Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Murteela

Vierailija
02.08.2022 |

Hei ystävät. Aiempi Murteela -keskusteluketju oli eilen sulettu täälä vauva.fiissä.

Erikoinen juttu. Yritettään uuvelleen. Oishan se kiva, ku ois meillä vanahoilla ihimisillä joku kiva paikka, missä pittää toisiimme yhteyttä.

Mukavaa päivää kaikille lukijoille ja kirjottajille.

Kommentit (2785)

Vierailija
2781/2785 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvät siskot.

Voisitteko jo rauhoittua! Ei me tätä maailmaa korjatuksi saada, mutta itsemme korkeintaan henkihieveriin.

Se Ohikulkija

Vierailija
2782/2785 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoi Ohikulkija, älä huolestu!

Eipä tässä näy rauhoittamisen tarvetta. Kunhan pakkaspäivän lämpimiksi kirjoittelemme. Ei  näin vähällä henkihieveriin joudu :D  Olemme lujaa tekoa. Siks toisekseen istuvathan monet ukot karvat korvilla huoltoaseman parlamenteissaan tuntikausia. Mahtavatko hekään olla joka asiasta samaa mieltä? En ole ikinä jäänyt kuuntelemaan turinoita. Tosin tankkaan useimmin kylmäasemalla, jossa kukaan ei viivyttele turhaan.

Mukavaa pakkasiltaa sinullekin, Miina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2783/2785 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ohikulkija, ja kiitos viestistä. 

Olen ollut omasta mielestäni kyllä rauhallinen, vaikka ehkä teksteistäni on voinut saada käsityksen, että olen "vaahdonnut" oikein kunnolla ulos ärtymyksiäni Trumpia kohtaan. Erään uutisen vuoksi minulla tuli suru puseroon, toivoton olo tästä maailmasta, ja niinpä kirjoitin tänne ajatukseni, ja se oli helpottavaa. 

Olen rauhallinen nytkin. Pitäisi varmaan olla joitain hymiöitä, joita laittamalla voisi kertoa, missä mielentilassa kirjoittaa, sillä hymyhymiö ei käy joka paikkaan.

Miina, olen täysin samaa mieltä, mitä mainitsit tekosyistä ja armahduksesta tuossa viimeisimmässä viestissäsi tänään. On helpottavaa, että on ihmisiä, jotka näkevät asioiden oikean laidan. Jotkut kokevat asian olevan toisin, ja sekin on sallittua. 

Olen tuonut mielipiteeni nyt selväksi, mikä tosiaan on Suomessa onneksi sallittua. Katsoin äsken dokkarin Kiinasta. Siellä ei kannata sanoa eikä kirjoittaa pienintäkään kritiikkiä hallinnosta. Eräs neitonen kirjoitti johonkin pientä kritiikkiä ja sai hetken päästä puhelun ja kutsun poliisilaitokselle kyselyhetkelle.

Pahoittelen, että Saiko olet ilmeisesti harmistunut. Itseäni vähän hämmentää, että olen kokenut sinun kysyvän kysymyksiä ja pyytävän vastauksiamme, eikä asia ole mielestäsi niin. 

Kun olet aiemmin kysynyt minulta tai meiltä jotain, minulla on ollut tapana etsiä tietoa tai linkkejä vastaukseeni, mutta et toki ole pyytänyt minua etsimään tietoa, mutta en olisi voinut vastata niihin kysymyksiin, ellen olisi ensin tietoa etsinyt, sillä ei ainakaan minun pääkopassani ole niin paljon muistia, jotta pystyisin vastaamaan kysymyksiin tuosta vaan helposti. Ilmeisesti joku muukin oli kokenut tämän samalla tavalla, mikä on minulle pieni helpotus. Haluan vielä kertoa, että minun hämmennykseni ei ole sinun syysi. Tästäkin voin oppia.

Kirjoitit: "Tässä näkee selvästi miten ei hyväksytä muuta ajatusta kuin oma ajatus, jolloin toisen ajatus käännetään ihan toiseksi."

