Vittumaisten potilaiden takia en enää halua tehdä lääkärin töitä
Siinäpä se oli. Olen niin kyllästynyt potilaiden hoitoon, että teen kaikkeni päästäkseni siitä pois. Jos lääkäri kysyy potilaalta jonkun kysymyksen,sillä ON TARKOITUS. En ymmärrä potilaita,jotka vaan jatkaa aivan asiaan liittymätöntä tarinaansa ja inttävät vastaan, että anna kun kerron. Ei meillä ole aikaa kuunnella jonninjoutavia etenkään päivystyksessä vaan asia pitää saada hoidettua ja me lääkärit olemme sitä varten käyneet opinnot, että tiedetään mitkä asiat on tärkeitä kysyä potilaan hoidon takia. Jos potilas ei näihin kriittisiin kysymyksiin vastaa niin se on turha valittaa paskasta hoidosta enää sen jälkeen.
Elämäni yksi suurimpia virheitä oli mennä lääkikseen. Ainoa hyvä etu enää että saa itse kirjoitella reseptejä jos tarvitsee. Siinäpä sitten potilaat ihmettelette miksei löydy tekijöitä terveydenhuoltoon.
Kommentit (734)
Asiakkaat otetaan lääkärillä jos ylipäätään missä juuri sellaisina kuin OVAT, eivät sellaisina jonkalaisia heidän pitäisi olla. Jos lääkäri ei ole näin alkeellista asiaa sisäistänyt vielä on kolutusprosessi epäonnistunut ja /tai henkilön luonne ei sovi ollenkaan siihen tehtävään.
Miten on mahdollista että ap on pystynyt kirjoittamaan otsikkon v i t t u maista?
Vierailija kirjoitti:
Tähän ollaan tultu : olisi parasta, että jokainen hoitaisi itse itsensä! Eipähän tarvitsisi lääkäreiden kärsiä potilaista.
Luomenpoistot sun muut puukolla. Tikkaukset neulalla ja langalla. Desinfiointiainetta perään.
hahah! Otsaan kannattaa lisätä opiskelemalla aivomassaa ja tunneherkkyyttä sensitivity trainingillä ja ommella tikkirivi otsaan, että mahtuu! :D! (Tämä on sitten hirtehishuumoria!)
Toivottavasti kuolet pois nopeasti. Sinut koulutettiin kansan palvelijaksi verorahoilla ja nyt olet maanpetturi.
Tuolle sanon joka sanoi että jos tää on lääkäri tää ap niin hän on astronautti. No, olet kiertänyt auringon ympäri yhtä monesti kuin sinulla on vuosia! Eli 45 v 45 kertaa auringon ympäri ja 80 v jo 80 kertaa hoilannu menemään hulppeasti auringon ympäri.
Ja: maapallo ON avaruudessa, olemme eräänlaisia astronautteja tosiaan ja alieneitakin ehkä muille lajeille tuolla kaukana.
Suurin osa suomalaisista ihmisistä on epäempaattisia , vihamielisiä , kateellisia, kyynisiä ja sosiaalisesti taidottomia.
Suomi on tutkimusten mukaan maailman epäempaattisin maa.
Mene ap lääkäriksi esim Ruotsiin, Isoon -Britanniaan tms. Briteissä ainakin on töitä, siellä julkinen terveydenhuolto on todella laaja .
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista että ap on pystynyt kirjoittamaan otsikkon v i t t u maista?
Ja tuskin on gyneklogikaan...hm? Miten tosiaan, ettei sensuuri...?
