Vittumaisten potilaiden takia en enää halua tehdä lääkärin töitä
Siinäpä se oli. Olen niin kyllästynyt potilaiden hoitoon, että teen kaikkeni päästäkseni siitä pois. Jos lääkäri kysyy potilaalta jonkun kysymyksen,sillä ON TARKOITUS. En ymmärrä potilaita,jotka vaan jatkaa aivan asiaan liittymätöntä tarinaansa ja inttävät vastaan, että anna kun kerron. Ei meillä ole aikaa kuunnella jonninjoutavia etenkään päivystyksessä vaan asia pitää saada hoidettua ja me lääkärit olemme sitä varten käyneet opinnot, että tiedetään mitkä asiat on tärkeitä kysyä potilaan hoidon takia. Jos potilas ei näihin kriittisiin kysymyksiin vastaa niin se on turha valittaa paskasta hoidosta enää sen jälkeen.
Elämäni yksi suurimpia virheitä oli mennä lääkikseen. Ainoa hyvä etu enää että saa itse kirjoitella reseptejä jos tarvitsee. Siinäpä sitten potilaat ihmettelette miksei löydy tekijöitä terveydenhuoltoon.
Kommentit (734)
minäkään en vittumaisen yhteiskunnan ja ihmisten takia halua mitään töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hel..... hyvä että tajusit lähteä.
Pidä kuule turpas kiinni, jos et ymmärrä, mikä tilanne on terveydenhoidossa. Sen sijaan, että latelet typeryyksiä, opettele käyttäytymään asiallisesti asioidessasi terveydenhoidossa.
Tässä maassa ei ole yhtäkään ylimääräistä lääkäriä.
Olipas asiallisesti sanottu ja käyttäydytty. Käsitänkö oikein, että sinä oket se, josta pitää ottaa mallia näissä käytösasioissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä kuule turpas kiinni, jos et ymmärrä, mikä tilanne on terveydenhoidossa. Sen sijaan, että latelet typeryyksiä, opettele käyttäytymään asiallisesti asioidessasi terveydenhoidossa.
Meidän tulee olla siis oikeanmallisia potilaita jotka osaavat oikeat liikkeet ja ajatukset että lääkärit eivät ota hatkoja?
Olen mukana!
Ajatusrikolliset tai vääriä tunteita tämmä maailmanpoliittisessa ilmastossa tuntevat joutuvat menemään lääkäriin, jossa annetaan oikeanlainen nappi naamaan, että asiakas tuottaa oikeita tunteita ja liikkeitä...
Orwell, oi, Orwell...! Nyt tarvitaan tällaisen kuplan poxauttajia ja paljon, kuten siinäkin leffassa, ne 2 hokasi , että tää menee hatelikkoon ja karkasivat kuplasta :D!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän tulee olla siis oikeanmallisia potilaita jotka osaavat oikeat liikkeet ja ajatukset että lääkärit eivät ota hatkoja?
Olen mukana!
Ajatusrikolliset tai vääriä tunteita tämmä maailmanpoliittisessa ilmastossa tuntevat joutuvat menemään lääkäriin, jossa annetaan oikeanlainen nappi naamaan, että asiakas tuottaa oikeita tunteita ja liikkeitä...
Orwell, oi, Orwell...! Nyt tarvitaan tällaisen kuplan poxauttajia ja paljon, kuten siinäkin leffassa, ne 2 hokasi , että tää menee hatelikkoon ja karkasivat kuplasta :D!
Olen mukana!
Pahin painajainen olisi olla lääkäri hevonkuusen arvauskeskuksessa, jossa joutuisi hoitamaan mummojen luulosairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mukana!
Olen mukana!
Kiitoksia, hyvä! Siitä se laiva kääntyy. Piratukset uhkaavat vallata Suomi-Laivan kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Pahin painajainen olisi olla lääkäri hevonkuusen arvauskeskuksessa, jossa joutuisi hoitamaan mummojen luulosairauksia.
Mutta jos katseletkin mummojen tilannetta niin vaikka että ahaa, nyt saapuu monet suomalaiset kurjissa oloissa kasvattaneita asiakkaita, niin sydämesi heltyy kummasti: Miten voisin auttaa mummoja loppuelämässään kokemaan , että kannatti elää ja kasvattaa Suomeen kansalaisia. Siinä voisi olla oma mummosi....
En ole lääkäri, sairaanhoitaja kyllä ja heti kun työvuodet tuli täyteen jäin eläkkeelle. Periaatteessa olisin jaksanut vielä vuosia(5-10v.)mutta potilaat ovat viimeisen 10 vuoden aikan muuttuneet sellaisiksi että ei kiitos. Samoin kuin työyhteisöt. Minulle riitti haukkuminen, huorittelu, mitätöinti, pahan puhuminen selän takana ja juoruilu.
Olen entinen lähihoitaja ja vaihdoin alaa, kun asiakkaista iso osa alkoi olla niin ilkeitä ja häijyjä, etten enää kokenut työn iloa.
Tee-se itse lääkäreille: kerran puolessa vuodessa nauttikaa SPIRULIINAA hyppysellinen, se puhdistaa säteilyistä! Sitä käytetään paljon ydinkokeita tekevillä alueilla puhdistamaan paikallisten elimistöä. Pussi on kallis, mutta kestää pitkään. Nappejakin on. Se on vihreää leväjauhetta.
Näitten lisukkeitten kanssa erittäin varovaisesti muuten, koska maksahan se joutuu ne kaikki puhdistamaan, ei siis lisiä tuosta vaan päivittäin todellakaan , vaan puhdasta, aitoa ruokaa.
Sokeri korvatkaa Stevialla, jos kaipaatte, sitäkin hirmuisen vähän.
Vierailija kirjoitti:
Olen entinen lähihoitaja ja vaihdoin alaa, kun asiakkaista iso osa alkoi olla niin ilkeitä ja häijyjä, etten enää kokenut työn iloa.
Lisään vielä, että myös työyhteisöissäkin oli aina vähintään yksi ilmapiirin myrkyttäjä. Kollegiaalisuus puuttui. Hoitoalan työ vei ilon elämästä. Lapselleni sanoin, että älä ikinä hae hoitoalalle, koska muitakin aloja on ja paljon mukavampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että myös työyhteisöissäkin oli aina vähintään yksi ilmapiirin myrkyttäjä. Kollegiaalisuus puuttui. Hoitoalan työ vei ilon elämästä. Lapselleni sanoin, että älä ikinä hae hoitoalalle, koska muitakin aloja on ja paljon mukavampia.
Kaikki kertomukset on hyvä tuoda vaan pöytään juurikin näin, että se tositilanne hahmottuu. Kertokaa täällä, vapaassa maassa saa ilmaista itseään, toivotaan joskus kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
En ole lääkäri, sairaanhoitaja kyllä ja heti kun työvuodet tuli täyteen jäin eläkkeelle. Periaatteessa olisin jaksanut vielä vuosia(5-10v.)mutta potilaat ovat viimeisen 10 vuoden aikan muuttuneet sellaisiksi että ei kiitos. Samoin kuin työyhteisöt. Minulle riitti haukkuminen, huorittelu, mitätöinti, pahan puhuminen selän takana ja juoruilu.
Ja joidenkin on vaikea tätä ymmärtää. Ollaan vain lisää ikäviä, kun joku yrittää vihjata, että voisi käyttäytyä.
Lopputulos alkaa näkyä. Jos sairastut, sinua ei ole kukaan kohta hoitamassa.
Terveydenhuolloin ei kannata antaa romahtaa.
Vierailija kirjoitti:
No provohan tämä, mutta voisi olla tottakin.
Lääkärithän eivär huomioi potilasta millään lailla, vaan tekevät diagnoosinsa sen perusteella, mikä sairaus milloinkin muodissa.
Milloin se on kilpirauhasen liika- tai vajaatoiminta, milloin uniapnea jne.
Samoin lääkärit eivät kiinnitä mitään huomiota potilaan aiempiin sairauksiin ja lääkkeisiin, määrätään lääkettä lääkkeen perään, eikä ymmärretä niiden lääkkeiden vaikutusta toisiinsa.
Toki potilaissakin on vaikeaa ainesta ja luulotautista..
Kuulostaa tutulta. En koe olevani vaikea potilas lääkärille, koska en koskaan turise mistään turhasta tai kerro elämäntarinaani. Vastaan esitettyihin kysymyksiin asiallisesti.
Joudun syömään tyroksiinia purkista koko loppuelämäni ajan sairauden vuoksi ja minulla arvot ovat olleet päin hevon häntää viimeisen vuoden ajan. Viimeisin lääkäri sitten syynasi elämäntapani ja kaikki mahdolliset vitamiinipillerini ja syy tod. näk. selvisi, miksi tyroksiini ei toimi toivotulla tavalla. Edelliset lääkärit eivät olleet kiinnostuneet elämäntavoistani ja vitamiinipillereistäni. Eli:
Pätkäpaastoan 16:8, millä voi olla vaikutusta.
Syön biotiinia joka ilta, mikä on todennäköisin syy siihen, ettei tyroksiini imeydy toivotulla tavalla (lopetin tämän käytön).
Olen laihduttanut -5 kg viimeisen vuoden aikana.
Lääkärit ovat vain katsoneet, että ai, olet normaalipainoinen ja syöt kolme isoa ateriaa päivässä ja jotain beroccaa, no ei haittaa. Mutta edellinen lääkäri oli sitä mieltä, että biotiini on pakko lopettaa ja että pitäisi syödä edes yksi välipala ja lyhentää paastoaikaa (mikä harmittaa aivan suunnattomasti).
Katsotaan, tuleeko tästä mitään.
En käy lääkärissä vittumaisten lääkäreiden takia.
Vierailija kirjoitti:
En käy lääkärissä vittumaisten lääkäreiden takia.
Win-win
Vierailija kirjoitti:
Sinä ja tuo edelläsi kommentoinut sairaanhoitaja jäitte siis vittuiluissanne alakynteen, eikä voimat ja älli enää riittäneet jatkaa. Ei pidä alkaa haastaa, kun ei pärjää. Hyvä, kun häivyitte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joidenkin on vaikea tätä ymmärtää. Ollaan vain lisää ikäviä, kun joku yrittää vihjata, että voisi käyttäytyä.
Lopputulos alkaa näkyä. Jos sairastut, sinua ei ole kukaan kohta hoitamassa.
Terveydenhuolloin ei kannata antaa romahtaa.
Se on romahtanut jo.
Vierailija kirjoitti:
No provohan tämä, mutta voisi olla tottakin.
Lääkärithän eivär huomioi potilasta millään lailla, vaan tekevät diagnoosinsa sen perusteella, mikä sairaus milloinkin muodissa.
Milloin se on kilpirauhasen liika- tai vajaatoiminta, milloin uniapnea jne.
Samoin lääkärit eivät kiinnitä mitään huomiota potilaan aiempiin sairauksiin ja lääkkeisiin, määrätään lääkettä lääkkeen perään, eikä ymmärretä niiden lääkkeiden vaikutusta toisiinsa.
Toki potilaissakin on vaikeaa ainesta ja luulotautista..
Taas yksi "asiantuntijan" kommentti. Tosiasiahan tänä päivänä on, että nimenomaan potilaat tulevat vastaanotoille vaatimaan sitä muotidiagnoosia, joka heillä omasta mielestään on. Esim nuoret naiset vaativat kiihkeästi kilpirauhaslääkitystä, vaikka lab.arvot täysin normaalit eikä statuksessakaan juurikaan poikkeavaa. Vähän vaan väsyttää (toki oikeaakin kilpirauhasen vajaatoimintaa löytyy, mutta ei läheskään niin monella potilaalla mitä itse kuvittelevat). Joka toinen nuori nainen vaatii suoneen annettavaa rautaa vaikka lab.arvoissa ei viitettä raudanpuutteesta.
Ei kukaan lääkäri tietystikään ulkoa muista lääkkeitten yhteisvaikutuksia, mutta reseptiohjelmat toki muistuttavat automaattisesti asioista. Toki käytännössä varsinkin erikoislääkärit tietoisesti määräävät myöskin "yhteensopimattomia" lääkkeitä ihan empiirisen tiedon perusteella. Ymmärrä kyllä monen nuoren lääkärin turhautumisen näihin aggressiivisen vaativiin ja kaikentietäviin potilaisiiin. Ei lääkäriksi voi tulla naistenlehtien muotitaudeista lukemaalla kuten moni (varsinkin nuori naispotilas) kuvittelee.
korj: tämmä= tässä (sorit tuosta)