Vittumaisten potilaiden takia en enää halua tehdä lääkärin töitä
Siinäpä se oli. Olen niin kyllästynyt potilaiden hoitoon, että teen kaikkeni päästäkseni siitä pois. Jos lääkäri kysyy potilaalta jonkun kysymyksen,sillä ON TARKOITUS. En ymmärrä potilaita,jotka vaan jatkaa aivan asiaan liittymätöntä tarinaansa ja inttävät vastaan, että anna kun kerron. Ei meillä ole aikaa kuunnella jonninjoutavia etenkään päivystyksessä vaan asia pitää saada hoidettua ja me lääkärit olemme sitä varten käyneet opinnot, että tiedetään mitkä asiat on tärkeitä kysyä potilaan hoidon takia. Jos potilas ei näihin kriittisiin kysymyksiin vastaa niin se on turha valittaa paskasta hoidosta enää sen jälkeen.
Elämäni yksi suurimpia virheitä oli mennä lääkikseen. Ainoa hyvä etu enää että saa itse kirjoitella reseptejä jos tarvitsee. Siinäpä sitten potilaat ihmettelette miksei löydy tekijöitä terveydenhuoltoon.
Kommentit (734)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko Savossa töissä. Itsellä tuontyyppistä kokemusta savolaistaustaisista potilaista. Pohjanmaalla sitten taas oli helppoa, kysymykseen tuli vastaus yhdellä sanalla, eikä kymmenen minuutin yksinpuhelua asian vierestä.
Odotakiapaas tässä! Kohta hoetaja ensin hakkoo teiät, ja sitten liäkär tappoo teiät?
Ha haa tässäpä tämän päivän paras. Kiitos
Vierailija kirjoitti:
Tähän ollaan tultu : olisi parasta, että jokainen hoitaisi itse itsensä! Eipähän tarvitsisi lääkäreiden kärsiä potilaista.
Luomenpoistot sun muut puukolla. Tikkaukset neulalla ja langalla. Desinfiointiainetta perään.
Kaikkia luomia ei voimpoistaa itse, jatkan tee se itse lekurina, pitää tutkia millainen luomi.
Ihmisellä on kehossa luonnostaan aineet jotka hoitavat kivun pois, desinfiointi ja hygienia on must. Ja viimeistely. Ei ole luomia eikä kirsikkaluomia enää yhtään kpl, ja ne tosiaan olivat eliniän olleit ja kirsikkaluomethan tunnistaa. Ne voi polttaa pois. Merkitsen kyllä kroppakarttaan kaikki paikat ja toimenpiteet :D! Varmuuden vuoksi.
Ruokavalion opastaa vaikka Antti Heikkilä, siinä on tervejärkinen mies.
Aamulla happea tupaan ja pitäkää kostealla ja imurilla pölyä vähissä. Peskää uudet vaatteet aina ensin, ja satsatkaa aitoihin materiaaleihin.
Nämä ohjeet, mutta palataan "vittumaisen potilaan piinaamaan lekuriin". En malttanut olla antamatta kokemuksia itsehoidosta pikku jutuissa. Onnistuu.
Ap ei taida oikeesti olla edes lääkäri, joten tartteeko siitä valittaa. Varmaan vaan väsynyt trolli joka päätti tehdä nyt tämmösen.
Ottakaa rennosti ja antaa apn jatkaa tarinointiaan.
Tässäpä esimerkillinen kansalainen. Alan todellakin noudattaa sinun ohjeitasi niin säästyy tohtorit.
En tajua miten kukaan haluaa olla "potilaslääkäri". Mielestäni yksi karseimpia ammatteja.
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä esimerkillinen kansalainen. Alan todellakin noudattaa sinun ohjeitasi niin säästyy tohtorit.
On hyviäkin lääkäreitä, Heikkilä ja Sakari Orava esim, tekevät erinomaista työtä ja Mikael Kivivuori antaa erilaisen näkökulman myös potilaana oloon. On niitä. Mutta harva edes ajttelee miten paljon elimistö erittää kipuainetta tarvittaessa. Ne systeemit ovat niin ihmeellisesti luotuja että ihmisella ei ole hätäpäivää, kuhan ei turmele itse kroppaansa. Ja paljon voi korjata myös myöhemmin, esim puhdistaa maksansa oikein hyvin itse. Kun maksa rasvoittuu alkaa ihminen arsvoittua muualtakin. Hälymerkki. Se kuntoon ekana. Ohjeet löytyy moneltakin lääkäriltä tubellakin. Tää vielä epäilijöille. Maksa vie myrkyt, mikä on olennaista.
