Nuorten huumeiden käyttö Tampereen keskustassa mennyt ihan hulluksi
Eilenkin keskellä kirkasta päivää Frecnkellin aukiolta harmaan rakennuksen sisäpihan puolella nuoriso hengaa nurmikolla, kaiuttimista soi todella hämärä musiikki ja kaksi nuorta virittelee tavaraa piikkeihin. Vieressä kulkee yleinen ja vilkas väylä kohti patosiltaa. Hetken siinä ihmettelin touhua, pojat saivat piikkinsä kuntokn ja yhteistuumin ojensivat käsivarsiaan ja piikkiä suoneen.
Puistattavan näköistä katseltavaa, näinkö meillä huolehditaan nuorisosta? Eikö mikään taho voi auttaa näitä, kun näinkin näkyvästi nuoret tuhoaa elämäänsä?
Kommentit (329)
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä on yhtäkkiä käännetty takki kokonaan huumeiden osalta? Netissä ja Suomessa on jo pitkään puolustettu huumeita. Jos asiaa on arvostellut, on saanut törkyvastauksia, koska suurin osa on sitä mieltä, että huumeiden käyttöä tai levitystä ei saa kritisoida. Yhteiskunnassa on paljon huumemyönteisiä ja he ovat usein tavalla tai toisella rikollisia. Huumaavat muitakin kuin vain itseään, raiskaavat, harjoittavat ihmiskauppaa... R0skaporukan muuten tunnistaa yleensä huumeiden käytöstä, myös korkeasti koulutettujen kesken. Valitettavasti on kokemusta. Kannattaa valita kaverinsa huolella. Itse en sitä tehnyt. Paikkakunta tietenkin Tampere. Lapselliset aikuiset haluavat huumeiden käytön olevan laillista ja kuvittelevat sen laajentavan tajuntaa ja parantavan masennusta. Ihmiset, joiden on pakko aina ensin tehdä väärin, että ymmärtävät, mikä on ongelmallista.
Kun omin silmin näkee kaduilla millaiseksi käyttö on mennyt niin laittomuus ei näytä toimivalta ratkaisulta. Diilerit ei kysy ikää aineiden ostajilta. Sitten kun jäädään kiinni annetaan käyttörikostuomio joka näyttää vaikuttavan. Pelkästään amfetamiinin käyttö kolminkertaistui 10 vuodessa.
Sehän on poliitikoista kiinni jatketaanko näin vai tehdäänkö jotain muutoksia. Onko suomella todella varaa syrjäyttää käyttörikoksilla joka vuosi tuhansia nuoria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä on yhtäkkiä käännetty takki kokonaan huumeiden osalta? Netissä ja Suomessa on jo pitkään puolustettu huumeita. Jos asiaa on arvostellut, on saanut törkyvastauksia, koska suurin osa on sitä mieltä, että huumeiden käyttöä tai levitystä ei saa kritisoida. Yhteiskunnassa on paljon huumemyönteisiä ja he ovat usein tavalla tai toisella rikollisia. Huumaavat muitakin kuin vain itseään, raiskaavat, harjoittavat ihmiskauppaa... R0skaporukan muuten tunnistaa yleensä huumeiden käytöstä, myös korkeasti koulutettujen kesken. Valitettavasti on kokemusta. Kannattaa valita kaverinsa huolella. Itse en sitä tehnyt. Paikkakunta tietenkin Tampere. Lapselliset aikuiset haluavat huumeiden käytön olevan laillista ja kuvittelevat sen laajentavan tajuntaa ja parantavan masennusta. Ihmiset, joiden on pakko aina ensin tehdä väärin, että ymmärtävät, mikä on ongelmallista.
Kun omin silmin näkee kaduilla millaiseksi käyttö on mennyt niin laittomuus ei näytä toimivalta ratkaisulta. Diilerit ei kysy ikää aineiden ostajilta. Sitten kun jäädään kiinni annetaan käyttörikostuomio joka näyttää vaikuttavan. Pelkästään amfetamiinin käyttö kolminkertaistui 10 vuodessa.
Sehän on poliitikoista kiinni jatketaanko näin vai tehdäänkö jotain muutoksia. Onko suomella todella varaa syrjäyttää käyttörikoksilla joka vuosi tuhansia nuoria?
No varmasti iso syy on myös saatavuuden helpottuminen.
Ja itse olen vähän samaa mieltä kuin tuo alkuperäinen, että huumeista annetaan positiivista kuvaa ja jos joku mainitsee porttiteorian niin on yleisen mielipiteen mukaan ihan dorka.
Itse olen porttiteorian suhteen sitä mieltä, että toimii monessa muussakin elämänalueessa kuin huumeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmasti iso syy on myös saatavuuden helpottuminen.
Ja itse olen vähän samaa mieltä kuin tuo alkuperäinen, että huumeista annetaan positiivista kuvaa ja jos joku mainitsee porttiteorian niin on yleisen mielipiteen mukaan ihan dorka.
Itse olen porttiteorian suhteen sitä mieltä, että toimii monessa muussakin elämänalueessa kuin huumeet.
Porttiteoria on yhtä totta kuin lentävät lehmät. Kumpikaan ei toimi perusteluna.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee. Suklaa, orgasmi ja musiikki - sekakäytettynä varsinkin - johtaa väistämättä hillittömään kaikenlaisten huumeiden himoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee. Suklaa, orgasmi ja musiikki - sekakäytettynä varsinkin - johtaa väistämättä hillittömään kaikenlaisten huumeiden himoon.
Jo elvistä syytettiin nuorison turmelusta.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän nuo kamerat auttavat? Niistä voi jälkikäteen todeta että jotain on ehkä tapahtunut mutta ei niistä mitään hyötyä ole. Poliisipartiot kadulle kävelemään ja jutustelemaan mukavia ihmisten kanssa. Eikö Hervannassa ole poliisikoulu? ppilaille uusi katuvalvonta-kurssi, missä havainnoidaan kadulla esiintyviä epäkohtia.
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä "kaunista" katseltavaa kun valvonta loppuu ja kaikki sallitaan.
Todella kaunista ja rikasta elämää, tätä ne vihreät haluavat. Värikäs, rikas ja hyvinvoiva valtio...
Et erota asioita toisistaan ja valut ennakkoluuloja.
Esim. valtiollisen huumeiden valmistus ja jakelu tai pienimuotoisen hallussapidon dekriminalisointi ei ole "huumemyönteisyyttä". Samalla logiikalla voisi väittää, että julkisen terveydenhuollon kannattaminen on "pahoinvointimyönteisyyttä".
Huumeisiin liittyvä rikollisuus on enimmäkseen juuri aineiden kalliiseen hintaan liittyvää rikollisuutta. Jos hinta romahtaa, romahtaa myös rikollisuus.
Minulla esim. ei ole mitään tarvetta kahvia vahvempaan, mutta nykyinen "huumevastaisuus" ei ole huumevastaisuutta vaan laittomiin aineisiin liittyvän rikollisuuden ylläpitämistä. Juurikin kaltaisesi urpot pitävät huolen siitä, että poliitikot eivät järkeviä päätöksiä asian suhteen uskalla tehdä, koska se on poliittisen uran loppu. Siinä vaiheessa, kun joku on addiktiosairautensa ehtinyt hankkia, ollaan jo kaukana sen pisteen toisella puolen, missä jotakin olisi pitänyt tehdä.