Naisten valta ei ole tasa-arvoa!
Aitoa tasa-arvoa olisi se että otettaisiin kaikkia sukupuoleen katsomatta ja kaikkien pitäisi tehdä täysin samat asiat täysin samalla tavalla.
Kommentit (463)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismi ei tavoittele naisten ylivaltaa vaan se on väline tasa-arvoisemman yhteiskunnan tavoitteluun.
Feminismin takia olemme pahemmassa jamassa ikinä! Naiset myös kaikkein onnettomampia nykyään.
Millainen elämä naisille olisi sinusta hyväksi?
Ketjun paras kysymys.
Ja tässä tulee paras vastaus: Sellainen jonka luonto on tarkoittanut. Eli lapset tehdään nuorena jotta riskit esim. saada vammainen on mahdollisimman matala. Hoitaa lapsia ja kotia sen aikaa kun mies tuo leivän pöytään ja lapset pieniä, kunnes menevät kouluun niin sitten voi nainenkin alkaa opiskella ja hankkia uraa.
Ei luonto tarkoittele yhtään mitään, ainakaan noin suoraviivaisesti. Silloin entisaikaan -varmaankin sinun mittapuun mukaan luonnonmukaisen elämisen aikaan- ihan naisetkin osallistuivat siihen leivän pöytään tuomiseen niiden lapsien lisäksi. Ei luonto ole ajatellut mitään, että ihminen teollistuu, teknologisoituu, rakentaa infraa ja alkaa käydä kodin ulkopuolisissa töissä 8h päivässä ja se on sitten vain miesten juttu se niih.
Nykymaailmassa tuo on varma keino pitää naiset tulottomina ja köyhinä ja näin helposti miehen vallan alla, mutta sehän se tavoite ilmeisesti tässä olikin, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismi ei tavoittele naisten ylivaltaa vaan se on väline tasa-arvoisemman yhteiskunnan tavoitteluun.
Feminismin takia olemme pahemmassa jamassa ikinä! Naiset myös kaikkein onnettomampia nykyään.
Johan te olette näyttäneet, ettei valta teille sovi.
Vanha sananlasku "nainen osaa vain hoitaa lasta, mutta mies osaa kasvattaa"
Eli naiselle sopii sinusta elämä, jossa hänellä ei ole yhteiskunnallista valtaa?
Naiset, feminismille on todella tarvetta.Eli feminismissä tosiaankin pyritään johonkin vallantavoitteluun, ei mihinkään tasa-arvoon...
Puhuiko joku ylivallasta? Ei, vaan vallasta. Kaikessa yhteiskunnallisessa elämässä on kyse vallasta, miehillä ja naisilla: vallasta saada omat näkökulmat läpi. Tietenkin.
Tuo on ikävä kyllä vallitseva ajatusmalli ja käytäntö silloin, kun parisuhteessakin kumpainenkin ovat suomalaisia. Siksipä suomalaisilla naisilla yli 60% avioliitoista päätyvät eroon. He eivät saaneetkaan riittävästi valtaa ollakseen diktaattoreina miehilleen. Jossain vaiheessa syttyy vallankumous, kuten monissa yhteiskunnissakin, joissa suuntana on ollut totalitarismi.
Minä olen rauhaa rakastava persoona, mutta hyvin veemäinen, jos minua yrittää pompotella ja käyttää hyväkseen. Harva suomalainen nainen omaa sellaiset ominaisuudet, että minä arvaisin perheen perustaa, koska ei tyranniaan taipuvainen nainen ole kelvollinen äidiksi, eikä yhdenvertaiseksi kumppaniksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun paras kysymys.
Ja tässä tulee paras vastaus: Sellainen jonka luonto on tarkoittanut. Eli lapset tehdään nuorena jotta riskit esim. saada vammainen on mahdollisimman matala. Hoitaa lapsia ja kotia sen aikaa kun mies tuo leivän pöytään ja lapset pieniä, kunnes menevät kouluun niin sitten voi nainenkin alkaa opiskella ja hankkia uraa.
Eli meillä on hyvin erilaiset ajatukset siitä, mikä on naiselle hyvää elämää. Naiset, ehkäpä pidämme huolta siitä, että päätämme elämistämme itse.
Tilastot sen kertovat, ei joku yksittäinen mielipide.
Totta, naiset olivat ennen onnellsempia. Nykyään burnouttia burnoutin perään kun ei pää kestä työelämää.
Ja mitä se naisten "työelämä" monesti on? Pelkkää kuukausipalkalla työpaikalla notkumista ja työpaikoilla on vain todella pieni vähemmistö sellaisia naisia, jotka oikeasti tekevät töitä, eli sitä mitä työnantaja vaatii. Loput roikkuvat somessa ja saavat siitä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli tuolla mainittua naisten lähtökohtaisesti nauttima erityiskohtelu, kutakuinkin prinsessoina. Kaikki me tiedämme, että näin on.
Palstamammojen reaktiot tässäkin ketjussa vain alleviivaavat tätä heille ilmeisen kiusallista faktaa joka kerta. Eivätkä he edes itse tajua paljastavansa tätä omalla käytöksellään.
kuka heitä sitten prinsessoina kohtelee? ei toiset prinsessat ainakaan, hehän ovat itse prinsessoja..
Ilmeisesti lorttanoiksi kutsuminen on sitä prinsessakohtelua, jota miehet tarjoavat. Naisen seksuaalisuuden pilkkaamisen ja tuomitsemisen ilmeisesti pitäisi tuottaa se ihana satuprinsessaolo.
Sinulla ei ehkä kapasiteetti riitä tätä käsittämään, mutta heitän nyt vertauksen. Alkoholista on kohtuullisesti käytettynä paljon iloa sekä käyttäjälle, että ympärillä oleville. Jos taas alkoholia käyttää "vapautuneesti", se ei enää välttämättä olekaan hauskaa käyttäjälle ja vielä vähemmän ympärillä oleville.
Minusta on säälittävää miten nykyisin ihannoidaan, kun naiset eivät enää kelpaa perinteisiin kunnollisiin parisuhteisiin, vaan heistä tulee juurikin kaikille jakavia lorttanoita.
Seksi ei ole kuin alkoholi eli tosi ontuva vertaus.
Et ilmeisesti omalla kapasiteetilla pysty käsittämään, että nainen voi nauttia monipuolisesta ja suuresta määrästä seksiä lukuisten kumppanien kanssa. Kun seksiä harrastetaan kumppania kunnioittaen, miksi se vahingoittaisi ketään tai olisi moraalitonta? Itse toki saat keskittyä avioseksiin kumppanisi kanssa, jos se on teille molemmille sopiva valinta.
En ole myöskään iinä kuullut, että joku nainen olisi jäänyt "kelpaamatta suhteeseen", koska on harrastanut irtosuhteita. Naurattaa pelkä ajatuskin. Sen kuitenkin tiedän, ettei kukaan nainen kaksinaismoralistia kelpuuta seksiin eikä parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Feminismi puettuna uhriviittaan on todella sairasta katseltavaa. Olleen olevinaan niin itsenäisiä ja vahvoja ja samaan aikaa itketään kun kukaan ei huomioi ja kukaan ei palvele kun minä olen heikko nainen joka ei itse pysty asioihin mihin miehet pystyvät
Eli pissaamaan seisten?
Sori, en paljon tota kadehdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hällä on niin pieni pili
sitä hän niin sureskeli
itkeskeli
voivotteli
uli uli uli uli
Näin feministi iskee... Sattuiko ketään miestä? Ja tollaset pitäisi päästää valtaan? Näkeehän sen nyt jo nukkehallituksen johdolla ette päin peetä on mennyt...
uli uli uli
Mene takaisin keittiön ulisemaan ja tekemään voileipiä kun et mitään järkevää osaa sanoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille elämä on vaikeaa, ihan sama vaikka asuisi maailman tasa-arvoisimmassa maassa, mikään ei riitä.
Se, että muualla on huonommat oltavat, ei tarkoita, että Suomessa tasa-arvo olisi valmis.
naiset olivat onnellisempia kun tämä "tasa-arvo" oli olematon, myös suomessa, fakta.
Onkin paradoksaalista, että länsimaissa - joissa pitäisi olla tasa-arvoa, hyvinvointia ja oikeutta - kärsitään mielenterveysongelmia ja ollaan onnettomia elämäänsä samalla kun kehitysmaissa - joissa on korruptiota, epätasa-arvoa ja materialistista puutetta - ihmiset ovat iloisia, ystävällisiä ja jopa suhtautuvat elämäänsäkin positiivisesti.
Ei välttämättä. Niin kauan kuin tasa-arvo ei ole ainut ero verrattavien yhteiskuntien välillä, ei voida väittää onnellisuuserojenkaan johtuvan nimenomaan tasa-arvosta. Minusta länsimaiselle ahdistukselle on tarjolla paljon osuvampiakin selityksiä. Suorituskeskeisyys, kilpailuhenkisyys, täydellisyyden tavoittelu jne. Koko länsimainen kulutusyhteiskunta pyörii sen varassa, että saadaan ihmiset haluamaan aina vain lisää ja enemmän. Koskaan ei päästä siihen, että nyt on hyvä ja tarpeeksi.
Ei tietenkään naisille pidä valtaa antaa, ainakaan sukupuolen takia. Sehän on selvä ettei sukupuoli määrittele valta-asemaa, mutta olen sääliksenne huomannut tosi-elämässä, että moni on antanut "vallan" vaikuttaa itseensä jommalle kummalle sukupuolelle ja ennenkuin aikuistutte sekä viisastutte, niin aika vähän tälle mitään voi tehdä.
Minä olen nainen ja haluan tasan tarkkaan yhtä paljon valtaa vaikuttaa omaan elämääni kuin kuka tahansa mies omaansa. Siinä ei ole mitään anteeksi pyydeltävää tai peiteltävää. Nuoretnaiset - pitäkää puolenne parisuhteissa ja työssä. Teillä on oikeus päätösvallan jakoon isoissa ja pienissä asioissa, jaettuun vanhemmuuteen, jaettuihin kotitöihin, omiin opiskeluun ja uraan ja harrastuksiin, omaan vapaa-aikaan, tukeen arjen karikoissa. Minä tyydyin äitini esimerkin mukaan vähempään. En enää ikinä. Älkää te ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun paras kysymys.
Eli meillä on hyvin erilaiset ajatukset siitä, mikä on naiselle hyvää elämää. Naiset, ehkäpä pidämme huolta siitä, että päätämme elämistämme itse.
Tilastot sen kertovat, ei joku yksittäinen mielipide.
Totta, naiset olivat ennen onnellsempia. Nykyään burnouttia burnoutin perään kun ei pää kestä työelämää.
Ja mitä se naisten "työelämä" monesti on? Pelkkää kuukausipalkalla työpaikalla notkumista ja työpaikoilla on vain todella pieni vähemmistö sellaisia naisia, jotka oikeasti tekevät töitä, eli sitä mitä työnantaja vaatii. Loput roikkuvat somessa ja saavat siitä rahaa.
Älä unohda sitä jatkuvaa itkua kuinka ei tienaa siellä somessa roikkuessa ja huomiohuo*aamassa ja jatkuvalla saikuttamisella ja töiden välttelystä samaa kun miehet
Näkyy jo, miten feminismi kaatui omaan mahdottomuuteensa niin kuin kommunismi aikoinaan. Kommunistit sentään ottivat asian kuin mies. . Toisin oli feminismin laita. Monta vuotta oli toisten syyttelyä ennen aatteen kaatumista ja loppuvaiheessa keksittyjä syytöksiä, kuten naisten avioiliittojenkin kaatuessa.
Tästä ketjusta kun lukee feministien öyhötyksiä, niin hyvä niin. Luultavasti hallituksen feministit äänessä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen ja haluan tasan tarkkaan yhtä paljon valtaa vaikuttaa omaan elämääni kuin kuka tahansa mies omaansa. Siinä ei ole mitään anteeksi pyydeltävää tai peiteltävää. Nuoretnaiset - pitäkää puolenne parisuhteissa ja työssä. Teillä on oikeus päätösvallan jakoon isoissa ja pienissä asioissa, jaettuun vanhemmuuteen, jaettuihin kotitöihin, omiin opiskeluun ja uraan ja harrastuksiin, omaan vapaa-aikaan, tukeen arjen karikoissa. Minä tyydyin äitini esimerkin mukaan vähempään. En enää ikinä. Älkää te ikinä.
Vaikka itsellä ei ole kokemuksia, niin arvioisin neuvot huonoiksi. Parisuhteessa mielestäni tärkeää on joustaminen ja antaminen, myös ajastaan ja tokihan tämä parhaimmillaan on molemminpuolista, mutta ehdottomuus on mielestäni huono neuvo.
Vierailija kirjoitti:
Vallan ja oikeuksien mukana tulee vastuita ja velvotteita vaikka naiset unohtavat tämä aina kun vaativat oikeuksia ja valtaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vallan ja oikeuksien mukana tulee vastuita ja velvotteita vaikka naiset unohtavat tämä aina kun vaativat oikeuksia ja valtaa
Höpöhöpö. Äidit muistavat vastuunsa hyvin, oikeutensa huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat kyllä kantaneet vastuunsa ja hoitaneet velvoitteensa vaikka muuta väität.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat kyllä kantaneet vastuunsa ja hoitaneet velvoitteensa vaikka muuta väität.
Uhriutumalla ja syyttämällä miehiä kaikesta vai mitä tarkoitit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun osa naisista väittää että feminismi on tasa-arvoa niin eikös samalla periaatteella sovinismikin ole tasa-arvoa kun molemmissa haetaan ainoastaan oman sukupuolen ylivaltaa
Feminismi ei ole tasa-arvoa vaan työkalu sen tavoitteluun. Ei moottorisahakaan ole polttopuukasa, vaan väline sen saavuttamiseksi. Feminismi keskittyy saattamaan naiset samalle linjalle miesten kanssa. Etuoikeutettuun asemaan tottuneista tasa-arvoisempi elämä voi tuntua sorrolta.
Milloinkohan tuo tasa-arvo on saavutettu Suomessa? Nyt naiset voivat paremmin kuin miehet lähestulkoon jokaisella elämänlaadun mittarilla. He elävät pidempään, ovat terveempiä, paremmin koulutettuja, vain murto-osa vangeista ja asunnottomista on naisia, heillä on huomattavasti vähemmän päihdeongelmia ja syrjäytyminen on selvästi harvinaisempaa kuin miehillä. Tämän kaiken lisäksi Suomessa on voimassa asevelvollisuutta koskeva laki joka asettaa sukupuolet hyvin eriarvoiseen asemaan.
Joten milloin ja millä ehdoin tasa-arvo on teidän mielestänne saavutettu Suomessa?
Minusta ainakin miehillä ja naisilla on yhtäläinen tasa-arvo mennä lääkäriin hoidattamaan terveyttään ja täten edistämään elinaikansa pituutta. Myöskin koulunkäynti on vapaaehtoista, jokainen saa itse valita kouluttautuuko vai ei. Tasa-arvoa lie sekin. Päihteitä ei vissiin kukaan pakota käyttämään eikä rikoksia tekemään, joten se ei taida liittyä yksilöiden väliseen tasa-arvoon sinänsä? Korjaa jos olen mielestäsi väärässä. Toki siinä jotain häikkää on että miehet niin kovasti rötöstelevät ja päihteilevät ja sille pitäisi ehdottomasti tehdä jotain, mutta tuskin se naisten vika kuitenkaan on? Asevelvollisuudesta olen kanssasi samaa mieltä, siinä kohti ei tasa-arvo toteudu, mutta onneksi tulevat pakolliset kutsunnat kaikille on jo askel parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on oikeus vaatia. Mutta kokonaan eri asia on se, saatko näillä periaatteilla sellaisen miehen kuin haluat. En kirjoita loukatakseni. Tämä on vaan aika lailla selvää meille miehille, että mitä me miehet haluamme, ja mitä vaihtoehtoja on tarjolla, ja kyseessä on kilpailutilanne. Ne miehet, joita sinä kelpuutat, heistä kilpailee moni nainen. Oletko samaa mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on oikeus vaatia. Mutta kokonaan eri asia on se, saatko näillä periaatteilla sellaisen miehen kuin haluat. En kirjoita loukatakseni. Tämä on vaan aika lailla selvää meille miehille, että mitä me miehet haluamme, ja mitä vaihtoehtoja on tarjolla, ja kyseessä on kilpailutilanne. Ne miehet, joita sinä kelpuutat, heistä kilpailee moni nainen. Oletko samaa mieltä?
Olen saanut jo haluamani miehen.
Huomiseen!