Kesämökki riita. Haluasimme ostaa kesämökin mutta toiveet ei kohtaa, itse esim. haluan sisävessan mutta miehen mielestä ulkohuussi kuuluu mökkielämään
Ilmoitin kusevani mielummin sitten ämpäriin tuvan nurkkaan kuin lähteväni huussiin itikoiden syötäväksi.Mies murjottaa. Hän sanoo että jos luksusolot tahdon niin hotelli on sitä varten. En vaadi luksusta,vain mukavuutta!
Argh kun pää hajoaa (
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ehdoton edellytys sisävessa, en halua yöllä alkaa pukemaan sateella sadetakkia ja kumppareita sitten huussissa se kamala vettävaluva sadetakki taas riisuttava. Sitten mennään pesemään kädet jääkylmällä vedellä ja märällä käsipyyhkeellä. Sitten oonkin jo ihan hereillä ja saan etsiä unta pitkään. :)
Onneksi löytyi mökki, josta löytyi sekä sisävesivessa että ulkohuussi kauniita kesäpäiviä varten.
Ei kannata ihan hirveästi tehdä kompromisseja, sillä ne kyllä harmittaa sitten joka ikinen kerta ihan järkyttävän paljon myöhemmin. Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen!
Kekseliäisyys kunniaan. Sateenvarjo on keksitty ja sitä vettä voi laittaa ämpäriin ja kansi päälle.
Monet ei yöllä kät vessassa.
Kengät ei ole pakko olla kumisaappaat vaikka sataisi. Ei kait se vessa kovin kaukana ole.
Meillä ei ole mökillä vesijohtoa, ja lämpimällä vedellä ne kädet pestään. Aamuisin keitetään vedenkeittimellä vettä ja täytetään sellainen tosi iso kahvitermari, missä on hana. Siitä voi laskea hanasta lämmintä vettä käsien pesuun koko vuorokauden ajan, ei ole kylmää seuraavanakaan päivänä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ehdoton edellytys sisävessa, en halua yöllä alkaa pukemaan sateella sadetakkia ja kumppareita sitten huussissa se kamala vettävaluva sadetakki taas riisuttava. Sitten mennään pesemään kädet jääkylmällä vedellä ja märällä käsipyyhkeellä. Sitten oonkin jo ihan hereillä ja saan etsiä unta pitkään. :)
Onneksi löytyi mökki, josta löytyi sekä sisävesivessa että ulkohuussi kauniita kesäpäiviä varten.
Ei kannata ihan hirveästi tehdä kompromisseja, sillä ne kyllä harmittaa sitten joka ikinen kerta ihan järkyttävän paljon myöhemmin. Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen!
Täh? No meillä ei ole mökillä vesijohtoa, joten meillä ulkohuussi on ollut ainoa vaihtoehto. Meillä on sellainen kompostoiva biolan käymälä. En pue kumppareita enkä sadetakkia, kun kipaisen sen lyhyen matkan ulkorakennukseen mökiltä. Viime mökkireissulla satoi aikamoisesti, kun tuli ukkoskuuro, ja ihan kesäkengissä ilman takkia sen pienen matkan kipaisin. Kun kävin vessassa, pesin kädet lämpimällä vedellä ja kuivasin ihan kuivaan pyyhkeeseen. En tajua, miten käsipyyhkeen märkyys tai kuivuus liittyy mitenkään siihen, onko sisä-tai ulkovessa. Vaihtakaa pyyhe useammin.
Teil ei ole mökillä vesijohtoa, mutta kumminkin huussikäynnin jälkeen pesit kädet peräti lämpimällä vedellä. Mulla on lämmintä vettä vain jos sauapadassa oon lämmittänyt tai keittänyt keittiössä.
Sellaista se on parisuhde- ja perhe-elämä: paskanhaaleaa kompromissia kompromissin perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? No meillä ei ole mökillä vesijohtoa, joten meillä ulkohuussi on ollut ainoa vaihtoehto. Meillä on sellainen kompostoiva biolan käymälä. En pue kumppareita enkä sadetakkia, kun kipaisen sen lyhyen matkan ulkorakennukseen mökiltä. Viime mökkireissulla satoi aikamoisesti, kun tuli ukkoskuuro, ja ihan kesäkengissä ilman takkia sen pienen matkan kipaisin. Kun kävin vessassa, pesin kädet lämpimällä vedellä ja kuivasin ihan kuivaan pyyhkeeseen. En tajua, miten käsipyyhkeen märkyys tai kuivuus liittyy mitenkään siihen, onko sisä-tai ulkovessa. Vaihtakaa pyyhe useammin.
Tää on käsittämätöntä, miten ihmiset ei ymmärrä, että se sisävessa ei vaadi minkäänlaista vesijohtoa. Sen kompostoivan käymälän voi ihan samallalailla tehdä mökin tai omakotitalon sisätiloihin, siinä missä sen vesivessankin. Eikä sen tarvi olla edes mikään pari tonttua maksava ecoletti, eikä edes biolanikaan, vaan sen voi tehdä vaikka ihan itse. Taatusti on täysin hajuton vessa, kun se tehdään oikein. Eli erottelet ykkösen ja kakkosen ja hoidat tuuletuksen, muuta se ei vaadi ja toimii paremmin kuin junan vessa.
Katsokaapa vaikka niitä tuhansia camper vanien rakenteluvideoita youtubesta, joita sinne koronan myötä on tulvinut valtavia määriä. 97%:sti niihin on asennettu kompostivessoja ja syykin on selvä: helppous ja hajuttomuus. Ja jos nimenomaan mukavuudenhaluiset jenkitkin (joiden tekeleitä niistä rakenteluvideoista on valtaosa) on sitä mieltä, että kuivakäymälä on paras ja miellyttävin ratkaisu, niin silloin sen on todellakin pakko olla niin.
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, mökillä voi olla sekä sisä- että ulkohuussi. Sisävessan mukavuus mökkioloissa tosin vähenee kun tulee ylläpidon (tjätesäiliön tyhjennyksen) aika
Mikä siinä jätesäiliön tyhjennyksessä tökkii? Meillä juuri kävi jätesäiliön tyhjentäjä, kolmen kuution säiliön tyhjennys maksoi 130 €.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, mökillä voi olla sekä sisä- että ulkohuussi. Sisävessan mukavuus mökkioloissa tosin vähenee kun tulee ylläpidon (tjätesäiliön tyhjennyksen) aika
Mikä siinä jätesäiliön tyhjennyksessä tökkii? Meillä juuri kävi jätesäiliön tyhjentäjä, kolmen kuution säiliön tyhjennys maksoi 130 €.
Ja kuinkas monen kuukauden päästä tarvii taas lyödä 130 euroa tiskiin?
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole sadetakkia koskaan ryhtynyt pukemaan jos yöllä pitää huussiin päästä. Jos sataa niin heitän yöpaidankin pois ja yleensä en edes mene huussiin, vaan metsänlaitaan mökin viereen kyykkikselle. Ymmärrän kyllä jos ikää tulee niin alkaa arvostaa mukavuuksia. Itselle ainoa vaatimus on sähkö, joko verkkovirta tai edes agrikaatti.
Jotkut läpärit jalkaan ja huussiin, jos kovasti sataa nappaan varjon suojaksi. Ei se huussi niin kaukana mökistä ole että tarvis sadetakkia tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teil ei ole mökillä vesijohtoa, mutta kumminkin huussikäynnin jälkeen pesit kädet peräti lämpimällä vedellä. Mulla on lämmintä vettä vain jos sauapadassa oon lämmittänyt tai keittänyt keittiössä.
Mulla on sitä isossa kahvitermarissa, niinkuin tuossa aiemmin jo kerroinkin. Siitä vaan lasken hanasta käsilleni.
Enpä ole sadetakkia koskaan ryhtynyt pukemaan jos yöllä pitää huussiin päästä. Jos sataa niin heitän yöpaidankin pois ja yleensä en edes mene huussiin, vaan metsänlaitaan mökin viereen kyykkikselle. Ymmärrän kyllä jos ikää tulee niin alkaa arvostaa mukavuuksia. Itselle ainoa vaatimus on sähkö, joko verkkovirta tai edes agrikaatti.