Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä? Krooninen kipu on tuhonnut elämäni.

Vierailija
29.07.2022 |

Olen sairastanut noin vuoden ajan kroonista raajakipua, joka estää kaiken kevyttä kävelyä rankemman liikunnan ja useimmiten myös sen. Kipu on jatkuvaa, eikä lääkkeistä tai lääketieteellisistä toimenpiteistä ole apua.

Nyt parisuhteeni on alkanut rakoilemaan pahasti. Mitä tekisitte tilanteessani? Annan tilaa kumppanilleni: hän matkustelee itsekseen ja harrastaa minun itkiessä kivusta kotona. Yritän peittää tuskani, mutta se on vaikeaa. Pitäisikö sanoa, että hän on vapaa lähtemään ilman omatunnontuskia minun suhteeni? En enää näe muuta ulospääsyä kuin itseni tappamisen.

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kipu johtuu? Kipu kuormittaa.

Auttaisiko osteopaatilla käynti?

Vierailija
2/113 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että lääkkeistä ei ole apua. Se on haettava sellainen lääke, josta on apua. Mene päivystykseen ja kerro heille suunnitelmistasi ja siitä miten kipusi näihin vaikuttaa.

Itsellänikin on krooninen raajakipu ja käytän siihen Lyricaa. Toistaiseksi se on auttanut siihen jonkin verran. Opioidit auttava myös itselläni Lyrican lisänä. Tällä hetkellä Panacod, mutta ehkäpä jotain vahvempaa myöhemmin. Olen ollut kipupolilla, mene sinäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyricat ja opioidit on kokeiltu. Ei mitään apua. On kipuja, joihin lääkkeet eivät tehoa. EA:ssa olen käynyt 4 kertaa, jokaisella kerralla pahoittelua, etteivät voi auttaa, kun eivät vain voi.

Vierailija
4/113 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös suuren keskussairaalan kipipolin asiakas. Sieltä lääkkeet määrätty, mutta kuukausia on vain seurailtu auttaako. Ei auta.

Miten tällisen kanssa voi jatkaa? Kaikki vain loppui yhtäkkiä ja elämä pysähtyi. Kauhu täyttää mielen ja jokainen hetki on helvettiä.

Vierailija
5/113 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon sinulle voimia olen ollut samassa tilanteessa

Vierailija
6/113 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kipu johtuu? Kipu kuormittaa.

Auttaisiko osteopaatilla käynti?

Hermovaurio selkäydinhermon takatumakkeessa, on epäily. Kipu on sietämätöntä ja jatkuvaa raastavaa tulta ja pakotusta ja painetta, kuin joku repisi ihoa irti säärestä. Kipu tappaa yhtä varmasti kuin pahin syöpä, mutta hitaammin ja oman käden kautta. Tuntuu, ettei kukaan ymmärrä millaiseksi kauhuksi elämä voi muuttua, en minäkään tajunnut ennen kuin yksi kaunis päivä se vain alkoi ja elämä loppui. Yritän saada läheisiltä hyväksyntää itsemurhalle, mutta eivät haluaisi, koska pelkäävät omaa henkistä kipuaan, vaikka lupa olisi rakkautta suurimmillaan.

Vierailija
7/113 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipupolin tehtävä näyttää olevan lähinnä surkuttelu. Eivät oikeasti pysty auttamaan juuri ketään heidän potilaaksi joutuvaa. Toivoisin, että itsemurhaklinikat olisivat laillisia Suomessa.

Vierailija
8/113 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköstimulaattori selkäytimeen tai aivoihin?

Vierailija
9/113 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni kärsi toiseen jalkaan kohdistuvasta kipuoireyhtymästä (crps), mihin oli syynä ilmeisesti aiempi hermovaurio. Kipu oli pahimpina kausina todella invalidisoivaa ja aiheutti itsetuhoisia ajatuksia. Lääkityksestä ei ollut juurikaan apua, ja vaikka opioideja ei kyseiseen vaivaan ensisijaisesti suositellakaan, niitäkin kokeiltiin, tuloksetta. Hän sai sitten lopulta apua Bedrocasta, mutta ilmeisesti reseptiä on erittäin vaikeaa saada. Rinnakkaisvalmistetta taas on suhteellisen helppo hankkia tai valmistaa.

Jos kipu tuhoaisi elämäni, kokeilisin aivan kaikkea muuta, kuin itseni tappamista.

Paljon voimia sinulle.

Vierailija
10/113 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin.......

Vierailija
11/113 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuitenkin "vasta" vuoden sairastanut, joten en heittäisi toivoa sen suhteen, etteikö apua ja uusia hoitokeinoja löytyisi. En mitenkään tarkoita tällä vähätellä kipujasi ja tilanne on epäilemättä tuskallinen ja vuosikin siinä ihan liian pitkä aika. Tarvitset nopeaa ja tehokasta apua. Toivon että jaksat hakea apua ja tukea. Ottakaa vaikka aikalisä puolison kanssa, ettei stressi suhteestanne kuormita sinua lisää jos et saa häneltä edes tukea avun hakemiseen. Sinun ei pitäisi joutua peittelemään tilannetta häneltä.

Vierailija
12/113 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilisin kaikkia mahdollisia hoitokeinoja (myös laittomia). En toki yllytä, mutta etsi tietoa erilaisista aineista ja tavoista muuntaa tietoisuutta.

Olen todella pahoillani puolestasi.

Vierailija
13/113 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä sait avun?

Vierailija
14/113 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tekisin näin vastaavassa tilanteessa, muuttaisin maahan, jossa lääkityksen saisi kohilleen. Itse sairastin nuorena borrelioosia viiden vuoden ajan, ilman mitään hoitoa. Oli tosi kamalaa aikaa. Toki kävin terveyskeskuksessa, mutten saanut edes sitä burana-reseptiä.

Vierailija
15/113 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amputoisin itse raajani moottorisahalla ja sen jälkeen päivystykseen.

Auttaako amputointi, kun vaurio ei ole siinä raajassa?

Vierailija
16/113 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä sait avun?

Kipu oli kuin helvetti ja alkoi hampaan poistosta. Ilmeisesti hermovaurio. Loppui n. Puolen vuoden-vuoden kuluttua. Edelleen lievää polttelua ja puutumista mutta ei mitään verrattuna tuohon.

Pahinta. Todella huonosti haluttiin diagnosoida että poistossa olisi mennyt mitään vikaan. Tämä tapahtui 2019 talvella ja 2020 keväällä ja vasta nyt minulla on ollut voimia tehdä vahinkoilmoitus. Kohteluni oli törkeää Mm suu ja leukapolilla sekä haartmanissa.

Hermot voi ilmeisesti parantua hitaasti ja hieman. Sinulle en osaa mtn sanoa, koska kestänyt jo vuoden mutta älä menettä toivoa.

Vierailija
17/113 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite tekisin näin vastaavassa tilanteessa, muuttaisin maahan, jossa lääkityksen saisi kohilleen. Itse sairastin nuorena borrelioosia viiden vuoden ajan, ilman mitään hoitoa. Oli tosi kamalaa aikaa. Toki kävin terveyskeskuksessa, mutten saanut edes sitä burana-reseptiä.

Hollanti lienee yksi tällainen maa.

Vierailija
18/113 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa todella vakava- aiheinen aloitus. Tosiaan tuli mieleen, että muuta toiseen maahan tai kokeile kannabisölijyä- mistä sitä saa- en tiedä. Voimia sulle. Menee johonkiin seurakuntaan ja pyydä esirukousta

Vierailija
19/113 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen hermovaurion on aiheuttanut?

Hermojen sponttaani paraneminen kestää noin 2vuotta. Se tilanne mikä on kahden vuoden kohdalla vaurioitumisesta, niin voidaan laskea pysyväksi.

Itse pääsin onneksi kivuista eroon leikkauksella. Muita ongelmia vauriosta kuitenkin jäi.

Tututta myös hermovaurioita molemmissa jaloissa ja lääkkeillä pysyvät kurissa kutakuinkin. Useita lääkkeitä syö, mm. kipukynnystä nostavaa. Sai myös puudutuspiikit pahimman varalle.

Tsemppiä ap:lle.

Vierailija
20/113 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polta kannabista