Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniä-kokelaan aivoitukset

Mummi 67
28.07.2022 |

Miniän mielestä,meidän pitäisi kesälomalla,hoitaa hänen 2,5v lastaan. Ja ainoa syy,on se,että hän on 4kk raskaana,eikä itse jaksa. Kannattaako hankkiutua raskaaksi,jos ei jaksa hoitaa,ensimmäistäkään? Meidän lomat on pyhitetty,lepäämiseen,työelämästä,joka on hyvin fyysistä. Itse aikoinani hoidin lapset(3) ihan ilman isovanhempia,joten en tällaista ymmärrä,alkuunkaan..

Kommentit (287)

Vierailija
101/287 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Minä,aloittajana kannatan sitä,että teet lapsia sen mukaan, mitä jaksat. Et kuvittele,mitä isovanhemmat ja sukulaiset jaksavat. Vaan kysyt heidån mielipidettään,ennenkuin teet lapsia. Jos siis tiedät,että jaksat sen itse..

Aina ei voi tietää millainen raskaus tulee olemaan.

No,tässä tapaukssesa tiesi,kun edellinenkin oli pelkkää valitusta..

Olisin minäkin voinut olettaa seuraavan olevan parempi.

Vierailija
102/287 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista, kun lapsi syntyy tuommosen piiloagressiivisen sonnan keskelle. Sääli. Toivottavasti pää ei sekoa. Hoitopaikkoja mt-osastoilla ei ole.

Kyllä on surullista,että pienen lapsen äiti,on niin väsynyt lapseensa,ettei häntä,raskauteen vedoten,jaksa hoitaa.

Kyllä sen parivuotiaan saa kunnalliseen hoitoo sosiaalisin  syin ihan vain sen takia, etä äiti on väsynyt.

Omakin lapsi meni 1-vuotiaana päivähoitoon sosiaalisin syin, vaikean masennukseni vuoksi. Edes päivähoitomaksuja ei tarvinnut siinä tapauksessa maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/287 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika on töissä,tällä viikolla to-la tekee kahta työtä. Muutoin yhtä.

Mutta on vaan miniän lapsi.

Pointti nyt on siinä,että jos ei jaksa omaa lastaan hoitaa,miksi se olisi meidän hoidettava?!?

Pointti on, että joskus voimilla saitaa tai huonovointinen. Ja pointti on, että

Olet isoäiti tuolle lapselle.

Puhutaan käsitteestä PERHE.

Täällä palstalla on nimenomaan korostettu ettei isovanhemmat ole perhettä!  Nytkö he ovatkin kun tarvitaan hoitopaikkaa?

Aloittajahan ei ollut mitään biologista sukua tälle lapselle. Kysyköön hoitopaikkaa yhtä lailla vaikka naapurista.

Vierailija
104/287 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, puhu pojallesi!

Vierailija
105/287 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n ulosanti on kyllä sitä luokkaa, että vaikea uskoa että joku oikeasti kaipasi omalle lapselle hoitajaksi häntä. Toki sitä kaikenlaisia äitejä on.

Todennäköisempää lienee, että tämä on jonkun tunkeileva anopin fantasiaa. Että häntä tarvittaisiin ja hän saisi näpäyttää ja kieltäytyä.

Vierailija
106/287 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, puhu pojallesi!

Jos luit ketjua, niin lapsen isä ei ollut ap:n poika, vaan ap:n miesystävän poika.

Vierailija
107/287 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap muka työelämässä? Takaisin kouluun hänen pitäisi mennä.

Vierailija
108/287 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidit ehkä lapsesi, mutta kasvatitko? Miksi miniäsi mies, sinun poikasi, ei vastaa miniän avuntarpeeseen ja hoida omaa lastaan niin, että raskaana oleva saa levätä?

Kyseessä puolisoni poika,jonka omakaan äiti,ei lasta hoida,vaikka sairaseläkkeellä.

Tuohon kohtaan ei kuulu pilkkua.

Isovanhempien tehtävä on auttaa lastenlasten hoidossa, huonot isovanhemmat jos eivät auta.

Paskanmarjat. Isovanhempien tehtävä ei ole auttaa, vanhempien pitää tehdä sen verran penikoita, että pystyy itse hoitamaan.

Olen jo 70 v, meillä miniä kans vaatii, että pitäisi lapsia hoitaa, olen hänelle ja pojalleni sanonut, että tehkää se määrä, että itse jaksatte hoitaa ja kasvattaa.

Pääsin eläkkeelle kolmisen vuotta sitten, nyt lepään ja nautin elämästäni jäljellä olevan ajan.

Ei sitten kannata vinkua apua miniältä tai pojalta kun kroppa alkaa pettämään. 

Eli mielestäsi isovanhemman kuuluu hoitaa omien lasten lisäksi lapsenlapsetkin ansaitakseen apua lapsiltaan?

Vierailija
109/287 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites se sinun poikasi?

Ei oo isä.

Kui?

Jos sinä

Olet tuon miniän anoppi?

👀😳

Miniä saanut lapsen aiemman kumppaninsa kanssa. Päätynyt sittemmin yhteen ap:n kumppanin pojan kanssa. Tarina ei kerro onko miniän nyt odottaman lapsi tuon mainitun pojan kanssa yhteinen vai ei. 

Vierailija
110/287 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Minä,aloittajana kannatan sitä,että teet lapsia sen mukaan, mitä jaksat. Et kuvittele,mitä isovanhemmat ja sukulaiset jaksavat. Vaan kysyt heidån mielipidettään,ennenkuin teet lapsia. Jos siis tiedät,että jaksat sen itse..

Olen aika lailla samaa mieltä. Ei isovanhempien mielipiteitä tarvitse kysellä kun lapsia hankitaan, mutta ei todellakaan myöskään voi olettaa että joku muu ne lapset hoitaa.

Toisaalta tuntuu vähän surulliselta että ihmisten on niin vaikeaa auttaa. Usein jos on itse tottunut sinnittelemään omillaan eikä ole apuja saanut, monesta tuntuu katkeralta auttaa muita. Mielestäni pitää auttaa itselle sopivassa määrin. Mutta jos itselle ei sovi niin sitten ei sovi. Ei sitten pidä pahastua jos ei saa apua puolestaan.

Jotkut ihmiset ovat myös sellaisia ikuisia autettavia. Kun autat yhdessä asiassa niin pian saat auttaa toisessa ja kolmannessa, eikä mikään muutu. Tulee vähän mieleen että onko tässä sellainen miniäkokelas kyseessä. Avuntarpeen musta aukko. Tälläistä autetaan ihan just sen verran kuin itselle sopii, ettei mene kuppaamisen puolelle. Ja kerrotaan opettavaiset tarinat päälle.

Vierailija
111/287 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse hoitaa. Mutta turha sinun taitaa sitten olla vanhuudenpäivinäsi odottaa itsekään minkäänlaista apua miniältä. Se vastavuoroisuus, se vastavuoroisuus. . . .

Vierailija
112/287 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n ulosanti on kyllä sitä luokkaa, että vaikea uskoa että joku oikeasti kaipasi omalle lapselle hoitajaksi häntä. Toki sitä kaikenlaisia äitejä on.

Todennäköisempää lienee, että tämä on jonkun tunkeileva anopin fantasiaa. Että häntä tarvittaisiin ja hän saisi näpäyttää ja kieltäytyä.

Ap on varmasti sitä ikäluokkaa ettei ole vielä tietokoneen käyttöä opetettu koulussa joten turha moittia hänen ulosantia. Kuinka monen täällä kirjoittavan mummo kirjoittaa tietokoneella tai älykännykällä? Ei minun mummo ainakaan ja silti hän on aivan loistava lastenhoitaja.

Vierailija
113/287 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidit ehkä lapsesi, mutta kasvatitko? Miksi miniäsi mies, sinun poikasi, ei vastaa miniän avuntarpeeseen ja hoida omaa lastaan niin, että raskaana oleva saa levätä?

Ymmärsin kyllä aloituksesta että lapsi on miniän, ei pojan. En minäkään hoitaisi. Vieköön omille vanhemmilleen tai lapsen isän vanhemmille.

Sorry,en ilmaissut itseäni,riittävän selkeästi,lapsi on mieheni pojan. Mutta poika käy töissä ja elättää perheen,kun puolisonsa lähinnä saikuttaa.

Jos se poika ei ole sun, eikä lapsenlapsi ole sun, niin miten se voi olla sun miniä? Ei se ole. Se on sun miehen miniä.

Vierailija
114/287 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on varmasti sitä ikäluokkaa ettei ole vielä tietokoneen käyttöä opetettu koulussa joten turha moittia hänen ulosantia. Kuinka monen täällä kirjoittavan mummo kirjoittaa tietokoneella tai älykännykällä? Ei minun mummo ainakaan ja silti hän on aivan loistava lastenhoitaja.

Mun lasten mummot ovat sitä ikäluokkaa, että eivät ole kouluikäisinä edes nähneet tietokonetta. Silti löytävät välilyönnin sekä läppärin että älypuhelimen näppäimistöstä. Ja osaavat sitä myös käyttää.

Vierailija
115/287 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti puurot ja vellit sekaisin tässä ketjussa 😀

Kuka on kenenkin puolikas tai biologinen.

Kurkistus uusperheiden tulevaisuuteen!

Vierailija
116/287 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä ollut ennenkin keskusteluja, joissa hoitoapua odotetaan isän tai apen uudelta puolisolta siis naiselta, aina vaan naiselta, vaikka ei ole edes sukua. Naiselle kaikki hoitotyöt kaadetaan, miehet voivat vähän potkia ulkona palloa ja käydä autoajelulla lasten kanssa.

Vierailija
117/287 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun ulosanti on myös sitä luokkaa, että itse en uskaltaisi lapsiani sinun hoitoosi jättää. -ohis

Vierailija
118/287 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi teitä nuoret, ette jaksa lapsianne ettekä töitänne hoitaa. Masennusta pukkaa heti, kun on vähänkin rankempaa, mutta oikeinkirjoitus SE on se juttu. AP kirjoitti olevansa fyysisessä työssä, se yleensä tarkoittaa sitä, että kouluja ei ole aikoinaan paljon käyty. Eikä se tee ihmisestä yhtään sen huononpaa. Hän kuitenkin käy töissä. Opetelkaa te nuoret vähän stressinsietokykyä ja sitkeyttä. Heti ei pidä luovuttaa ja jäädä sairauslomalle. Me, vanhempi sukupolvi, voimme vastaavasti kehittää äidinkielen taitoamme ja kykyä yksinkertaisesti sanoa, kiitos, mutta ei kiitos.

Vierailija
119/287 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se kamalaa, jos pitäisi jotakuta auttaa.

Vierailija
120/287 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika on töissä,tällä viikolla to-la tekee kahta työtä. Muutoin yhtä.

Mutta on vaan miniän lapsi.

Sehän on nykyään muotia. Kuka tahansa yh-äiti ottaisi itselleen ja pesuelleen elättäjän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän