Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä jos edellinen vuokralainen ei ole siivonnut?

Vierailija
29.07.2022 |

Avaimet saa vasta kuun vaihtuessa eikä ole voinut käydä etukäteen katsomassa asuntoa kun asuu monen sadan kilometrin päässä. Entä jos edellinen asukas on jättänyt sen ihan karseaan kuntoon? Onko vuokralaisella oikeutta perua sopimusta tai saada vuokranalennusta?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvaat asunnon, vuokranantaja tulee ja siivoa itse tai tilaa siivojan josta lähetetään lasku edelliselle vuokralaiselle.

Vierailija
2/45 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat asiasta heti vuokranantajalle.

Vuokranantajan täytyy antaa edelliselle vuokralaiselle mahdollisuus tulla korjaanasn siivous, tämän jälkeen vuokranantaja voi tilata siivousfirman paikalle ja voi vähentää laskun summan vakuudesta.

Tärkeää on, että ilmoitat asiasta heti ja otat esim valokuvia todisteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, muistan kun muutettiin vuokra-asuntoon kauan sitten. Ihan kohtuullisen hyvin oli siivottu, mutta itse siivoan yleensä joka  tapauksessa ennen kuin laitan tavarain paikoilleen.

Kun vedin lieden pois siivotakseni sen alusen, niin siellä oli yllätys. Sellainen paksu matto huopaantunutta eläimen karvaa. Edellisellä asukkaalla oli kuulemma kaniineita ollut.

Mutta helppo oli se poistaa.

Vierailija
4/45 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä pitää sopia vuokranantajan kanssa jos ei pääse katsomaan kuin vasta sitten muutettua, muutoin voi jäädä luuta käteen. 

Vierailija
5/45 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valokuvaat asunnon, vuokranantaja tulee ja siivoa itse tai tilaa siivojan josta lähetetään lasku edelliselle vuokralaiselle.

Ei mene näin. Vuokralaisella on oikeus kerran korjata siivoustaan, vasta tämän jälkeen voi laskuttaa siivouksesta.

Vierailija
6/45 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat asiasta heti vuokranantajalle.

Vuokranantajan täytyy antaa edelliselle vuokralaiselle mahdollisuus tulla korjaanasn siivous, tämän jälkeen vuokranantaja voi tilata siivousfirman paikalle ja voi vähentää laskun summan vakuudesta.

Tärkeää on, että ilmoitat asiasta heti ja otat esim valokuvia todisteeksi.

Jos edellinen vuokralainen on muuttanut ja palauttanut avaimet ei siinä ole mitään mahdollisuutta vaan tulee lasku perässä.

Vierailija
7/45 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän ja kenen kustannuksella pitäisi asua ja kodin irtaimisto säilyttää tämän siivousprosesessin ajan? En siis ole ap.

Vierailija
8/45 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa oikeasti siivota myös itse, vaikka olisikin siivottu! Samaa rättiä on saatettu käyttää ensin vessan siivoukseen ja sitten keittiön siivoukseen.

Vierailija
9/45 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen mies, vuokrilla asuessani ja pois lähtiessäni minulle oli kunnia-asia siivota asunto niin, että kukaan ei valittaisi mistään.

Hinkkasin jääkaapit, liedentaustat, vessan kaakelit ja katon, pesin ikkunat ja raaputin uunin.

Paras palkinto oli aina vuokraemännän/isännän nyökyttelevä  myhäily lopputarkastuksessa ja kiitokset.

Vierailija
10/45 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene näin. Vuokralaisella on oikeus kerran korjata siivoustaan, vasta tämän jälkeen voi laskuttaa siivouksesta.

Missä ja kenen kustannuksilla uusi vuokralainen on tähän asti, että vanha suvaitsee siivota?

Vierailija
11/45 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän ja kenen kustannuksella pitäisi asua ja kodin irtaimisto säilyttää tämän siivousprosesessin ajan? En siis ole ap.

Vaikean eron jälkeen muutin kaupungin vuokra-asuntoon. Kiva alue ja peruskorjauksessa ei ollut kauaa.

Asunnossa elänyt nuori pari oli vissiin tyyliin vain imuroinut lattiat. Kaikki muu oli paskassa. Lieden ja uunin jynssäsin kolmesti. Jääkaapin tiivisteet homeessa.

Oven avannut talohuollon mies sanoi myös, että siivous on tehtävä. Lisäksi seinien maalaus lukuisten ruuvien jäljiltä.

Asuin vajaan viikon kaverin nurkissa ja tavarat olivat keskellä lattiaa.

Vierailija
12/45 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ollut mahdollisuus käydä loppusiivouksen jälkeen kun asunto tyhjillään se pitää silloin ymmärtää velvollisuudeksi jotta voi reklamoida ajoissa. 

Vierailija
13/45 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikean eron jälkeen muutin kaupungin vuokra-asuntoon. Kiva alue ja peruskorjauksessa ei ollut kauaa.

Asunnossa elänyt nuori pari oli vissiin tyyliin vain imuroinut lattiat. Kaikki muu oli paskassa. Lieden ja uunin jynssäsin kolmesti. Jääkaapin tiivisteet homeessa.

Oven avannut talohuollon mies sanoi myös, että siivous on tehtävä. Lisäksi seinien maalaus lukuisten ruuvien jäljiltä.

Asuin vajaan viikon kaverin nurkissa ja tavarat olivat keskellä lattiaa.

Kaikilla ei ole tällaisia kavereita, saatika että asuntoon mahtuisi toisen sängyt, sohvat, keittiönpöydät, tv:t, tv-tasot...

Vierailija
14/45 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on ollut mahdollisuus käydä loppusiivouksen jälkeen kun asunto tyhjillään se pitää silloin ymmärtää velvollisuudeksi jotta voi reklamoida ajoissa. 

Mikä pitää ymmärtää velvollisuudeksi?

Vierailija
15/45 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahaa, tilaa itse siivouksen. Edellinen asukas voi olla kipeä ja ei rahaa maksaa siivoojaa. Vuokranantajan pitäisi huolehtia siivooja firmasta jos ei muuta.

Vierailija
16/45 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kerran tuli edellinen vuokralainen siivoamaan kun oli lattiat täynnä pölykoiria, seinän vierustalla koiran raksuja monessa huoneessa ja leikkuulaudalla kasvisten jämät. Kaikki pinnat tahmaiset. Siivotessaan mutisi vielä minulle että kylläpä jotkut ovat pikutarkkoja :D 

Vierailija
17/45 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on rahaa, tilaa itse siivouksen. Edellinen asukas voi olla kipeä ja ei rahaa maksaa siivoojaa. Vuokranantajan pitäisi huolehtia siivooja firmasta jos ei muuta.

Uusikin asukas voi olla kipeä, eikä välttämättä ole rahaa. Edellisen asukkaan takuuvuokrasta pois vaan siivous.

Vierailija
18/45 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki aina sisäänmuuttaessa pyyhin ja siivoan itsekin mutta pelottaa jos on aivan pinttyneessä liassa koko huusholli. Että pitääkö silti maksaa ajasta jolloin ei voi edes asua tai voiko saada jotain hyvitystä tms.? Asuntoa ei siis ole ollut mahdollista käydä katsomassa etukäteen kun asuu niin kaukana. ap

Vierailija
19/45 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikassa jossa asuttu, on ensin siivottu, riippumatta oliko siisti vai ei.  Poismuuttoon ei kuulukaan suursiivo, jos vaikka talvipakkasilla poistuttu, mahdoton pestä ikkunoita.

Vierailija
20/45 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pitää ymmärtää velvollisuudeksi?

Että käy itse huoneistossa ja reklamoi vuokranantajalle heti kun toteaa olevan aihetta, se on normaali sopimusvelvoite, mutta jos ei ole itsellä siihen mahdollisuutta vaikka vuokranantaja on antanut tilaisuuden, se on oma moka jos ei pysty muuttamaan sisään tai tulee ongelmaa, mutta yleensä siinä ei ole sellaista väliaikaa edes että voisi suorittaa katselmoinnin vaan muutetaan suoraan lennosta samalla ovenavauksella, silloin ottaa sen riskin ettei ole siivottu kunnolla ja voi jäädä molempien kannettavaksi riippuen mitä vuokranantaja on luvannut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi