Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniä-kokelaan aivoitukset

Mummi 67
28.07.2022 |

Miniän mielestä,meidän pitäisi kesälomalla,hoitaa hänen 2,5v lastaan. Ja ainoa syy,on se,että hän on 4kk raskaana,eikä itse jaksa. Kannattaako hankkiutua raskaaksi,jos ei jaksa hoitaa,ensimmäistäkään? Meidän lomat on pyhitetty,lepäämiseen,työelämästä,joka on hyvin fyysistä. Itse aikoinani hoidin lapset(3) ihan ilman isovanhempia,joten en tällaista ymmärrä,alkuunkaan..

Kommentit (287)

Vierailija
261/287 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lienee kolauttanut päänsä pahasti joskus. Mutta silti antaisin miniäkokelaan hoitaa itse kakarasa. Onhan sillä paljonkin vaihtoehtoisia isovanhempia joilta pyytää apuja.

Vierailija
262/287 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan sen lapsen takia, jos ei muuten. Olkoonkin, että ei ole verisukua, mutta hyljeksitty raukka, kun kukaan ei halua hoitaa. Mitähän tästä seuraa pidemmän päälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/287 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asiat oikeasti niin mustavalkoisia kuin ap kirjoittaa? Eikö tosiaan löytyisi jotain kompromissia? Että vaikka molemmat isovanhemmat yrittäisivät auttaa silloin tällöin? Totta kai vastuu kuuluu ensisijaisesti lapsen omille vanhemmille, mutta joskus elämässä tulee eteen tilanteita, joita ei ole pystynyt ennakoimaan. Esikoista odottaessani olin todella pahoinvoiva ja oksentelin päivittäin 27 ensimmäistä viikkoa. Se on kuulkaa pitkä aika olla huonovointinen ja elää lähinnä pakastemustikoilla. Samaan aikaan olin pätkätöissä, missä piti yrittää viimeiseen saakka salata raskaus, jos halusi saada uuden sopparin. Oli sen verran raskasta sekä henkisesti että fyysisesti, että en varmaan olisi samaan aikaan mitenkään jaksanut, jos olisi vielä pitänyt huolehti mahdollisesti uhmaikäisestä taaperosta. Onneksi itse sain osakseni sympatiaa sekä omilta että appivanhemmilta, enkä v*ttuilua siitä, että itsepähän oot itsesi tuohon tilanteeseen hommannut.

Vierailija
264/287 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä-Kokelas, ihan kuin anoppi siitä päättäisi. 🤣🤣🤣🤣

Vierailija
265/287 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon näyttää olevan väärinymmärryksiä tässä ketjussa.Lapsen hoitohan on vapaaehtoista,paitsi vanhemmille.Hyvää tahtoa tässä tarvitaan ja kompromisseja.Työelämä varmaan jo aloittajalla käy voimille.Päivä tai kaksi lapsen hoitoa voi virkistääkin,mutta pidemmät ajat???

Vierailija
266/287 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidit ehkä lapsesi, mutta kasvatitko? Miksi miniäsi mies, sinun poikasi, ei vastaa miniän avuntarpeeseen ja hoida omaa lastaan niin, että raskaana oleva saa levätä?

Ei ole tuon 2,5 vuotiaan isä.

Vierailija
267/287 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän miniän omat vanhemmat tai hänen lapsensa isä olisi oikeampi osoite sysätä lapsi hoitoon, jos ei itse jaksa. Jokin satunnainen hetki, kun poikasi ja miniäsi vaikka käväisevät jossain, on eri asia, silloin voisi  teidän olla luontevaakin olla lapsen kanssa ja tutustua häneen sillä tavalla paremmin.

Vierailija
268/287 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidit ehkä lapsesi, mutta kasvatitko? Miksi miniäsi mies, sinun poikasi, ei vastaa miniän avuntarpeeseen ja hoida omaa lastaan niin, että raskaana oleva saa levätä?

Ja tämän asian tulet pitämään mielessäsi, kun lapsen sisarus, poikasi lapsi syntyy? Ai että, tiedossa on ihanaa perhe-elämää, kun toinen lapsi kasvaa ihmetellen, että miksi hänestä ei tykätä ja sisaruksesta tykätään. Toivottavasti olet ylpeä itsestäsi. Olitpa mitä mieltä tahansa miniästäsi, lapsi on viaton. 

Vierailija
269/287 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämän asian tulet pitämään mielessäsi, kun lapsen sisarus, poikasi lapsi syntyy? Ai että, tiedossa on ihanaa perhe-elämää, kun toinen lapsi kasvaa ihmetellen, että miksi hänestä ei tykätä ja sisaruksesta tykätään. Toivottavasti olet ylpeä itsestäsi. Olitpa mitä mieltä tahansa miniästäsi, lapsi on viaton. 

Kun toinen lapsi on parivuotias, veikkaan, että miniäkokelaalla on jo kolmas mies kierroksessa ja uusi vauva tulossa.

Vierailija
270/287 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei jaksa hoitaa lastaan niin laittakoon päivähoitoon. Valittelee väsymystä jne. niin uskoisin kesähoitoon pääsevän. Muuten on mielestäni tyylikästä auttaa satunnaisesti jos sopii omiin aikatauluihin. Ei niin että siirrellään omia menoja sen mukaan miten lapset alkaa äitiä stressaamaan.

Vierailija
271/287 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi paria päivää hoitaa lasta? Onko se niin vaikeaa.

Vierailija
272/287 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan pojalle neuvoksi, että kannattaa heivata miniäkokelas heti ulos kuvioista ja suostuu vaan maksamaan mahdolliset elatusavut. Tuommoinen miniäkokelas joka on tiineenä heti ensimmäiselle vastaantulijalle on vaarallinen.

Vierailija
273/287 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä pilkkuja pitää tunkea joka sanan väliin?

Vierailija
274/287 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä. Meillä on kuusi lasta, nyt jo teinejä. Ikinä eivät ole olleet päivääkään/ yötä missään ulkopuolisilla hoidossa. Lapsia tehdessä oli ihan selvää että itse hoidamme.

Vierailija
275/287 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu67 kirjoitti:

Kyllä,subjektiivinen hoito-oikeus,vaikka äiti olisi kotona,kun ei jaksa. Mutta lisää lapsia,pitää tehdä.

Sulla on liian suuri sanavarasto ollaksesi ihminen, joka pilkuttaa virkkeensä päin räystäitä. Vähän tsemppiä nyt tähän esitykseen. 

Vierailija
276/287 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n poika on siis pamauttanut paksuksi suht vasta tapaamansa pikkulapsen äidin, ja nyt ei sitten auta kun raskaana oleva nainen voi huonosti? Joo ei ole ap:n tehtävä hoitaa, tietenkään, mutta en ymmärrä miten nämä jutut aina menee "miniä sitä ja miniä tätä", ihan niinkuin se poika olisi vaan joku ulkopuolinen tai ei ainakaan vastuunsa kantava aikuinen.

Vierailija
277/287 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksessä ap:n miehen pojan vaimon 2.5v lapsi, jota ap ei halua hoitaa. Käytännössä pistää kapuloita rattaisiin miehensä pojan(ei siis yhteisiä lapsia) vaimon ja lapsen hyväksymisessä sukuun, johin itsekään ei kuulu. Aplla on 3 ilm.aikuista lasta, ja huonolla säkällä myös sitä kautta voi tulla apn harmiksi hänen sukuunsa kuulumattimia lapsia.

Älkää sortako lapsia.

Minun anoppini muisti aina kertoa ettei likun lapseni kuulu sukuun, ja alkoihan se onni poikansa kanssa maistua paskalle. Nauratti kun poikansa meni naimisiin naisen kanssa jolla oli ennestään 4 lasta, mulla kun oli vain se yksi ja sitten toinen, yhteinen.

Vierailija
278/287 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskanmarjat. Isovanhempien tehtävä ei ole auttaa, vanhempien pitää tehdä sen verran penikoita, että pystyy itse hoitamaan.

Olen jo 70 v, meillä miniä kans vaatii, että pitäisi lapsia hoitaa, olen hänelle ja pojalleni sanonut, että tehkää se määrä, että itse jaksatte hoitaa ja kasvattaa.

Pääsin eläkkeelle kolmisen vuotta sitten, nyt lepään ja nautin elämästäni jäljellä olevan ajan.[/quote]

Sitten kun jossain vaiheessa tarvitset sairauksiesi tms. takia pojaltasi ja miniältäsi apua, tuskin saat. Nauttivat elämästään vuorostaan!

Vierailija
279/287 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likun=minun. Painovirhe.

Vierailija
280/287 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites se sinun poikasi?