Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on paras kastelahja?

Vierailija
28.07.2022 |

Kummin velvollisuudet ne jälleen vaan kutsuu =) Pojalle siis pitäisi saada jonkinlainen superihana lahja, mitähän se mahtaisi olla? Isoveljelle en ostanu mitään kummilusikkaa, joten sellaista perinnettä ei tarvitse jatkaa. Tyttövauvalle olisin varmaan ostanut esimerkiksi helmet tai kaulakorun, mutta en nyt vaan pysty keksimään mikä olisi tuollainen ihana lahja nuorelle miehelle! Kiitos ideoistanne :)

Kommentit (165)

Vierailija
81/165 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuointi, kaunis ja ikuinen. Esim enkeli tai kummin nimi.

Ai lapselle

Vierailija
82/165 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai lapselle

Ei vaan kummille!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/165 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim rolex

Vierailija
84/165 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai lapselle

Ei vaan kummille!!

No mitä se silloin lasta lohduttaa?

Vierailija
85/165 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pyhä raamattu oli paras lahja minkä lapseni on koskaan saanut

Kristillisenä vanhempana kannatan Raamattua lahjana, se on tyylikäs ja ajaton lahja.

Vierailija
86/165 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin Muiston kynttilänjalat molemmille kummipojille, jotka varmasti tulevat tarpeeseen. https://t.ly/5rd3

Ei mitään turhia kynttilänjalkoja, ei niitä kovin monet ihmiset käytä joten jäävät kaappiin.

Taisitte ostaa ne turhat kummilusikat ja nyt harmittaa? :D:D

Saatiin kummilahjaksi turhat lusikat ja kynttilänjalat.

Rahan ahneet siat!!

Vierailija
87/165 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

savi ankka

Vierailija
88/165 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

savipossu

Ei kai kukaan oikeasti ole ehdottamassa savipossua kastelahjaksi?

Vierailija
89/165 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu

Vierailija
90/165 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilänjalka, jos haluat uniikimman lahjan. Toisaalta jos haluat varman ja helpoimman lahjan niin kummilusikat käy.

Vierailija
91/165 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

esim rolex

Miksi ehdotat tällaista kun kellään ei ole varaa siihen?

Vierailija
92/165 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin Muiston kynttilänjalat molemmille kummipojille, jotka varmasti tulevat tarpeeseen. https://t.ly/5rd3

Joku tuollainenkin meillä on kaapissa rasiassaan. Ehkä saaja ottaa sen mukaansa omille muuttaessaan.

Vierailija
93/165 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen kynttilänjalka on kyllä myös kiva ja pysyvä muisto! :)

Mies on saanut tuollaisen kynttilänjalan YO-lahjaksi ja tuolla kaapissa se on avaamattomassa paketissa, vielä näin 26 vuoden jälkeen...että niin hyödyllinen lahja ollut.

Saakohan meidän poika toisen samanlaisen kynttilänjalan YO-lahjaksi kuin mikä on ollut kaapissa ristiäisistä saakka. Olisi jopa pari sitten.

Vierailija
94/165 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastehelmi-shampoota

Vierailija
95/165 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin kummipojalle kauniin säästölippaan paikalliselta puusepältä ja laitoin sisälle 300 euroa pesämunaksi. Aina isoina merkkipäivinä (täyttää pyöreitä, rippijuhlat, sekä joskus ja jouluna) olen sinne rahaa antanut. Olen myös muutaman ulkomaan matkan hänen kanssaan tehnyt.

Ollaan kummilapsen kanssa todella läheisiä, hän käy nykyään auttelemassa minua, tulee usein koulun jälkeen tänne ja laittele monta kertaa viikossa viestiä :)

Vierailija
96/165 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras lahja minusta olisi olla aidosti läsnä sen lapsen elämässä mukana ja vähitellen opettaa hänelle kristinuskoon liittyviä asioita tietenkin ottaen lapsen ikä ja kehitystaso huomioon. Eikö se ole loppujen lopuksi kummin ainakin yksi tehtävä?

Vierailija
97/165 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras lahja sille lapselle olis jättää kokonaan kastamatta

Vierailija
98/165 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani sai kummiltaan pienen kastesormuksen 25 v sitten.

Vierailija
99/165 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avata kummitili lapselle

Vierailija
100/165 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta melkeinpä kaikki kultasepänliikkeiden perinteiset kastelahjat ovat hirveitä turhakkeita. Aika harvan esteettiseen silmään tänä päivänä istuu ne valokuvakehykset tai soittorasiat. Kastelusikka taas on helposti aika turhake, kun lapsiarjessa on noin 189-kertaa helpompaa käyttää niitä perussavonioita, joita voi pestä pesukoneessa ja joilla syöden mikään ei maistu pahalta. Oma kummilusikkanikin on jossain vanhemmillani säilössä, en ole sitä kaivannut näinä vuosina kertaakaan, en edes muista miltä se näyttää.

Omille kummilapsilleni (niitä on monta!) olen ostanut laadukkaampia satukirjoja, joihin olen ajatuksella kirjoittanut omistuskirjoituksen. En siis mitään Citymarketin alen tusinakirjaa Disney-prinsessoista, vaan jotakin, missä on kaunis kuvitus ja ajattomia satuja. Nuo lahjat kertovat mielestäni myös antajasta, kun kaikki minua kummiksi pyytäneet tietävät hyvin, että lukeminen ja sivistys on lähellä sydäntäni. Joillekin kummilapsille olen ostanut myös Finlaysonin tai Pentikin kauniit pussilakanat tai Arabian muumiastiaston. Jotakin sellaista, joka on lapsen arjessa läsnä, eikä missään kaapin pohjalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän