Nuorten huumeiden käyttö Tampereen keskustassa mennyt ihan hulluksi
Eilenkin keskellä kirkasta päivää Frecnkellin aukiolta harmaan rakennuksen sisäpihan puolella nuoriso hengaa nurmikolla, kaiuttimista soi todella hämärä musiikki ja kaksi nuorta virittelee tavaraa piikkeihin. Vieressä kulkee yleinen ja vilkas väylä kohti patosiltaa. Hetken siinä ihmettelin touhua, pojat saivat piikkinsä kuntokn ja yhteistuumin ojensivat käsivarsiaan ja piikkiä suoneen.
Puistattavan näköistä katseltavaa, näinkö meillä huolehditaan nuorisosta? Eikö mikään taho voi auttaa näitä, kun näinkin näkyvästi nuoret tuhoaa elämäänsä?
Kommentit (329)
"Hei voisko joku siivota nää köyhät ja vähäosaiset pois mun puistoista, ne pilaa mun päivän kun joutuu näkemään sitä huono-osaisuutta, olisi paljon kätevämpää minulle jos en joutuisi näkemään koko asiaa niin ei tarvitsisi myös kuluttaa yhtään aikaa asian muka-ajatteluun"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai soitit poliisit? Jos alaikäisiä, poliisin on pakko tehdä lasu ja pojat voi päästä avun piiriin
Kävi mielessä, mutta päässä oli aika pessimistit meilikuvat hätäkeskuksen mielenkiinnosta, kun tämä on kai aika yleistä. 10 minuutin päästä porukka oli jo kadonnutkin, kun palasin takaisin. Olisin käynyt juttelemassa lähellä parkissa näkemieni poliisien kanssa, mutta ne ehti juuri lähteä.
Kuten kysyit, näinkö meillä huolehditaan nuorista? Pöyristyksesi ei auta mitään.
Pöyristys voi auttaa siihen, että joku virallinen taho ymmärtäisi asian vakavuuden, ohjaa rahaa ja perustaa auttavia yksiköitä. Yksi ihminen voi laajamittaiselle huumeidenkäytölle aika vähän.
Ei ne auttavat yksiköt vähennä mitenkään huumeidenkäyttöä. Vielä kun perustetaan huumeidenkäyttöhuoneet niin tilanne lähtee lapasesta entisestään kun wannabe narkkarit voivat mennä sinne suoraan kysymään annosta. Tosiasia on että huumeidenkäytön vähentämiseen auttaa sellainen kontrolli että huumeita ei pääse Suomeen ja että rikolliset laitetaan telkien taakse.
Niinpä niin just jep kirjoitti:
"Hei voisko joku siivota nää köyhät ja vähäosaiset pois mun puistoista, ne pilaa mun päivän kun joutuu näkemään sitä huono-osaisuutta, olisi paljon kätevämpää minulle jos en joutuisi näkemään koko asiaa niin ei tarvitsisi myös kuluttaa yhtään aikaa asian muka-ajatteluun"
Riittää kun ihan vaan siivoaa narkkarit, antaa muiden olla
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, milloin panet toimeen? Selkeä suunnitelma on jo, toteutus vain odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen pitäisi viedä pakkovieroitukseen jonnekin Ahvenanmaan saareen mistä ei pääse uimalla pois. Kattellaan sit kun on vuosi saarella oltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen pitäisi viedä pakkovieroitukseen jonnekin Ahvenanmaan saareen mistä ei pääse uimalla pois. Kattellaan sit kun on vuosi saarella oltu.
Erinomaista, lähde toteuttamaan tätä nyt heti ennenkuin asia unohtuu.
Laitoin keväällä Aleksanterinkadun asuntoni myyntiin. En jaksanut katsella enää kun sisäpihalla ramppasi jos jonkinlaista seurakuntaa. Lopulta ainoa toimiva ratkaisu oli muuttaa keskustasta pois, en ole katunut päätöstäni päivääkään.
Kuka köyhis ja vähäosaisista on puhunut? Tämä koskee kuvottavia Narkkareita, jotka ovat turvallisuusriski. Siksi Narkkarit pitää viedä tarastejärvelle jossa saavat melskata miten tykkäävät. Kukaan ei jää kaipaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka köyhis ja vähäosaisista on puhunut? Tämä koskee kuvottavia Narkkareita, jotka ovat turvallisuusriski. Siksi Narkkarit pitää viedä tarastejärvelle jossa saavat melskata miten tykkäävät. Kukaan ei jää kaipaamaan.
Sieltähän se vähäosainen löytyi! Tuntuuko ikävältä, kun kirjoitus koskettaa itseään?
Narkeilta KAIKKI yhteiskunnan tuet pois, samoin korvaushoito. Ei käyttöhuoneita. Yhteiskunnan ei tule rahoittaa eikö edesauttaa. ihmisen itsensätuhoamista. Yhteiskunnan tuet ja palvelut saa siitä vastineeksi, kun suostuu hoitoon ja pysyy kuivilla.
Missaat tässä oleellisimman pointin eli huumeiden käyttäjät ja huumausaineiden vaikutuksen alaisena toimimisen joka useimmiten tarkoittaa toimintaa ilman estoja ja todellisuudessa elämistä. Tämä on/voi olla vaarallista niin päihderiippuvaiselle sekä heille jotka joutuvat vasten tahtoaan katsomaan toimintaa sivusta. Käypä vaikka ihan itse katsomassa miltä tuolla Tampereen vanhan kirkon puiston ja kirjastotalon luona näyttää. Onko sinusta ok että julkisia ja kauniita rakennuksia töhritään ja nurmelta huudellaan jokaiselle ohikulkijalle jotain törkyä tai pahimmillaan esitetään uhkauksia rikkomalla viattoman ohikulkijan oikeutta tuntea olonsa turvalliseksi kotikaupungissaan keskellä päivää? Apuahan nämä ihmiset totisesti tarvitsevat ja elämäntarinoita on monenlaisia, mutta kyllä siinä menee mielestäni rajat jos kaupungissa asuminen ei ole enää turvallista tämän ongelman takia mikä olisi helposti järjestettävissä oikeiden resurssien ja niiden käytön kautta.
Mä haluan että mun lapset ei joudu katsomaan kun ihmiset piikittää kadulla, enkä halua että huumeriippuvaiset joutuvat piikittämään epähygieenisesti muiden ihmisten katseiden alla. Se on nöyryyttävää. Siksi kyllä käyttöhuoneille.
Olen niin surullinen näiden nuorten puolesta. Haluaisin pelastaa jokaisen. Miksi miksi elämä menee niin ettei millään ole mitään väliä ja kaikki halutaan turruttaa päihteiden avulla. Kumpa tuon pahan olon voisi ottaa noilta nuorilta pois.
Vierailija kirjoitti:
Missaat tässä oleellisimman pointin eli huumeiden käyttäjät ja huumausaineiden vaikutuksen alaisena toimimisen joka useimmiten tarkoittaa toimintaa ilman estoja ja todellisuudessa elämistä. Tämä on/voi olla vaarallista niin päihderiippuvaiselle sekä heille jotka joutuvat vasten tahtoaan katsomaan toimintaa sivusta. Käypä vaikka ihan itse katsomassa miltä tuolla Tampereen vanhan kirkon puiston ja kirjastotalon luona näyttää. Onko sinusta ok että julkisia ja kauniita rakennuksia töhritään ja nurmelta huudellaan jokaiselle ohikulkijalle jotain törkyä tai pahimmillaan esitetään uhkauksia rikkomalla viattoman ohikulkijan oikeutta tuntea olonsa turvalliseksi kotikaupungissaan keskellä päivää? Apuahan nämä ihmiset totisesti tarvitsevat ja elämäntarinoita on monenlaisia, mutta kyllä siinä menee mielestäni rajat jos kaupungissa asuminen ei ole enää turvallista tämän ongelman takia mikä olisi helposti järjestettävissä oikeiden resurssien ja niiden käytön kautta.
Teksti on kärjistetty, tarkoitettu valottamaan aloittajan mielentilaa ja tarkoitusperiä, ja miltä ne helposti näyttäytyvät. Tosiasiassa sinä, aloittaja tai kukaan muukaan ei välitä ollenkaan, paitsi kun nämä 'ongelmat' epäkäytännöllistävät omaa päivääsi hetkellisesti. Mutta hei, kunhan sulla on asiat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin surullinen näiden nuorten puolesta. Haluaisin pelastaa jokaisen. Miksi miksi elämä menee niin ettei millään ole mitään väliä ja kaikki halutaan turruttaa päihteiden avulla. Kumpa tuon pahan olon voisi ottaa noilta nuorilta pois.
Monilla on taustalla trauma, hylkäämistä ja vaikeita mielenterveyden ongelmia. Niitä on aina lääkitty ja lääkitään edelleen päihteillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla on taustalla trauma, hylkäämistä ja vaikeita mielenterveyden ongelmia. Niitä on aina lääkitty ja lääkitään edelleen päihteillä.
Tämäpä. Siksi on tärkeää millaiset lähtökohdat lapsillemme tarjoamme. Se on niin surullista miten se saatu pohja vaikuttaa koko loppuelämän ajan. Kipeää on.
Vierailija kirjoitti:
Miten sitä kamaa vaan valuu tänne. Tai tehtaillaan täällä mut ei jäädä kii. Toivottavasti poliisi sais lisää resursseja🙄
Sitä on helppo järjestää jos halutaan. Poliiseilta vähenee yli 20 000 tehtävää vuodessa jos käytöstä rankaiseminen lopetetaan. Laske tuon tehtävämäärien työtunnit ja siirrä ne esim. tehtailijoiden perään.
Meitä onkin täällä liikaa...
Osa luonnollista karsintaa!
Miten sitä kamaa vaan valuu tänne. Tai tehtaillaan täällä mut ei jäädä kii. Toivottavasti poliisi sais lisää resursseja🙄