Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmien ympärysiho punoittaa ja kirvelee

Vierailija
31.07.2022 |

Yllättäen alkanut ongelma. Itse silmissä ei mitään vikaa, ei mitään ihottumaa missään muualla. En ole tietääkseni allerginen millekään.

Mitä voisi olla?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinarokko.

Vierailija
2/19 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala se on kenenkään tietää mistä johtuu, mutta ensiavuksi voit laittaa iholle mietoa hydrokortison voidetta esim 0,5-1%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kuivuutta tai atooppinen iho?

Vierailija
4/19 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun uuden tuotteen allergia?Kuinka usein vaihdat tyynyliinat? Pitäisi useammin kuin lakanat.Koska pesit tyynysi? Tai uusit ne ? Voi olla hyvin tyynisi ongelaman ydin? Voit mennä lähiapteekin katsovat niitä silmiäsi ja suositelevat voidetta tai suoraan sanovat menen heti lääkäriin!Itse en jahkailisi tällä tilanetta , kun kyse on silmistä!

Vierailija
5/19 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perioraalidermatiitti voi esiintyä myös silmien ympärillä.

Vierailija
6/19 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita siihen retinolia.

Vierailija
7/19 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perioraalidermatiitti voi esiintyä myös silmien ympärillä.

Kuten myös kuppa ja AIDS.

Vierailija
8/19 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun uuden tuotteen allergia?Kuinka usein vaihdat tyynyliinat? Pitäisi useammin kuin lakanat.Koska pesit tyynysi? Tai uusit ne ? Voi olla hyvin tyynisi ongelaman ydin? Voit mennä lähiapteekin katsovat niitä silmiäsi ja suositelevat voidetta tai suoraan sanovat menen heti lääkäriin!Itse en jahkailisi tällä tilanetta , kun kyse on silmistä!

Apteekin henkilökunta ei ole lääkäri.

Vierailija
9/19 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko sun silmät kuivat? Mulla on, ja silmien ympärykset usein punoittavat. Kävin silmälääkärissä joka totesi kuivasilmäisyyden ja sen, että mulla ei erity tarpeeksi silmää kosteuttavaa nestettä. Lääkkeeksi pitää laittaa lämmin pyyhe silmien päälle ja hieroa luomia, jotta nesteet lähtee liikkeelle. Myös silmätippoja tulee käyttää (säilöntäaineettomia).

Vierailija
10/19 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona aiheuttaa silmäongelmia ja koko kasvot saattaa särkeä. Sehän oli silmälääkäri joka kiinassa hoksasi että nyt on päässyt karkuun uusi virus.

Vierailija
11/19 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko laittanut viime aikoina uutta silmänympärysvoidetta tai uutta meikkiä? Näin kesällä kun hikoilee, meikit voi valua silmiin joka sitten ärsyttää silmiä.

Vierailija
12/19 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala se on kenenkään tietää mistä johtuu, mutta ensiavuksi voit laittaa iholle mietoa hydrokortison voidetta esim 0,5-1%.

Ei ,ei, silmiin eikä lähelle, ihan perusvoidetta , ruoksöljykin käy, ja lääkäriin. kortisoni ohentaa ihoa, silmän ympäryys iho on muutenkin kaikkein ohuin ihmisellä. Kestoripsistä tulehdus tullut tai liimasta.

Vierailija
13/19 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin lääkäri niin käskisin laittamaan apteekin perusrasvaa 2-3 x päivässä.

Vierailija
14/19 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ,ei, silmiin eikä lähelle, ihan perusvoidetta , ruoksöljykin käy, ja lääkäriin. kortisoni ohentaa ihoa, silmän ympäryys iho on muutenkin kaikkein ohuin ihmisellä. Kestoripsistä tulehdus tullut tai liimasta.

Minulle itselleni ihan lääkäri on antanut tälläisen neuvon laittaa hydrokortisoni voidetta luomiin ja varoa ettei mene silmään ja ei mennyt silmään kyseinen voide. Harvemmin sitä tarvitse käyttää niin kauan, että iho ohenee, voi auttaa jo parin päivän ajan käyttö.

Vierailija
15/19 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmätulehdus? Itsellä juuri antibioottitipat silmatulehdukseen: silmät punoittivat ja rähmivät.

Vierailija
16/19 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmienympärille ei saa laittaa muuta kuin Ultracortenol- voidetta.reseptillä.

Vierailija
17/19 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla myös kyynelpussin tulehdus. Mulle tulee jostain syystä tuo aika usein vaikka on hyvä hygienia ja pesen kasvot aamuin illoin. Silmän aluset punoittaa ja on kosketusarat ja vähän turvonneet, sen voi siis periaatteessa sekoittaa ihottumaan. Mutta siis silmän sisänurkka on kipeä tässä.

Varmaan pahana ollessa vaatii ab-kuurin mutta jos tän huomaa nopeasti, menee itsestään ohi kun huuhtelee silmää keittosuolaliuoksella (eli kiehutettua vettä mukiin ja sinne 1tl suolaa sekaan, sitten jäähdytetään liuos ja pumpulilla silmään).

Vierailija
18/19 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmienympärille ei saa laittaa muuta kuin Ultracortenol- voidetta.reseptillä.

Lääkäri-täti ei kertonut minulle tuota, käski vain ostaa mietoa kortisoni voidetta ja laittaa sitä. Silmäluomiini meinaa aina harvakseltaan tulla ihottumaa ja käytän aina suurella menestyksellä mietoa kortisoni voidetta ja homma hoituu sillä taas pitkäksi aikaa.

Vierailija
19/19 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivea Creme tai weleda skin food. Ihan totta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän