemmikkejäni, harrastuskavereitani ja monien läheisten ihmisten ohella oman elämäni tärkeimpiä olentoja, mutta muiden ei tarvitse niitä kärsiä kodissaan, ellei nyt ihan todella erikseen sitä halua.
Jos lähden reissuun yli työpäivän mittaiseksi ajaksi, joku tulee hoitamaan koiria kotiini.
Minä tarkistan kutsun esittäjän kanssa, onko ok jos koiranikin tulee. Yleensä en mene jos koirani ei voi tulla. Oman lähipiirini kanssa, joka koostuu lähinnä koiraihmisistä, ei onneksi tästä tarvitse edes keskustella. Koirat ovat menossa mukana ja onneksi tervetulleita moniin ravintoloihin ja kauppoihinkin. Itse kutsun mieluummin koira- kuin lapsiperheitä kylään (ja joo, lapsiarki on jo koettu, olen 5-kymppinen aikuisten lasten äiti, jolla on hyvät välit lapsiinsa. Olen vain entistä vakuuttuneempi siitä, että pidän eläimistä enemmän kuin ihmisistä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös aloittaja sanonut, että hän ei ole allerginen.
Luepa aloitusviesti uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä tarkistan kutsun esittäjän kanssa, onko ok jos koiranikin tulee. Yleensä en mene jos koirani ei voi tulla. Oman lähipiirini kanssa, joka koostuu lähinnä koiraihmisistä, ei onneksi tästä tarvitse edes keskustella. Koirat ovat menossa mukana ja onneksi tervetulleita moniin ravintoloihin ja kauppoihinkin. Itse kutsun mieluummin koira- kuin lapsiperheitä kylään (ja joo, lapsiarki on jo koettu, olen 5-kymppinen aikuisten lasten äiti, jolla on hyvät välit lapsiinsa. Olen vain entistä vakuuttuneempi siitä, että pidän eläimistä enemmän kuin ihmisistä)
Hemmetti, että se on viimeisen päälle ärsyttävää, että niitä kusisia rakkeja raahataan haisemaan ravintoloihinkin. Hyi helv*tti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hemmetti, että se on viimeisen päälle ärsyttävää, että niitä kusisia rakkeja raahataan haisemaan ravintoloihinkin. Hyi helv*tti.
Olen tutustunut moniin mielenkiintoiseen ihmiseen ravintolassa, kun ovat tulleet rapsuttamaan koiraani (joka on opetettu istumaan lattialla tuolini vieressä). Kaltaisesi nyrpistelijät voivat mennä hienostopaikkoihin, hyi v***u. Ps. Ei kannata sinun palvoa Keski-Euroopassa tai Briteissä matkustella, Suomessa tämä on vielä ihan uutta, että koiran saa viedä ravintolaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun tytär sanoi että jos koirat tulee mukaan niin ne saa olla kylpyhuoneessa. En ole sit mennyt sinne ollenkaan. Toista tytärtä ei koira haittaa ollenkaan, joten yövyn hänen luonaan. Ja kun hän tulee minun kotiini, hän ottaa koiran aina yöksi sänkyynsä. Kyseessä hyvin siisti ja hiljainen vinttikoira.
Ajattelen, ettei vanhempi tytär oikeasti halua minua kylään. Matka on niin pitkä etten voi jättää koiraa kotiinkaan.
Se koiran sietäminen tai siitä tykkääminen vaatii sen, että se koira on tullut sille ihmiselle tutuksi. Jos ei ole synnynnäinen koiraihminen, niin ei se vieras koira kauheasti kiehdo. Ei se silti välttämättä tarkoita, etteikö tytär haluaisi sinua nähdä. Hän ei vain halua koiraa kyläilemään vapaasti ja jos ei sinua sitten pysty näkemään, niin tyytyy siihen.
Me nähtiin tytärtä ja hänen puolisoaan useasti vielä viime kesänä, kun heillä oli vasta koira ja pari undulaattia. He viettivät pitkiä aikoja meidän mökillä ja undulaatit olivat täällä pitkään omassa häkissään, vaikka tytär ja puoliso kulkivat koiransa kanssa ees taas. Sitten heille tuli toinen koira. Ja papukaija. Ja vielä toisenlainen papukaija. Kaksi koiraa olisi ehkä vielä mennytkin, mutta nuo papukaijat paskovat puolen tunnin välein enkä halua niitä tänne mökille, missä on paljon korkeaa tilaa enkä varsinkaan halua niitä istuksimaan meidän kattokruunuun tai ruokapöydän valaisimen päälle, joka näyttää kutsuvalta orrelta.
Ei ole nuorempi polvi nyt kertaakaan käynyt mökillä tänä kesänä, vaikka viime kesänä olivat täällä ahkeraan. Ei vaan olla keksitty vielä miten nuo uudet linnut saataisiin sovitettua tähän kuvioon. Eikä olla kyllä oikein muutenkaan tavattu, kun nuo ovat siinä eläintarhassaan aika kiinni ja minua ei kauheasti kiinnosta mennä heille kylään jännittämään, saanko linnunkakkaa päälleni vai en.
Nyt ei oikein ole enää tarjolla sitä vaihtoehtoa, että voisin tavata tytärtäni ja jutella hänen kanssaan rauhassa. Aina tulee se eläintarha kaupan päälle. Pari kertaa on tänä vuonna nähty, viestittelemällä pidetään yhteyttä kyllä useinkin.
Siihen ensimmäiseen koiraan ehdin jo tutustua ja tykästyä. Mutta en pääse enää sitäkään näkemään ilman että siellä on vastassa se koko eläintarha ja toinen vieras koira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran voi jättää autoon ja ulkoiluttaa sitä välillä.
Tuota en tajua. Mikä siellä mökillä on esim. pihapiirissä niin ihmeellistä, että koira ei voi olla siellä samalla kun ollaan ulkona ja grillaillaan. Sen ymmärrän, että mökkiin sisälle ei voi mennä, jos mökin omistaja on allerginen. Mutta ei kai sellainen ihminen yöksi kutsu koiranomistajia muutenkaan, onhan heidän kamppeensa täynnä karvaa-
Sukulaisen koira hyppii ja kuolaa. Syö myös kaikki ruoat pöydiltä. Kiitos ei meille!
Oikein mainiosti. Jättää tuollaiset turhat kyläreissut vaan menemättä.