Missä menee uskottomuuden raja?
Kerro esimerkein, millaisia asioita hyväksyt parisuhteessa ja mitä et? Missä menee pettämisen raja?
Kommentit (67)
Nyt on vaikea kysymys. Itse olen luvan antanut vaimolle mennä ja tehdä kunhan kertoo minulle tapahtumista jälkeen päin. Haluan tietää, jos jotain on tapahtunut.
Eli fyysinen tekeminen ei olisi pettämistä . Sitten taas minun kohdalla pitäisi lupa kysyä, koska sitä ei varsinaisesti ole suoraan annettu, mutta kyllä se lupa tulisi jos sitä kysyisin. Melko varma olen siitä.
Pettäminen taas voisi tulla kyseeseen, jos vaimoni olisi romanttisessa suhteessa jonkun toisen kanssa. Se alkaisi oikeasti tuntumaan pahalta kaikin puolin verrattuna johonkin panoon jossa ei sen suurempia tunteita olisi mukana. Meillä ei kuitenkaan näistä mitään tarkkaa karttaa ole piirrettynä, koska kummallakaan ei mitään suhteen ulkopuolisia virityksiä ole ollut eikä ainakaan keskustelujen pohjalta ole tullut esille sellaisten tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Raja on siinä, mihin se on määritelty.
Riippuu siitä, keneltä kysyy.
Nainen, joka tekee mitä tahtoo
Vierailija kirjoitti:
pariskunnan välillä pitäisi olla sellainen vahva tunneside, kiintymys ja niin vahva vetovoima, johon ei pysty kukaan tulemaan väliin. sellainen on rakkautta ja se ajan myötä vahvistuu kun sitä hoitaa ja varjelee. toisen pitäisi kiinnostaa niin paljon , ettei pysty eikä ole halua vilkuilla sivuille. ihastumisia tulee ja menee, rakkaus pysyy.
Olen miettinyt että jos olisin noin rakastunut naiseen, niin eikö muut yhtään kiinnostaisi. En koe olevani niin rakastunut vaimooni, että en välillä flirttailisi muiden naisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pariskunnan välillä pitäisi olla sellainen vahva tunneside, kiintymys ja niin vahva vetovoima, johon ei pysty kukaan tulemaan väliin. sellainen on rakkautta ja se ajan myötä vahvistuu kun sitä hoitaa ja varjelee. toisen pitäisi kiinnostaa niin paljon , ettei pysty eikä ole halua vilkuilla sivuille. ihastumisia tulee ja menee, rakkaus pysyy.
Olen miettinyt että jos olisin noin rakastunut naiseen, niin eikö muut yhtään kiinnostaisi. En koe olevani niin rakastunut vaimooni, että en välillä flirttailisi muiden naisten kanssa.
Tietääköv aimosi pikku salaisuudestasi?
Ihme juttu uskollisuuskin. Jos kokee tarvetta panna muita ihmisiä niin silloin suhteessa on lähtökohtaisesti jo jotain vialla. Kävin itse vaimon kanssa aikoinaan läpi että kävisikö hänelle kolmen kimppa joskus. Vastasi että voisi naisen ottaa, mutta kahta miestä ei pystyisi. En tätä tuskin ikinä tule toteuttamaan, mutta on hyvä tunne kun vaimo on avoin. Silloin ei hänenkään tarvitse kokea mustasukkaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mitä ei voisi kumppanin edessä tehdä. Eli jos susta tuntuu että se täytyy salata kumppanilta, olet jo pettänyt.
En ole puhunut komeasta työkaverista miehelleni. Onko pettämistä?
Nyt on kyse niistä teoista, eli teetkö sen hottiksen kanssa jotain mitä et tekisi, kun kumppani on paikalla? Puhutko kaikkien muiden ulkonäöstä, paitsi hänen, kumppanillesi? Salaatko jos kumppani kysyy, ketkä teidän töissä on todella hyvännäköisiä? Toinen keskustelu on sitten, seurusteleeko kukaan ihmisen kanssa joka kyselee miltä työkaverit näyttää ollakseen niistä mustasukkainen...
Aviovaimo kirjoitti:
En hyväksy
- seksuaalissävytteistä ja/tai ihastukselle viestittelyä
- toisen naisen kanssa suutelua tai mitään muutakaan fyysistä seksiin liittyvää
- vastakkaista sukupuolta olevan vieressä nukkumista jos ei ole kyse sukulaisesta
- matkustelua naispuolisen kaverin kanssaMies tykkää todella paljon tanssia ja käy tanssilavalla tanssimassa ja mun mielestä se on ihan ok. Kyse on kuitenkin vain tanssista.
niin. niin hassua.. miten sanoisinko, 'leppoisanlepsusti', oot vetänyt piirtänyt nuo graniitinvarman 'mukamasvahvat' rajasi. veteen?
etkä todellakaan tiedä? naiselle se, 'tanssiinkutsu' on aina. vain esileikkiä. tai leikkiä, lupa leikkiin?
enkä ymmärrä totakaan? mikä siinä sukulaisessa, on sitten niin kielletynhedelmän mukaisesta, ja sallittua. (suomituonsukurutsaisen.vuosisataisentraumojen luvattu maa.. lähes kuin, 'satumaa' niin. monelle? ikävllä tavalla.
niin. niin hassuu: 'rimanvetooalimmallaoksilla' sulta.
Aviovaimo kirjoitti:
En hyväksy
- vastakkaista sukupuolta olevan vieressä nukkumista jos ei ole kyse sukulaisesta
- matkustelua naispuolisen kaverin kanssaMies tykkää todella paljon tanssia ja käy tanssilavalla tanssimassa ja mun mielestä se on ihan ok. Kyse on kuitenkin vain tanssista.
Meinaatko, että hän pelkästään siellä tanssii...
Eikö se raja oo just siinä mihin se on sovittu.
Meillä ainakin raja on selvä, seksiä saa harrastaa muidenkin kanssa, mutta ihastuminen, rakastuminen ja salassa yhteydenpito kielletty.
M46 kirjoitti:
Meillä ainakin raja on selvä, seksiä saa harrastaa muidenkin kanssa, mutta ihastuminen, rakastuminen ja salassa yhteydenpito kielletty.
Ja millä sinä kiellät ihastumisen tai rakastumisen?
Alkaa tietämättäni eroottisromanttiseen suhteeseen kolmannen osapuolen kanssa eikä kyseessä ole vain pelkkä hetken hupi.
Kaikki se mistä olen tietoinen on ok. Myös se mistä, en ole tietoinen, on ok, jos se on pelkkää hetken hupia, ilman erityisempää tunnesuhdetta, laiva- tai tyttöjenbilereissu tms. What happens in Levi, stays in Levi -periaatteella.
Löysätkää pipoa näissä seksijutuissa, kaikki voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa tietämättäni eroottisromanttiseen suhteeseen kolmannen osapuolen kanssa eikä kyseessä ole vain pelkkä hetken hupi.
Kaikki se mistä olen tietoinen on ok. Myös se mistä, en ole tietoinen, on ok, jos se on pelkkää hetken hupia, ilman erityisempää tunnesuhdetta, laiva- tai tyttöjenbilereissu tms. What happens in Levi, stays in Levi -periaatteella.
Löysätkää pipoa näissä seksijutuissa, kaikki voittaa.
Miksi pitäisi löysätä?
Jos sinä pidät siitä, että vieraat miehet panevat vaimoasi, ei tarkoita suinkaan sitä, että kaikki niin haluaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Aviovaimo kirjoitti:
En hyväksy
Meinaatko, että hän pelkästään siellä tanssii...
Siellä aika moni juurikin käy tanssimassa. Se on tanssilava. Pimppaa saa kotona kyllä.
Vierailija kirjoitti:
M46 kirjoitti:
Meillä ainakin raja on selvä, seksiä saa harrastaa muidenkin kanssa, mutta ihastuminen, rakastuminen ja salassa yhteydenpito kielletty.Ja millä sinä kiellät ihastumisen tai rakastumisen?
Eihän sitä teoreettisella tasolla voikaan kieltää, mutta kun molemmilla on järki päässä niin osaa aina viheltää pelin poikki jos alkaa tunteita tulemaan. Ei se niin hankalaa ole noudattaa YHDESSÄ sovittuja asioita. Toisaalta, tuo vapaus harrastaa seksiä suhteen ulkopuolellakin voi kuulostaa ulkopuolisen korvaan vähän rajulta, mutta ei se ole semmoista seksihurjastelua ja rietasta elämää miltä kuulostaa. Se lähinnä vapauttaa henkisesti, kun tietää että sopivan ja mielenkiintoisen tilaisuuden tullen ei ole estettä toimia hetkessä. Ei tätä vapautta käytetä siihen, että juostaan pitkin kyliä panemassa kaikkea, mikä liikkuu, vaan erittäin harkiten siten ettei kylillä ala juorut liikkumaan. Tietääkseni rouva käyttänyt viimeksi tätä "vapautta" neljä vuotta sitten, itse kaksi vuotta sitten.
Kun näistä asioista on sovittu 15 vuotta sitten, alkuun oli vähän aktiivisempaa ja ehkä vähän "kilpailua" ja kateutta/mustasukkaisuuttakin toisen menoista joten aina oli toimittava jos toinenkin oli toiminut.
Eikä tuo ihastuminen/rakastuminen ole ollut meille millään tavalla ongelma, enemmän ongelma on ollut ne vieraat miehet, jotka kuvittelevat olevansa jumalan lahjoja rouvan seksielämälle kuuden työnnön jälkeen.
Jokainen tyylillään, meidän tyyli on tämä.
Aviovaimo kirjoitti:
En hyväksy
Suvaitset tanssin? Siinähän tosi hyvä hinkuttaa toista vasten antaa läsien vaeltaa usein on hämärääkin etkä ole vieressä, narraat näin vain itseäsi
polle54 kirjoitti:
Aviovaimo kirjoitti:
En hyväksy
Suvaitset tanssin? Siinähän tosi hyvä hinkuttaa toista vasten antaa läsien vaeltaa usein on hämärääkin etkä ole vieressä, narraat näin vain itseäsi
Ja hevon vastaus esitettyyn kysymykseen on???
M46: Miksi se rouvasi tapailee kuuden työnnön miehiä jos kotona saa parempaa?
Justus kirjoitti:
M46: Miksi se rouvasi tapailee kuuden työnnön miehiä jos kotona saa parempaa?
Ensinnäkin, tuo kuusi työntöä on vertauskuva, ei mitattu suoritus.
Vertauskuva siitä, että pitkässä suhteessa tietää aikalailla hyvin mistä toinen tykkää, noissa yhden illan hommissa ei aina asiat kohtaa.
Voin omaltakin kohdalta ihan hyvin tunnustaa, että samanlaista seksiä ei saa eikä pysty antamaan muualla kuin kotona tutussa ja turvallisessa suhteessa.
Ja toisekseen, jos luit enemmän niin viimeksi on tainnut neljä vuotta sitten viimeksi tavata "kuuden työnnön" miehen. Meille tämä ei ole mikään elämäntapa eikä kuljeta baareissa pokaamassa panoja, tämä on vain tällainen mahdollisuus jonka voi käyttää halutessaan joskus.
Vierailija kirjoitti:
Onko muuten exän kanssa yhteyden pitäminen missään muodossa uskottomuutta, jos ei ole yhteisiä lapsia. Mitä mieltä olet?
On. Exä on exä, eikä kuulu enää joukkoon, edellyttäen, ettei ole joku kumppanin tuntema kaveri. Jos on kumppanille täysin vieras, niin ei kuulu enää parisuhteen elämään. En olisi hyväksynyt vaimoni exiä vaimoni kanssa missään tilanteessa. Kerran nostin yhden häiskän ravintolassa seinälle, kun en tiennyt mikä häiska silloin vielä tyttöystävänä olevaa tyttöäni tuli häiritsemään. En tiedä mikä minuun meni, ei ollut ikinä ennen sattunut, joku suojeluvaisto varmaan. Mutta kaveri otti onkeensa. Tyttis ei sanonut mitään, eikä siitä puhuttu sen jälkeen. Ei ole puhuttu mitään muutakaan existä, eikä kyselty koskaan. Vaimo jotain joskus todennut tyttöystävänä ollessaan.
Itse hairahtunut joskus oikein harkistemaan pettämistä ja yrittänytkin. Mutta nekin kerrat kaatuneet siihen, että rakkaus vaimoon ja vaimon henkinen ote ollut niin pitävä, ettei ole pystynyt. Tosipaikan tullen vieraat naiset eivät ole sytyttäneet mitään himoa. Tyhjiä kauniita kuoria. Vaimosta en tiedä, mutta olen aina pyrinyt pitämään vaimoa niin hyvänä ja tyydyttämään perusteellisesti, että vieraalla miehellä olisi ollut erittäin vaikea murtaa vaimon mielensopukoihin, saati antaa parempaa seksiä. Hyvin vierellä pysynyt ja halukkaana yhä.
Raja on siinä, mihin se on määritelty.