Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkytyin synnysosaston hoitajien käytöksestä potilaiden seläntakana

just joppa
31.07.2022 |

Olin opintoihin liittyen tutustumassa Oulun yliopistollisen sairaalan synnäriin. Oli kyllä uskomatonta seurata vierestä, kuinka kätilöt aloittivat heti potilaan haukkumisen/arvostelun kun ovi meni kiinni potilashuoneeseen. Valitettiin siitä, kuinka "taas se vaatii kipulääkettä" jne jne. Lisäksi jokainen synnärille tuleva arvosteltiin, osa sai kehuja "niin suloinen pari" ja osa taas oli että "hohhoijaa". Voi jos potilas kuulisi mitä selän takana tuolla puhutaan niin varmaan mieluummin kadulla hoitaisi nuokin hommat. En ymmärrä, miksi pitää olla tuolla töissä, jos kerran noin vihaa koko hommaa.

Onnea vaan niille jotka tuossa helvetissä pääsee kitumaan. Tuo kokemus sai vain olemaan iloinen siitä, että lapsien hankkiminen ei kuulu omaan elämääni.

Kommentit (865)

Vierailija
761/865 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista pahaa puhuminen kertoo puhujasta itsestä. Mustaa huumoria voi olla raskaassa työssä, mutta asiakkaiden arvosteleminen on ala-arvoista. Olen lastensuojelun sosiaalityöntekijä ja asiakkaat eivät ole aina ns. Helpommasta päästä. En silti koskaan naureskele enkä pilaile heidän kustannuksellaan. Muuten kyllä huumori kahvihuoneessa on roisia ja mustaa.

Tässäpä se koko villakoiran ydin. Ei mustassaakaan huumorissa ole sinänsä mitään pahaa, oikeastaan se on täysin ymmärrettävää raskaassa potilastyössä. Ainoastaan siinä missä paikassa ja tilanteessa sitä viljelee, mikä on sopivaa ja korrektia käytöstä ja sitä ei näy tämä kovapäisin hoitaja aines täällä millään ymmärtävän. Ei sitten millään! Mikähän ihme siinä voi olla niin vaikeaa? Ammattiin lukeneilla ihmisillä. Että potilaan kuullen ei puhuta mitä sylki suuhun tuo, käyttäydytään potilakohtaamisissa kuin alan ammattilaiset eli asiallisen ystävällisesti, potilasta eikä työkaveria haukuta selän takana, eikä naamatusten. Jos nuo on ihan ylivoimaisia asioita saavuttaa, niin vaihda hyvä ihminen alaa.

Miten se vaikuttaa kenenkään saamaan kohteluun, jos kahvipöydässä hoitaja kertoo millainen mul k k u sillä on potilaana ja mitä törkeää se teki?

Väännän rautalangasta: Jos siellä kahvi/juoruhuoneessa on ihan sallittua ja ok käyttää mainitsemaasi ala-arvoista tyyliä hoidossa olevasta potilaasta eli haukkua rumilla sanoilla, tarkoittaa se myös sitä että tämmöinen tyyli leviää ja kertautuu aina niihin uusiin nuorempiin työntekijöihin, jotka omaksuu saman paskan puhumisen työkulttuurin ja kas kas! Yhtäkkiä se heijastuukin potilaisiin suorana haukkumisen ja kiusaamisena, kun kaikki hoitajat eivät osaa rajata sitä käytöstään sinne kahvihuoneen seinien sisälle. Siitä sitten päästäänkin vauva av palstalle ruodittavaksi, kun liian monella ihmisellä alkaa olla nyt ikäviä kokemuksia ilkeitä hoitajista. Tajusitko pointin? Et varmaan, mutta ehkä joku tajusi.

Mutta tajuatko sinä sitä, että sinä et määrää mitä se hoitaja tauoillaan tai lounaallaan puhuu ja mitä ei. 

Veroja maksavan ei tarvitse kysellä osaatko puhua kauniisti lähimmäisestäsi työpaikallasi, etenkään asiakkaastasi. Se kuuluu osaamiseesi. Vapaa-aikaasi ei niin kontrolloida mutta rikollinen et voi sielläkään olla.

Ei ole rikollista sanoa asiakastaan kusipääksi, jos kokee, että sellainen tämä on. Veronmaksajalla ei myöskään ole mitään sanomista siihen sanooko hoitaja asiakastaan kusipääksi vai ei tämän selän takana. Toki voi toivoa, että ei sanoisi, mutta parhaiten sen estää sillä, että ei käyttäydy kuin kusipää sitä hoitajaa kohtaan.

Kaikkia se leipä elättää, en voi muuta sanoa. Kyllä sun esimiehellä luulis olevan jotakin sanomista siihen miten alaiset käyttäytyy ja toimii työpaikalla. Miksi ihmeessä oot hakeutunut koko hoitoalalle, kun ethän  sä sovi siihen työhön ollenkaan ulosantisi perusteella.. Miten ihmeessä sut on edes otettu töihin? Ai niin mutta nykyäänhän sinne pääsee kuka tahansa, kunhan osaa kirjoittaa edes nimensä oikein. Voi potilasparat. Sinunlaiset pilaa koko alan maineen. 

Vierailija
762/865 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista pahaa puhuminen kertoo puhujasta itsestä. Mustaa huumoria voi olla raskaassa työssä, mutta asiakkaiden arvosteleminen on ala-arvoista. Olen lastensuojelun sosiaalityöntekijä ja asiakkaat eivät ole aina ns. Helpommasta päästä. En silti koskaan naureskele enkä pilaile heidän kustannuksellaan. Muuten kyllä huumori kahvihuoneessa on roisia ja mustaa.

Tässäpä se koko villakoiran ydin. Ei mustassaakaan huumorissa ole sinänsä mitään pahaa, oikeastaan se on täysin ymmärrettävää raskaassa potilastyössä. Ainoastaan siinä missä paikassa ja tilanteessa sitä viljelee, mikä on sopivaa ja korrektia käytöstä ja sitä ei näy tämä kovapäisin hoitaja aines täällä millään ymmärtävän. Ei sitten millään! Mikähän ihme siinä voi olla niin vaikeaa? Ammattiin lukeneilla ihmisillä. Että potilaan kuullen ei puhuta mitä sylki suuhun tuo, käyttäydytään potilakohtaamisissa kuin alan ammattilaiset eli asiallisen ystävällisesti, potilasta eikä työkaveria haukuta selän takana, eikä naamatusten. Jos nuo on ihan ylivoimaisia asioita saavuttaa, niin vaihda hyvä ihminen alaa.

Miten se vaikuttaa kenenkään saamaan kohteluun, jos kahvipöydässä hoitaja kertoo millainen mul k k u sillä on potilaana ja mitä törkeää se teki?

Väännän rautalangasta: Jos siellä kahvi/juoruhuoneessa on ihan sallittua ja ok käyttää mainitsemaasi ala-arvoista tyyliä hoidossa olevasta potilaasta eli haukkua rumilla sanoilla, tarkoittaa se myös sitä että tämmöinen tyyli leviää ja kertautuu aina niihin uusiin nuorempiin työntekijöihin, jotka omaksuu saman paskan puhumisen työkulttuurin ja kas kas! Yhtäkkiä se heijastuukin potilaisiin suorana haukkumisen ja kiusaamisena, kun kaikki hoitajat eivät osaa rajata sitä käytöstään sinne kahvihuoneen seinien sisälle. Siitä sitten päästäänkin vauva av palstalle ruodittavaksi, kun liian monella ihmisellä alkaa olla nyt ikäviä kokemuksia ilkeitä hoitajista. Tajusitko pointin? Et varmaan, mutta ehkä joku tajusi.

Mutta tajuatko sinä sitä, että sinä et määrää mitä se hoitaja tauoillaan tai lounaallaan puhuu ja mitä ei. 

Veroja maksavan ei tarvitse kysellä osaatko puhua kauniisti lähimmäisestäsi työpaikallasi, etenkään asiakkaastasi. Se kuuluu osaamiseesi. Vapaa-aikaasi ei niin kontrolloida mutta rikollinen et voi sielläkään olla.

Ei ole rikollista sanoa asiakastaan kusipääksi, jos kokee, että sellainen tämä on. Veronmaksajalla ei myöskään ole mitään sanomista siihen sanooko hoitaja asiakastaan kusipääksi vai ei tämän selän takana. Toki voi toivoa, että ei sanoisi, mutta parhaiten sen estää sillä, että ei käyttäydy kuin kusipää sitä hoitajaa kohtaan.

Et voi käyttäytyä työpaikalla kuin murrosikäinen. Olet vaitiolovelvollinen työajan ulkopuolella.

Ymmärrätkö, että kirjoittamasi perusteella ihmiset pitävät sinua roskaväkenä? Sellaisia ei haluta hoitamaan vauvoja, vastasynnyttäneitä tai muita haavoittuvassa asemassa olevia lähimmäisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/865 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen synnyttänyt kerran Koksissa, kaksi kertaa Tyksissä (joista toinen polikliininen synnytys). Olen ollut tyytyväinen saamaani hoitoon ja kohteluun, ei valitettavaa.

Esikoisen synnyttyä Koksissa väliliha ommeltiin synnytyssalissa ilman puudutetta, kun puudutteet olivat loppu. Uskoin selityksen, tuskinpa minua siellä nyt tahallaan ilman puudutetta ommeltiin ( en siis ehtinyt saada kivunlievitystä synnytyksessä, kaikki oli ohi parissa tunnissa). Kätilö oli tosi pahoillaan siitä, näki, että häntä nolotti. Ilmeisesti olin itse synnytyksestä sen verran "pöllyssä", että puudutteetta ompelu ei sattunut, nipisteli vain vähän.

En jaksa miettiä, mitä minusta mahdollisesti on selän takana puhuttu, kun kohtelu kuitenkin edessäpäin oli koko ajan asiallista ja ystävällistä.

Puudutteen loppumista tai niin kovaa kiirettä, ettei puudutetta muka ehditä hakea ja sen vaikutusta odottaa, on käytetty tekosyynä lukemattomien synnyttäjien kohdalla. Voitteko kuvitella, että miesten genitaaleja kursittaisiin kokoon ilman puudutusta missään tilanteessa? Niin ei koskaan tehtäisi, naisten kohdalla se näyttää olevan rutiinia.

Tai ylipäätään minkään muun toimenpiteen aikana. Kyllä aina muulloin kaikki tropit löytyy.

Kyllä, mutta jostain syystä naisen alapäähän suoritettaviin toimenpiteisiin ei ole tarjolla puudutteita tai muita troppeja milloin minkäkin tekosyyn varjolla. Melko erikoista ja kertoo surullista kieltä asenteista naisia kohtaan vielä tänäkin päivänä.

Vierailija
764/865 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vanhusten ja psyyken alalla kulkee porukat kieli poskella säännöllisesti. Hoitoon ei pääse ne jotka sanovat olevansa esim itsetuhoisia mutta ihmisiä haetaan kotoa ajatusrikollisina, vaikka ei ole mitään vaaraa kenellekään.

Miten minusta tuntuu että jokin post sosialistinen sadismi ja ohjailu on edelleen hoitokulttuurissamme? Kuulostaa erikoiselta toiminnalta.

Vierailija
765/865 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen synnyttänyt kerran Koksissa, kaksi kertaa Tyksissä (joista toinen polikliininen synnytys). Olen ollut tyytyväinen saamaani hoitoon ja kohteluun, ei valitettavaa.

Esikoisen synnyttyä Koksissa väliliha ommeltiin synnytyssalissa ilman puudutetta, kun puudutteet olivat loppu. Uskoin selityksen, tuskinpa minua siellä nyt tahallaan ilman puudutetta ommeltiin ( en siis ehtinyt saada kivunlievitystä synnytyksessä, kaikki oli ohi parissa tunnissa). Kätilö oli tosi pahoillaan siitä, näki, että häntä nolotti. Ilmeisesti olin itse synnytyksestä sen verran "pöllyssä", että puudutteetta ompelu ei sattunut, nipisteli vain vähän.

En jaksa miettiä, mitä minusta mahdollisesti on selän takana puhuttu, kun kohtelu kuitenkin edessäpäin oli koko ajan asiallista ja ystävällistä.

Puudutteen loppumista tai niin kovaa kiirettä, ettei puudutetta muka ehditä hakea ja sen vaikutusta odottaa, on käytetty tekosyynä lukemattomien synnyttäjien kohdalla. Voitteko kuvitella, että miesten genitaaleja kursittaisiin kokoon ilman puudutusta missään tilanteessa? Niin ei koskaan tehtäisi, naisten kohdalla se näyttää olevan rutiinia.

Tai ylipäätään minkään muun toimenpiteen aikana. Kyllä aina muulloin kaikki tropit löytyy.

Kyllä, mutta jostain syystä naisen alapäähän suoritettaviin toimenpiteisiin ei ole tarjolla puudutteita tai muita troppeja milloin minkäkin tekosyyn varjolla. Melko erikoista ja kertoo surullista kieltä asenteista naisia kohtaan vielä tänäkin päivänä.

Mistähän valtio saa nämä ohjeet, että lapsen hankkimisesta tehdään Suomessa nyt näin karmaisevaa. Tuo ON kiduttamista.

Vierailija
766/865 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kiitollinen että vihdoinkin nämä kertomukset saavuttavat ihmiset, ei mulla muuta.

Vierailija
767/865 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että asiakaspalvelussa ja hoitoalalla työskentekevät kaikista mulkuimmat ihmiset. Miksi he hakeutuvat tuollaiseen työhön joka ei heille sovellu? Toki välillä kohtaa ihaniakin ihmisiä sote- ja asiakaspalvelualoilla. Silti jostain syystä niissä on myös paljon näitä täysiä mulkkuja.

Olin kiltti ja äärettömän ystävällinen ja empaattinen, kun aloitin nuorena tyttönä aspahommat. Nyt olen vanha  tantta, ja edelleenkin ystävällinen ja empaattinen, mutta sisältä olen kyyninen ja kuollut. Vuosien huorittelu ja haukkuminen ja känniurpojen sättimisen kuuntelu on vienyt minulta välillä jopa elämänilon. Enkä ole ainoa. 

Mitäpä jos olisit vaihtanut alaa? Vastuutonta jäädä asiakaspalvelutyöhön, jos tietää ettei ole siihen enää soveltuva. 

Vierailija
768/865 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän keskenmenot aj aborttiasiakkaat saavat kokea????Onko lisää kertomuksia.

Vierailija
769/865 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvileena kirjoitti:

Työyhteisön pahoinvointi näkyy heikkona työmotivaatiota, siten tehottomuutena. On myös naiivia kuvitella, että tällainen empatiakyvyttömyys ei näkyisi asiakkaalle. Pahimmassa tapauksessa potilaan voinnin tai kivun aliarviointi johtaa hoitovirheisiin.

En itse halua omassa elämässäni olla tällaisten selän takana puhujien kanssa missään tekemisissä, rumaa ja alhaista. Onneksi oma työyhteisöni on professionaali ja tukeva. Näkyy myös saavutuksissa.

Luettuani tämän ketjun, en enää yhtään ihmettele, että julkinen terveydenhoito on tällaisessa alennuksen tilassa. Esimiehet koulutukseen, ja työpsykologit ratkomaan ongelmia. Palkankorotuksilla tätä ongelmaa ei ratkaista. Signaloidaan vain näille selän takana puhujille, että tällainen hyväksyttävää käytöstä työpaikalla.

Vihdoinkin järjen ääni.

Vierailija
770/865 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä asiakkaiden asioita käydään läpi myös tiimeissä, moniammatillisissa työryhmissä, verkostoissa. Konsultoidaan kolleegaa jne. Ei ne asiakkaat ja potilaat koskaan ole yksittäisen työntekijän asiakkaita tai potilaita vaan sen ja sen osaston, toimiston, sairaalan. Ei niissä mitään erityisen tavanomaisia juttuja pyöritetä. Sen sijaan poikkeavat jutut todellakin. Monesti ihmetellään potilaan tai asiakkaan outoa reaktiota, ihmejuttuja jne. Puidaan läpi myös sellaiset omaisetkin, mitkä ärsyttävät. Yksi synnyttänyt äiti sai mieheltään läksytyksen, kun ei ollut lähtiessään siivonnut hellaa. Käytiin kyllä läpi ja paheksuttiin miestä.[/quote]

