Eläke tuli taas
Tilille ja 1844€ siellä möllötti.
Paljonko te saatte eläkettä?
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeeni on netto 2.814,-- euroa. Olen ulkosuomalainen, 40 v. työvuosia ja huomenna täytän 72 v.
.
Luuleeko nuo kaksi alapeukuttajaa, että eläkkeeni maksaisi Suomi? Ei maksa Suomi senttiäkään vaikka sielläkin oli muutama työvuosi, en edes viitsinyt perään kysellä niistä.
3446 € kilahti tilille. Olen 28-vuotias eläkelläinen.
1815 tilille netto...tk-eläke alkoi 2-viikkoa sitten.
Päälle 1700 euroa netto, vero melko suuri.
Varmaan kuolen saappaat jalassa ennenkuin ehdin eläkkeelle. Joku pummi saa nekin rahat.
Vierailija kirjoitti:
En saa, mutta kova pyrkimys on joko työkyvyttömyyseläkkeelle.
t. m35
Oletko eläissäsi edes hakenut yhtäkään työpaikkaa, tai kokeillut työelämää ylipäätään?
Mulla on se kansaneläke joka on jotaki 860e. Oon 32v mutta mulla ei oo työeläkettä karttunu ku euron verran, kun en mt-ongelmien vuoksi ole ollu työelämässä 😔
Tuolla summalla loppu elämä. Mitä nyt joskus tulee niitä mitälie indeksikorotuksia.
Surettaa ja on todella ahdistavaa ajatella, että näinkö tämän mun elämän piti mennä 🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskennallisesti jos nykyisellä palkalla ilman mitään korotuksia 65 vuotiaaksi tekisin töitä, niin reilu 1700 brutto olisi eläke. Jotain vakiokorotuksia nyt pakosta tulee vähintään, niin ehkäpä hyvällä tuurilla pääsisin jonnekkin 2000 brutto. Toivottavasti..
Mulla ob 65 ikään vielä 30 vuotta. Maksetaankohan niitä eläkkeitä enää sitten?
Mulla vielä 23 vuotta laskennalliseen eläkeikään eli 68 vuoteen. En todellakaan aio pyyhkiä perseitä niin kauaa. Ehkä kuolen saappaat jalassa tai saan niin suuren perinnön että voin haistattaa pitkät työelämälle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on se kansaneläke joka on jotaki 860e. Oon 32v mutta mulla ei oo työeläkettä karttunu ku euron verran, kun en mt-ongelmien vuoksi ole ollu työelämässä 😔
Tuolla summalla loppu elämä. Mitä nyt joskus tulee niitä mitälie indeksikorotuksia.
Surettaa ja on todella ahdistavaa ajatella, että näinkö tämän mun elämän piti mennä 🤦
Kyllä sä voit edelleen mennä töihin, eläkkeellä ei ole mikään pakko olla. Mielenterveysongelmat ei ole mikään staattinen tila minkä vuoksi pitää hautautua kotiin loppuelämäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. m35
Oletko eläissäsi edes hakenut yhtäkään työpaikkaa, tai kokeillut työelämää ylipäätään?
En oikeastaan. Pari kuukautta olen ollut töissä, muuten työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
3446 € kilahti tilille. Olen 28-vuotias eläkelläinen.
Alapeukuttajille.
Tämä on täysin mahdollista tapaturmassa tai onnettomuudessa, jossa työkyky menetetty, jolloin arvioidaan eläkekertymä eläkeikään asti, vaikka ei olisi työelämässä.
Mutta maksajana ei ole eläkevak.yhtiö, vaan eläkkeen maksaa vakuutusyhtiö, voimassa olevien vakuutuksien kautta.
Miksi muuten niitä vakuutuksia maksettaisiin, jos ei olisi mitään hyötyä. Esim. liikennevakuutuksia, jos sattuu onnettomuus ja menee työkyky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sä voit edelleen mennä töihin, eläkkeellä ei ole mikään pakko olla. Mielenterveysongelmat ei ole mikään staattinen tila minkä vuoksi pitää hautautua kotiin loppuelämäkseen.
Noinko sanot myös sydänsairaille tai syöpäpotilaille.
Mielensairaudet ovat sairauksia, siinä missä muutkin, eikä niihin paljon itse voi vaikuttaa tai omiin geeneihin.
Vierailija kirjoitti:
Jään eläkkeelle ensi kuussa.
On jotain 1700 brutto.
Mikäköhän on sitten veroprosentti?
Minulla 24%. Brutto 1533€, joten aika lohmo lähtee verottajalle.
926 euroa tulee loppuvuoden ajan eläkettä tilille.
Vierailija kirjoitti:
😳. Onko minulla valtakunnan pienin eläke = 770 €?
On. Mistä sun eläke muodostuu? Kaikki eläkeläiset saavat vähintään 885 euroa, joten sun eläkkeestä puuttuu nyt osa, jota et ole hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jotain 1700 brutto.
Mikäköhän on sitten veroprosentti?Minulla 24%. Brutto 1533€, joten aika lohmo lähtee verottajalle.
Prosentilleen ja sentilleen sama.
57v. tk eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jotain 1700 brutto.
Mikäköhän on sitten veroprosentti?Minulla 24%. Brutto 1533€, joten aika lohmo lähtee verottajalle.
Prosentilleen ja sentilleen sama.
57v. tk eläkkeellä.
Korjaan...nettona tuo. Vero tuo 24%
t. m35