Murteela
Hei ystävät. Aiempi Murteela -keskusteluketju oli eilen sulettu täälä vauva.fiissä.
Erikoinen juttu. Yritettään uuvelleen. Oishan se kiva, ku ois meillä vanahoilla ihimisillä joku kiva paikka, missä pittää toisiimme yhteyttä.
Mukavaa päivää kaikille lukijoille ja kirjottajille.
Kommentit (2283)
Voi kiitos Emmastiina, kun kerroit tuon asian ja annoit vinkin myös Elmexistä. Pittääpä ostaa sitä. Oon käyttäny Sensodynea. On hyvä kokkeilla toista tahanaa.
Kiitos, ja mukavaa syksyn alakua sinullekin Emmastiina. :) Sofia
https://t1.pixers.pics/img-c676e9e9/julisteet-vaaleanpunainen-ruusu-kuk…
Sofia, kyl minnuu pelottaa välil, ko mies lähtee moottoripyöräl. Pahinta ol kerran, ko ajettii peräkkäin johokkii. Lahen läpi ajaissa jäin tahallain jälkee, sillon pelotti. Mie ajoin siis autolla. Ain mie huokasen helpotuksest, ko mies kotpihhaa ajjaa. Muutonki sillon tällön mielessäni mietin, miten täält aikannaa lähetää, kumpi meist ensin? Ja vanhempii siskoi on monta...
Mietittes työ tämmösiä?
Miul ol lauantain työvuoro +2h, ylitöiks meni, olin koton vast yhen aikaa yöllä. Baarissa olin apuna vakkarille, laskin olutta ja sahtia, plokkasin laseja. Järkyttävä kiire, mut mukavat työkaverit. Ja asiakkaat.
Hammaslääkäril oli paha pelko vuoskymmenet, sit ol kaks tosi hyvää lääkärii yksityisel, nykyää meen pelotta terkkarii, joka toinen vuosi. Hampaat on pal paikatut ja osin lohkeilua. Ei särkyjä. Onneks.
Kohta paistan kalafileet, keitän potut. Tein kastikkeen: luonnonjugurtti, sinappi, sitruunamehu, curry ja pieniä suolakurkkupaloja. Ite keksin reseptin ja välil maistelin, hyvä tul.
Aippa
Hei Aippa, kiva ku kirjotit.
Oot keksiny maukkaa olosen kastikkeen kalalle ja perunoille. :)
Sama homma mulla, enne oli hammaslääkäripeleko ja se tuli ihan aiheesta lapsena, ku eräs iso ja pahantuulinen hammaslääkäri, mies, teki mulle ekan paikan, ja ilima puudutusta. Onneksi oon saanu sen jäläkee kohata myös erittäin mukavia ja taitavia hammaslääkäreitä, mutta kyllä nykyäänki joukkoon mahtuu semmosia, joille en mee toista kertaa.
Nuista motskarihommista. Ymmärrän sua, sillä mieheni ajeli nuorempana motskarilla ja kyllä olin peloissani välillä ja aina huojentunu, ku hää ajo kotipihhaan takas. Välillä kyllä huolettaa, vaikka hää on autolla liikkeellä - ruukaa ajella ku rallikuski. Ja välillä hää kattelee motskareita, josko vielä ostas. Toivottavasti ei.
Mietin usseinki, että kumpi täältä ensin lähtee ja mite. Mies haluais lähtä "saappaat jalasa", eli nopiasti sitte ku lähtöaika koittaa. Miehen yllätyskuolo ois varmaan itelle se pahin vaihtoehto, ja varsinki, jos yksin jäisin tähä issoo talloo. En tiiä, miten siitä seleviäis, mutta pakko se ois selevitä, koska en halua lapsille jättää tämmöstä työmäärää, mitä tämänki talon ja piharakennusten tyhyjentämine vaatii, ku he ovat kaikki kiireisiä oman työnsä ja kaikkien perheenjäsenten harrastusten kans. Jos minä lähtisin ensin, nii en tiiä, miten mies sais kaikki asiat hoijettua, ku tietyt jutut on ollu vaan mun vastuulla. Toivon, että saatas olla vielä pitkään yhesä ja ehittäs rauhasa hävittää kaikki työkalut, konneet, laitteet ja muut harrastevälineet, mitä miehellä on palijo.
Mukavaa päivänjatkua kaikille! :) Sofia
https://rukminim2.flixcart.com/image/704/844/jeek8sw0/poster/n/h/c/medi…
Hei Sofia, minulla on ollut vihlontaa ienvetäytymän takia, mutta ei ole enää. Käytän Elmex sensitive -hammastahnaa (vihreä-valkoinen pakkaus).
Hyvää syksyn alkua kaikille!
Terveisin Emmastiina