Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltiksen taloudelliset ruokareseptit hinnannousua torppaamaan?

Vierailija
02.08.2022 |

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/e73ddc74-ef24-41df-8619-b66…

Mitä vilkaisin niin tusinaa eri maustetta, tuoreyrttiä, viinietikkaa jne. Kyllä noihinkin jo rahaa saa menemään.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreyrtit kasvatetaan itse. Mausteita on yleensä joka keittiössä valmiina.

Vierailija
2/3 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoreyrtit kasvatetaan itse. Mausteita on yleensä joka keittiössä valmiina.

Ai ihan itsestäänkö ne maustepurkit ilmaantuvat sinne kyökin hyllylle? Minä en osaa kasvattaa kuin rikkaruohoja jos niitäkään. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni rikkaruoho on syötävää.

Iltapäivälehtien edulliset reseptit ovat yleensä sellaisia, että meillä syödään sen hintaisia ruokia vain erityistilanteissa, yleensä syödään paljon halvemmalla. Minulla on kyllä erittäin laaja maustevalikoima, olen hankkinut mausteita ja maustekastikkeita/etikoita yms edullisesti, ja osan teen itse. Olen opetellut korvaamaan kalliita ainesosia helpommin saatavilla/halvemmilla ja jättämäänpois aineksia,, jotka eivät ole lopputuloksen kannalta oleellisia. Kasvatan itse yrtit, ja esimerkiksi oregano ja meirami menee ihan päittäin, kun ei italialainen kokki edes erottanut niitä toisistaan. Kasvatan itse valkosipulin ja chilin. Inkiväärin kasvattaminen on vasta suunnitelmissa.

Sormisuola on hyvää, joo, mutta sen voi korvata hienolla merisuolalla, tai murskaamalla karkeaa merisuolaa hienommaksi.

Etikka on etikkaa, etenkin jos ruokaa haudutetaan pitkään.

Mutta hyvähän se on, että ihmisille annetaan ideoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän