Miten suhtautuisit, jos saisit yhtäkkiä tietää, että sinulla on sisarpuoli?
Eli vanhempasi avioliiton ulkopuolisesta suhteesta olisi syntynyt sinulle sisarpuoli, ja saisit äkillisesti tietää tämän olemassaolosta.
Haluaisitko tutustua siskopuoleesi?
Kommentit (98)
Lukuisten yhteydenottojen jälkeen tuo tajusi, että kiitos ei. Lähetti jopa aikuisen lapsensa meille tutustumaan serkkuihin - todella alhaista, omat lapset vielä alle 10v.
kun olen harkinnut munasolujen luovutusta ja onhan mahdollista että omat lapseni siten saisivat sisarpuolen/sisarpuolia, jotka 18 vuoden kuluttua saattavat haluta tavata.
tuo vihamielisyys sisarpuolia kohtaan! Eihän se heidän vikansa ole, että ovat syntyneet.
Minulla on myös kaksi sisarpuolta isäni edellisestä avioliitosta.
Isäänikään en ole nähnyt kuin kerran aikuisiällä, koska vanhempani erosivat kun olin vauva ja isäni muutti Ruotsiin. Hyvin vähän sen jälkeen pidimme yhteyttä, koska hän ei ollut pätkääkään kiinnostunut minusta kun olin lapsi.
Sisarpuolet ovat minua muutaman vuoden vanhempia ja toinen asunee Saksassa, tiedän heistä vain etunimet. Joskus mietin, että olisi hauska tavata, mutta se on jäänyt.
Ehkä tapaan heidät joskus varattoman isämme kuoltua.
Mä olin 19 vuotias kun kuulin että mua muutaman vuoden vanhemmalla naisella, jota oon mummolareissuilla tavannut lapsesta asti,on sama ÄITI kuin mulla.Oikeesti kaikki ties eikä kukaan voinut kertoa mulle kuka se on.Joskus kun lapsena kysyin niin äitin vastaus oli;se on vaan sukulaistyttö joka asuu mummon luona.Mulla ei siis oo mitään häntä vastaan ihmisenä mutta en suostu myöskään tuntemaan syyllisyyttä siitä etten osaa pitää häntä siskona eikä minulla ole muutenkaan mitään tunteita häntä kohtaan.Mun elämästä huijattiin sisko pois eikä sitä pysty aikuisena paikkaamaan.
Haluaisin ottaa yhteyttä, mutta en tiedä onko minun asiani mennä "sekoittamaan" sisarpuoleni perheasioita. Hän ei siis luultavasti tiedä, ettei ole isänsä lapsi.
tiesin, että sisko- ja velipuolia on, ja kun isä kuoli, otettiin yhteyttä niihin, jotka oli tunnustettu. Perintöä jaettavaksi ei ollut, eli ei siitäkään tarvinnut kenenkään kinata.
Mutta se on tylsää, kun mun täyssisaruksilla ei ole lapsia, niin nää sisko- ja velipuolet tullevat aikanaan osille, muutenhan kaikki ois aikanaan mennyt mun lapsille:-(
Minulla on siskopuoli jonka tapaan pian ensikertaa.
Innolla odotan.
Siihen pettäneeseen vanhempaan välit kärsisivät kyllä ja pahasti, voi olla että en välittäisi enää pitää yhteyttä. Mutta lapsi on täysin viaton tilanteeseen, häneen tahtoisin kyllä tutustua!
Taidan ottaa yhteyttä sisaruksiini vielä tämän vuoden aikana, vaikka vähän jännittääkin.
isäni oli aikoinaan naimisissa ennen kuin meni äitimme kanssa naimisiin.
Koko ikäni mulle on sanottu ettei tuosta liitosta ole lapsia.
Kuitenkin isämme kuollessa paljastui että avioliiton aikana oli syntynyt tyttö.
Se onko oieasti sisarpuolemme jää salaisuudeksi. Isämme aikoinaan sanoi ettei tämä olapsi ole hänen. Mitään ei kuitenkaan ole tehtävissä kun on avioliitossa syntynyt ja näin myös rintaperillinen.
Mitään yhteyttä tämä nainen ei ole meihin ottanut.
Perunkirjoitukseen ja uurnanlaskuun ei ole tullut.
On kuulemma nii raskasta.
Just joo.
Rahat kyllä kelpaa,muttei halua meihin tutustua.
Asuu nykyisin ruotsissa.
Alussa mietin että olisin ottanut jotain yhteyttä häneen.
Asia kuiitenkin jäi kun ei sieltäkään päin tullut mitään yhteydenottoja.
Olisi edes uurnanlaskuun tullut ja näin tutustunut hieman sisaruspuoliinsa ja kunnioittanut isänään pitämän miehen muistoa.
Olkoon siellä. En aio ottaa mitään yhteyttä.
niin silloin näkyy mm. isäsi virkatodistuksessa. Sen voi tilata maistraatista.
Mistä tämmöisen asian voi saada selville? Olen kuullut tarinaa että isälläni olisi minua vanhempi tytär, mutta asiaan ei ole täyttä varmuutta. Isäni on hengissä, mutta en voi kysyä häneltä asiasta, sillä kuten tähänkin asti kaikissa asioissa, vastaus olisi joka tapauksessa kielteinen...
Mikäli tilaan virkatodistuksen, meneekö sen tilauksesta tieto isälleni?
En haluaisi olla missään tekemisissä. Eikä ole edes todistettu, että näin olisi. Kiusantekoa. Yrittää, että tekisin dna teston. Mutta kun en tee. Isäni on kuollut jo 38 vuotta sitten. Ko. Mukamas sisarpuoli syntynyt ennen isäni ja äitini avioliittoa. Fy fan...
Voisin tavata, jos se sisaruspuoli sitä haluaisi, mutta en juuri laita painoarvoa biologiselle sukulaisuudelle sellaisenaan.
Usein perintöasioiden yhteydessä olen kuullut näitä tulleen ilmi. Virkatodistuksestako ne ilmestyvät? Ihme, ettei nämä isät ja äidit kerro etukäteen. Ilmi tulee kuitenkin.
Minulla on siskopuoli, josta sain kuulla yhden ilkeän ihmisen kautta. Siskopuoli oli hänelle kertonut että hänen isä on sama kuin minun isäni. En halunnut tavata, koska tapa tuoda asia julki oli ilkeä. Olisin arvostanut ja tavannut jos olisi etsinyt minut käsiinsä ja kertonut tämän minulle suoraan . Meitä oikeita sisaruksia on viisi, ja tämä puolisisko on vanhin. Syntynyt ennen meitä ja isäni oli maksanut hänen elatuksensa. Isä ei eläessään hänestä puhunut mitään, eikä hänen äidistään. Lapsi on aina viaton , mutta kerroin jo siis alussa miksi en ollut kiinnostunut tutustumaan häneen.
Sehän olisi mielenkiintoista. Tosin jos en tietäisi asiasta, niin se sisko olisi luultavasti isän puolelta, ja toivoisin sitten vain että ei olisi perinyt isäni luonnetta.