Ajattelen, että ihan kaikki saavat kertoa ajatuksensa/mielipiteensä eikä mielestäni kukaan ole täällä kääntänyt kenenkään ajatuksia toiseksi eikä kenenkään tarvitse muuttaa ajatuksiaan toiseksi, ellei itse niin valitse. 

Joskus voi toki niinkin käydä, että alkaa miettiä omia mielipiteitään sen seurauksena, kun on lukenut, mitä mieltä muut ovat jostain aiheesta tai jos vaikka saa uutta tietoa jostain. Jos silloin omat mielipiteet muuttuvat, niin siinä tapauksessa itse muuttaa omia ajatuksiaan eikä ajatusten muuttuminen ole muiden syytä.

Minusta on mielenkiintoista oppia, mitä muut ajattelevat. Joskus se voi muuttaa jotain ajattelussani, joskus ei, mutta aina se jotenkin rikastuttaa.

Toivotan rauhallista ja hyvää oloa kaikille. :) Sofia

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR5DV4hY3w_ZNbi1F7…

Vierailija
2784/2785 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaita

Koko viikko on takuttu kylmyyden kanssa.  Eka kerran maalämpö ei riittänyt ja kesti ennen kuin saatiin lisäsähköä vasta eilen. Kestää kuitenkin aikansa ennen kuin huoneilma palaa normaaliksi.

Sopivasti olen lukenut joululahjaksi saamaani Kotiliesi-lehteä no 1, vuodelta 1943, kuukausi syntymäni jälkeen. Siinä on m.m.  mielenkiintoinen artikkeli: Kolme vuotta on jo oltu korttikannalla. Säännöstelymme "historiaa."

Uskomattoman monet elintarvikkeet ovat tuolloin olleet säännösteltyjä. Eivät vanhempani koskaan kertoneet korttirumbasta. Emme taida nykyisinkään olla omavaraisia joka suhteessa, jos pula sattuisi tulemaan. Parempi olla pohtimatta liikaa.

Ollaan kohtalaisesti toivuttu influenssasta, mutta vielä ei olla aivan kunnossa. Toivottavasti olette säästyneet siltä.

Rauhallista viikonloppua!

T. Tilo

Vierailija
2785/2785 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemattomalta tullut viesti suoraan minulle tyyliin "tietotaso on tuota luokkaa eikä ole haluakaan sivistää itseään" ei ole asiallista keskustelua vaan halpa henkilökohtainen tölväisy.

Jatkan keskustelua muista aiheista, mutta pysytään asiassa. Henkilökohtaiset arviot minusta voi jättää pois.

T.Saiko

Vierailija
2786/2785 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivää

Tarkoitukseni on pysytellä netin ulkopuolella jonkun aikaa, mutta unohdin eilen kertoa sulle Vuapukka, kuinka mukava oli lukea, että alat jo tuntea hyvää mieltä näistä työelämän jälkeisistä ajoista. Se on tosi kiva. Ja kiitos, kun vastasit kysymykseeni alueeseen liittyen. :)

Tilo, onpa hurja tilanne, että teillä ei ole kerrostalosa lämmitys toiminut ja on ollut näin kovat pakkaset - varmaan teidänkin suunnalla kylmää, luulen. Onneksi tilanne on korjautumassa ja kodit lämpenemässä. Ja onneksi olette jo toipumassa influenssasta. Olen itsekin miettinyt, jos tilaisin jonkun syntymävuoteni lehden, mutta aina ei tiedä niiden kuntoa ja onko niissä esim. homeen tai tupakan hajua, niin on homma jäänyt. Lapsilleni olen laittanut talteen heidän syntymäpäivänsä sanomalehden.

Saiko, kannattaa pyytää ylläpitoa poistamaan ikävä viesti. Eihän se kerro sinusta vaan kirjoittajan heikkouksista, kun alkoi mollaamaan.

Ja nyt lomalle lompsis. Voikaatte hyvin. :) Sofia https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQiMvFJJwx7HoIp2-p…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi