Miniä-kokelaan aivoitukset
Miniän mielestä,meidän pitäisi kesälomalla,hoitaa hänen 2,5v lastaan. Ja ainoa syy,on se,että hän on 4kk raskaana,eikä itse jaksa. Kannattaako hankkiutua raskaaksi,jos ei jaksa hoitaa,ensimmäistäkään? Meidän lomat on pyhitetty,lepäämiseen,työelämästä,joka on hyvin fyysistä. Itse aikoinani hoidin lapset(3) ihan ilman isovanhempia,joten en tällaista ymmärrä,alkuunkaan..
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Tän ketjun aloittaja pitäis upottaa suohon
Ja sinulle nappi otsaan saunan takana ja heittää tunkiolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos et ole edes lapselle sukua, niin et hoida. Hoitakoon miehesi.
Juuri näin,eikä miestäni edes kiinnosta.
Mulkku mies sulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika on töissä,tällä viikolla to-la tekee kahta työtä. Muutoin yhtä.
Orjatyötä vanhempien maatilalla?
Ei,todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämpimästi kannatan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🙏🏻👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Mummu67 kirjoitti:
Kyllä,subjektiivinen hoito-oikeus,vaikka äiti olisi kotona,kun ei jaksa. Mutta lisää lapsia,pitää tehdä.
Eikö se sinun poikasi nyt paremmankin olisi saanut, no olisi! Puhu järkeä hänelle!!
Eikö teillä akoilla ole itsellä järkeä lainkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidit ehkä lapsesi, mutta kasvatitko? Miksi miniäsi mies, sinun poikasi, ei vastaa miniän avuntarpeeseen ja hoida omaa lastaan niin, että raskaana oleva saa levätä?
Kyseessä puolisoni poika,jonka omakaan äiti,ei lasta hoida,vaikka sairaseläkkeellä.
Tuohon kohtaan ei kuulu pilkkua.
Isovanhempien tehtävä on auttaa lastenlasten hoidossa, huonot isovanhemmat jos eivät auta.
Paskanmarjat. Isovanhempien tehtävä ei ole auttaa, vanhempien pitää tehdä sen verran penikoita, että pystyy itse hoitamaan.
Olen jo 70 v, meillä miniä kans vaatii, että pitäisi lapsia hoitaa, olen hänelle ja pojalleni sanonut, että tehkää se määrä, että itse jaksatte hoitaa ja kasvattaa.
Pääsin eläkkeelle kolmisen vuotta sitten, nyt lepään ja nautin elämästäni jäljellä olevan ajan.
Suuret ikäluokat on itsekkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidit ehkä lapsesi, mutta kasvatitko? Miksi miniäsi mies, sinun poikasi, ei vastaa miniän avuntarpeeseen ja hoida omaa lastaan niin, että raskaana oleva saa levätä?
Kyseessä puolisoni poika,jonka omakaan äiti,ei lasta hoida,vaikka sairaseläkkeellä.
Tuohon kohtaan ei kuulu pilkkua.
Isovanhempien tehtävä on auttaa lastenlasten hoidossa, huonot isovanhemmat jos eivät auta.
Paskanmarjat. Isovanhempien tehtävä ei ole auttaa, vanhempien pitää tehdä sen verran penikoita, että pystyy itse hoitamaan.
Olen jo 70 v, meillä miniä kans vaatii, että pitäisi lapsia hoitaa, olen hänelle ja pojalleni sanonut, että tehkää se määrä, että itse jaksatte hoitaa ja kasvattaa.
Pääsin eläkkeelle kolmisen vuotta sitten, nyt lepään ja nautin elämästäni jäljellä olevan ajan.
Ei sitten kannata vinkua apua miniältä tai pojalta kun kroppa alkaa pettämään.
Vierailija kirjoitti:
Siis:
- Aloittaja ja hänen miehensä ovat vielä työelämässä.
- Miniä on aloittajan poikapuolen avovaimo/vaimo.
- Miniällä on 4-v. Lapsi edellisestä liitostaan. Lapsi ei ole poikapuolen.
- Miniä on vasta neljännellä kuulla, lapsi on poikapuolen.
- Lapsella on siis luultavasti jossain (elleivät ole kuolleet/vankilassa/hoitajiksi sopimattomia)
A) biologinen isä
B) biologiset isovanhemmat äitinsä (miniän) puolelta
C) biologiset isovanhemmat biologisen isänsä puolelta
D) isäpuolen biologinen äiti
E) isäpuolen biologinen isä eli aloittajan aviomies.
Osa näistä oli vielä jo eläkkeellä tai ei töissä.En minäkään ymmärrä, miksi aloittaja olisi se ensimmäinen velvoitettu käyttämään odotettua kesälomaansa poikapuolensa lapsipuolen hoitamiseen! Hän ei ole lapsen isovanhempi eikä edes tulevan lapsen isovanhempi!
Ps. Miniäkokelas on ainakin meilläpäin ihan normi termi, käytetään, ennen kuin pappi on sanonut aamen.
Ei vaan kyllä se lapsi oli aloittajan miehen biologinen lapsenlapsi. Mutta ei aloittajan.
Ei vaan kyllä se lapsi oli aloittajan miehen biologinen lapsenlapsi. Mutta ei aloittajan. [/quote]
Silti, aika monta enemmän vastuullista menee edelle. Ihan uskomatonta, miten jotkut ajattelevat, että kaikkien vähänkään lähellä olevien ihmisten velvollisuus on hoitaa toisten lapsia. Se joka tekee, se hoitaa ja maksaa. Jos ei ole resursseja huolehtia lapsesta, silloin niitä ei tehdä.
Minä,aloittajana kannatan sitä,että teet lapsia sen mukaan, mitä jaksat. Et kuvittele,mitä isovanhemmat ja sukulaiset jaksavat. Vaan kysyt heidån mielipidettään,ennenkuin teet lapsia. Jos siis tiedät,että jaksat sen itse..
Aloittaja kirjoitti:
Minä,aloittajana kannatan sitä,että teet lapsia sen mukaan, mitä jaksat. Et kuvittele,mitä isovanhemmat ja sukulaiset jaksavat. Vaan kysyt heidån mielipidettään,ennenkuin teet lapsia. Jos siis tiedät,että jaksat sen itse..
Aina ei voi tietää millainen raskaus tulee olemaan.
Aloittaja kirjoitti:
Joskus voi tulla yllätyksenä että miestä ei kiinnostakaan leikkiä lotileikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan kyllä se lapsi oli aloittajan miehen biologinen lapsenlapsi. Mutta ei aloittajan.
Silti, aika monta enemmän vastuullista menee edelle. Ihan uskomatonta, miten jotkut ajattelevat, että kaikkien vähänkään lähellä olevien ihmisten velvollisuus on hoitaa toisten lapsia. Se joka tekee, se hoitaa ja maksaa. Jos ei ole resursseja huolehtia lapsesta, silloin niitä ei tehdä.
Juuri näin,ilmaisit asian 10+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin,ilmaisit asian 10+
AP vinkukoon pojalleen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos et ole edes lapselle sukua, niin et hoida. Hoitakoon miehesi.
Tämä. Miehesi poika, miehesi lapsenlapsi, miehesi hoitaa, jos joku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista, kun lapsi syntyy tuommosen piiloagressiivisen sonnan keskelle. Sääli. Toivottavasti pää ei sekoa. Hoitopaikkoja mt-osastoilla ei ole.
Kyllä on surullista,että pienen lapsen äiti,on niin väsynyt lapseensa,ettei häntä,raskauteen vedoten,jaksa hoitaa.
Kyllä sen parivuotiaan saa kunnalliseen hoitoo sosiaalisin syin ihan vain sen takia, etä äiti on väsynyt.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Aina ei voi tietää millainen raskaus tulee olemaan.
No,tässä tapaukssesa tiesi,kun edellinenkin oli pelkkää valitusta..
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika on töissä,tällä viikolla to-la tekee kahta työtä. Muutoin yhtä.
Mutta on vaan miniän lapsi.
Pointti nyt on siinä,että jos ei jaksa omaa lastaan hoitaa,miksi se olisi meidän hoidettava?!?
Pointti on, että joskus voimilla saitaa tai huonovointinen. Ja pointti on, että
Olet isoäiti tuolle lapselle.Puhutaan käsitteestä PERHE.
Täällä palstalla on nimenomaan korostettu ettei isovanhemmat ole perhettä! Nytkö he ovatkin kun tarvitaan hoitopaikkaa?
Siis:
- Aloittaja ja hänen miehensä ovat vielä työelämässä.
- Miniä on aloittajan poikapuolen avovaimo/vaimo.
- Miniällä on 4-v. Lapsi edellisestä liitostaan. Lapsi ei ole poikapuolen.
- Miniä on vasta neljännellä kuulla, lapsi on poikapuolen.
- Lapsella on siis luultavasti jossain (elleivät ole kuolleet/vankilassa/hoitajiksi sopimattomia)
A) biologinen isä
B) biologiset isovanhemmat äitinsä (miniän) puolelta
C) biologiset isovanhemmat biologisen isänsä puolelta
D) isäpuolen biologinen äiti
E) isäpuolen biologinen isä eli aloittajan aviomies.
Osa näistä oli vielä jo eläkkeellä tai ei töissä.
En minäkään ymmärrä, miksi aloittaja olisi se ensimmäinen velvoitettu käyttämään odotettua kesälomaansa poikapuolensa lapsipuolen hoitamiseen! Hän ei ole lapsen isovanhempi eikä edes tulevan lapsen isovanhempi!
Ps. Miniäkokelas on ainakin meilläpäin ihan normi termi, käytetään, ennen kuin pappi on sanonut aamen.