Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko korona tässä välillä ollut "helpompi" omikronin takia, koska sairastan sitä nyt ja tämähän on kuvauksen perusteella kuin se alkuperäinen

Vierailija
01.08.2022 |

Alkoi lihaskivuilla ja 39.4 kuumeella, sitten muutama päivä 37.5. Kauhea väsymys ja heikotus. Tänään alkoi ripulikin. Nyt yli viikko jo sairastettu ja ties mitä vielä. Tänään ei ole ruoka maistunut tai tuoksunut enää normaalilla myöskään

Tämä on eka korona minkä sairastan. Ihan syvältä.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se omikron on keskimäärin "helpompi" sairastaa kuin alkuperäinen variantti, ei se jokaiseen päde.

Omikron voi olla ihan yhtä paha, jopa pahempi, ja siihenhän on itse asiassa kuollut enemmän ihmisiä kuin muihin variantteihin (syynä toki se, että se on sairastuttanut enemmän väkeä).

Myös mun siskoni miehineen sairasti tosi kovan omikronin. Eivät sentään sairaalaan joutuneet, mutta oli lähellä.

Koronan sairastaminen on pitkälti lottoamista, sulla ap oli huono arpaonni. Mutta tsemppiä ja paranemista!

Vierailija
2/93 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että miten teillä muilla menee. Mitkä keinot on auttaneet lievittämään oloa?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla (kolme rokotetta saaneella) oli huhtikuussa korona. Kaikki mahdolliset oireet kovasta kuumeesta pahoinvointiin ja makuaistin menetykseen. Oli aika rankka tauti! Lähipiirin vanhukset selvisivät pienellä nuhalla. Eli ehkä se on melko pitkälti henkilöstäkin riippuva. Tai huonosta tuurista, ken tietää...

Vierailija
4/93 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla (kolme rokotetta saaneella) oli huhtikuussa korona. Kaikki mahdolliset oireet kovasta kuumeesta pahoinvointiin ja makuaistin menetykseen. Oli aika rankka tauti! Lähipiirin vanhukset selvisivät pienellä nuhalla. Eli ehkä se on melko pitkälti henkilöstäkin riippuva. Tai huonosta tuurista, ken tietää...

Missä järjestyksessä sulla alkoi vatsaoireet. Mulla vasta nyt, kun juuri muuten alkaa olla parempi olo. Surettaa kun ei vatsan takia uskalla edes pihalle yksin istumaan tak kävelemään.

Ap

Vierailija
5/93 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omikron ei aiheuta keuhkoihin tulehdusta eikä vie terveitä ihmisiä hengityskoneeseen.

Vierailija
6/93 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaillaan korona, 3 päivää +38,5C kuume, nenä todella tukossa. Sen jälkeen oli lähes normaali pari päivää, ja taas mennään, en edes tiedä onko koronaa vai jälkitautia nyt?

"Parasta" se, etten tiedä tartutanko edelleen/pitääkö olla karanteenissa? (Nyt olo heikko, en pystyisi kotoa lähtemäänkään) Virallisen ohjee sain että testauspäivä +5 seuraavaa päivää karanteeni/tartuttaa. Toisessa ohjeessa taas oli että 2 oireetonta päivää, eli mikä on totuus?

Vierailija
7/93 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaiken muun tuntuu aiheuttavan....todella hirveä tauti.

Vierailija
8/93 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitin juuri puoli desiä riisiä. Nyt jännätään pysyykö sisällä.

Ap

Vierailija
9/93 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omikron ei aiheuta keuhkoihin tulehdusta eikä vie terveitä ihmisiä hengityskoneeseen.

Meidän perheessä ja veljen perheessä oli keväällä omikron. Se aiheutti keuhkoihin tulehduksen ja hengenahdistusta meille jokaiselle paitsi yhdelle ihmiselle.

Omikronin väitetty 'lievyys' johtuu siitä, että se alkoi kiertää sen jälkeen, kun moni oli jo saanut rokotteen. Se rokote loi sen harhan lievyydestä.

Tosin meillä ja veljen perheellä oli kaikilla, myös lapsilla 3 rokotetta ja se oli kova kaikilla paitsi sillä yhdellä. Ja erikoisinta oli, että se ainoa, joka ei saanut keuhkotulehdusta ja jolla se oli lievin, oli koko porukan ainoa riskiryhmölöinen, jolla oli vieläpä astma.

Korona on kumma ja epälooginen tauti.

Vierailija
10/93 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tässä sairasti juuri iso porukka koronan, vieläkin ollaan toipilaana. Maku- ja hajuaisti pois mulla ja miehellä, kuumetta oli useampi päivä kaikilla paitsi yhdellä lapsella 38-40. Toivottavasti kenellekään ei jää jälkitauteja

Vierailija
11/93 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tää joskus talvella perusflunssa tyyppinen. Töissä moni sairasti ja olivat viikon sairasloman jälkeen töissä.

Mä olen kesälomalla nyt ja yli viikon sairastanut. Työ alkaa ensi maanantaina ja en tiedä paranenko siihen mennessä.

Ap

Vierailija
12/93 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tää joskus talvella perusflunssa tyyppinen. Töissä moni sairasti ja olivat viikon sairasloman jälkeen töissä.

Mä olen kesälomalla nyt ja yli viikon sairastanut. Työ alkaa ensi maanantaina ja en tiedä paranenko siihen mennessä.

Ap

Huhtikuussa sairastin, 2 rokotetta. Ensin kurkkukipua, sitten 3-4 päivää kuumetta ( korkeimmillaan 38,5) lihas- ja päänsärkyineen, tämän jälkeen nuha ja yskä, jota kesti reilut 3 viikkoa.

Vierailija
13/93 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Y H Y YY PELKÄÄN KUOLEVANI HENGITYSKONEESSA Y H Y Y Y😩😩

Olet mielestäsi varmaan hauska ja huumorintajuinen.

Itse olen käynyt kaksissa koronahautajaisissa. Molemmat vainajat kävivät läpi pitkän tehohoidon ja hengityskoneen. Minua ei hymyilytä koronavitsit yhtään, vaikka oma koronani olikin lievä.

Vierailija
14/93 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Läheiseni sairasti toukokuussa. Päivä päänsärkyä ja vatsa sekaisin, seuraavana päivänä lämpöä 37,8. Parina päivänä makuaisti vääristynyt, pari päivää lievää tukkoisuutta ja yskää. Rokottamaton M39. Oli töistä pois neljä päivää+vapaan viikonlopun.

Kevättalvella sairastaneilla voimakkaammat oireet sekä toipuminen kestivät pidempään.

Vierailija
15/93 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuussa oli lievä korona. Se itseasiassa alkoi ripulilla, vasta viikon jälkeen nousi vähän lämpö yhtenä iltana, 37,6 asteeseen. Vasta kaksi viikkoa ensimmäisen ripulioireen jälkeen testi näytti positiivista, kun tuli kahden päivän nuha. Ripulia oli on-off tyylisesti kolmisen viikkoa.

Minulla ei ole rokotuksia, kuumeiltaa lukuunottamatta olin koko ajan työkuntoinen ja tein etätöitä.

Vierailija
16/93 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronassa täälläkin.

Kurkkukivulla alkoi, seuraavana yönä nousi kuume.

Sitten tuli pää-ja nivelkivut, mutta menivät päivässä ohi.

Kuume humppasi ylös-alas pari päivää.

Nyt on jäljellä hakkaava kuiva yskä.

Viikko on sairastettu.

Ventoline on auttanut tukkoiseen oloon, ja helpottanut yskää.

Ja nenäsumutteet pitäneet nenän auki.

Vierailija
17/93 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oliko työkavereilla kevättalvella tuore 3 rokotus? Kuinka monta kk viime rokotuksestasi on nyt? Sen teho kestää vain muutaman kk ja nyt esim puolen vuoden jälkeen teho on jo nollissa. Eli tuore rokotussuoja saattoi lieventää työkavereidesi koronaoireita ja sinulla on nyt kovempi, jos rokotuksesta on jo pidempi aika.

Vierailija
18/93 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli korona, kun se oli justiinsa tullut vasta ja se oli aivan kamala tauti. Kesti melkein vuoden palautua. Sain koronan uudestaan nyt kesällä ja se kesti yli 2 viikkoa, mutta oireet olivat paljon lievemmät kuin ekalla kerralla.

Vierailija
19/93 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuaistia ja hajuaistia pitää treenata jotta ne palautuvat. Kahvi, kaneli, valkosipuli, jne. Ensin haistat ja sitten maistat. Useampi treenauskerta päivässä nopeuttaa palautumista. Kaikki maut eivät välttämättä ikinä palaa. Itse en maista enää pippuria. Positiivinen puoli on että tulista ruokaa voi syödä ilman chilin poltetta.

Vierailija
20/93 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla kahta samanlaista koronaa. Eipä ole itsellänikään mitään taikakeinoja. Täytyy vaan kestää. Toivottavasti loppuu nopeasti. Riisi pysyi sisällä😀 eli siitä olen iloinen. Ja olen muuten paremmassa kunnossa kuin eilen. Eilen olin vielä aivan voimaton ja untelo.

Ap