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut omaksi lääkärikseni, leikkaan luomet itse, kipsannu jopa niin nilkan kuin ranteen itse, (oli valmiit kipsit ed kerroilta > kaikki toimii paremmin kuin hyvin) katsonut ruokavaliot ja muut hifistelyt itse, piristänyt itseäni itse, korjannut itse vaivaisenluun ja jälkapöydän rasitustilan voimistellen. Samoin olkapään kuntoutin itse. Tikit poistin kauan sitten itse enkä mennyt enää sinne. Hiukset leikkaan itse ja kaikella tapaa valvon terveyttäni its. Lääkärissä olen käynyt ehkä 10-12 v sitten. Ei ole anemioita (hemo 160 verenluovutuksessa) ja ei ole flunssan flunssaa, ei koronoita eikä muutakaan.
Enkä mene enää ikinä lääkäriin, on niin karmeat kokemukset olleet. Äo kunnossa ja olo mainio, ikinä ei ole myöskään ollut tylsää :D!
Hoitakaa ihmiset itse itseänne aktiivisemmin, ei tarvi vaivata noita lekureita enää.
Unohdin mainita miten hoidin asentohuimauksen ihan itse: aloin tehdä sitä mikä tuntui huippavimmalta ja siedätin itseni takaisin tolpilleni. Vaivan hankin yksinkertaisesti tuijottamalla pitkällään ipadia talvella pitkälläni, tottakai siellä kaikki sakkautuu sisällä > eli liikkeelle ja pian. Koko vaiva hävisi ja taas 0 euroa, eikä lekuria. Netissä on ohjeita ullinkullin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut omaksi lääkärikseni, leikkaan luomet itse, kipsannu jopa niin nilkan kuin ranteen itse, (oli valmiit kipsit ed kerroilta > kaikki toimii paremmin kuin hyvin) katsonut ruokavaliot ja muut hifistelyt itse, piristänyt itseäni itse, korjannut itse vaivaisenluun ja jälkapöydän rasitustilan voimistellen. Samoin olkapään kuntoutin itse. Tikit poistin kauan sitten itse enkä mennyt enää sinne. Hiukset leikkaan itse ja kaikella tapaa valvon terveyttäni its. Lääkärissä olen käynyt ehkä 10-12 v sitten. Ei ole anemioita (hemo 160 verenluovutuksessa) ja ei ole flunssan flunssaa, ei koronoita eikä muutakaan.
Enkä mene enää ikinä lääkäriin, on niin karmeat kokemukset olleet. Äo kunnossa ja olo mainio, ikinä ei ole myöskään ollut tylsää :D!
Hoitakaa ihmiset itse itseänne aktiivisemmin, ei tarvi vaivata noita lekureita enää.
Unohdin mainita miten hoidin asentohuimauksen ihan itse: aloin tehdä sitä mikä tuntui huippavimmalta ja siedätin itseni takaisin tolpilleni. Vaivan hankin yksinkertaisesti tuijottamalla pitkällään ipadia talvella pitkälläni, tottakai siellä kaikki sakkautuu sisällä > eli liikkeelle ja pian. Koko vaiva hävisi ja taas 0 euroa, eikä lekuria. Netissä on ohjeita ullinkullin.
Tuostakin vaivasta opin mitä ei kannata ikinä tehdä, jysähtää sohvaan edes talvella liikaa. Omalääkärinä oppii valtavasti asioita, ja se omakanta ruutupaperilla ei vuoda minnekään:). Asentohuimaus ei ole toistunutkaan ikinä, siitäkin on jo vuosia.
Kaikessa vaan kohtuus, varovainen korjausyritys ja kropan kuuntelu. Normaalitilassa keho tuottaa vaan hyviä elämyksiä- silloin kaikki toimii ja mieli on virkeä.
Voisko joku oikea lääkäri nyt vielä kertoa mulle miten saan poltettua itse muutaman raapimisesta teininä piukkuneen pintaverisuonenpätkän joka kuultaa punaisena pois säärestä, näkyvistä?
Poltanko hirveän kylmällä vai kuumalla? Ajattelin itse kylmällä, koska en halua rikkoa ihoa niiden päältä.
Ne pintapiukkumat tuli kun raavin nuorempana liian kovaa ötököitten puremia Lapissa ja jäivät siihen. Niitä on neljä, sentin mittasia. Vaan kosmeettinen pieni haitta, ei iso.
Kiitos vastauksesta jo etukäteen :D, saanoko ne itse pois? Haasteena otan.
Joo, mä en kans käy enää lääkärissä ellei ole AIVAN pakko, koska lääkärit on niin järkyttäviä, ylimielisiä k-päitä.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Potilas on lekurin rahaa.
Kyllä. Palkanmaksaja ja leipäkone. Tämä kannattaisi lekurin muistaa, vaikka ei oikein muuta muistaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista ihmisistä on epäempaattisia , vihamielisiä , kateellisia, kyynisiä ja sosiaalisesti taidottomia.
Mene ap lääkäriksi esim Ruotsiin, Isoon -Britanniaan tms. Briteissä ainakin on töitä, siellä julkinen terveydenhuolto on todella laaja .
Juuri näin, tämä metsään pakeneminen ja sodat ikuisesti Ruotsin ja Venäjän välissä ovat muokanneet kansastamme syvällisesti kylmänviileän tarkastelijan, mutta siinä viileydessä on kyllä sitä syvällisyyttä ja totuuden perään katsomista aika lailla samalla. Kun ollaan aina höykytetty vasemmalta ja oikealta niin keskelle syntyi ns romuraja, jossa Venäjän puolella ollen opittiin olemaan vahvoja kovillakin keinoin ja taas Ruotsin puolella liverreltiin meitä kukkaiskielin sotimaan lähinna Venäjän uhkia vastaan. Vähemmästäkin oppii tässä keskellä kyynistymään, että MITÄKÖHÄN NE NYT aikovat ehdottaa ja tehdä TAAS Suomelle? Ja kuka ja mistä?
Tämä ei ole kansamme syy, eikä edes sinällään heikkous koska se syvällinen älynlaatu meillä on kyllä samalla alla. Ja on vaan syventynyt historiassa.
Nykyään taas pinnallistutaan koska lännen kulttuuri on yhtä Kardashienin pyllyn tuijotuskisaa, pelataan heikkouksilla , että eliitti voisi taas puuhastella suomalaisilla näköistään maailmaa. Ne jotka eivät suostu pinnallistumaan , leimataan epäempaattisiksi, vaikka eivät oikeastaan ole sitä, vaan ovat kärttyisiä siitä kun meille syötetään puppugeneraattori medialla kaikkea kiiltokuvaa ja ratkaisua joka ei olekaan totta.
Suomalainen on hyvinkin empaattinen murisija ja muumi, ellei häntä kuseteta! Ajattelen siis positiivisesti siältäpäin en kysele asiaa ulkomaiselta tutkijalta. Eivät ne tunne suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, tämä metsään pakeneminen ja sodat ikuisesti Ruotsin ja Venäjän välissä ovat muokanneet kansastamme syvällisesti kylmänviileän tarkastelijan, mutta siinä viileydessä on kyllä sitä syvällisyyttä ja totuuden perään katsomista aika lailla samalla. Kun ollaan aina höykytetty vasemmalta ja oikealta niin keskelle syntyi ns romuraja, jossa Venäjän puolella ollen opittiin olemaan vahvoja kovillakin keinoin ja taas Ruotsin puolella liverreltiin meitä kukkaiskielin sotimaan lähinna Venäjän uhkia vastaan. Vähemmästäkin oppii tässä keskellä kyynistymään, että MITÄKÖHÄN NE NYT aikovat ehdottaa ja tehdä TAAS Suomelle? Ja kuka ja mistä?
Tämä ei ole kansamme syy, eikä edes sinällään heikkous koska se syvällinen älynlaatu meillä on kyllä samalla alla. Ja on vaan syventynyt historiassa.
Nykyään taas pinnallistutaan koska lännen kulttuuri on yhtä Kardashienin pyllyn tuijotuskisaa, pelataan heikkouksilla , että eliitti voisi taas puuhastella suomalaisilla näköistään maailmaa. Ne jotka eivät suostu pinnallistumaan , leimataan epäempaattisiksi, vaikka eivät oikeastaan ole sitä, vaan ovat kärttyisiä siitä kun meille syötetään puppugeneraattori medialla kaikkea kiiltokuvaa ja ratkaisua joka ei olekaan totta.
Suomalainen on hyvinkin empaattinen murisija ja muumi, ellei häntä kuseteta! Ajattelen siis positiivisesti siältäpäin en kysele asiaa ulkomaiselta tutkijalta. Eivät ne tunne suomalaista.
Ja muuten olemme hyvin erilaisia myös kuulemma geneettiseltä altaaltamme! Olemme aika velikultia siis. :D! Itse on puolemme pidettävä niin lääkärissä kuin itsetehden terveyttämme. ja maailmanpolitiikassakin, pidettävä homma kasassa ja kansaa palvellen ja tukien. KUKAAN muu ei tee sitä meille. Itse teemme, hep!
Vierailija kirjoitti:
Oletko Savossa töissä. Itsellä tuontyyppistä kokemusta savolaistaustaisista potilaista. Pohjanmaalla sitten taas oli helppoa, kysymykseen tuli vastaus yhdellä sanalla, eikä kymmenen minuutin yksinpuhelua asian vierestä.
Ystäväni muutti Etelä-Pohjanmaalta Savoon. Totesi että pitkään piti opetella savolaisten tyyliä ilmaista asia. Asiakkaan kertoman mukaan selkäkipu tuntui olevan lääkärillä itsellään. 😌
Vierailija kirjoitti:
Täytyypä hankkia stetoskooppi, jotta voi kuunnella itse omat keuhkot.
Ei huono idea ollenkaan, eikä edes kallis investointi. Jos kotoa löytyy verenpaine- ja sykemittari, kuumemittari, stetarit, kipulääkettä ja sidontatarpeita päästäänkin jo itse eroon monesta pulmasta. Jää yksäriltä sataset saamatta ja julkisella puolella jää aikaa enemmän siihen, mitä siellä todella osataan eli kampaviinereihin.
Ei riitä , että lääkäri tietää kaiken maan ja taivaan väliltä , vaan pitää olla myös ns. ymmärrystä , tulkintataitoa oikean arvion ja diagnoosin tekemiseen , joka vaatii omanlaista lahjakkuutta. Toinen suuri ongelma on , ettei lääkäreillä ole enää riittävästi aikaa potilashistorian kartoittamiseen , kehossamme kun virtaa paljon taaksepäin vaikuttavia voimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hel..... hyvä että tajusit lähteä.
Pidä kuule turpas kiinni, jos et ymmärrä, mikä tilanne on terveydenhoidossa. Sen sijaan, että latelet typeryyksiä, opettele käyttäytymään asiallisesti asioidessasi terveydenhoidossa.
Tässä maassa ei ole yhtäkään ylimääräistä lääkäriä.
Meidän tulee olla siis oikeanmallisia potilaita jotka osaavat oikeat liikkeet ja ajatukset että lääkärit eivät ota hatkoja?
Ajatusrikolliset tai vääriä tunteita tämmä maailmanpoliittisessa ilmastossa tuntevat joutuvat menemään lääkäriin, jossa annetaan oikeanlainen nappi naamaan, että asiakas tuottaa oikeita tunteita ja liikkeitä...
Orwell, oi, Orwell...! Nyt tarvitaan tällaisen kuplan poxauttajia ja paljon, kuten siinäkin leffassa, ne 2 hokasi , että tää menee hatelikkoon ja karkasivat kuplasta :D!
Ne mummot olivat luomassa tätä Suomea missä sinä nyt käyttäydyt kukkoillen heille, kloppi!