Vittumaisten potilaiden takia en enää halua tehdä lääkärin töitä
Siinäpä se oli. Olen niin kyllästynyt potilaiden hoitoon, että teen kaikkeni päästäkseni siitä pois. Jos lääkäri kysyy potilaalta jonkun kysymyksen,sillä ON TARKOITUS. En ymmärrä potilaita,jotka vaan jatkaa aivan asiaan liittymätöntä tarinaansa ja inttävät vastaan, että anna kun kerron. Ei meillä ole aikaa kuunnella jonninjoutavia etenkään päivystyksessä vaan asia pitää saada hoidettua ja me lääkärit olemme sitä varten käyneet opinnot, että tiedetään mitkä asiat on tärkeitä kysyä potilaan hoidon takia. Jos potilas ei näihin kriittisiin kysymyksiin vastaa niin se on turha valittaa paskasta hoidosta enää sen jälkeen.
Elämäni yksi suurimpia virheitä oli mennä lääkikseen. Ainoa hyvä etu enää että saa itse kirjoitella reseptejä jos tarvitsee. Siinäpä sitten potilaat ihmettelette miksei löydy tekijöitä terveydenhuoltoon.
Kommentit (752)
Et ole lääkäri. Huomaatteko muut lukijat mistä sen näkee. Päivän satu. Miksi hän kokee tarvetta satuilla, sepä se?
AP on valittava luuseri. Miksi te autistit ja ahneet paskaläjät menette lääkikseen, jos ette pärjää maailman helpoimmassa ammatissa. Etkö edes googlesta osaa etsiä, vi tun vammainen?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät osaa käyttäytyä lääkärissä. Itse aivan samaa mieltä op:n kanssa.
Terveisin lääkäri
huomaatko, että et ole lääkäri. ja täällä ei saa esiityä lääkärinä vaikka et niitä diagnooseja tekisikään- valelääkäri- nyt lopeta. tarvetta moiseen, ehkä seuraavassa elämässä sitten.
Vierailija kirjoitti:
No provohan tämä, mutta voisi olla tottakin.
Lääkärithän eivär huomioi potilasta millään lailla, vaan tekevät diagnoosinsa sen perusteella, mikä sairaus milloinkin muodissa.
Milloin se on kilpirauhasen liika- tai vajaatoiminta, milloin uniapnea jne.
Samoin lääkärit eivät kiinnitä mitään huomiota potilaan aiempiin sairauksiin ja lääkkeisiin, määrätään lääkettä lääkkeen perään, eikä ymmärretä niiden lääkkeiden vaikutusta toisiinsa.
Toki potilaissakin on vaikeaa ainesta ja luulotautista..
Olen huomannut päinvastaista, eli jos potilaalla on joskus historiassaan ollut tietty sairaus tai vaiva, niin se selittää jatkossa kaikki mahdolliset muutkin sairaudet ja vaivat.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lääkärit on yleensä tympeitä
Eivät ole. Hekin ovat ihmisiä. On lääkäreitä, jotka lehtijutun mukaan vetävät herneen nenään kun potilas tulee hänen luokseen oireet paperille listattuna. On lääkäreitä, jotka kiittävät tiiviissä muodossa olevasta listasta ja ottavat sekä lukevat sen ja sen jälkeen tekevät täsmentäviä kysymyksiä. Harmillista, että uuden lääkärin luokse mennessä ei ikinä voi tietää kumman koulukunnan edustaja siellä laitteen ääressä sillä kertaa on.
Itse olen listoja tekevä ihminen ja etenen kauppareissuillakin etukäteen tehdyn listan mukaisesti. Sen vuoksi pidän omistuksensa sitä, ettei lääkärireissulla saisi käyttää oireista kirjoitettua listaa asioiden helpottamiseksi ja nopeuttamiseksi. Että pitää sitten vaihtaa siihen, että odottaa lääkärin kysymystä ja vastaa sitten siihen ja tuskastua kun lääkäri ei edes kysy vaikeimmista oireista.
