Hevosnaisen kanssa seurustelu
Olin kuullut huhuja, että ratsastus on kallis laji, mutta nyt vasta koen sen ihan itse! Olen juuri tutustunut naiseen, jolla on oma hevonen Tuusulassa. Nainen on tallilla ainakin viisi iltaa viikossa ja paljasti hieman häpeillen, että hänellä kuluu hevoseen välillä tonni kuussa! On sairaanhoitaja eikä todellakaan mikään aatelinen, mitä hittoa!
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hevosnainen eli... kentauri?
Panisin.
Onko kentaurinaisella (-tammalla?) tissit sekä ihmis- että hevososassa?
Nyt on diipeintä tällä viikolla Vauvalla näkemääni pohdintaa. Tarvitaan kreikkalaisen mytologian asiantuntija tänne, heti!
Muista, että se tallille meno kattaa myös ystävien tapaamisen, kuntosalin sekä terapian. Eli lopulta se viitenä päivänä tallilla käyminen ei olekaan niin kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, se voi olla myös nainen jolla on hevosen näköinen naama. Kuten Sarah Jessica Parker.
Vierailija kirjoitti:
Kentauri on aina mies eli ori. Lisääntyy ihmisnaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan omasta ja kavereiden kokemusten pohjalta sanon, että mitä intohimoisempi eläinihminen nainen on, sitä todennäköisemmin hän on persoonallisuushäiriöinen.
Olen itsekin eläinrakas ja tietenkin monet on tosi tasapainoisia. Mut naiset jotka on todella investoituneet eläimiin - esim kallis hevosharrastus tai valtavasti aikaa vievät 3 massiivista koiraa - on huomattavasti todennäköisemmin tätä "tykkään enemmän eläimistä kuin ihmisistä, tuun niiden kanssa toimeen paremmin" -osastoa.
Mielenkiintoista, että kolmasosa brittinaisista ja saksalaisnaisista on persoonallisuushäiriöisiä. Lisäksi iso osa saksalaismiehistäkin. Hevoset on aika iso juttu maailmalla. Pidempi historia jne.
Tuskinpa se rahankäyttö kuuluu sinulle, ajankäyttö pikemminkin, jos haet intensiivisempää yhdessäoloa kuin hän.
Jos tallipaikka on 500e , sehän on halpa! Pääkaupunkiseudulla saat maksaa 800-1000e pelkästä karsinavuokrasta. Sitten siihen vielä muut kulut päälle. Ei ole halpaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, se voi olla myös nainen jolla on hevosen näköinen naama. Kuten Sarah Jessica Parker.
Älä loukkaa hevosia, ne ovat kauniita - toisin kuin SJP!
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan omasta ja kavereiden kokemusten pohjalta sanon, että mitä intohimoisempi eläinihminen nainen on, sitä todennäköisemmin hän on persoonallisuushäiriöinen.
Olen itsekin eläinrakas ja tietenkin monet on tosi tasapainoisia. Mut naiset jotka on todella investoituneet eläimiin - esim kallis hevosharrastus tai valtavasti aikaa vievät 3 massiivista koiraa - on huomattavasti todennäköisemmin tätä "tykkään enemmän eläimistä kuin ihmisistä, tuun niiden kanssa toimeen paremmin" -osastoa.
No nyt on kyllä paksua tuubaa. Rakastan eläimiä ja pidän niistä enemmän kuin ihmisistä näin yleisesti ottaen, mutta en ihmisiäkään vihaa. Pidän enemmän eläimistä, sillä ne eiävt ole ksokaan tehneet minulle mitään pahaa toisinkuin ihmiset.
Huhhuh mikä pettymys jos Vesalakin on nyt yksi niistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt on kyllä paksua tuubaa. Rakastan eläimiä ja pidän niistä enemmän kuin ihmisistä näin yleisesti ottaen, mutta en ihmisiäkään vihaa. Pidän enemmän eläimistä, sillä ne eiävt ole ksokaan tehneet minulle mitään pahaa toisinkuin ihmiset.
Se, ettei joku väittämä yleisellä tasolla päde sinuun ei suinkaan tee siitä tuubaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä malliesimerkki.
Missä sairaanhoitaja saa käteen 2000- 2300€/kk
Yli 10v HUSsilla ollut töissä sairaanhoitajana 1850€/kk netto.
Mä olen vaan ihan tavallinen luokanopettaja ja mullakin on hevonen. Se on elämäntapa, en tuhlaa rahaani esim. matkusteluun, koska olen valinnut hevosen. Mieskin löytyy ja kaksi koiraa 😁 lapsia ei ole, enkä niitä halua.
Suosittelen jokaista vakaavaa seurustelua haluavaa (ja varsinkin jos haluaa lapsia) unohtamaan hevosia omistavat ihmiset. Heillä ei ole aikaa ja kaikki rahat menevät hevoseen. Jos haluat nähdä kumppania vain kerran pari viikossa, voi harkita.
Hevosen pitäminen on kallista myös omassa tallissa. Tässä erona on se, että on hiukan halvempaa, mutta on loputon työleiri.
T: Itsekin hevosia joskus harrastanut
Vierailija kirjoitti:
Missä sairaanhoitaja saa käteen 2000- 2300€/kk
Yli 10v HUSsilla ollut töissä sairaanhoitajana 1850€/kk netto.
Venymällä ylitöihin ja tekemällä loputtomasti vuorotyötä. Tai keikkafirmoissa.
T: Toinen Sh
Vierailija kirjoitti:
Niin se on, jos joutuu pitämään hevosta täysihoitotallissa. Halvemmalla pääsee ne jotka voi pitää hevosen omassa tallissa pihapiirissään ja on aikaa hoitaa se itse.
No jep. Meillä 2 lämppäriä kotona, kaikki tehdään itse, paitsi heinistä maksetaan (menee 1,5 isoa paalia kuussa) ja vesi maksaa käytön mukaan, sen hintaa vaikea arvioida, kun hevosten vedenkulutus tulee oman käytön päälle. Ehkä 100e maksaa kuussa? Toki sitten eläinlääkärin taksat erikseen ja talvella kengittäjä laittaa hokkikengät jalkaan, muutoin ovat ilman kenkiä. Hevoset oikeastaan 247 ulkona (pääsevät kyllä talliin halutessaan, kun ovi aina auki) isossa metsätarhassa ja naapurin pellolle pääsevät kesäksi laiduntamaan.
Ennen kun saatiin hevoset omalle pihalle, piti maksaa itsehoitotallissa 300e/kk vuokraa ja hevoset saivat olla ulkona vain 9-18 maksimissaan, koska rytmi piti olla kaikkien kanssa yhteinen. Oli sellainen päivittäin kiertävä ulos- ja sisällelaitto itsehoidon lisäksi, eli jokainen vuorollaan vei kaikki ulos ja otti sisälle. Kaikki ei olleet ihan niin luotettavia esim. aikojen kanssa.. paljon parempi olla kotona, eivät enää stressaa.
Vierailija kirjoitti:
Hevosharrastus on aivan törkeän kallista. Välineistä tallipaikkaan ja oman hevosen kuluista puhumattakaan. Pelkkä karsinapaikka voi olla jo 400-500e/kk.
Itse nuoresta asti harrastanut. Onneksi en omista hevosta. Mutta vuokraan 2x viikossa 'omaa hevosta' eräältä naiselta. Tämä lysti 200e/kk.
Tuusulassa tallipaikka on jo puolet kalliimpi. Lisäksi on mm kengityskulut ym. Kilpaillessa kuljetuskulut, osllistuminen , eläinlääkäri jne. On kallis harrastus. Itsellä oli muutaman vuoden täysihoidossa ja kokonaiskulut lähes 10 th / vuosi ilman mitään kilpailumatkoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en vihaa eläimiä, mutta en ole koskaan niitä itselleni hommannut, koska ihmiseen verrattuna todellinen riesa, aina ja kaikkialla. Olen naimissa ja meillä on myös lapsia. Minusta on mahtavaa tulla kotiin, kun tiedän, ettei vaimo tai lapset ole syöneet kenkiäni, järsineet ovipieliä, kynsineet sohvaa pilalle, paskoneet ja kuseskelleet ympäri asuntoa. Lisäksi vaimoni ei ainakaan vielä ole kertaakaan potkaissut minua. Ja jos hevoseen verrataan tunnepuolella, niin kun sanon vaimolleni miten häntä rakastan, hän vastaa ääneen rakastavansa minua, eikä vaan toljota kuin hevonen ja kusta lorota keskelle olohuoneen lattiaa ja päästäisi vielä piiiitkän pierun päälle. Ja onhan se vaimo ja lapsi kivempi kainalossakin hevoseen verrattuna. Pärjää ihan normaalilla sängyllä.
Onko kentaurinaisella (-tammalla?) tissit sekä ihmis- että hevososassa?