Vittumaisten potilaiden takia en enää halua tehdä lääkärin töitä
Siinäpä se oli. Olen niin kyllästynyt potilaiden hoitoon, että teen kaikkeni päästäkseni siitä pois. Jos lääkäri kysyy potilaalta jonkun kysymyksen,sillä ON TARKOITUS. En ymmärrä potilaita,jotka vaan jatkaa aivan asiaan liittymätöntä tarinaansa ja inttävät vastaan, että anna kun kerron. Ei meillä ole aikaa kuunnella jonninjoutavia etenkään päivystyksessä vaan asia pitää saada hoidettua ja me lääkärit olemme sitä varten käyneet opinnot, että tiedetään mitkä asiat on tärkeitä kysyä potilaan hoidon takia. Jos potilas ei näihin kriittisiin kysymyksiin vastaa niin se on turha valittaa paskasta hoidosta enää sen jälkeen.
Elämäni yksi suurimpia virheitä oli mennä lääkikseen. Ainoa hyvä etu enää että saa itse kirjoitella reseptejä jos tarvitsee. Siinäpä sitten potilaat ihmettelette miksei löydy tekijöitä terveydenhuoltoon.
Kommentit (734)
Jos ap on lääkäri minä olen astronautti, pelottavaa on että joku oikeasti uskoo tähän sontaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit mennä tutkijaksi. Opettamaan. Voit mennä vakuutusyhtiöön. Jos olisit oikeasti lääkäri niin tietäisit että sulla on kymmenen vaihtoehtoa, eikä niissä tarvitse kuunnella potilaita.
No opettajaksi ei ainakaan kannata. Jaarittelevat ja valittavat potilaat vaihtuu vaan valittaviin ja jaaritteleviin opiskelijoihin. Olisihan se ihana opettaa vain tyytyväisiä ja motivoituneita opiskelijoita.
Totta. Lääkäri ottaa vastaan vain yhden marisijan kerrallaan, opettajan kimppuun hyökkää parikymmentä marisijaa yht' aikaa.
Jos meilläkin sairaalassa kuvataan vuorokauden aikana n. 40-50 päivystyksellistä pään CT:tä ja varmaan kymmenkunta CT-angiota ja löydöksiä on kaiken kaikkiaan ehkä alle viidessä, niin joku kyllä mättää. Vanhojen päitä toki voi sädettää, heille ei säteistä isoa haittaa ehdi olemaan mutta kun nuoremmilla sädetetään mm. aivot, silmät, kilpirauhanen, seurauksena voi oikeasti olla mm. syöpää ja kaihia. Vatsan ja vartalon alueen kuvauksissa sädeannokset ovat jo huomattavia. Toki aiheelliset pitää kuvata mutta nykyään se kuvauskynnys on mennyt ajoittain jo turhauttavan matalalle. Ja tästä kärsii myös kaikki ne oikeasti vakavastikin sairaat, jotka odottavat siellä useiden tuntien jonossa kaikkien niiden lieväoireisten lihaspäänsärkyjen tai oireettomien Xareltomummojen ym. varmistelujen seassa. Ja samalla kun henkilökuntaa on jatkuvasti liian vähän. Ja kun tätä 24/7 rumbaa pyöritetään, väkeä karkaa koko ajan privaattiin, eläkkeelle, opintovapaille ym. Ja jäljelläolevat ovat entistäkin lujemmalla.
Ihminen on niin tyhmä että vaikka kaikki voimat ja säteilyt toimivat universumissa ennen häntä ja ilman häntä niin eikös ihminen kuvittele heti kun on ansioita vaikka lääkärinä että jee, minä alan hallita koko genomiprosessia, ja saksinpa uuden immeisen :D! Hän ei ota huomioon ollenkaan sitä miten ihminen on hioutunut tälle pallolle syystä tällaiseksi kuin on koko geeneineen. Pieleen tulee menemään, ja pahasti.
Lääkäreiden, joilla on kapasiteettia tajuta pitäisi asettua tuota suoranaista mielisairasta ideaa vastaan, tehtailla ihmisen sisälle teknologiaa. Siinä se tylsistyminekin latoaa asiakkaan kanssa kun ymmärtää ihmistä laajemmalla ihmiskuvallaan eikä vaan ekonomisena kohteena valtiolle. Tämä koko aloitus on eräänlainen oire, koko tästä harhaisesta kehityksestä joka on syntynyt , kun valtio alkaa toimia kuin Hal tietokone ottaen koko vallan.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap on lääkäri minä olen astronautti, pelottavaa on että joku oikeasti uskoo tähän sontaan?
Kuten sanottu jo on oikeastaan sama onko ap tosia vai ei, kyse on siitä millaisen kysymyksen tämä aloitus herättää ilmoille ajankuvana nyt.
On aika selvää että rinnan uuden ihmisen luomisen rinnalla ja teknologian keinoin , muokataan samalla maapallosta ilmastollisesti mukavampaa paikkaa. Tietoisesti säätä muokkaamalla. Siksi Haarp höhkää ja sodat jauhavat nurkillammekin jo.
googlea: Euroopan Parlamentti ja Haarp. Jo 90 l lopulla, tiedettiin aj oltiin huolissaan tuosta höhkäämisestä. Nyt ei enää olla huolissaan vaan syyllistetään tavalliset ihmiset "pilaavat ilmastoa, toimillaan" kun samalla sodat paskaavat ja Haarp höhkää...peitetään näkymä piiloon, vouhkaamlla ihan muusta, tauteja kylvämällä pysyy porukka ruodussa ja kotona ja kuuliaisena.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole uskottava aloitus, ei ollenkaan.
Olen 45 ja käynyt elämäni aikana paljon lääkärissä monien vaivojeni vuoksi. Olen käynyt kymmenillä törkeillä, ilkeillä, julmilla, ylimielisillä, vähättelevillä ja jopa mieleltään seonneilla/aineissa olevilla lääkäreillä.
Minua on fyysisesti satutettu, haukuttu typeräksi, nöyryytetty, naurettu ja jopa omaisuuteeni on kajottu lääkärissä; ihan pokkana ja edessäni avasi laukkuni ja tutki tavaroitani. Jäädyin silloin täysin traumataustani vuoksi. Yksi mahdollisesti psykoosissa tai aineissa oleva nuori miestohtori alkoi udella asioitani hyvin sopimattoman yksityisellä tasolla ja kysyi myös tykkäänkö ottaa riskejä? Pelottaa ajatella mitä hän olisi tehnyt jos en olisi hämmentyneenä saanut sanottua etten tosiaan tykkää. Kerropa ap, mikä oli tuon kysymyksen tarkoitus kun olin vain kuumeisena hakemassa saikkua? Kun kaikilla kysymyksillä tosiaan on kuulemma pointti kun sanojana on lääkäri. Yksi kuuskymppinen miesortopedi taas alkoi puhelinajalla raivota mulle, kun hänen määräämänsä lääkkeet eivät tehneet huomattavalle kivulleni (johtui todennettavasta fyysisestä tekijästä) mitään. Kun olivat hänen vaimolleen auttaneet ja että mitä minä häneltä haluan. Niin no, hoitoa invalidisoivaan kipuun oisin toivonut. Yksi nuori mieslääkäri kertoi , että olen typerys ja jalkani ovat rumat. Toinen kuuttakymppiä lähestyvä mieslekuri sanoi että ei pidä nojautua liikaa muihin, kun olin uusimassa reseptiäni. Aha, eli piritorilta ois lääkkeet vissiin pitänyt hankkia, enkä tosiaan tukeudu muihin, olen erakkoluonne.
Ehkä 3 asiallista lekuria on yhteensä ollut ja yksi hyvä, jopa empaattinen, mutta samalla huippuammattilainen ja osaava. Rima ei siis ole korkealla, enkä vaadi muuta,kuin normaalia kohteliaisuutta ja että minua ei pilkata tai satuteta. Pahimpia kaikenikäiset miehet ja eläkeikää lähestyvät naiset. Parhaita keski-ikäiset naiset. Ehkä heidänkin päältään on vain kävelty aina ja siksi on aikaa ja osaamista kuunnella lääkäritraumaista potilasta. Olen ujo, en pälpätä tai käyttäydy huonosti mutta mua kohdellaan huonosti lähes aina.
Että kyllä se vika on siinä tuolin ja näytön välissä eikä potilaassa.
Kaikki nämä sinun jorinasi ovat erittäin erittäin erittäin epäuskottavia ja täytyy epäillä, että näissä ei ole totuutta edes siteeksi. "mua kohdellaan huonosti lähes aina". Tästä voi kukin vetää omat johtopäätöksensä.
Vierailija kirjoitti:
Jatkokouluttaudu patologiksi? Siinä hommassa ei tarvi kuunnella potilaiden jorinoita.
Tai neonatalogiksi. Vastasyntyneet eivät turhia turise.
Ongelma on ettei näille työtövieroksuville ja täysin työhönsä sopimattomille ihmisille voida mitään. Heillä on jokin sädekehä ja suojeluverkosto että jopa kuolemaan johtavat hoitovirheet kuitataan muutaman tuhannen hinnalla. Lääkäreitä pitää saada suomeen työperäisinä heti ja paljon. Moni on joutunut yliopistosairaalossa 2v kokemuksen omaavan lääkärin "hoitovirheen" vuoksi loppuelämäkseen pyörätuoliin. Tämä maksaa ja kysykää ennen kuin annatte leikata mikä kokemus lääkärillä on. Nyt kyseessä on täysin osaamattomien typerysten valvomaton touhu josta kukaan ei vastaa. Sana lääkäri rittää vaikka hoitaja vieressä tietää asian paremmin kokemuksen persteella. Ainakin virat pitäisi lopetta ja heti ja ulkopuoliset arvioijat hyväveliverkoston sijaan kute muualla maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Hel..... hyvä että tajusit lähteä.
Pidä kuule turpas kiinni, jos et ymmärrä, mikä tilanne on terveydenhoidossa. Sen sijaan, että latelet typeryyksiä, opettele käyttäytymään asiallisesti asioidessasi terveydenhoidossa.
Tässä maassa ei ole yhtäkään ylimääräistä lääkäriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkokouluttaudu patologiksi? Siinä hommassa ei tarvi kuunnella potilaiden jorinoita.
Tai neonatalogiksi. Vastasyntyneet eivät turhia turise.
Niin ei vielä mutta kunhan niihion ohjelmoidaan 5 kieltä ja supernäkö jo kohdussa niin siinäpä sitten keskustelet kun ulos vauva putkahtaapi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hel..... hyvä että tajusit lähteä.
Pidä kuule turpas kiinni, jos et ymmärrä, mikä tilanne on terveydenhoidossa. Sen sijaan, että latelet typeryyksiä, opettele käyttäytymään asiallisesti asioidessasi terveydenhoidossa.
Tässä maassa ei ole yhtäkään ylimääräistä lääkäriä.
Meidän tulee olla siis oikeanmallisia potilaita jotka osaavat oikeat liikkeet ja ajatukset että lääkärit eivät ota hatkoja?
Uskon otsikkoon mutta sisältöön en osaa ottaa kantaa koska olen mielisairas ja tarvitsen hoitoa ja siinä on minulle tarpeeksi sisältöä koska pääni on täynä omasta hoidostani ottaa vastaan nyt tälläisen monimutkaisen myötätuntoa tarvivaan asiaan. mutta olen ollut naamatusten lojaalinen kaikille lääkäreille ja hoitajille, pyrin pitämään tätä pillerilinjaa.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on ettei näille työtövieroksuville ja täysin työhönsä sopimattomille ihmisille voida mitään. Heillä on jokin sädekehä ja suojeluverkosto että jopa kuolemaan johtavat hoitovirheet kuitataan muutaman tuhannen hinnalla. Lääkäreitä pitää saada suomeen työperäisinä heti ja paljon. Moni on joutunut yliopistosairaalossa 2v kokemuksen omaavan lääkärin "hoitovirheen" vuoksi loppuelämäkseen pyörätuoliin. Tämä maksaa ja kysykää ennen kuin annatte leikata mikä kokemus lääkärillä on. Nyt kyseessä on täysin osaamattomien typerysten valvomaton touhu josta kukaan ei vastaa. Sana lääkäri rittää vaikka hoitaja vieressä tietää asian paremmin kokemuksen persteella. Ainakin virat pitäisi lopetta ja heti ja ulkopuoliset arvioijat hyväveliverkoston sijaan kute muualla maailmassa.
Pidä nyt kuule turpas kiinni, kun aihe ei ole sinulle mitenkään tuttu. Ensinnäkin hoitovirheitä tapahtuu aina ja kaikkialla. Jo ihan yksinkertaisesti tuossa aloituksessakin kerrotusta syystä, eli typerät potilaat, kuten sinä, eivät käyttäydy asiallisesti ja vastaa kysymyksiin. Lääkäri ei voi arvata sentään ihan kaikkea, mitä pitää ottaa huomioon.
Ja lässytyksen ammattiin sopimisesta voi jättää sikseen. Suurin ongelma on kuitenkin se, että osa potilaista ei sovellu lainkaan potilaaksi oman käytöksensä vuoksi ja heitä sitten suojelee mainitsemasi sädekehä.
Mistä sinä typerys kuvittlet saatavan lääkäreitä ja paljon tänne syrjäiseen maahan, jossa vielä ikävä ilmasto ja ehkä ihmisetkin sekä julmetut verot. Lääkäripula on ihan arkea joka puolella. Lääkäreillä on varaa valita, mihin menevät. Kumma, ettet tuon vertaa maailmasta tiedä. - Ja osa näistä kitisevistä potilaista sitten taas valittaa, kun ei ole suomalainen lääkäri. Niin tekisit sinäkin, mutta lapsellisuuksissa (mikä on tosi noloa) kuvittelet, että lääkärit nyt kauhistuvat, kun lässytät typeriä lääkäreitten laajamittaisesta tuonnista.
Muistakaa allahin kumarrus kun mentte LÄÄKÄRIN vastaanotolle vaikka eräs olikin vaalimainoksessa TK lääkäri ja todellisuudessa kandidaatti eli ei mitään. Puolueen tiedättekin. Aamen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sitä samaa kommunikoinnin puutetta, jota koko maapallo on täynnä.
Potilaalle on ensin vastaanoton alussa sanottava, että seuraavaksi kysyn teiltä hoidon kannalta tärkeitä kysymyksiä, joihin toivon nopeaa vastausta. Siis kyse ei ole rupattelusta. Jos potilas tämän tietää ja ymmärtää, niin on helpompi edetä.
Aina pitäisi osata alustaa yhdessä potilaan kanssa, jotta hänkin olisi kärryillä, miten edetään.
Lopuksi olisi hyvä kertoa potilaalle ne tiedot, joita hänestä on saanut.
Itselle kävi Mehiläisessä niin, etten tiennyt jälkeenpäin vammani laatua. Omakannasta ja epikriisistä asia ei selviä ollenkaan.
Eikös tuo nyt ole aika itsestäänselvää lääkärissä. Että tottakai se kysyy hoidon kannalta olennaiset tiedot ja that's it. Ihmettelen todella, jos tulee jollekin yllätyksenä. Luulisin, että lähinnä vanhat mummot, jotka kaivaa kolikot esiin vasta kassalla ja alkaa laskemaan niitä, on näitä lääkärissä jorisijoita.
Ymmärsinkö oikein että kaikki hoitovirheet loppuvat kun potilaat vastaavat lääkärin kysymyksiin OIKEIN?! Nyt täällä kyllä jauhetaan aikamoista shaisselia.
Minun sukulainen kuoli hoitovirheeseen kiireellisessä hätäleikkauksessa koska lääkäri teki väärän diagnoosin. Ilmeisesti syy on siis tämän sukulaiseni joka ei kriittisessä tilassa vastannut lääkärin kysymyksiin oikein; näinkö?
Kyse on viimekädessä siitä mikä sin ihmisenä olet: Oletko yksilö, rikastuttava ja arvokas omine lahjoinesi tässä maassa vai oletko joittekuitten muitten vietävissä oleva marionetti? Idiootti, ilman omaa tahtoa, kirkasta sellaista vielä. Itseohjautuvuus on suuriarvoista kokonaisuutta ajatellen, Itseohjautuva ihminen on arvokasta pääomaa koko kansalle koska he korjaavat ja uudistavat sellaistakin jossa mennään pieleen.
Nyt tähän itseohjautuvuuteen ei muka nähdäkään enää tarvetta. Yritetään kasvattaa systeemi jolla olisi muka kaikki vastaukset myös lääketieteessä, ja jos ei vaikka olekaan aina niitä, niin esitetään että kyllä ne kaikki ongelmat poistetaan teknologialla.
Kyllähän tämä koko teknologia on eliittiä varten luotu , eräänlaista tiedecurlingiutta, se harjaa edestä kaikki sairaudet ja luo muka uuden ongelmattomamman elämän kaikille, lue eliitille.
Hohhoo! Salli mun nauraa, ihmista kun lähdetään muokkaamaan niin köyhdytetään ei vaaan genomi vaan myös luodaan hirviöitä, se on ihan varmaa jo. Sitä prosessia kun ei vaan voi ikinä ihminen hallita. Miten KUKAAN kuvittelee pystyvänsä sellaiseen? Miten harhassa tiedemiehet jo elävät, siis osa heistä?