Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläke tuli taas

Vierailija
01.08.2022 |

Tilille ja 1844€ siellä möllötti.
Paljonko te saatte eläkettä?

Kommentit (331)

Vierailija
101/331 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netto on 1470 €, velaton iso omistusasunto, velaton auto ja rahaa tilillä ja sijoituksissa noin 60 000, enköhän minä pärjää.

Vastike on 240 €, sisältää ihan kaiken, myös lämmön ja veden. Muu jää eläkkeestä ruokaan ja säästöön. Vaatteita minulla on loppuelämäksi, joskus kun alkkareita ja sukkia uusii.

😂

Entäs kun joudut palvelutaloon ?Omaisuutta ei kannata paljon olla kun heti vetävät monta tonnia hoidosta mitä ei saa.

Voi hyvänen aika, mieluusti asun terveenä hyvin omassa kuin jossakin vuokrakerrostaloläävässä törkeää vuokraa jollekin maksaen.

Asu sinä niin, minä en.

Lisäksi, jos hoivaa tarvitsen, niin mieti, voin myydä kotini ja muuttaa kivaan hoivaan omilla rahoillani, esim. senioritaloon, jossa saan palvelut tarpeen mukaa, 400 metrin päässä on juuri sellainen, valmistui kolmisen vuotta sitten.

Vierailija
102/331 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke 1712 netto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/331 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä eläkkeellä mutta en saa kokopäivätyöstäni edes noin paljoa käteen eli hemmetin hyvä eläke sinulla!

Mun isä tituleerasi itseään aina pieneläkeläiseksi, kun netto oli himpun verran alle kaksi tonnia. Mun oma bruttopalkka ei ollut yhtä iso kuin isän nettoeläke. Nyt saan sitten tonnin eläkettä kiitoksena n. 30 vuoden työurasta. Mitäs tein pienipalkkaista työtä. Tyhjän saa pyytämättäkin eli melkein samaan olisin yltänyt takuueläkeläisenä.

Vierailija
104/331 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

885e. Suomessa ei puhuta köyhyysrajan alapuolella olevista. Esim. Orpoa ei tämä hetkauta. Nytkin mietin voiko ostaa lääkkeet, että rahaa jäisi kaurapproon ja halvimpaan lenkkiin.

No kuule oma vika, jos et hae toimeentulotukea, johon olet oikeutettu noin pienellä eläkkeellä ja saisit siinä vielä lääkkeet ilmaiseksi.

Vierailija
105/331 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä eläkekertymä on vain jokunen satanen. Työelämää kyllä vielä n.30 vuotta jäljellä, joten eiköhän sinne vielä ehdi kertymään jotain. Toivottavasti ei vain maailma ehdi menemään täysin sekaisin ennen sitä.

Vierailija
106/331 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jään eläkkeelle ensi kuussa.

On jotain 1700 brutto.

Mikäköhän on sitten veroprosentti?

Jäät ensi kuussa eläkkeelle etkä tiedä veroprosenttia!? Nyt kannattaa pikimmiten se eläkeverokortti tilata. Ei sitä automaattisesti sinulle osata tehdä ja ilman sitä eläkkeestä menee veroa 40%.

Höpölöpö, veroprosentti menee suoraan verottajalta eläkeyhtiöön.

Mulla menee 23 pros. veroja, käteen 1450 euroa.

Tollo, tottakai se menee suoraan verottajalta eläkeyhtiöön.

MUTTA, jos et tilaa uutta verokorttia, vero% on juuri tuo 40%.

Alkuvuoden palkkatulokin vaikuttaa loppuvuoden työeläkkeen veroprosenttiin, kun jää kesken vuotta eläkkeelle.

Mulla netto 1224€, veroa 2%, ylevero minimi, siv.rek, koska kuka hullu kirkolle kymmenyksiä maksaisi.

Hyvin tulen toimeen, vaikka vastike vie puolet, autonkin omistan ja tupakoin. Tosin olen terveenä pysynyt ( kop, kop ).

Eläkepäätöskin tulee vasta sen jälkeen kun eläkkeelle on tosiasiallisesti jääty ja vaikka ensimmäisestä eläkkeen maksusta otettaisiinkin veroa 40%, niin se korjataan jo ennen seuraavaa eläkkeen maksua. Verokortti eläkettä varten hommataan, kun eläkepäätös on tullut ja tietää paljonko se eläke on. Hakemus jätetään hyvissä ajoin, mutta se virallinen päätös tulee vasta, kun oikeus eläkkeeseen on alkanut. 

Tuokin on tapauskohtaista, kyllä viimeinen palkka täytyy olla tiedossa jo viikkoja ennen maksupäivää ja ta ilmoittaa sen tulorekisteriin, josta eläkelaitos tiedon heti.