Tässä hommia joissa ei tarvi jaaritella tai kuunnella jaarittelua
Neonatologi
Radiologi
Pediatri
Tai
Vanhusten pitkäaikaissairaalat
Kehitysvammalaitokset
Valvira
Täytyypä hankkia stetoskooppi, jotta voi kuunnella itse omat keuhkot.
Vierailija kirjoitti:
Miten maksa puhdistetaan itse?
Tässä listassa on varmasti sinulle sopiva tapa: vältetään sen rasvoittamista lisää syömällä oikein: https://www.youtube.com/results?search_query=How+to+clean+a+liver
Näissä ohjeissa pitää muistaa kohtuus sitten ei saa hurahtaa liikaa säntillisyyteen, vaan monipuolisuutta on vaalittava ja herkutellakin saa. Elämäähän tämän olla pitää.
Mutta koska miljardit ihmiset ovat rasvoittaneet jo maksansa on se isoja ongelmia, ja on syytä pyrkiä paranemaan siitä kaikkialla. Kokeile erilaisia tapoja tuosta listasta jokaiselle toimii oman tilanteen mukaan vielä viime hifistelynä oma lista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä listassa on varmasti sinulle sopiva tapa: vältetään sen rasvoittamista lisää syömällä oikein: https://www.youtube.com/results?search_query=How+to+clean+a+liver
Näissä ohjeissa pitää muistaa kohtuus sitten ei saa hurahtaa liikaa säntillisyyteen, vaan monipuolisuutta on vaalittava ja herkutellakin saa. Elämäähän tämän olla pitää.
Mutta koska miljardit ihmiset ovat rasvoittaneet jo maksansa on se isoja ongelmia, ja on syytä pyrkiä paranemaan siitä kaikkialla. Kokeile erilaisia tapoja tuosta listasta jokaiselle toimii oman tilanteen mukaan vielä viime hifistelynä oma lista.
Myös jo oleva perussairaus otettava huomioon, mitä voi syödä. Esim sappitapauksessa ei käy kaikki jne. Viljoista löydettävä omat/siedätettävä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä on jonkun hoitajan tekemä provo. eivät lääkärit ole samanlaisia valittajia kuin hoitajat. joku katkera hoitaja yrittää saada lääkärit näyttämään valittajilta
Samaa mieltä, lääkäreillä on niin kiire, että ei ne ehdi mammapalstalla ihmettelemään, että joku olis muka vittumainen. Hyvä provo, lankaan meni aika moni.
Ja hoitajillako ei ole?
Tärkeintä on kiinnittää heti huomio alkaviin ongelmakohtiin kropassa, ihan heti ja muuttaa tarvittaessa toimintaan joka korjaa sen kohdan. Jos lonkka puutuu istuessa, lisää lihaksia ja liikuntaa. Jos silmät samentuvat ota mustikkaa ja porkkanaa ja tee silmäliikkeitä ja pääjumppaa...jne. Heti huomio alkavaan remppaan ja hoida pois. Älä ole välinpitämätön, kroppa kertoo kivulla alkavasta ongelmasta kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lääkärikaverit valittavat samaa. Aiheet kiinnostavia, mutta käytännön työ on rupurahvaan jorinoiden kuuntelemista tai sairaiden ihmisten tiuskimista.
Älä jaksa. Kyllä on ihan opiskelut aloittaessa tiedossa mitä ne lääkärit tekee. Ne hoitaa potilaita. Kannattaisi olla vähän edes itsetuntemusta, että tajuaa suunnata muualle, jos hoito ei kiinnosta.
Me potilaat ollaan saatu usein niin pskaa kohtelua lääkäreiden taholta, että luotto on mennyt lääketieteen kätyreihin melko totaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sitä samaa kommunikoinnin puutetta, jota koko maapallo on täynnä.
Potilaalle on ensin vastaanoton alussa sanottava, että seuraavaksi kysyn teiltä hoidon kannalta tärkeitä kysymyksiä, joihin toivon nopeaa vastausta. Siis kyse ei ole rupattelusta. Jos potilas tämän tietää ja ymmärtää, niin on helpompi edetä.
Aina pitäisi osata alustaa yhdessä potilaan kanssa, jotta hänkin olisi kärryillä, miten edetään.
Lopuksi olisi hyvä kertoa potilaalle ne tiedot, joita hänestä on saanut.
