Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Murteela

Vierailija
02.08.2022 |

Hei ystävät. Aiempi Murteela -keskusteluketju oli eilen sulettu täälä vauva.fiissä.

Erikoinen juttu. Yritettään uuvelleen. Oishan se kiva, ku ois meillä vanahoilla ihimisillä joku kiva paikka, missä pittää toisiimme yhteyttä.

Mukavaa päivää kaikille lukijoille ja kirjottajille.

Kommentit (2804)

Vierailija
2801/2804 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta, ja kiitos Tilo lomatoivotuksista. Loma jatkuu koko netistä, ei pelkästään Murteelasta. Välillä käyn katsomassa Etuovea ja päätin nyt kirjoittaa samalla tännekin.

Vuapukka, kysyit, olenko etsimässä uutta foorumia. En ole, sillä olen tosi uupunut niin lukemiseen kuin kirjoittamiseenkin. Olen ollut ihan liikaa netissä viime vuosina. Myös fyysinen kunto on mennyt huonoksi, osin toki selkävaivojen yms. vuoksi, mutta myös siksi, että olen istunut ihan liikaa tietsikalla. Nyt yritän keksiä elämääni jotain muuta ajankulua, suoranaista elämänmuutosta. Meillä on tämä yksi elämä, joten se kannattaa käyttää viisaasti. Moni nainen on kaltaiseni, aina auttamassa muita, omat tarpeensa unohtaen. Yritän opetella sanomaan ei. Luulin sen oppineeni, mutta vielä on tekemistä, kuten siinäkin, että pitää huolehtia itsestä yhtä hyvin kuin toisista. Iloni on ollut muiden auttaminen ihan lapsesta asti, joten onhan tässä vähän haastetta muuttaa itseään näin vanhana.

Paljon olisi myös ompeluhommia ja inventaariota, mutta ensimmäinen vaihe on lepääminen ja voimien kerääminen, sillä pian on taas alettava laittamaan kotia myyntikuntoon ja pihahommat päälle. En tiedä, kirjoitanko tänne enää koskaan, mutta pärjäätte vallan mainiosti ilman minua. Täällä on hyviä tyyppejä ja ehkä voitte käydä houkuttelemassa "vanhusketjuista" tänne lisää kirjoittajia. Moni ihana kirjoittaja on lopettanut tai vähentänyt kirjoittamista ja sehän on jokaisen oikeus tietenkin, ja vaikka olen itsekin heitä pyytänyt välillä kirjoittamaan, niin toivon, ettei minua pyydetä.Toivon myös, ettei kukaan ole kokenut painostuksena pyyntöjäni.

Toivon sydämestäni kaikkea hyvää niin aiemmille, teille nykyisille kuin tulevillekin kirjoittajille.

Lämmöllä <3 Sofia

https://w0.peakpx.com/wallpaper/499/297/HD-wallpaper-angel-smalls-angel…

2802/2804 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Sofia, kylläpä vihlaisi sielluun lause, joka alako: En tiedä, kirjoitanko tänne enää  koskaan jne. Pittää myönttee, että ite kukkii viettää netissä liikkoo aikkoo. Viimme kesäks suunniteltu romujen ja muihennii tavaroihen läpikäynti oottaa vieläkkii tekijjöösä. 

Saiko kirjotti aikasemmi suosikkilaulajista nuorruuvessa. Mie tykkäsin ja tykkeen eilleen Tapani Kansan mussiikista.  Siskot tykkäsivät Gröhnistä, Taipaleessa ja Rahkosesta. 

Olha niitä rokkipuolen yhtyvveitäkkii, joita tul kuunneltuu ja käyttyy kahtomassa lavoila, vaikka en ollu oikeen minkkää yhtyvveen ihhailija. Juice, Sleepy Sleepers, Mikko Alatalo ol ainakkii, jotka veti lavat ja muuttii tanssipaikat täytteen.

Vielä jatkan kuvvoomisesta. Vanhimmista lapsista on valokuva-alabumeja hyviinnii paljon. Filimirullia lähettelin ja otin välilä tuplakuvat. Alakkuun kuvat ol sielä ja tiälä. Yhtenä kesänä järjestelin kuvat aikajärjestyksseen ja laitoin alabumiloihin. Osan olin jo aikasemminnii laittana. 

Nykyvvään kun kuvat on digitaalisina, ni mitä illoo niistä on muile ku itele. Sinne ne jiäpi  konneen syövereihi tai missä kukkii niitä säilöökkää. Sitte ku aika jättää, ni eipä oo kuvija muistoina jäläkipolovile.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2803/2804 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaana maanantaina

Sofia

Ymmärrän hyvin tuntemuksiasi. Olen vähän sitä mieltä, että nämä meidän väsymiset johtuvat osaksi kivuista niin selässä kuin vähän muuallakin. Tietenkin myös muita syitä on.

Uskon kuitenkin vielä toipuvani, kun jaksaisin jumpata ohjeiden mukaan. 

Sinä olet varmaan nuorempi kuin minä, joten hyviä vuosia on jäljellä. Ehkä kuitenkin lukaiset välillä näitä kirjoituksia ja kerrot kuulumisiasi, vaikka edes vähän. 

Olen tykännyt, kun olet heittänyt suoria kysymyksiä. Sellaisiin on ollut mielekästä vastailla. Et todellakaan ole häirinnyt milloinkaan.

Hyvää oloa sinulle ja kaikille täällä liikkujille!

T. Tilo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän