Mummo tuo joka vierailulla vaatteita lapselle
En halua loukata ja olen kiitollinen kun on tuonut hyviäkin vaatteita. Mun mielestä nyt vaan menee liiallisuuksiin. Joka ikisellä käynnillä tulee lisää vaatteita, ja käy siis ainakin pari kolme kertaa kuussa. Miten ottaisin puheeksi loukkaamatta, vai laitanko mitään sanomatta eteenpäin? Säilytystilatkin on rajalliset.
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kiitän anoppia, otan nykyään vastaan kaiken mitä ostaa enkä pyydä palauttamaan. Pitkän aikaa toi aina kassillisen tavaraa ja sanoi palauttavansa kauppaan sen mistä ei tykätty, mutta huomasin tämän aiheuttavan stressiä anopille. Vaatteita on valtavasti, suurimman osan vien pari kertaa käytettynä hyväntekeväisyyteen tai myyn eteenpäin.
En juurikaan osta itse vaatteita lapsille, säästyy nekin rahat ja kohta lapset alkavat olla sen ikäisiä etteivät enää pue päälleen mitä sattuu, sitten saa isoäiti miettiä toimintatapoja uudelleen.
Ensimmäinen lapsen kohdalla stressasin myös tästä vaateasiasta kamalasti, olisin halunnut itse ostaa ja pukea lasta itseäni miellyttäviin vaatteisiin, mutta luovutin toisen lapsen kohdalla kokonaan. Annankin neuvon AP:lle: kiitä tuomisista, käytä niitä mistä tykkäät ja anna loput eteenpäin. Isompiakin asioita on mistä stressata.
Onpa ikävää kun sinulle on sattunut mummu joka ei puhetta ymmärrä. Olet siis ystävällisesti pyytänyt ottamaan kuitin mukaan, niin vaihtaminen on erittäin kätevää, vieläpä jos ei kaukana asu niin vaihto oikeaan kokoon tai tuotteeseen onnistuu myös sinulta ja mieheltäsi.
Onko miehesi tuon älyttömän ihmisen kasvattama, kiinnostaisi tietää kuinka hullu miehesi on?
Ajattelin, että aika pöljä kun on sinut valinnut vaimokseen.
No oho, palsta näyttää parastaan kun lastenvaatekeslustelussa tunteet kuumenevat niin että täytyy alkaa haukkumaan muita. Kivaa päivää sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
Itse ratkaisin tyttäreeni kohdalla aikoinaan hänen isänsä äidin pienelle vaateiden tuomisen tai poikansa kautta usein miten lähetämät itse tehdyt vaateet,vanhoista aikuisten vaateista! Loukaamatta häntä.Sanoin kasvotusten,siis livenä. On kaunista ja huomaavaista vaatesi teko tytölle. Mutta saan niitä mielin määrin siskoni tyttären vanhat vaateteet. Niitäkin on jo likaa kapeissa.Ei hän loukantunut,pula ajalla syntynyt ihminen asiasta.
Tä?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun miniäni laittaa kuvat ja listat mitä pitää ostaa. Suuttui, kun sanoin, ettei rahani riitä kuin yhteen vaatteeseen/lapsi.
En mennyt lainkaan, lähdin Tukholmaan lomalle.
Mummit hoi, nyt alamme tehdä kuten miniämme ja tyttäremme meitä vaativat, jätämme heidät rauhaan.
On paljon kivaa tekemistä, jota voimme tehdä säästyneeellä ajalla ja rahalla.
Mummit kapinaan!Tämä on hyvä!
Kaikki me mummut, jotka teemme aina kaiken väärin, lopetetaan väärintekeminen.
Hoitakoot lapsensa, ostakoon vaatteensa.
Alamme nauttia elämästä.
Jos ette ole ennen nauttineet niin totta kai nyt.
Itselläni on ollut samankaltainen "ongelma", kutsun sitä rikkaiden ongelmaksi.
Se on valitettavaa, lopussa päädyin ratkaisuun jossa näimme harvemmin koska en halunnut käyttää lapsille tarkoitettua aikaani tavaran järjestelyyn. En myöskään tahtonut loukata.
Lapset nykyään itsekin valitsevat omat vaattensa niin ei ole järkevää käyttää sitä aika maaraa turhuuksien etsintään ja sitten sen turhuuden hävittämiseen.
Mummi aika on lasten itsensä mielestä parasta kun saavat retkeillä ja Mummi esittelee kivoja paikkoja ja maukkaita ruokia.
Te tuputtaja mummitkin saattaisitte tarvita tällaista mummia itsellenne.
Vierailija kirjoitti:
Annetaan nuorten perheiden viettää mukavaa pikavippi- ja asuntolaina-arkea ihan rauhassa. Ei kannata tunkeutua kauniiden ja rohkeiden nykyäitien pieneen elämään!
Tämän palstan jatkuvista kommenteista huomaa, että näillä äideillä on täydellinen tyylitaju ja vain he ja ainoastaan he osaavat täyttää kaikki lapsen tarpeet. Annetaan siis heidän nauttia rauhassa lapsiarjestaan ja kehitellä anoppien jälkeen jonkun uuden pahoinvoinnin kohteen. Ilkeilyn kohteita kyllä riittää, koska itsessä ei ole koskaan mitään vikaa!!
Näin. Kyllä vanhoilla äideillä ja anopeilla riittää muutakin puuhaa kun alati vaativien ja tyytymättömien akuisten lasten paapominen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä mainitse asiasta. Mummo on onnellinen, kun saa ostaa lapsellesi vaatteita. Laitat vaan hiljaisuudessa eteenpäin tarvitseville.
Miksi ne on ne perheen ulkopuolisen ihmisen tunteet tärkeämmät kuin kenenkään muun? Kai sitä äideillä muutakin tekemistä on kuin kierrättää turhia vaatteita.
No, eipä tuo ole kovakaan homma!
Ja lasten mummot kuuluvat perheeseen, ainakin meillä
Mun vanhemmat kuuluivat mun lapsuuden perheeseen. Mieheni vanhemmat mieheni lapsuuden perheeseen. Mieheni kanssa muodostettuun perheeseen ei kuulu meidän lisäksi kuin meidän lapset.
Meilläkin anoppi toi usein lapsille vaatteita, mutta lopetti sen kun tyttö 4v sanoi hänelle kerrran, että "Äiti aina sanoo, että ne sinun tuomat vaatteet on tosi rumia ja sitten äiti heittää ne aina roskiin ja sanoo, että sinä olet tosi tyhmä".
Nyt taisi osua aika monen mummon tunteisiin. Mikä siinä on, että ei voi kysyä niiltä lapsiltaan / miniältä / vävyltä, että mitä he tarvitsevat? Miksi pitää tupata jotakin sellaista mitä ei tarvita ja josta tulee loppujen lopuksi riesaa ja paha mieli? Kaikki voittaa, kun keskustelee ja toimii toiveiden mukaan. Mummot ja papat toimikoon myös oman jaksamisensa ja varojensa puitteissa.
Itselläni ei ole lapsia eikä lapsenlapsia, mutta ystävillä on. Kun vien lahjaa, kysyn aina, mitä lapsi haluaa tai tarvitsee. Vielä ei ole mennyt hankinnat pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Minun miniäni laittaa kuvat ja listat mitä pitää ostaa. Suuttui, kun sanoin, ettei rahani riitä kuin yhteen vaatteeseen/lapsi.
En mennyt lainkaan, lähdin Tukholmaan lomalle.
Mummit hoi, nyt alamme tehdä kuten miniämme ja tyttäremme meitä vaativat, jätämme heidät rauhaan.
On paljon kivaa tekemistä, jota voimme tehdä säästyneeellä ajalla ja rahalla.
Mummit kapinaan!
Anoppini on lähdössä ruskareissulle. Jotenkin kummasti järjestän lapsen synttärit juuri sinä viikonloppuna! Ihanaa, ettei kyseistä hapannaamaa tarvitse nähdä, eikä varsinkaan kuulla!
Todellakin, jättäkää meidät rauhaan, jos ette osaa käyttäytyä.
Mitä kapinaa se muuten on, kun teette juuri sen, mitä toinen toivoo?
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin anoppi toi usein lapsille vaatteita, mutta lopetti sen kun tyttö 4v sanoi hänelle kerrran, että "Äiti aina sanoo, että ne sinun tuomat vaatteet on tosi rumia ja sitten äiti heittää ne aina roskiin ja sanoo, että sinä olet tosi tyhmä".
Ja sä olit tyytyväinen?
Mahtoi teillä olla rattoisat tunnelmat tuon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin neuvoisin vain kiittämään ja ottamaan käyttöön ne, mitkä sopivat ja laittamaan muut vaatteet kaikessa hiljaisuudessa eteenpäin. Voihan hyvinkin olla, että mummo olisi vaikka halunnut ostaa omille lapsilleen kaikkea ihanaa, mutta ei silloin pystynyt. Nyt, kun on mahdollisuus, haluaa ostella lapsenlapsilleen kaikenlaista.
Tämä minulle tuli mieleen. Mutta minä olen huono neuvomaan näissä asioissa, oma alkoholisti/mt-ongelmainen äitini ei nää lapsiani koskaan, eikä välitä lapsenlapsistaan tuon taivaallista. Siksi minusta taas kuulostaa ihanalta, kun mummo käy vierailuilla ja tuo tuliasiakin. Mutta ymmärrän senkin, että se saattaa tuntua liialta ja hankalalta.
Miksi pitäisi antaa mummon täyttää koti vaatteilla ja/tai muulla tavaralla, jota kukaan ei halua saati tarvitse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä mainitse asiasta. Mummo on onnellinen, kun saa ostaa lapsellesi vaatteita. Laitat vaan hiljaisuudessa eteenpäin tarvitseville.
Miksi ne on ne perheen ulkopuolisen ihmisen tunteet tärkeämmät kuin kenenkään muun? Kai sitä äideillä muutakin tekemistä on kuin kierrättää turhia vaatteita.
Ja lasten mummot kuuluvat perheeseen, ainakin meilläMun vanhemmat kuuluivat mun lapsuuden perheeseen. Mieheni vanhemmat mieheni lapsuuden perheeseen. Mieheni kanssa muodostettuun perheeseen ei kuulu meidän lisäksi kuin meidän lapset.
Minkäs ikäisiä lapsesi ovat? Nuorimmillaan lapset muuttavat yläasteelle mennessään omilleen, erikoiskouluun menevät, osa muuttaa omilleen yläasteen jälkeen. Eli sen jälkeen he eivät ole enää teidän perhettänne.
Vierailija kirjoitti:
Annetaan nuorten perheiden viettää mukavaa pikavippi- ja asuntolaina-arkea ihan rauhassa. Ei kannata tunkeutua kauniiden ja rohkeiden nykyäitien pieneen elämään!
Tämän palstan jatkuvista kommenteista huomaa, että näillä äideillä on täydellinen tyylitaju ja vain he ja ainoastaan he osaavat täyttää kaikki lapsen tarpeet. Annetaan siis heidän nauttia rauhassa lapsiarjestaan ja kehitellä anoppien jälkeen jonkun uuden pahoinvoinnin kohteen. Ilkeilyn kohteita kyllä riittää, koska itsessä ei ole koskaan mitään vikaa!!
Me olemme ystäväpiiriin kanssa jo aloittaneet.
Ne tyttäret ja miniät, joilta saamme pelkkää haukkumista, olemme suosiolla jättäneet syrjään.
Autan ja ostan heille, jotka esittävät asiansa kohteliaasti ja auttavat myös joskus minua.
Muut saavat huomata, että kun minusta aika jättää ne kivat lapsenlapset ja miniät ovat saaneet huomattavaa taloudellista etua.
Vasta olimme tyttäremme lasten kanssa Sveitsissä 10 päivää, pojan lapsia emme vie mihinkään, koska miniän haukkumisia ei viitsi kuunnella. Poka suree mutta itse on vaimonsa valinnut, varoittimet aikoinaan, tyttö ei pärjännyt edes oman äitinsä kanssa. No ei elämässä mene nallekarkit tasan ja sitä taatusti saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kertoa 4v tytölle, ettei hänenkään antamat lahjat kaikkia miellytä ja kun 4v lapsesi antaa päiväkodin hoitajalle tai isovanhemmalle piirustuksen tai jonkun askartelun, aikuinen voi hyvin sanos, että nuo sinun töherrykset ovat tosi rumia ja ne joutaa roskiksern ja vain tyhmät 4v piirtää tuollaisia töherryksiä. Ja äitinä saat siitä mielihyvää ja iloa, lapsen puolesta.
Mitä isot edellä, sitä pienet perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kiitän anoppia, otan nykyään vastaan kaiken mitä ostaa enkä pyydä palauttamaan. Pitkän aikaa toi aina kassillisen tavaraa ja sanoi palauttavansa kauppaan sen mistä ei tykätty, mutta huomasin tämän aiheuttavan stressiä anopille. Vaatteita on valtavasti, suurimman osan vien pari kertaa käytettynä hyväntekeväisyyteen tai myyn eteenpäin.
En juurikaan osta itse vaatteita lapsille, säästyy nekin rahat ja kohta lapset alkavat olla sen ikäisiä etteivät enää pue päälleen mitä sattuu, sitten saa isoäiti miettiä toimintatapoja uudelleen.
Ensimmäinen lapsen kohdalla stressasin myös tästä vaateasiasta kamalasti, olisin halunnut itse ostaa ja pukea lasta itseäni miellyttäviin vaatteisiin, mutta luovutin toisen lapsen kohdalla kokonaan. Annankin neuvon AP:lle: kiitä tuomisista, käytä niitä mistä tykkäät ja anna loput eteenpäin. Isompiakin asioita on mistä stressata.
Onpa ikävää kun sinulle on sattunut mummu joka ei puhetta ymmärrä. Olet siis ystävällisesti pyytänyt ottamaan kuitin mukaan, niin vaihtaminen on erittäin kätevää, vieläpä jos ei kaukana asu niin vaihto oikeaan kokoon tai tuotteeseen onnistuu myös sinulta ja mieheltäsi.
Onko miehesi tuon älyttömän ihmisen kasvattama, kiinnostaisi tietää kuinka hullu miehesi on?
Ajattelin, että aika pöljä kun on sinut valinnut vaimokseen.No oho, palsta näyttää parastaan kun lastenvaatekeslustelussa tunteet kuumenevat niin että täytyy alkaa haukkumaan muita. Kivaa päivää sinullekin.
Mitä,haukkumista tuossa on? Katsopas mitä mummoista on sanottu.
Se on jännä huomata, että nuoret naiset kyllä arvostelevat mutta kun heille joku sanoo niin jopa on tunteet pinnassa.
Jokainen mies joka ottaa vaimokseen hullun katuu kyllä. Niin moni mies pettää näitä hirmuja ja niin moni liitto loppuu. Sitten nämä naiset ottavatkin haukkujen kohteeksi sen lastensa isän.
Minä teen usein kirppiksiltä löytöjä. Pidän ne omassa kodissani koska täällä on tilaa. Lapset katsovat meillä käydessään onko siellä jotain, josta he pitävät. Itsellään, kodeissan taikka lapsilla. Usein myös pyytävät tuunaamaan mieleisekseen. Muokkaan vaatteita, värjään kodintekstiilejä jne.
Sen mitä jää yli vien keräykseen, sopivasti laatikko koiralenkin varrella.
Ne turhat eivät siis ikinä edes ole siellä lastenlasten kodeissa, vaan täällä.
Sitten kun lapsilta jää lastenvaatteita yli kierron jälkeen (vaihtelevat niitä myös keskenään), minä käyn kaksi kertaa vuodessa myymässä mökkikunnan MLL-kirppiksellä ja rahat laitan lasten tileille. Yleensä rahaa tulee sen verran, että sillä saa maksettua lastenlasten harrastuksia.
t. mummo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me olemme ystäväpiiriin kanssa jo aloittaneet.
Ne tyttäret ja miniät, joilta saamme pelkkää haukkumista, olemme suosiolla jättäneet syrjään.
Autan ja ostan heille, jotka esittävät asiansa kohteliaasti ja auttavat myös joskus minua.
Muut saavat huomata, että kun minusta aika jättää ne kivat lapsenlapset ja miniät ovat saaneet huomattavaa taloudellista etua.
Vasta olimme tyttäremme lasten kanssa Sveitsissä 10 päivää, pojan lapsia emme vie mihinkään, koska miniän haukkumisia ei viitsi kuunnella. Poka suree mutta itse on vaimonsa valinnut, varoittimet aikoinaan, tyttö ei pärjännyt edes oman äitinsä kanssa. No ei elämässä mene nallekarkit tasan ja sitä taatusti saa mitä tilaa.
Mikset voi viedä poikasi lapsia reissuun, vaikka et miniästä tykkääkään? Kyllä minäkin hoidan mieheni lapsia, vaikka lasten äiti vihaa minua. Kannattaa olla aikuinen ja nousta tuollaisten juttujen yläpuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Nyt taisi osua aika monen mummon tunteisiin. Mikä siinä on, että ei voi kysyä niiltä lapsiltaan / miniältä / vävyltä, että mitä he tarvitsevat? Miksi pitää tupata jotakin sellaista mitä ei tarvita ja josta tulee loppujen lopuksi riesaa ja paha mieli? Kaikki voittaa, kun keskustelee ja toimii toiveiden mukaan. Mummot ja papat toimikoon myös oman jaksamisensa ja varojensa puitteissa.
Itselläni ei ole lapsia eikä lapsenlapsia, mutta ystävillä on. Kun vien lahjaa, kysyn aina, mitä lapsi haluaa tai tarvitsee. Vielä ei ole mennyt hankinnat pieleen.
Mun anoppi kyselee toiveita varmistaakseen, etteivahingossakaan osta mitään toivottua ja tarpeellista.
Katsos se antamisen ilo. Se kuulemma puuttuu, jos tuo jotain "tilattua". Ilmeisesti siitä saa iloa, kun on lupailtu lapselle toivomusten mukaista legopakettia ja paketista kuoriutuu liian pieni t-paita, joka on vielä inhokki-väriä. Kun lapsi pettyy, niin päälle vielä haukutaan lapsi, että just samanlainen kiittämätön tapaus on kuin äitinsä, kun mikään ei kelpaa. Siinä sitä antamisen iloa kerrakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin neuvoisin vain kiittämään ja ottamaan käyttöön ne, mitkä sopivat ja laittamaan muut vaatteet kaikessa hiljaisuudessa eteenpäin. Voihan hyvinkin olla, että mummo olisi vaikka halunnut ostaa omille lapsilleen kaikkea ihanaa, mutta ei silloin pystynyt. Nyt, kun on mahdollisuus, haluaa ostella lapsenlapsilleen kaikenlaista.
Tämä minulle tuli mieleen. Mutta minä olen huono neuvomaan näissä asioissa, oma alkoholisti/mt-ongelmainen äitini ei nää lapsiani koskaan, eikä välitä lapsenlapsistaan tuon taivaallista. Siksi minusta taas kuulostaa ihanalta, kun mummo käy vierailuilla ja tuo tuliasiakin. Mutta ymmärrän senkin, että se saattaa tuntua liialta ja hankalalta.
Miksi pitäisi antaa mummon täyttää koti vaatteilla ja/tai muulla tavaralla, jota kukaan ei halua saati tarvitse?
Miksi mummojen koti pitää sitten täyttää lasten töherryspiirrustuksilla, vessapaperi askartelulla tai valokuvilla, kun ne poikkavat mummon tyylistä ja sisustuksesta. Ja vanhemmat niitä kantavat jatkuvasti isovanhempien kotiin ja mummot saa kantaa ne roskikseen.
Ja toinen vanhempien kaatopaikka näille lasten töherryksille ja valokuville on kummit, ystävät ja muu suku, niitä tulee tämän päivän vanhemmalta solkenaan, tilaamatta ja pyytämättä. Jopa somessa. Ihan kun ei ymmärretä, kun lapsi syö, ilman valokuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lasten mummot kuuluvat perheeseen, ainakin meilläMun vanhemmat kuuluivat mun lapsuuden perheeseen. Mieheni vanhemmat mieheni lapsuuden perheeseen. Mieheni kanssa muodostettuun perheeseen ei kuulu meidän lisäksi kuin meidän lapset.
Minkäs ikäisiä lapsesi ovat? Nuorimmillaan lapset muuttavat yläasteelle mennessään omilleen, erikoiskouluun menevät, osa muuttaa omilleen yläasteen jälkeen. Eli sen jälkeen he eivät ole enää teidän perhettänne.
Juu, ei nyt oikein tuo muija miettinyt mitä kirjoittaa tai hän ihan oikeasti haluaa ulkoistaa lapset kokonaan elämästään kun täyttävät 18 v. Voi käydä niin, että saa mitä tilaa.
Hyvä osoitus nykyäitien älyn tasosta. Ei huomata yhtään mitä kirjoitetaan.
Itse ratkaisin tyttäreeni kohdalla aikoinaan hänen isänsä äidin pienelle vaateiden tuomisen tai poikansa kautta usein miten lähetämät itse tehdyt vaateet,vanhoista aikuisten vaateista! Loukaamatta häntä.Sanoin kasvotusten,siis livenä. On kaunista ja huomaavaista vaatesi teko tytölle. Mutta saan niitä mielin määrin siskoni tyttären vanhat vaateteet. Niitäkin on jo likaa kapeissa.Ei hän loukantunut,pula ajalla syntynyt ihminen asiasta.