Itselle kävi Mehiläisessä niin, etten tiennyt jälkeenpäin vammani laatua. Omakannasta ja epikriisistä asia ei selviä ollenkaan.Minun käyntini Mehiläisessä onnistui mielestäni hyvin siihen saakka, kun satuin vilkaisemaan omakantaa. Siellä luki ensimmäiseksi arvio minusta: "Puhuu pitkiä lauseita." Mitä hittoa tuolla tiedolla tekee, yksisanaisestiko minun olisi pitänyt vastata lääkärin kysymyksiin? Tulin kyllä niin äkäiseksi, että ensi kerran varmaan muistan, että vaiva pitää selittää sanomalla ainoastaan: "Kyllä", "ei" ja "en muista".
Mulla oli että puhuu paljon, asiallinen:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
💗
Kyllä lääkärin työ on asiakaspalvelutyötä,koska potilastyö on juuri sitä Lääkärinntulisi oppia kuuntelemaan potilasta sillä potilas tuntee omat oireensa parhaiten.Monet lääkärit kysyvät rutiinikysymyksiä,jotka eivät ollenkaan ole tärkeitä potilaan sairauden kannalta.Kun potilas kertoo olevansa yliherkkä jollekin lääkkeelle lääkäri ei noteeraa potilaaan kertomaa,koskakukaan lääkäri ei aiemmin ole asiasta kirjoittanut hänen papereihinsaNykylääkärit ei kuuntele potilasta,He katsovat vain labrakokeita,eivätkä osaa tulkita kliinisiä oireita.Tuntuu siltä että potilasta ruvetaan hoitamaan vasta sitten kun oireet ovat niin pahat ettei mitään voida.Onko se tarkoituksellista että päästäisiin nopeammin eroon rasittavista potilaista.Onko kiva hoitaa vain nuorien ja rikkaiden pikkuvaivoja,kun rahvaan hoito ei näytä lääkäreitä kiinnostavan?398
Kyllä lääkärin työ on asiakaspalvelutyötä,koska potilastyö on juuri sitä Lääkärinntulisi oppia kuuntelemaan potilasta sillä potilas tuntee omat oireensa parhaiten.Monet lääkärit kysyvät rutiinikysymyksiä,jotka eivät ollenkaan ole tärkeitä potilaan sairauden kannalta.Kun potilas kertoo olevansa yliherkkä jollekin lääkkeelle lääkäri ei noteeraa potilaaan kertomaa,koskakukaan lääkäri ei aiemmin ole asiasta kirjoittanut hänen papereihinsaNykylääkärit ei kuuntele potilasta,He katsovat vain labrakokeita,eivätkä osaa tulkita kliinisiä oireita.Tuntuu siltä että potilasta ruvetaan hoitamaan vasta sitten kun oireet ovat niin pahat ettei mitään voida.Onko se tarkoituksellista että päästäisiin nopeammin eroon rasittavista potilaista.Onko kiva hoitaa vain nuorien ja rikkaiden pikkuvaivoja,kun rahvaan hoito ei näytä lääkäreitä kiinnostavan?398
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän ollaan tultu : olisi parasta, että jokainen hoitaisi itse itsensä! Eipähän tarvitsisi lääkäreiden kärsiä potilaista.
Luomenpoistot sun muut puukolla. Tikkaukset neulalla ja langalla. Desinfiointiainetta perään.
Kaikkia luomia ei voimpoistaa itse, jatkan tee se itse lekurina, pitää tutkia millainen luomi.
Ihmisellä on kehossa luonnostaan aineet jotka hoitavat kivun pois, desinfiointi ja hygienia on must. Ja viimeistely. Ei ole luomia eikä kirsikkaluomia enää yhtään kpl, ja ne tosiaan olivat eliniän olleit ja kirsikkaluomethan tunnistaa. Ne voi polttaa pois. Merkitsen kyllä kroppakarttaan kaikki paikat ja toimenpiteet :D! Varmuuden vuoksi.
Ruokavalion opastaa vaikka Antti Heikkilä, siinä on tervejärkinen mies.
Aamulla happea tupaan ja pitäkää kostealla ja imurilla pölyä vähissä. Peskää uudet vaatteet aina ensin, ja satsatkaa aitoihin materiaaleihin.
Nämä ohjeet, mutta palataan "vittumaisen potilaan piinaamaan lekuriin". En malttanut olla antamatta kokemuksia itsehoidosta pikku jutuissa. Onnistuu.
Antti Heikkilä on täysi hörhö. Tästä en jaksa alkaa edes väittelemään, vaikka voin kymmenin esimerkein osoittaa hänen kirjoittaneen suoranaisia valheita. Lopullisen sekaisin mennyt viime aikoina. Mutta hyvää jatkoa sinulle.