Välillä tapaa autistin oloisia lääkäreitä, jotka tuijottavat suurimman osan ajasta konetta mitään puhumatta tai kysymättä. Yleensä heille se oirelista vaikuttaa kelpaavan todella hyvin. Eihän lääkäri ole mikään seurustelu-upseeri. Hänen pitää tehdä diagnoosi (välillä labrojen jne jälkeen) ja määritellä hoitolinjaukset sekä kirjoittaa resepti. En dissaa autisteja. Ennemmin autisti kuin sellainen, joka vetää herneen nenään oirelistasta.
Vierailija kirjoitti:
Yksi ongelma on se, että monien vaivoihin auttaisi, kun hieman korjaisi elämäntapojaan, kuten syömistä terveellisesti. Mutta sitä ei tietenkään saa sanoa, vaan vaaditaan reseptiä.
Aika suurella määrällä suomalaisia on nuo kansantaudit, johon itse voisi vaikuttaaa. TAi jos lääkäri määrää vaikka kolesterolilääkityksen, niin sitäkään ei käytetä, otetaan muutama pilleri ennen seuraavaa labraa ja kuvitellaan, että se epäterveellinen rasva elimistä onkin hävinnyt. Hepskukkuu.
39% verenpainelääkereseptin saaneista ei edes aloita ikinä lääkitystään. Sitten ihmetellään kun aivoinfarkti iskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi ongelma on se, että monien vaivoihin auttaisi, kun hieman korjaisi elämäntapojaan, kuten syömistä terveellisesti. Mutta sitä ei tietenkään saa sanoa, vaan vaaditaan reseptiä.
Aika suurella määrällä suomalaisia on nuo kansantaudit, johon itse voisi vaikuttaaa. TAi jos lääkäri määrää vaikka kolesterolilääkityksen, niin sitäkään ei käytetä, otetaan muutama pilleri ennen seuraavaa labraa ja kuvitellaan, että se epäterveellinen rasva elimistä onkin hävinnyt. Hepskukkuu.
Saa sanoa, ja on sanottukin. Jopa suositeltiin, että voisi alkaa harkita niitä lääkärin määräämiä laihdutuslääkkeitä, sain kaksi esitettä. Heitin esitteet roskiin. Enkä aio elämäntapamuutostakaan tehdä. Olisin kai sen jo tehnyt jos ajat sitten, jos sellaisen meinaisin tehdä. Monta yritystä on ollut, mikään muutos parempaan ei ole jäänyt pysyväksi.
Miksi ilmaiset Omaolo-valmennukset eivät ole mielestäsi edes tutustumisen arvoisia?
Siksipä lääkäreiltä menee ohi potilaat joilla on oikeasti tappava sairaus. Varsinkin naisilla syöpä laitetaan masennuksen tai luulotaudin piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Siksipä lääkäreiltä menee ohi potilaat joilla on oikeasti tappava sairaus. Varsinkin naisilla syöpä laitetaan masennuksen tai luulotaudin piikkiin.
Olikohan tämä nainen potilaasi?
https://www.kaleva.fi/oululainen-kiia-laine-21-haki-kipuihin-apua-liki-…
AI:lle oikeus kirjoittaa reseptejä, niin TH:n ongelmat saadaan ratkaistua. Vanhentunut systeemi.
Saanko minä lähteä bussikuskin työstä pois jos tulee vittumainen asiakas kyytiin😆
Saa sanoa, ja on sanottukin. Jopa suositeltiin, että voisi alkaa harkita niitä lääkärin määräämiä laihdutuslääkkeitä, sain kaksi esitettä. Heitin esitteet roskiin. Enkä aio elämäntapamuutostakaan tehdä. Olisin kai sen jo tehnyt jos ajat sitten, jos sellaisen meinaisin tehdä. Monta yritystä on ollut, mikään muutos parempaan ei ole jäänyt pysyväksi.