Mummo tuo joka vierailulla vaatteita lapselle
En halua loukata ja olen kiitollinen kun on tuonut hyviäkin vaatteita. Mun mielestä nyt vaan menee liiallisuuksiin. Joka ikisellä käynnillä tulee lisää vaatteita, ja käy siis ainakin pari kolme kertaa kuussa. Miten ottaisin puheeksi loukkaamatta, vai laitanko mitään sanomatta eteenpäin? Säilytystilatkin on rajalliset.
Kommentit (265)
Älä mainitse asiasta. Mummo on onnellinen, kun saa ostaa lapsellesi vaatteita. Laitat vaan hiljaisuudessa eteenpäin tarvitseville.
Vierailija kirjoitti:
Älä mainitse asiasta. Mummo on onnellinen, kun saa ostaa lapsellesi vaatteita. Laitat vaan hiljaisuudessa eteenpäin tarvitseville.
Miksi ne on ne perheen ulkopuolisen ihmisen tunteet tärkeämmät kuin kenenkään muun? Kai sitä äideillä muutakin tekemistä on kuin kierrättää turhia vaatteita.
Sanot ihan suoraan, että nyt alkaa riittää. Sovi mummon kanssa, että kerrot sitten, jos lapsi oikeasti tarvii jotakin ja minkälaista. Voit myös perustaa lapselle tilin, jonne mummo voi laittaa rahaa, jos tahtoo.
Äiti - Mummo - Anoppi, tuo kaiken pahan alku ja juuri. Tekee hän mitä tahansa, saa hän haukut päälleen, kuten palstan keskusteluista käy ilmi. Kun sinun lapsesi kasvavat, muista tältä palstalta kaikki tärkeät ohjeet, niin kaikki menee hyvin lastesi aikuistuttua.
Näiden mummojen kanssa on ihan turha puhua. Jos sanot että ette tarvitse enää vaatteita vaan esim. joku lelu olisi kiva niin alkaa sitten tuoda leluja joka vierailulla. Lapsiperheitä auttaisi paljon se, että sovitaan etukäteen mitä ostetaan jos halutaan ostaa. Aika moni olisi kiitollinen esim. jos isovanhemmat ostaisi talvivaatteet eli toppapuvut ja talvikengät, se on iso menoerä lapsiperheelle, mutta usein ne on jo keretty itse hankkia ja sitten tuodaan mummojen toimesta vielä lisää toppaa turhaan. Sekään ei ole kivaa, jos tuodaan joka vierailulla karkkia lapsille, tuokaa mielummin hedelmiä.
Kannattaisi sopia mummon kanssa kertakorvaus paljonko hän aikoo antaa tavaraa lapselle 18 ikävuoteen mennessä.
Se tilille, ei mummon tarvi enää kierrellä lelu/ vaateosastoja ( ilokseen) . Ja jos mummo vaikka kuolee, on lahjat jo pankkitilillä.
Mummohan on aikuinen ihminen. Hänellä on jo niin paljon elämänkokemusta ja viisautta, ettei varmasti siitä loukkaanu, jos kerrot vaatteita kertyvän jo liiikaakin ja pyydät vähentämään niiden tuontia.
Vierailija kirjoitti:
Äiti - Mummo - Anoppi, tuo kaiken pahan alku ja juuri. Tekee hän mitä tahansa, saa hän haukut päälleen, kuten palstan keskusteluista käy ilmi. Kun sinun lapsesi kasvavat, muista tältä palstalta kaikki tärkeät ohjeet, niin kaikki menee hyvin lastesi aikuistuttua.
"Tekee hän mitä tahansa, saa hän haukut päälleen."
"muista tältä palstalta kaikki tärkeät ohjeet, niin kaikki menee hyvin - -"
😂😂
Tässä, tässä se on paras neuvo!
Mummo/anoppi voisi opetella kysymään, mitä lapset tarvitsevat. Ja sitten sopia, että hankkivat juuri sitä mitä tarvitaan. Maailma hukkuu turhaan tavaraan.
Vierailija kirjoitti:
Näiden mummojen kanssa on ihan turha puhua. Jos sanot että ette tarvitse enää vaatteita vaan esim. joku lelu olisi kiva niin alkaa sitten tuoda leluja joka vierailulla. Lapsiperheitä auttaisi paljon se, että sovitaan etukäteen mitä ostetaan jos halutaan ostaa. Aika moni olisi kiitollinen esim. jos isovanhemmat ostaisi talvivaatteet eli toppapuvut ja talvikengät, se on iso menoerä lapsiperheelle, mutta usein ne on jo keretty itse hankkia ja sitten tuodaan mummojen toimesta vielä lisää toppaa turhaan. Sekään ei ole kivaa, jos tuodaan joka vierailulla karkkia lapsille, tuokaa mielummin hedelmiä.
Niitä toppapukuja ja kenkiä nyt ei ainakaan kannata antaa mummon hankittavaksi kun niissä lapsi on sitten pitkät päivät ja niiden pitää oikeasti olla kunnolliset ja lapselle istuvat.
Me saatiin sitkeästi ihan väärää merkkiä molemmat ja haalarit oli liian lyhyitä ja lyhytlahkeisia ja kengissä tuli rakot kun ne ei istuneet hoikkaan jalkaan ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne on ne perheen ulkopuolisen ihmisen tunteet tärkeämmät kuin kenenkään muun? Kai sitä äideillä muutakin tekemistä on kuin kierrättää turhia vaatteita.
No, eipä tuo ole kovakaan homma!
Ja lasten mummot kuuluvat perheeseen, ainakin meillä
Tuo on ihan jo ympäristösyistäkin tyhmää toimintaa mummolta. En jaksa ymmärtää näitä mummoja, jotka väen väksin ostaa jotain koko ajan kun sen rahan voisi käyttää paljon paremmin. Olemme omien lasten kanssa sopineet, että minä ostan tietyt jutut joka vuosi ja siis niin että he ostaa ja minä maksan, en päätä mitä lapset pukee päälleen tai mikä on hyvä, sillä ei ole itselleni mitään merkitystä. Olemme myös sopineet tarkat säännöt siitä, milloin otan lapsia hoitoon, jotta vanhemmat tietää että voivat vapaasti suunnitella jonkun menon siihen kohtaan kun lapset on minulla ja kesäisin pidän kummankin lapsia sen viikon, jotta vanhemmat voi halutessaan lähteä vaikka kahdestaan reissuun. Otan kummankin lapset kerran kuussa viikonlopuksi, tämä on itselleni myös hyvin tärkeää laatuaikaa, luon tällä tavalla hyvät suhteet lastenlapsiin. Synttärilahjoista ollaan sovittu, että laitan summan lapselle rahastoon, koska krääsää ja vaatetta tulee muilta sukulaisilta ja tutuilta. Näillä sopimuksilla koen olevani aidosti hyödyksi ja avuksi lapsilleni, homma toimii.
Voi taivas teitä, ainainen valitus. Uskoisin, että jos mummo kävisi pari kolme kertaa kuussa ja ei koskaan toisi mitään, niin siitä olisi sitten oma valitusketju täällä. Koskaan ei kohden. Ole onnellinen, että mummo muistaa lapsenlasta. Kyllä se ostelu siitä jossain vaiheessa hiipuu.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan jo ympäristösyistäkin tyhmää toimintaa mummolta. En jaksa ymmärtää näitä mummoja, jotka väen väksin ostaa jotain koko ajan kun sen rahan voisi käyttää paljon paremmin. Olemme omien lasten kanssa sopineet, että minä ostan tietyt jutut joka vuosi ja siis niin että he ostaa ja minä maksan, en päätä mitä lapset pukee päälleen tai mikä on hyvä, sillä ei ole itselleni mitään merkitystä. Olemme myös sopineet tarkat säännöt siitä, milloin otan lapsia hoitoon, jotta vanhemmat tietää että voivat vapaasti suunnitella jonkun menon siihen kohtaan kun lapset on minulla ja kesäisin pidän kummankin lapsia sen viikon, jotta vanhemmat voi halutessaan lähteä vaikka kahdestaan reissuun. Otan kummankin lapset kerran kuussa viikonlopuksi, tämä on itselleni myös hyvin tärkeää laatuaikaa, luon tällä tavalla hyvät suhteet lastenlapsiin. Synttärilahjoista ollaan sovittu, että laitan summan lapselle rahastoon, koska krääsää ja vaatetta tulee muilta sukulaisilta ja tutuilta. Näillä sopimuksilla koen olevani aidosti hyödyksi ja avuksi lapsilleni, homma toimii.
Minä myös hoidan usein ja otan serkukset samaan aikaan hoitoon. Tästä on tullut kiva mummoviikonloppuperinne, jota lapset odottaa kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lasten mummot kuuluvat perheeseen, ainakin meillä
Ei kuulu.
Ja kyllä siinä iso homma on jos kolmekin kassillista kuussa tulee ylimääräistä.
Itse taas seulon näitä ja vituttaa.
Minäkin neuvoisin vain kiittämään ja ottamaan käyttöön ne, mitkä sopivat ja laittamaan muut vaatteet kaikessa hiljaisuudessa eteenpäin. Voihan hyvinkin olla, että mummo olisi vaikka halunnut ostaa omille lapsilleen kaikkea ihanaa, mutta ei silloin pystynyt. Nyt, kun on mahdollisuus, haluaa ostella lapsenlapsilleen kaikenlaista.
Tämä minulle tuli mieleen. Mutta minä olen huono neuvomaan näissä asioissa, oma alkoholisti/mt-ongelmainen äitini ei nää lapsiani koskaan, eikä välitä lapsenlapsistaan tuon taivaallista. Siksi minusta taas kuulostaa ihanalta, kun mummo käy vierailuilla ja tuo tuliasiakin. Mutta ymmärrän senkin, että se saattaa tuntua liialta ja hankalalta.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin neuvoisin vain kiittämään ja ottamaan käyttöön ne, mitkä sopivat ja laittamaan muut vaatteet kaikessa hiljaisuudessa eteenpäin. Voihan hyvinkin olla, että mummo olisi vaikka halunnut ostaa omille lapsilleen kaikkea ihanaa, mutta ei silloin pystynyt. Nyt, kun on mahdollisuus, haluaa ostella lapsenlapsilleen kaikenlaista.
Tämä minulle tuli mieleen. Mutta minä olen huono neuvomaan näissä asioissa, oma alkoholisti/mt-ongelmainen äitini ei nää lapsiani koskaan, eikä välitä lapsenlapsistaan tuon taivaallista. Siksi minusta taas kuulostaa ihanalta, kun mummo käy vierailuilla ja tuo tuliasiakin. Mutta ymmärrän senkin, että se saattaa tuntua liialta ja hankalalta.
Lapsi tai lapsenlapsi ei ole olemassa täyttämään mummon tarpeita.
Mummon pitäisi nyt aikuistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lasten mummot kuuluvat perheeseen, ainakin meilläEi kuulu.
Ja kyllä siinä iso homma on jos kolmekin kassillista kuussa tulee ylimääräistä.
Itse taas seulon näitä ja vituttaa.
Heität vaan vaatekeräykseen suoraan. Ongelma ratkaistu.
Sano että antaa rahana.