Ja te kerrotte "asiakkaille", jotka tosiasiassa ovat potilaitanne tai muutoin joutuneet altavastaajan asemaan suhteessa teidän vallankäyttöönne, mitä kirjauksia tai asioita kulloinkin on missäkin "moniammatillisessa ryhmässä" tällä kertaa reposteltu, tai että sinne ja tänne on toimitettu (törky)tietoja sen ja sen syyn vuoksi? Te ette kerro ihmisille asioita ja tietoja toiminnastanne, vaikka laki määrää teidät näin tekemään! Mustamaalaatte valheellisilla kirjauksillanne ihmiset, tuhoatte heidän elämänsä valheillanne ja sitten pidätte "moniammatillisia" palavereita verovaroilla näiden itse tuottamienne valheiden avulla? V..u että olette oksettavia. 

Vierailija
771/865 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suvileena kirjoitti:

Työyhteisön pahoinvointi näkyy heikkona työmotivaatiota, siten tehottomuutena. On myös naiivia kuvitella, että tällainen empatiakyvyttömyys ei näkyisi asiakkaalle. Pahimmassa tapauksessa potilaan voinnin tai kivun aliarviointi johtaa hoitovirheisiin.

En itse halua omassa elämässäni olla tällaisten selän takana puhujien kanssa missään tekemisissä, rumaa ja alhaista. Onneksi oma työyhteisöni on professionaali ja tukeva. Näkyy myös saavutuksissa.

Luettuani tämän ketjun, en enää yhtään ihmettele, että julkinen terveydenhoito on tällaisessa alennuksen tilassa. Esimiehet koulutukseen, ja työpsykologit ratkomaan ongelmia. Palkankorotuksilla tätä ongelmaa ei ratkaista. Signaloidaan vain näille selän takana puhujille, että tällainen hyväksyttävää käytöstä työpaikalla.

Vihdoinkin järjen ääni.

Todellakin! Ihanat hyväsydämiset naiset! :,) Pidetään huolta siitä, että meitä (eikä muita) sadistit hoida. Tän ketjun ansiosta päätin alkaa tehdä valituksen joka ikisestä asiattomasta hoitajasta, niitä on nimitettiin ollut.

Itse koin ns.synnytysväkivaltaa Jorvissa, kun hoitaja sanoi, että nyt kokeillaan aqua-rakkuloita ja minä sanoin, että en halua niitä, jos niiden laittaminen sattuu. Kätilö sanoi ei satu, työnsi olkapäästä vartaloani siten, että olin selin häneen ja alkoi pistää rakkuloita. Se todellakin sattui enemmän kuin mikään, huusin ja vaatimalla vaadin häntä lopettamaan. Ei lopettanut eikä rakkuloista ollut mitään apua, mutta kipulääkettä en saanut.

Keskiyöllä vaihtui luojan kiitos kätilö, tuli vuoroon joku aivan ihana äidillinen ja empaattinen vanhempi nainen (oli sijainen) ja loppu meni hyvin. Edelleen harmittaa, että ei riittänyt voimat tehdä ekasta kätilöstä valitusta.

Vierailija
772/865 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En enää edes tiedä mistä tässä keskustellaan. Edelleen asiat eivät ole niin mustavalkoisia. Hoitajat tekevät töitä sen takia että saisivat palkkaa elääkseen. He eivät ole yli-ihmisiä.

Hoitajia sitoo mm. POTILASLAKI monen muun lainsäädännön lisäksi, mutta he täysin tietoisesti ovat piittaamatta siitä, mitkä ovat heidän lakisääteiset velvoitteensa ihmisiä kohtaan tai sitten heitä ei vain tarkoituksenmukaisesti todellakaan kouluteta kylliksi, jotta he käsittäisivät, minkälaiset rangaistukset voidaan langettaa tällaisesta ihmisoikeuksia rikkovasta toiminnasta. Lainsäädäntö ja VELVOITTEET koskevat myös jokaista muuta sotepuolen työntekijää.

Olette te ihmiset ikävä kyllä onnettomia, kun ette ota selvää siitä, missä menee "inhimillisen erehdyksen" ja lainsäädännön välinen raja. Kun kansa on tietämätöntä, hoitsut vetelevät teitä iloiten vit..ainen virne naamoillaan kuivana kakkoseen miten vain haluavat koska niinhän johtoporraskin toimii. 

Tehkää kanteluita, valituksia, rikosilmoituksia, dokumentoikaa kaikki, äänittäkää, pitäkää ystävät ja muut todistajat mukananne vastaanotoilla tarvittaessa. Yksinäinen on helppo uhri, mutta joukossa on voimaa. 

Ja sinä sotelainen, joka nautit sadistisesta vallankäytöstä- karma tulee kyllä tavalla tai toisella tiellesi tuomaan sen päivän, kun et enää kykene valehtelemaan tietäsi ulos rikostesi edessä.

True that.

Tuosta sadismista tuli vielä mieleen, että pitänee alkaa ajatella koko hommaa isommasta näkökulmasta. Kuinka laajalle sadismi oikein on jo levinnyt näistä hoitopaikoista? Vai onko niin päin, että sadismi on nyt viimein saavuttanut sen viimeisenkin linnakkeen, eli ihmisten ruumiit, mielen, kehon kokonaan, kun on jo kaiken muun saanut (talous, laki, kirkko, jne.)?

Teen poliisilaitokselle rikosilmoituksen kätilöstä, joka nauroi vauvani rumalle nenälle.

Lisäksi teen valituksen Valviralle lääkäristä, joka nauroi keltaisille hampailleni.

Miten saisin salakuljetettua nauhurin henkilökunnan kahvihuoneeseen?

Osuiko totuus soten toiminnasta mul..kua arkaan paikkaan? Lähetä irtisanoutumisilmoituksesi jo tänään, rikollinen. Todella heikko esitys yrittää olla sarkastinen ja ivallinen kun kaikki laittomuus mitä soten kentällä tapahtuu on täysin lainoppineiden ja -säätäjien tiedossa. Ikävää on vain se, että näillä päättäjillä on paitsi poliittiset, myös voimakkaasti taloudelliset motiivit tälle kansaa tuhoavalle toiminnalle. Siksi sinäkin koet mahdolliseksi yrittää v..tuilla täällä ihmiselle, joka on nähnyt niin paljon sotehenkilöstön rikollisuutta, että moni ei todellakaan samaa voi sanoa.

Vierailija
773/865 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä kiitollinen että vihdoinkin nämä kertomukset saavuttavat ihmiset, ei mulla muuta.

Olen sitten vielä kiitollisempi, kun nämä kertomukset saavuttavat sairaaloiden johdon.

Vierailija
774/865 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Newsflash, kaikilla sote -aloilla puhutaan asiakkaista selän takana. Joskus nauretaan paljonkin asiakkaiden jutuille ja tekemisille. Se on se millä sitä työtä jaksaa tehdä. Ammattimaisuutta on se, että sitä ei tehdä asiakkaiden edessä.

Sinä et saa VAITIOLOVELVOLLISENA kertoa potilaistasi EDES työkavereillesi. Vain niiden kanssa voi vaihtaa tietoja jotka hoitavat samaa potilasta. Meillä oli juuri tällainen tapaus naapuriosastolla, varoitus tuli, kun "väärä" henkilö, eli ihan työntekijä myös, mutta sellainen joka ei pitänyt potilaille nauramisesta ilmoitti kahvihuonepuheista pomolle.

Meillä sosiaalitoimistossa on asiakkaat yhteisiä. Jokainen käydään läpi säännöllisesti vähintään esimiehen kanssa ja muista puhutaan milloin tiimissä milloin missäkin verkostossa. Ikävimpien asiakkaiden asiat tietävät kaikki, koska vähintään päivystykseen heistä on tiedot välitettävä. Parhaat tarinat jaetaan kahvipöydässä ja ruoditaan yhdessä. 

Te siellä sosiaalitoimistossa, eli lastensuojelussa, olette tämän maan rikollisin verkosto hallituksen jälkeen. Teillä ei ole minkäänlaista ammatillista pätevyyttä arvioida esim. henkilön psyykkistä tilannetta ja te nojaatte toimintanne täysiin valheisiin, joihin lisäätte joka kirjauksella omat pas..kapuheenne. Teidän ainoa tavoitteenne on todellakin tuhota perheitä, ei "suojella" lapsiamme yhtään miltään muulta, kuin omilta vanhemmiltaan. Laitos- ja sijaisperhebisnes lääketeollisuuden osakkeenomistajat mukaan lukien on hiton hyvä juttu, vai mitä?  Olette halveksittavin ammattikunta tässä maassa ja ei ole sattumaa, että Suomen ihmisoikeustilanteesta nimenomaan lastensuojelussa on tehty valtavat määrät valituksia ja kanteluita EITiin. Te tuhoatte ihmisiä, perheitä, kokonaisia elämiä- miten voit työskennellä alallasi, jos et ole kartalla siitä, mitä todella tapahtuu? 

Vierailija
775/865 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä asiakkaiden asioita käydään läpi myös tiimeissä, moniammatillisissa työryhmissä, verkostoissa. Konsultoidaan kolleegaa jne. Ei ne asiakkaat ja potilaat koskaan ole yksittäisen työntekijän asiakkaita tai potilaita vaan sen ja sen osaston, toimiston, sairaalan. Ei niissä mitään erityisen tavanomaisia juttuja pyöritetä. Sen sijaan poikkeavat jutut todellakin. Monesti ihmetellään potilaan tai asiakkaan outoa reaktiota, ihmejuttuja jne. Puidaan läpi myös sellaiset omaisetkin, mitkä ärsyttävät. Yksi synnyttänyt äiti sai mieheltään läksytyksen, kun ei ollut lähtiessään siivonnut hellaa. Käytiin kyllä läpi ja paheksuttiin miestä.

Ja te kerrotte "asiakkaille", jotka tosiasiassa ovat potilaitanne tai muutoin joutuneet altavastaajan asemaan suhteessa teidän vallankäyttöönne, mitä kirjauksia tai asioita kulloinkin on missäkin "moniammatillisessa ryhmässä" tällä kertaa reposteltu, tai että sinne ja tänne on toimitettu (törky)tietoja sen ja sen syyn vuoksi? Te ette kerro ihmisille asioita ja tietoja toiminnastanne, vaikka laki määrää teidät näin tekemään! Mustamaalaatte valheellisilla kirjauksillanne ihmiset, tuhoatte heidän elämänsä valheillanne ja sitten pidätte "moniammatillisia" palavereita verovaroilla näiden itse tuottamienne valheiden avulla? V..u että olette oksettavia. 

Ja sen sairaalassa olleen ihmisen (onnettomuus) naapurit tuleet kommentoimaan hoitotapahtumia vielä, eikä ole harvinaistakaan. Tiedän useita tapauksia. Eli todella vuodetaan ja huolella.

Vierailija
776/865 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suvileena kirjoitti:

Vihdoinkin järjen ääni.

Todellakin! Ihanat hyväsydämiset naiset! :,) Pidetään huolta siitä, että meitä (eikä muita) sadistit hoida. Tän ketjun ansiosta päätin alkaa tehdä valituksen joka ikisestä asiattomasta hoitajasta, niitä on nimitettiin ollut.

Itse koin ns.synnytysväkivaltaa Jorvissa, kun hoitaja sanoi, että nyt kokeillaan aqua-rakkuloita ja minä sanoin, että en halua niitä, jos niiden laittaminen sattuu. Kätilö sanoi ei satu, työnsi olkapäästä vartaloani siten, että olin selin häneen ja alkoi pistää rakkuloita. Se todellakin sattui enemmän kuin mikään, huusin ja vaatimalla vaadin häntä lopettamaan. Ei lopettanut eikä rakkuloista ollut mitään apua, mutta kipulääkettä en saanut.

Keskiyöllä vaihtui luojan kiitos kätilö, tuli vuoroon joku aivan ihana äidillinen ja empaattinen vanhempi nainen (oli sijainen) ja loppu meni hyvin. Edelleen harmittaa, että ei riittänyt voimat tehdä ekasta kätilöstä valitusta.

Jälleen aivan selvä kidutustapaus! Ei mitään selittelyjä. Pitäisiko kasata ryhmässä kanteita Eurooppaan nyt ihan näistä? Kun sinne tulisi satoja vastaavanlaisia olisi niitten toimittava Suomen suhteen. Jos se nyt mitään auttaa?

Vierailija
777/865 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pojan Naistenklinikalla sektiolla, ei valittamista, kaikki sujui hyvin , vaikka ikää oli jo yli 40 ja raskausajan diabetes. Kiitos Naistenklinikka.

Vierailija
778/865 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä totta. Sairaalassa imetyksen kokeilu (ja maidon pumppaaminen) oli yhtä kidutusta kun maitoa ei vaan tullut. Kun päästiin kotiin niin ekana yönä heräsin siihen kun rinnat olivat täynnä maitoa, kipeät ja paita ihan märkä. Kun maito tuli niin se myös tuli

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä miten nielurisaleikkauksen jälkeen sai osastolla ystävällistä palvelua, ruoka tuotiin sängyn viereen jne vaikken edes ollut kovin kipeä. Synnytyksen jälkeen olin niin heikossa kunnossa etten pysynyt jaloillani kun alkoi pyörryttää, siellä osastolla olisi kuitenkin pitänyt kyetä tekemään kaikki itse ja v*tultiin ilkeästi päin naamaa kun en yksinkertaisesti pystynyt huimauksen takia.

Joo synnytyksen jälkeen imetetään vuorokaudet läpeensä rinnat verillä, jälkisuppareihin saa anella buranaa, pesulle tuskin pääsee jos vauvan isä ei pysty olla vauvan kanssa sen aikaa, äidin unilla ei ole mitään väliä, ei vaikka olisi valvonut 2 vuorokautta ennen synnytystä ja kolme sen jälkeen. Ruuat haettava ja vietävä pois itse, jos vauva on just rinnalla niin voivoi, veriset lakanat pitää vaihtaa itse ja pedata sänky jne. Muilla osastoilla kohtelu on ihan erilaista 😂

Kyllähän se olisi kaikkien edun mukaista hoitaa aluksi äiti sellaiseen kuntoon, että kykenee huolehtimaan vauvasta. Se osastolla olo synnytyksen jälkeen oli niin kamalaa, ettei mulla imettäminen onnistunut sairaalassa mutta kotona kun rentouduin alkoi sujua.

Mulla ei ees ollu kamalaa synnärillä ja silti maito nousi vasta kotona kunnolla, on se sairaalaympäristö kuitenkin stressaava vaikka mulla oli onneksi oma huone ja hirveän kivat hoitajat. Voin vain kuvitella miten kauheaa olisi ollut ilman yksityisyyttä ja sit vielä v****illaan päälle...

ei maitoa tullut kun tilkka ja ei pahemmin kotonakaan, korviketta ja vauva nukkui aika hyvin kuten minäkin.

Vierailija
779/865 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokemuksena, että oli ilkeitä hoitajia ihan päin naamaakin.

Oli myös tosi ihania.

Vierailija
780/865 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vanhusten ja psyyken alalla kulkee porukat kieli poskella säännöllisesti. Hoitoon ei pääse ne jotka sanovat olevansa esim itsetuhoisia mutta ihmisiä haetaan kotoa ajatusrikollisina, vaikka ei ole mitään vaaraa kenellekään.

Miten minusta tuntuu että jokin post sosialistinen sadismi ja ohjailu on edelleen hoitokulttuurissamme? Kuulostaa erikoiselta toiminnalta.

Pikemminkin pistää merkille se, että onko nämä hoitoalalla olevat ihan täysin pelkkiä tahdottomia sätkynukkeja, jotka vaan aivottomana itse suostuvat tuollaiseen, että antaa ohjailla itseään? Eikö heillä itsellään ole lainkaan sen vertaa itsekuria/dignitiä, että sanoo ei pahuudelle? Vai eikö ne erota pahaa enää, kun on niin kauan sitä jo tehneet ja sitä edistäneet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän