Yritän laihduttaa, en ole syönyt MITÄÄN kahteen päivään
Tää on ihan kamalaa! Laihduttaminen on ihan hirveää, ilmankos niin harva siinä onnistuu.
Kommentit (84)
Paasto pitää tehdä oikein, että voi vaan lopettaa syömistä. Paaston jälkeen pitää syödä ensin vähän ja jotain helposti sulavaa, ettei elimistö sekoa.
Vierailija kirjoitti:
Blogi kirjoitus onkin totta selkeästi :) eihän niissä kukaan kirjoita mitää valetta
Blogin kertomasta tyypistä oon kuullu muualtakin, taitaa aivan totta olla. Mutta toki jokaisella on vapaus uskoa ja olla uskomatta mitä haluaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blogi kirjoitus onkin totta selkeästi :) eihän niissä kukaan kirjoita mitää valetta
Blogin kertomasta tyypistä oon kuullu muualtakin, taitaa aivan totta olla. Mutta toki jokaisella on vapaus uskoa ja olla uskomatta mitä haluaa
0/5 sovelletaan samaa urbaani legendoihin koska niistä kuulee kaikkialta muualta ja netistä. Eli isojalka on siis totta?
Olen kanssa aivan umpikujassa tässä laihdutushommassa. En tiedä lainkaan mitä ja miten paljon pitäisi syödä. Personal trainerin kehonkoostumusmittauksessa todettiin että mun keho kuluttaa lähemmäs 3000 kaloria päivittän. Kaikki sen alle pitäisi siis laihduttaa.. mutta kun en laihdu, niin ei se ole noin yksinkertaista..
Kaikki laihdutusjutut netissä koskevat tai kertovat vain naisista. Se ärsyttää kun ylipainoisena miehenä yrittää löytää jotain asiaa aiheesta. Ylipainoisia miehiä ei nähtävästi ole, tai jos on niin ei ketään kiinnosta.
Tuntuu että ainoa tapa olisi tuo syömisen jättäminen aivan minimiin.. että vaa'alla tapahtuu edes jotain. Muuten viikot kuluvat, viikot muuttuvat kuukausiksi, eikä vaa'alla tapahdu mitään muutoksia. Vuosikaudet pitäisi jaksaa yllä jotain "Järkevänn syömisen mallia" joka ei johda yhtään mihinkään muuta kuin siihen että paino pysyy samana.
Olen niin väsynyt ja vittuuntunut.
Vierailija kirjoitti:
Paasto pitää tehdä oikein, että voi vaan lopettaa syömistä. Paaston jälkeen pitää syödä ensin vähän ja jotain helposti sulavaa, ettei elimistö sekoa.
Näinhän se on. Mitä pidempi paasto, sitä tärkeämpää tuo on. Tyypillisesti paaston jälkeen onneksi tulee kylläisyydentunne pienestäkin ateriasta, joten useimmilla tuo ei tuota ongelmia.
Ajattelitko kahden päivän ruoattomuudella saada muuta aikaiseksi kuin vatsakivun ja ummetuksen?
Varmasti laihdut kun jatkat samaan tapaan.
Armeijassa pakotetaan laihduttaa tuolla tavalla, paitsi että siellä laitetaan metsään telttaan yksin kolmeksi vuorokaudeksi ja ulkopuolella vahtii sotilas aseen kanssa, ettei teltasta poistuta laihiksen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Britannian Diabetesliiton sivustot on kirjoittajan mielestä jonkin blogi? Ok.
Tässä on itse tutkimus: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2495396/pdf/postmedj00315-… (Stewart & Fleming 1973) Yhdysvaltojen hallituksen bioteknologiakeskuksen sivuilla. Kelpaako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et syö mielummin oikein? Eihän se toimi että jättää syömättä...
Mistä lähtien paastoaminen ei ole toiminut?
Paastolla harvemmin saadaan pysyviä tuloksia, koska kyseessä ei ole pitkäkestoisesti ylläpidettävä tapa saada ravintoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kanssa aivan umpikujassa tässä laihdutushommassa. En tiedä lainkaan mitä ja miten paljon pitäisi syödä. Personal trainerin kehonkoostumusmittauksessa todettiin että mun keho kuluttaa lähemmäs 3000 kaloria päivittän. Kaikki sen alle pitäisi siis laihduttaa.. mutta kun en laihdu, niin ei se ole noin yksinkertaista..
Kaikki laihdutusjutut netissä koskevat tai kertovat vain naisista. Se ärsyttää kun ylipainoisena miehenä yrittää löytää jotain asiaa aiheesta. Ylipainoisia miehiä ei nähtävästi ole, tai jos on niin ei ketään kiinnosta.
Tuntuu että ainoa tapa olisi tuo syömisen jättäminen aivan minimiin.. että vaa'alla tapahtuu edes jotain. Muuten viikot kuluvat, viikot muuttuvat kuukausiksi, eikä vaa'alla tapahdu mitään muutoksia. Vuosikaudet pitäisi jaksaa yllä jotain "Järkevänn syömisen mallia" joka ei johda yhtään mihinkään muuta kuin siihen että paino pysyy samana.
Sun kehonkoostumusmittaus on hevonpaskaa. Mä olen urheillut koko ikäni (siis lihasta on enemmän kuin omiin tarpeisiin), painan 75 kiloa, ja kulutan 3000 päivässä vain niinä päivinä, jolloin olen liikkunut yli 1000 kcal edestä. Ja tämä ei perustu mihinkään laskukaavoihin vaan oikeaan mittaustulokseen. Jos sä et vedä neljän tunnin treenejä joka päivä, niin tuo on samaa valhetta, mitä kaikille laihduttajille kerrotaan.
Vierailija kirjoitti:
Miesten on aivan helvetin paljon helpompi laihduttaa kuin naisten. Miten voit olla niin käsi, ettet löydä netistä tietoa? Jumalauta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paastolla harvemmin saadaan pysyviä tuloksia, koska kyseessä ei ole pitkäkestoisesti ylläpidettävä tapa saada ravintoa.
Paasto on ainoa laihdutusmetodi, jolla saadaan pysyviä tuloksia. Ainoa. Se on myös ainoa ilmainen metodi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun energiansaanti laskee liikaa, keho alkaa kirjaimellisesti säästää. Se mukautuu laskeneeseen energiansaantiin hidastamalla aineenvaihduntaa.
Kun elimistö ei kuluta energiaa entiseen malliin, painokaan ei enää putoa.
Löytyy kun vähän googlettaa :) syömättömyys ei auta
Miksi keho varastoisi rasvaa, jos ei sitten tarpeen tullen käyttäisi sitä energiaksi? Tarve tulee kun ei syö ravintoa. Miksi keho ei silloin laihtuisi?
'Mutku elintarviketeollisuus on sanonu, että pitää syödä vähintään viis kertaa päivässä ja aamiainen on päivän tärkein ateria, että laihtuu.
Kukaan ei ole kehottanut syömään viidesti. Virallinen suositus on kolme ateriaa päivässä ja 1-2 välipalaa tarvittaessa. Taitaa moni ihminen napostella, syödä leffasnacksejä, ottaa baaripähkinöitä, kahviherkkuja jne. laskematta niitä mitenkään edes mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paasto on ainoa laihdutusmetodi, jolla saadaan pysyviä tuloksia. Ainoa. Se on myös ainoa ilmainen metodi.
Entä kun lopetat paaston, ellet siis paasoa itseäsi hengiltä, jolloin tulos toki on ainekin pysyvä.
Vierailija kirjoitti:
Millä mitoilla olet saanut 3000 kulutukseksi? Minulla 190/82 antoi InBody-analyysissa reilu 1800 kalorin kulutuslukeman. Tuossa lukemassa rasvan ja lihaksen osuus isossa roolissa. Kun rasvaprosenttini ole paljon nykyistä korkeampi sain pienemmän kulutuslukeman kuin nyt kuusi kiloa kevyempänä, mutta vähärasvaisempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun energiansaanti laskee liikaa, keho alkaa kirjaimellisesti säästää. Se mukautuu laskeneeseen energiansaantiin hidastamalla aineenvaihduntaa.
Kun elimistö ei kuluta energiaa entiseen malliin, painokaan ei enää putoa.
Löytyy kun vähän googlettaa :) syömättömyys ei auta
Miksi keho varastoisi rasvaa, jos ei sitten tarpeen tullen käyttäisi sitä energiaksi? Tarve tulee kun ei syö ravintoa. Miksi keho ei silloin laihtuisi?
'Mutku elintarviketeollisuus on sanonu, että pitää syödä vähintään viis kertaa päivässä ja aamiainen on päivän tärkein ateria, että laihtuu.
Kukaan ei ole kehottanut syömään viidesti. Virallinen suositus on kolme ateriaa päivässä ja 1-2 välipalaa tarvittaessa. Taitaa moni ihminen napostella, syödä leffasnacksejä, ottaa baaripähkinöitä, kahviherkkuja jne. laskematta niitä mitenkään edes mukaan.
Aijaa, aika jännä tää yleinen malli sitten että aamupala, lounas, välipala, illallinen tms en muista nimee ja iltapala. Lapsesta asti on tuohon iso määrä ihmisiä ohjattu
Menenkin kirjoittamaan blogin ja sanon et se on mun faktani! Lol