Mitä tehdä? Krooninen kipu on tuhonnut elämäni.
Olen sairastanut noin vuoden ajan kroonista raajakipua, joka estää kaiken kevyttä kävelyä rankemman liikunnan ja useimmiten myös sen. Kipu on jatkuvaa, eikä lääkkeistä tai lääketieteellisistä toimenpiteistä ole apua.
Nyt parisuhteeni on alkanut rakoilemaan pahasti. Mitä tekisitte tilanteessani? Annan tilaa kumppanilleni: hän matkustelee itsekseen ja harrastaa minun itkiessä kivusta kotona. Yritän peittää tuskani, mutta se on vaikeaa. Pitäisikö sanoa, että hän on vapaa lähtemään ilman omatunnontuskia minun suhteeni? En enää näe muuta ulospääsyä kuin itseni tappamisen.
Kommentit (125)
Pyytäkää esim. helluntaiseurakunnasta esirukousta, että vaiva voisi parantua tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene junaraiteelle pitkän metallisen kepin kanssa ja koske kepillä radan yläpuolella olevia metallisia vaijereita. Loppuu kivut hyvin nopeasti.
Mihin tämä hoitokeino perustuu? 🤔
Äkilliseen sydämen pysähtymiseen.
Mulla onneksi Diapam ja Oxycontin pitää aivot suurinpiirtein kasassa. Toki niitä ei saisi syödä kuin tosi vähän ja se aina ahdistaa, kun yrittää välttää niiden ottamista viimeiseen asti. Lisäksi on 2 eri psykoosilääkettä, toinen nostaa kipukynnystä, toinen uneen. Masennuslääkkeet teki mulla liikaa sivuvaikutuksia. Ja sitten menee toki buranat, panadolit ynnä muut. Lääkärit aina toivoo, että jos saisi noita lääkityksiä purettua. Jos käyvät purkamaan niin Kontula on tuossa lähellä, kokeilen ensin poltella kannabista sitten. Sun tilanteessa jos ei oxytkään tms auta niin siihen lähtisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon sinulle voimia olen ollut samassa tilanteessa
Mistä sinä sait avun?
Kipu oli kuin helvetti ja alkoi hampaan poistosta. Ilmeisesti hermovaurio. Loppui n. Puolen vuoden-vuoden kuluttua. Edelleen lievää polttelua ja puutumista mutta ei mitään verrattuna tuohon.
Pahinta. Todella huonosti haluttiin diagnosoida että poistossa olisi mennyt mitään vikaan. Tämä tapahtui 2019 talvella ja 2020 keväällä ja vasta nyt minulla on ollut voimia tehdä vahinkoilmoitus. Kohteluni oli törkeää Mm suu ja leukapolilla sekä haartmanissa.
Hermot voi ilmeisesti parantua hitaasti ja hieman. Sinulle en osaa mtn sanoa, koska kestänyt jo vuoden mutta älä menettä toivoa.
Mulla kipukierre alkoi 10v sitten samasta, ihan perus hammaspaikkauksesta.Tämä 3 hermosärky saatiin vihdoin epilepsialääkkeillä kuriin mutta muutama kaatuminen ja mm hoitamaton selän murtuma aiheuttavat 24/7 kipua. Päivällä sen vielä kestää mutta yöllä ei voi nukkua.
Lisäksi kun varoo kipeitä lonkkia kipeytyy polvet, 6kk ollut lähes liikuntakyvytön kipujen takia.
Kipulääkkeet ei sovi eikä tehoa. Em syistä vakava masennus jo usean vuoden.
Kyllä sitä öisin miettii että jos jaksaisi ja pystyisi kävelemään tuohon 200m päähän tielle ja rekan alle...
Mulle nyt ainoa "kipulääke" on lämpö. Olin useita viikkoja etelässä yli 30 astessa ja polvea lukuunottamatta särytön. Elokuun ihanissa helteissä olen pärjännyt myös hyvin. Kohta koittaa 9kk 4 seinän sisällä tuskissa, pelkään ihan helvetisti!
Auttaako saunominen tai uimahallissa lämpimässä vedessä oleskelu? Jos vain olisi mahdollista muuttaa halpaan ja turvalliseen etelän maahan.
Mihin tämä hoitokeino perustuu? 🤔