Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Murteela

Vierailija
02.08.2022 |

Hei ystävät. Aiempi Murteela -keskusteluketju oli eilen sulettu täälä vauva.fiissä.

Erikoinen juttu. Yritettään uuvelleen. Oishan se kiva, ku ois meillä vanahoilla ihimisillä joku kiva paikka, missä pittää toisiimme yhteyttä.

Mukavaa päivää kaikille lukijoille ja kirjottajille.

Kommentit (2645)

Vierailija
2541/2645 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-90 luvulla tein oikolukua paljon osana työnkuvaani. Oli kivaa, tein myös paljon kirjoitushommia. Siksi korvaani kalskahtaa esim tuo nykyisin sallittu: Alan tekemään. Aemmin olis saanu karttakepistä sormille.

Yo-aineessa olis ollut virheistä raskain.

Vierailija
2542/2645 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aemmin on vissiin murretta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2543/2645 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin voitiin sanua:

"En ehi nyt, ku pittää alakaa tekemää läksyjä."

"Tiskaan ensi ja sitte alan kirjottammaa joulukortteja."

Kielikellon kertoo mm. näin:

"Alkaa tekemään kuuluu länsimurteisiin aina Peräpohjolaa myöten, alkaa tehdä puolestaan on itämurteiden muoto."

"Alkaa tehdä ja alkaa tekemään ovat molemmat olemassa olevia suomen kielen muotoja, ja se että toista käytetään kirjakielessä ja toista ei, perustuu puhtaasti sopimukseen. Normi ei siis perustu kielen järjestelmään, vaan kahdesta kilpailevasta muodosta on vain tietoisesti ja vähän väkivalloinkin vakiinnutettu eräässä historian vaiheessa kirjakieleen toinen."

Lähde:  https://kielikello.fi/aletaanko-tehda-vai-tekemaan/

Ja eiku joulukortteja kirjottammaa. Ilua päiväänne! :) Sofia

2544/2645 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimmeetä iltapäivvee

Sofia, oon mie alakulone, eikä minnuu jaksa mikkää oikkee kiinnosttoo. Nyt minnuu pikkuse hymmyilytti tää viäntämine. No se ol ohimenevvöö ilahtumista.

Ai että olpa mukava lukkee ja huomata, että jollai on samanlaissii mietteitä ku miula, Tilo. 

Sillo ku lapset ol piennii,  aren täytti kerhot, muskarit, baletit, telinevoimistelu, paini ja jalakapallo. Sit tul lisäks koulunkäynti. Kiirettä piti ja talakkoita ol sielä tiälä. Talakoissiin osallistuin melekkein aina. Ne ollii antossii aikoja ja tuns elävänsä täyttä elämmee.

Nyt on miel sennii takkii matalana, ku ei ennee voi ies pyörräilä. Käveleminen on tylssee ja kivuliastakkii. Vaikka on nastat, ni koko ajan pittää olla varuillaan, ettei kuavvu. Sit on koko keho hirvveen kippee ja tunttuu,  ku koko mualima murhheet ois hartteila.

Uamula nähttii,  ku aurrooja ol tuas kyntänä pyörätien ohi. Lunta tul tiisttaita vaste yölä ehken par senttii.  Jättitraktorila ja -aurala ol kyntäny teihe vierustat ja kiilottanu aurallaa tiet liukkaiks. No sit ol muka hiekotettu ja kylyvetty issoo sorroo tiele. Ainakkii ol hankalloo kävellä niihe kivien piälä. Ei jatkoon!

Mie oon kirjottanu jo kolome joulukorttii. En tiijä, monta korttii lähetän. Män aikkoo, ku etin osotteita.  Ne on miula muistitikulla, enkä meinana osata aukasta tikkuu. Olin salannu sen salasanala, ku siinä on muutakkii, ku osotteita. En välilä tunne ihtteeni. Vielä muutama kuukkaus sitte kaikki assiit suju ku leikki. Varmmaa miun pittää ens vuona ruveta opiskelemmaa, jos ja kun oon selevinä tästä loppuvuuvvesta. Miula on yks huave, mitä opiskelisin, jos siis kehttoon ies alottoo.

Hyvvee viikonloppuu!

Vierailija
2545/2645 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomen kielen lautakunta päätti kokouksessaan 31. tammikuuta 2014, että rakenne alkaa tekemään, alkaa menemään on hyväksyttävä muoto myös yleiskielessä rakenteen alkaa tehdä, alkaa mennä rinnalla. Päätös ei ollut lautakunnalle helppo, sillä tiedossa oli, että suosituksen muutos herättää paljon voimakkaita mielipiteitä puolesta ja vastaan."

https://kielikello.fi/alkaa-tehda-ja-alkaa-tekemaan-rinnakkain-yleiskie…

Aikonaan opin,että voi sanua: Ruveta tekemään tai alkaa tehdä. Nyt molemmat ovat ok. :) Sofia

2546/2645 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikkein hyvvee huommenta

Luvin uamula lehen ja siitä näin yhen nuoren kuolinilimotuksen. Se herätti miut.  Miula on assiit hyvin, jopa erinommaisesti.  Pitäs aina muisttoo olla kiitolline, eikä valittoo niin ku mie tein. Pyyvvän antteeks,  ku suolsin vuan nekatiivissii asijoita tänne.

Löysin yhen vihon välistä osotteetkii. Mie mittoon joka lauanttaiuamu verenpainneen. Sen vihon väliin olin laittana osoitetarra-arkin. Mie kysyinkkii iteltäni, miks pittää tehä yksinkertasesta monimutkasta. Tuo ol miun motto töissäkkii,  ku loppuajasta kaikki monimutkastu. Töissä se piti kylläkkii aivot toiminnassa.

Olokkoot osotteet kuitennii myös tikula. Kuha tutustun tuoho uuttee kannettavvaan, ni eiköhä tuokkii tuas valakene. 

Joulukortit onkkii jo lähetystä vaila. Lähetän vuan 13 korttii. Puuttuu niistä korttiloista vielä kalliit postimerkit. 

Mukavvoo lauvvantaita kaikile!

Vierailija
2547/2645 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Vuapukka, kommentoin sun kirjotuksia myöhemmin, ku nyt on hommat keske.

Lissään vaan tuohon puutteellissee kirjotukseeni tievon, että nykyää on Kielikellon mukkaa yhtä luvallista sanua tai kirjottaa: Alkaa tekemään ja alkaa tehdä. 

Alanki nyt sitte jatkamaan hommia. 

Lepposaa lauantaita kaikille! :) Sofia

Vierailija
2548/2645 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Vuapukka, kommentoin sun kirjotuksia myöhemmin, ku nyt on hommat keske.

Lissään vaan tuohon puutteellissee kirjotukseeni tievon, että nykyää on Kielikellon mukkaa yhtä luvallista sanua tai kirjottaa: Alkaa tekemään ja alkaa tehdä. 

Alanki nyt sitte jatkamaan hommia. 

Lepposaa lauantaita kaikille! :) Sofia

Toki tiesin, että molemmat tavat on nykyään sallitut. Mutta kun vuosikausia oli päntätty päähän, kumpi on oikea tapa kieliopillisesti, niin vaikea tottua.

Älä Vuapukka sure, vaikka kirjottelet välillä mustemmin, kaikilla meillä on sellaisia kausia. Kaikki kirjoituksethan tänne sopii, eikö vaan?

Parikymmentä korttia minä kirjoitan, 1,70€ on merkin hinta. On kyllä tyyris, mutta kyllä kannattaa. Ilahuttaa toisia ja ilahtua itse.

Mukavaa viikonloppua

Oikolukija

Vierailija
2549/2645 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouvvuin ahtaalle, ku kirjotan tekstit mite millo sattuu ja joskus ei satu ollenkaa. Oon montaa kieltä joutunt käyttämää elämäin taipaleella, mut kaikkei kaunein on tietyst ommii vanhempiin murre ja varsinkii mummon haastelut. Ei minnuu oo millokaa moitittu jos ulkomaan kielellä ei oo iha täyvvellisest mänt sanat paikoillee. Pääasia on olt saaha itseese ymmärretyks.

Uutta suomee, jota nuoret käyttäät mie en ees täysin ymmärrä. Puhhuut nii puoliks ulkomaalaisittai ja sit on nii erilaine korostus  ja kirjoitustapa ku miu nuoruuvvessain. Ei oo ennää pirskattii, ei oo ennää no voihan nenä, mut on kreisiä ja coolia ja paljo muutakii.

Mite se mahtaa olla, ku yhtä kirjaa lukkiissa siin monnee kertaa tähennettii, et lausetta ei saa alottaa "minä" sanalla ja vastaavilla ilmaisuilla. Mite se oikei on? Mie ain puhun  vaa itsestäin, mite sen lauseen muute vois alottaa.

T. Saiko

Vierailija
2550/2645 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtoota lumisatteesta

Oikolukija, tiesinki sun tietävän, että molemmat tavat on sallittu, ku kirjotitha sen siinä viestissä, josa asiasta kerroit. Ruukaan välillä laitella tänne linkkejä juttuihin, jotka mua kullonki kiinnostaa. Toisesa viestisä korjailin omia epäseleviä ilimauksiani. :)

Vuapukka, oon pahollani, että alakulo ottaa susta välillä koppia. Semmosta se elämä välillä valitettavasti on. Ja no hätä, kyllä tänne mahtuu kaikenlaisia mietteitä. Aina ei voi olla hyvä päivä ja senki saa ilimasta. Kuhan ollaan asiallisia toisiamme kohtaan, nii se riittää.

Monilla naisilla hormonikorvaushoito auttaa siihen, ettei masennu vaihevuosien tultua. Joillaki tullee vaihevuosisa alakulo, joka kestää koko loppuelämän. Ja en tarkota, että sulla alakulon syy ois tuosa asiasa, mutta tuo nyt tuli jostain syystä mieleeni. 

Itekki monesti kaipaan niitä aikoja, ku lapset olivat pieniä ja touhua oli nii valtavasti, etten ees tajua, miten kaikesta siitä selevisin. Olin välillä nii väsyny, että piti pittää seinistä kiinni, etten kaavu, ku kulin huoneesta toisee. Nukuin vuosikausia vällillä vain muutamia tunteja yösä ja pää oli ihan pökkyrällä. Harrastuksiin kulettamista riitti ihan hurjasti, ku on monta lasta ja jokkaisella oli usiampi harrastus. Liikuntaa ja musiikkia eri muovoisa ja kerhoja kans. Tuli mieleen lause, joka meni suunnilleen näin, että pienten kans pienet huolet ja isojen kans isot huolet. Ohan ne huolet erilaisia riippuen siitä, minkä ikäsiä lapset ovat.

Mutta sillon en ehtiny murehtia nii palijo, vaa elin hetkesä, ku ei ollu oikein muuta mahollisuuttakaa, sillä lähes joka hetki oli täynnä jottain tekemistä tai pakollista ajatustyötä ja keskustelua. Kiitollinen oon nuista ajoista ja lapsistani myös.

Vuapukka, se opiskelemaan lähtöhä ois ihan mahtava juttu. Suosittelen lämpimästi, soon hyvä idea! :) 

Kirjotin 11 korttia. Ovat kyllä kalliita nuo postimerkit. Vuosi vuojelta hinnat nousevat. Olikohan viime vuonna 1,60 euroa kappale? En muista. Kannattas varmaan ostaa tänä vuonna jo ensi joulunki postimerkit, ku noon kuitenki taas kalliimmat sitte. Ikimerkeillähä voi lähettää kortit vaikka vuosienki päästä.

Jatkuu... :) Sofia

Vierailija
2551/2645 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vähä jäi asiaa.

Saiko, mitähä se tarkottaa, ettei saa alottaa "minä" -sanalla tai vastaavalla ilimauksella lausetta? Pitäskö toimia esim. näin: "Tein äsken lumityöt" eikä sais kirjottaa: "Minä tein äsken lumityöt" vai mitä ihmettä? Tiiätkö sinä Oikolukija tuosta ohjeesta jottai tarkempaa?

Ette varmaa usko, mutta oon ollu aiemmi hyvä äidinkielesä. Kirjottelin yhesä työpaikasa myös välillä lehtijuttuja. Jotenki äidinkielen säännöt ovat unohtunneet. En välillä ees tiiä sitä, millon tullee on tai ovat. Pilikkusäännöt on myös iha hukasa. Laitanki että -sanan jäläkee aina piliku, vaikkei se aina sinne kuulu. Lisäksi sanajärjestys on iha hukkapiilosa. Surettaa, että mun työmuisti on nii huonontunu vuosien myötä, että mun on turha ees opiskella äidinkieltä, ku ei ne ohojeet pysy ennää pääsä. Oon yrittäny.

Nyt iltapalalle.

Toivotan kaikille mukavaa illan jatkua! :) Sofia

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ-KRECnntoqdlsfKZ…

Vierailija
2552/2645 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppoisaa pyhäpäivää.

Vierailija
2553/2645 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos samoin Sinulle! 

2554/2645 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnunttaiehttoota!

Sofia, vuoskaussii ol tämmöstä. Herätys-uamupalat-hoittoon-töihi-hoijjosta haku-kauppaan-kottiin-ruuvvanlaitto-syönti-harkkoihi/muihin harrastteissii-iltapalat ja -toimet-nukkummaan. No tietennii vielä pyykkihuolttoo ja siivousta.

Töissä miula oli myöskkii haipakkoo,  mutta se ol miun ommoo aikkoo, joka on miule tärkkeetä. 

Aattelin vuan verkko-opintoja. Sen takkii hommasin konneenkkii. Piti alottoo jo syksylä, mutta mäni mite mäni nytten. 

Eläkkeelejiänti on ollu miule iso muutos. Ku melekkei neljäkymmentä vuotta olin siinä työssä, ni kyllähä se jätti ison aukon elämään, ku jäin vuan kottiin. Viimmeks oon ollu vuan kotona sillo, ku lapset ol piennii ja talossa ol vauvva. Oon ajatellu, oisko ollu parempi,  jos ois oottanu vuossii ja ois joka päivä vuan ajatellu, piäsispä eläkkeele. Sinne työpaikale jäi paljonnii sellassii työkavereita, jotka oottaa vuan, että piäsisivät eläkkeele. 

Uamula ol hyvä kävellä, ku isot kivet ol hävinä tieltä ja vajjoon kilometrin piässä ol ilimmeisesti er urakoitsija ollu hoitelemassa tiet, ku oli hiennoo hiekkoo kylyvetty tiele. Ol tosi hyvä ja vakkaa kävellä sielä.

Niin ja Sofia, siinä out oikkeessa. Pienet lapset - pienet huolet ja isot lapset - isot huolet. Millo näitä huolia on enemmä ja millo vähemmä. Joka tappauksessa huoli ei hävvii, vaikka lapset onkii jo muuttanneet pois. On vua yritettävä luottoo, että elämä kanttaa.

Hyvvee loppuilttoo

Vierailija
2555/2645 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtoota täältäki.

Lumityöt käytiin just tekemäsä. Ens viikolla kuulemma lumet sullaa, toivottavasti eivät kokonaa.

Kiva, ku kävit Vuapukka kirjottamasa. Meillon ollu sun kans aika samanlaista arkia sillon, ku lapset ovat olleet pieniä. Kaipaavatkoha muutki naiset meijän lisäksi niitä aikoja, vaikka se oliki semmosta hulabaloota. 

Minoon ilone sun puolesta, että alotat verkko-opiskelut. Pitäsköhä ettiä, kuttusko joku aihealue minuaki. Onkoha se kallista?

Mukava, että teijän kävelytie on paremmasa kunnosa. Uutisisa kerrottii, että Lapisa oli joku tie ihan hirviän huonosa kunnosa, kesällä siihe uppuaa ja talavella soon jäätyny site, etton issoilla kolloilla ja autot mennee välillä rikki, ku osuvat kolloihi. On harmi, ettei Suomen monia huonokuntosia teitä voija korjata rahanpuutteen vuoksi. Sen sijjaan Turun tunnin junnaan, eli Länsirata -hankkeeseen tuntuu löytyvän milijardeja veronmaksajie rahoja. Riikka haluaa vielä alentaa veroja. Millä sitä sitte Suomia pyöritettää, jos verotulot mennee kovin alas. En tiiä, mitä aatella.

Sain ystävältäni viestin, hää oli löytäny kuvan, mison suomalaisten naisten vaatekoot taulukoitu ja kai ihan tältä vuojelta. Mun kokosia ei oo palijo. Olin vähä ylllättyny.

https://media.licdn.com/dms/image/v2/D4D22AQGqCmPVA_d6EQ/feedshare-shri…

Laittelin jo sisälle vähä jouluvaloja, semmosia, mitkä otan välillä pois päältä. Aatteli laittaa itsenäisyyspäiväksi enemmä joulua esille. Siitä saa pikkuse tekemistä joka päivälle. Pitäs myös tilata lanttu- ja porkkanasosetta, nii voisin tehä laatikot pakasteesee valamiiksi. Soon hyvä tehä joulua ajan kans ja rauhallisesti, nii ei tuu sitä hurjaa kiirettä, mitä oli esim. sillon, ku lapset oli pieniä. Meillä kävi vieraitaki jouluna liikaa, eli vässyin täysin siihe emännöimissee.

Kulettako te kukkaa potkukelekalla? Se vaatis hiekottamattomia teitä. Siiton kauan, ku oon ite potkutellu. Tais olla 2012 viimeksi, ku meren jäällä potkuttelin. :)

Toivottelen kaikille mukavaa illanjatkua. :) Sofia

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQbgG1kU6FUosK6s0g…

Vierailija
2556/2645 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuola onki tosi palijo erilaista opiskeltavaa. :) Sofia

https://www.aikuis-koulutus.fi/koulutushaku/etaopiskelu

2557/2645 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivvee!

Olpa mukavvoo hypätä pyörän selekkää vielä uamula. Lumet ol hävinneet kokonnaan ja jiättii oli sulanneet teiltä. 

Kiitos Sofia linkistä.  Pittää tutkkii, oisko noissa jottai kiinnosttavvoo. 

Potkurila ei ou tullu ajelttuu vuoskaussiin. Lapssuuvvekoissa oli äitilä potkuri, jolla ajelttii.  Joskus katkes jalas. Kylän seppä sit hitsas sen ja tuas piästtii potkuttelemmaa.

Mie oon jo pitemmä aikkoo oon ajatellu, että lapsile ja nuorile syötettää liikkoo liäkkeitä,  että suatas luokkiin työrauha. Onha se outtoo, että muuta tukkee ei koulussa sua, ku ehotus liäkitykse alottamisesta.  Oiskoha aika kuitennii uskkoo, että liijjan isot ryhmät ei oo oppimisen kannalta oikkee ratkaisu, eikä myöskkää lasten kannalta. Tästä ol juttuu tännää lehessäkkii.

Toine on tää dikiloikka. Kyllähä tuonnii tiettää, että jatkuva ruuvvun tuijjottamine ei tie hyvvee kellekkää. Kynäläkkii ois hyvä kirjottoo sillon tällöin.

Niihä jotkut on jo myöntänneet, että kysseessä on ollu ihmiskoe, jonka seuraukssii jouvuttaan vielä pitkkään parsimmaan.

Tämmössii mietteitä tähä päivvään.

Vierailija
2558/2645 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit sie aippa tulla kirjottelemaa kuulumissii? Tääl  ollaa kieliopin ja opiskelun tiimoilla vietetty aikaa.

Miulla on vimma hankkii joulukuus. Sellane pittää olla, ettei neulaset irtoo. Aito, mut tummat neulaset. Kynttelikköi jo kookeilin ikkunoilla. Toimiit normaalisti.

T. Saiko

Vierailija
2559/2645 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtävä se oli

Olin ollut puolisen vuotta elämäni ensimmäisessä oikeassa työpaikassa, kun ylempi esimies toi käsin kirjoitetun asiakaskirjeen ja pyysi kirjoittamaan sen puhtaaksi. Miehen äidinkieli oli ruotsi ja virkkeet tosi huonoa suomea.

Siinä oli pulmaa kerrakseen, mitä tehdä. En uskaltanut kysyä keneltäkään, miten olisi pitänyt toimia. Niinpä otin ja muotoilin koko kirjeen uusiksi. Osasin silloin sen hyvin, koska koulun penkiltä oli kulunut vasta vähän aikaa. Kirjoitin kuorenkin oikeaoppisesti. 

Sitten vein "teoksen" pokkana johtajan pöydälle ja jäin odottamaan mahdollista kommenttia. Sitä ei koskaan tullut, mutta jatkossa sain kirjoittaa monet tekstit puhtaaksi. En tiedä, kuka ne aikaisemmin oli kirjoittanut, mutta työkaverit jaksoivat vinoilla nimittämällä sihteeriksi, joka en ollut. Muistaakseni pidin vain suuni kiinni.

T. Tilo

Vierailija
2560/2645 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa, minäkin kaipailen meidän A-kutojatarta. :)

Vuapukka, on tainnut olla jo pitkän aikaa sellainen käytäntö, että olipa lapsi tai aikuinen, niin lääkärit ovat hyvin helposti tarjoamassa lääkkeitä kaikenlaisten oireiden hoitoon, joihin voisi myös olla parempia ja lääkkeettömiä keinoja. Eräs ystäväni meni terveyskeskuslääkärille valittamaan selkää ja pyysi lisätutkimuksia. Lääkäri kysyi, onko hän ollut masentunut. Ystäväni kertoi, ettei ole, mutta lääkäri tarjosi hänelle silti masennuslääkkeitä selkäkivun hoitoon - ei lisätutkimuksia. Onhan tuo aika erikoista.

Saiko, mistä olette yleensä käyneet ostamassa joulukuusen? Niitä kai myydään toreilla tai jotkut ostavat tuttujen metsistä. Meillä on tosi aidon näköinen ja kaunis muovikuusi. Olen allerginen aidolle, eli minulle tulee hankalat ja kutisevat ihottumat, jos olen samassa huoneessa, jossa on aito kuusi. En muutenkaan haluaisi ostaa aitoa kuusta. Minusta on surullista, että niin kauniita ja hyvässä kasvuvaiheessa olevia kuusia kaadetaan vain siksi, että ne ovat lyhyen aikaa ihmisten kodeissa ja sitten laitetaan roskiin. Mutta en paheksu heitä, jotka aidon kuusen haluavat, sillä joillekin se on tosi tärkeä perinne, että hankitaan aito, hyvälle tuoksuva kuusi.

Tänään oli laiskottelupäivä. Askeliakin tuli vain n 2500. Huomenna toivottavasti jaksan tehdä jotain enemmän. Toki tänäänkin jotain sain aikaiseksi, mutta vähän.

Emmastiina, löytyykö radiostasi Jouluradio? Tarkistin, että taajuus on oikea, mutta ei sitä radiostani löydy, vaikka olen vaihtanut radiota eri kohtaan kotia ja antennikin on hyvässä asennossa. Jouluradion pitäisi kuulua lähes koko Suomessa. Netin kautta sen saa toki kuulumaan. Radio on kyllä muuten tosi hyvä, mutta vaikka siirtää radiokanavia tyyliin "puoli mm" kerrallaan eteenpäin, niin silti ei kaikkia kanavia löydy.

Jahas, kello käy ja unten maille matka vie. Rauhallista yötä ja kauniita unia kaikille! :) Sofia

https://i.pinimg.com/736x/59/34/7e/59347e1d6c6b554538e433a4198fdaaf.jpg