Eläke tuli taas
Tilille ja 1844€ siellä möllötti.
Paljonko te saatte eläkettä?
Kommentit (331)
Jotain päälle 800e. Kun olin työelämässä, en ikinä saanut nettona palkkaa yhtä paljon kuin ap nyt saa eläkettä. Ja tästä on vain muutama vuosi.
Vierailija kirjoitti:
885e. Suomessa ei puhuta köyhyysrajan alapuolella olevista. Esim. Orpoa ei tämä hetkauta. Nytkin mietin voiko ostaa lääkkeet, että rahaa jäisi kaurapproon ja halvimpaan lenkkiin.
Sympatiat on sun puolella. Mä saan ton ja mies on pienipalkkainen, jolla lapsia elätettävänä. Lääkkeet maksaa prkleesti.
Ootteko te vanhuuseläkkeellä vai mitä eläkettä saatte? Työkyvyttömyys kenties?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jään eläkkeelle ensi kuussa.
On jotain 1700 brutto.
Mikäköhän on sitten veroprosentti?Jäät ensi kuussa eläkkeelle etkä tiedä veroprosenttia!? Nyt kannattaa pikimmiten se eläkeverokortti tilata. Ei sitä automaattisesti sinulle osata tehdä ja ilman sitä eläkkeestä menee veroa 40%.
Höpölöpö, veroprosentti menee suoraan verottajalta eläkeyhtiöön.
Mulla menee 23 pros. veroja, käteen 1450 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välittäkö mikään puolue enää köyhistä eläkeläisistä.
Nykyinen välittää koska päättivät erikseen nostaa kesken vuoden.
Eduskunta päätti ylimääräisestä indeksikorotuksesta kesken vuoden, koska hinnat ovat nousseet vuoden aikana nopeasti. Tarkoituksena on turvata pienituloisten eläkkeen- ja etuudensaajien maksukykyä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/monet-kansanelakeindeksiin-sidotut-…
Välittää joo. 30e jos nousee, kiinteistövero, jätehuolto, sähkölämmitys, vakuutukset, kaikki nousevat nopeammin.
Pitänee investoida pilkkihaalareihin, ja pitää lämmöt juuri ja juuri plussalla. Ja syödä kynsiä, onneksi osaan jo sen.
Asumistukikin lakkasi tänä vuonna, on tuo takuueläke noussut viime vuosina sen verran.
Eläke 1650(netto)
Kyllä sillä pärjää.
Eläkkeeni on 1421
Jotenkin pärjään.
Asun yksin.
Eläkkeeni on 1422 netto
Pärjään kyllä.
Menot ovat pienet.
Ap,kyllä on hyvä eläke
Minun eläke on 1322
Onnea.
Kuulut n. 3% kaikista naiseläkkeensaajista, joiden eläke on n. 2500€/kk brutto kuukaudessa, josta käteen jää tuo mainitsema 1844€/kk netto.
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kaikki-elakk…
Jäin viime vuonna eläkkeelle
Saan nettona 1570
Olen ihan tyytyväinen
Asun Hekan asunnossa,vuokra 450
35 € asumistuki kuussa, ei paljo naurata
Muistakaa äänestää vasemmistoliittoa, niin ehkä tämäkin asia joskus muuttuu. Nimittäin köyhyysrajalla tasapainoilevat eläkeläiset ja minimieläkkeelläkin pitäisi tulla tarpeeksi hyvin toimeen. Mutta jos äänestätte kokoomusta, niin köyhimpien asiat eivät tule muuttumaan.
Saan samanlaista eläkettä kuin Ap
Pieniä eläkkeitä on ihmisillä.
Ihmettelen suuresti.
Tää voi nyt olla tyhmä kysymys, mutta miten ihmeessä eläke voi olla vain 840 tai 885 euroa?!?
Onko nää siis jotain työkyvyttömyyseläkkeitä nuorilla ihmisillä? Ei kai nyt 6-kymppiseksi asti töissä olleella voi olla noin pieni eläke?
Enkä nyt siis todella halua pahoittaa kenenkään mieltä, en todellakaan. Kauhistuttaa vain, että miten noin pienellä rahalla voi elää 😱
Itse sain juuri palkan, 1500 euroa ja vaikka mulla on puolisokin, niin ei meinaa rahat riittää.
Ehkä nämä 800euroa eläkettä saavat ovat olleet kotona hoitamassa lapsia.
Tämä on siis vaan mun arvaus .
Laskennallisesti jos nykyisellä palkalla ilman mitään korotuksia 65 vuotiaaksi tekisin töitä, niin reilu 1700 brutto olisi eläke. Jotain vakiokorotuksia nyt pakosta tulee vähintään, niin ehkäpä hyvällä tuurilla pääsisin jonnekkin 2000 brutto. Toivottavasti..
Bruttoeläke 765€ kuukaudessa, kyseessä on leskeneläke.
TV iloinen leski vuodesta 1992 alkaen.