Töistä on irtisanouduttua mielellään 3 kk ennen eläkeaikaa ja eläkettä voi hakea jopa 6 kk ennen eläkkeelle jäämistä.

Eläkkeen käsittely vie max 6 vrk, näin ainakin Kevassa.

Ja, kyllä tuossa vaiheessa eläkkeen määrän pystyy itse arvioimaan verokorttia varten, päätöstä ei tarvitse odotella. Lomaraha vain pois, jos säännöllinen kk-palkka.

Vierailija
107/331 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain viime vuonna kuntoutustukea takautuvasti kolmen kuukauden ajalta ja siitä meni 40 % veroa. En voinut tietää, että päätös tulee takautuvasti, kun tukea oli kuitenkin haettu hakukuukautta seuraavasta kuusta alkaen. Sain samaan aikaan palkkaa, koska olin töissä eli keskeytin sairausloman ja pidin kesälomaa kaksi kuukautta. Mutta ihan kivan lisän sain palkan päälle, vaikka veroa menikin paljon. 

Vierailija
108/331 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,kyllä on hyvä eläke.

Minä saan 1443

Vierailija
109/331 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain viime vuonna kuntoutustukea takautuvasti kolmen kuukauden ajalta ja siitä meni 40 % veroa. En voinut tietää, että päätös tulee takautuvasti, kun tukea oli kuitenkin haettu hakukuukautta seuraavasta kuusta alkaen. Sain samaan aikaan palkkaa, koska olin töissä eli keskeytin sairausloman ja pidin kesälomaa kaksi kuukautta. Mutta ihan kivan lisän sain palkan päälle, vaikka veroa menikin paljon. 

Kuntoutustuki kuuluisi siis työantajallesi.

Kyllä tästä jäät kiinni, kannattaa siis itse ilmoittaa. Voi tulla parinkin vuoden päästä.

Sitä paitsi, sairauslomaa ei voi keskeyttää. On joko kuntoutustuella tai töissä.

Vierailija
110/331 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeet ilmeisesti nousee ensi vuonna 6-7 prosenttia.

Vierailija
111/331 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4

Kuntoutustuki (=määräaikainen työkyvyttömyyseläke, olet ollut 300 pv sairauslomalla) vai kuntoutusraha (täytyy olla myös työkyvyttömyyseläkkeellä).

Puhut kuitenkin sairauslomasta - avaatko hieman lisää.

Nämä kuuluisivat molemmat työantajalle, koska olet saanut palkkaa.

Vierailija
112/331 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bruttoeläke 765€ kuukaudessa, kyseessä on leskeneläke.

TV iloinen leski vuodesta 1992 alkaen.

Kerrot leskeneläkkeesi, mutta mikä on oma eläkkeesi?

Vierailija
113/331 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi puhua eläkkeistä, mutta eläke on noin 60 prosenttia koko työelämän aikana ansaitusta keskitulosta. Siihen on varauduttava, koska verotus nousee suhteessa palkkaan. On vain harvoja, jotka saavat yli 3000 eläkettä. Kyllä eläkkeissä pitäisi olla katto. Tällä maalla ei kuitenkaan varaa asetta eläkekattoa, koska eläkeläiset maksavat mahtavia veroja ..

Vierailija
114/331 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto 1200,64€ sairas eläke tai oikeastaan kuntoutustuki vielä.

Vierailija
115/331 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työeläke on nykysin noin puolet varsinaisesta palkkatyöstä. Aikoinaan laskettiin jopa 64% ja siihen pohjana kymmenen viimeistä työvuotta ja niiltä vuosilta ynnättiin kolme parasta joista keskiarvo.

Vierailija
116/331 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistin oman eläkkeeni. Otin laskimen käteen. Kyllä se juuri ja juuri riittää, mutta ei sillä riemujuhlia vietetä.

Vierailija
117/331 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työeläke on nykysin noin puolet varsinaisesta palkkatyöstä. Aikoinaan laskettiin jopa 64% ja siihen pohjana kymmenen viimeistä työvuotta ja niiltä vuosilta ynnättiin kolme parasta joista keskiarvo.

Eläkkeellä jo olevilla on kyllä 60 % (tätähän kysyttiin), tulevilla pienempi.

Vierailija
118/331 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai! Miulla loppu lapsilisä, mutta eläke alkoi juoksemaa ku ravihevonen.

Vierailija
119/331 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onneksi olkoon vaan!!

Kyllä tolla eläkkeelläkin kivasti eläisi.

Minun eläke vaivaiset 1300

Vierailija
120/331 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jipii,

Ensi vuonna eläkkeet nousee 6-7 prosenttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän