Mikä on paras kastelahja?
Kummin velvollisuudet ne jälleen vaan kutsuu =) Pojalle siis pitäisi saada jonkinlainen superihana lahja, mitähän se mahtaisi olla? Isoveljelle en ostanu mitään kummilusikkaa, joten sellaista perinnettä ei tarvitse jatkaa. Tyttövauvalle olisin varmaan ostanut esimerkiksi helmet tai kaulakorun, mutta en nyt vaan pysty keksimään mikä olisi tuollainen ihana lahja nuorelle miehelle! Kiitos ideoistanne :)
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoin kummitytölle kastelahjaksi kristallienkelin, jota kuulemma katselee ja ihailee. Samoin olen antanut konfirmaatiolahjaksi kristallienkelin tai -ristin vaikka mietin, että onko se hyvä lahja pojalle mutta oli ollut mieleinen. Joissakin kultasepänliikkeissä on hyvät valikoimat kastelahjoja ja siitä jää kummilapselle ikuinen muisto kummivanhemmista ja joku tässä sanoikin, että hautajaisissa voi laittaa kynttilän palamaan kynttilänjalkaan, hieno idea. Siinä täyttyy luterilaisen neljän sakramentin viimeinen kohta, siunaaminen. Tavallaan se lahja kulkee kasteesta elämän loppuun saakka.
Neljä sakramenttia? Kaksihan niitä on: kaste ja ehtoollinen.
Ai luterilaisuudessa vai katolilaisuudessa
Ei niillä ole mitään eroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoin kummitytölle kastelahjaksi kristallienkelin, jota kuulemma katselee ja ihailee. Samoin olen antanut konfirmaatiolahjaksi kristallienkelin tai -ristin vaikka mietin, että onko se hyvä lahja pojalle mutta oli ollut mieleinen. Joissakin kultasepänliikkeissä on hyvät valikoimat kastelahjoja ja siitä jää kummilapselle ikuinen muisto kummivanhemmista ja joku tässä sanoikin, että hautajaisissa voi laittaa kynttilän palamaan kynttilänjalkaan, hieno idea. Siinä täyttyy luterilaisen neljän sakramentin viimeinen kohta, siunaaminen. Tavallaan se lahja kulkee kasteesta elämän loppuun saakka.
Luterilaisuudessa. Katolisessa niitä on seitsemän.
Minä mummina tilasin itse tehdyn nallekarhun, se säilyy läpi elämän koristeena ja on ihana. Ystäväni valmisti käsityönä nallen omakustannehintaan, joka oli tuolloin 50 euroa. Muutoin on kalliimpi, mutta hyvä lahja. Nallekarhun jalkapohjaan on merkattu syntymäaika. Tämä on koriste ja katselujuttu, ei lelu jotka hajoaa tai katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole seitsemää sakramenttia. Mistä olet muuan misinformaatiota lukenut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole seitsemää sakramenttia. Mistä olet muuan misinformaatiota lukenut?
Kirkon sakramentit ovat:
1. kasteen sakramentti
2. vahvistuksen sakramentti
3. eukaristian sakramentti
4. parannuksen sakramentti (rippi)
5. sairaiden voitelun sakramentti
6. vihkimyksen sakramentti
7. avioliiton sakramentti
Tämä Suomen katolisen kirkon sivustolta.
Legoja tai autoja. Tai joku superherohahmo.
Ostin kaverin lapselle kastelahjaksi Fondue Padan.
Saa sitten vanhempana pitää illanviettoja, Fondue padan ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin Muiston kynttilänjalat molemmille kummipojille, jotka varmasti tulevat tarpeeseen. https://t.ly/5rd3
Tuollainen kynttilänjalka on kyllä myös kiva ja pysyvä muisto! :)
Mies on saanut tuollaisen kynttilänjalan YO-lahjaksi ja tuolla kaapissa se on avaamattomassa paketissa, vielä näin 26 vuoden jälkeen...että niin hyödyllinen lahja ollut.
No onpa ylläri, Suomessa kun ollaan, että lahjalla on oltava käyttöä (=käytännöllinen). Entä jos joku saa vaikka taulun jonkin juhlansa lahjaksi, niin täytyiskö silläkin olla käyttöä nimenomaan? Ja kun roikkuu seinällä, ei ole käyttöä.
Itse sain aikaa sitten yo-lahjaksi yhden hopeamukin, jossa on nimi ja pvm. kaiverrettu ja tuolla se kaapissa on, ja joka kerta kun katson sitä, niin siitä tulee mieleen sen antaja, sen ystävällinen ele ja itse se juhlapäivä. Käyttöä sillä ei tarvitse sen enempää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän halusi vain osoittaa, että kummiksi pääsee vaikkei ymmärrä omasta kirkostaan ja se opeista enempää kuin sika pyhäpäivästä.
Luterilaisessa kirkossa on vain kaksi sakramenttia: kaste ja ehtoollinen. Ortodoksisessa ja katolisessa kirkossa sakramentteja on enemmän ja ne poikkeavat hieman toisistaan.
Kuksa tai veitsi (jolla voi vuolla), johon kirjailtu lapsen tiedot. Varmasti käyttöä ihan lapsena, aikuisena ja vielä vanhuksenakin.
Kynttilänjalka on hieno lahja joka kestää vauvasta vaariin. Nyt olisi juuri vieläpä muiston laadukas kynttilä 25% alennuksessa https://tinyurl.com/2c83h6we
Tällainen on minusta aika ihana, pehmolelu joka tehdään vauvan syntymämittojen ja painon mukaan saman kokoiseksi, ja johon saa vauvan tiedot kirjailtua. Erilaisia hahmoja, värejä ja kankaita on myös varmasti moneen makuun. Nyt jos ryhtyisin kummiksi niin miettisin tällaista, ihanan erilainen ja erityinen lahja.
Nyt näyttäisi olevan tilausjono täynnä, mutta jos ei ole superhoppu niin ehkä ehtisi odottelemaan? Tai ehkä löytyy jotain vastaavia tuotteita muilta tekijöiltä?
Vierailija kirjoitti:
Kuksa tai veitsi (jolla voi vuolla), johon kirjailtu lapsen tiedot. Varmasti käyttöä ihan lapsena, aikuisena ja vielä vanhuksenakin.
Mulla ei kyllä olisi ollut kuksalle käyttöä kertaakaan koko elämäni aikana (olen jo niin vanha, että uskallan noin sanoa). Kummilusikalla oli käyttöä niin kauan kuin söin kaiken ruokani lusikalla, sen jälkeen se on ollut vain muistoesine. Mutta minulle onnistuneempi lahja kuin kuksa.
Annoin kastelahjan jo ennen ristiäisiä eli kyseessä oli lahjakortti valokuvaajlle, joka on erikoistunut ottamaan perhekuvia sekä kuvia vastasyntyneestä. Tulikin todella ihanat kuvat vauavsta ja myös vanhemmista.
Vierailija kirjoitti:
Kynttilänjalka kummilahjaksi?
Ne on ristiäiset, ei hautajaiset.
Kannattaa kysyä, onko vanhemmilla jotain toiveita.
Monessa seurakunnassa kastetulle vauvalle annetaan kastekynttilä. Sitä voi polttaa lapsen suurissa juhlissa sitten myöhemmin. Esim rippijuhlissa, 18-vuotissynttäreillä, lakkiaisissa, kihlajaisissa, häissä, esikoisen synnyttä, ja sitten se poltetaan loppuun tämän hautajaisissa.
Kynttilänjalka sitä varten on mielestäni hyvä idea.