Mikä on paras kastelahja?
Kummin velvollisuudet ne jälleen vaan kutsuu =) Pojalle siis pitäisi saada jonkinlainen superihana lahja, mitähän se mahtaisi olla? Isoveljelle en ostanu mitään kummilusikkaa, joten sellaista perinnettä ei tarvitse jatkaa. Tyttövauvalle olisin varmaan ostanut esimerkiksi helmet tai kaulakorun, mutta en nyt vaan pysty keksimään mikä olisi tuollainen ihana lahja nuorelle miehelle! Kiitos ideoistanne :)
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Lasten raamattu kuvakirjana.
Kirkko suosittelee
Vierailija kirjoitti:
Avaat pankkitilin kummilapselle ja talletat joka kk/v. jonkin summan sinne ja tilin hän saa omaan hallintaansa vasta kun täyttää20 vuotta
Ei pankkitiliä vaan rahastotili
Kastelahjat on turhaa krääsää.
Pahin hirvitys: hopeinen valokuvakehys.
Pojalle joku oikeasti hieno ja aikaa kestävä solmioneula. Ei ole käytössä ensimmäisinä vuosina, mutta sen jälkeen kulkee matkassa tärkeinä päivinä hautaan asti.
ei kummilusikat jää pölyttymään. Ensin niitä käytetään sillä lapsella, ja sit kun lapset kasvaa ova sokeri tai suola lusikkana.
Ovat arjessa aina läsnä ja tuovat ihania muistoja.
Meillä vieraat aina ihastelevat niitä kahvipöydässä.
Vierailija kirjoitti:
ostat kauniit valokuvankehykset! ne ei ainakaan jää pölyttymään kuten kummi lusikat
Itse olen kysynyt aina lapsen vanhemmilta, mitä toivovat. Tämän myötä kaikille kummilapsille on tullut ostettua eri lahjat ja vain yksi niistä oli perinteinen kummilahja, kummilusikka. Muille on ollut vauvakirjaa, vilttiä ym.
Vierailija kirjoitti:
ei kummilusikat jää pölyttymään. Ensin niitä käytetään sillä lapsella, ja sit kun lapset kasvaa ova sokeri tai suola lusikkana.
Vierailija kirjoitti:
ostat kauniit valokuvankehykset! ne ei ainakaan jää pölyttymään kuten kummi lusikat
Nykyään harva laittaa sokeria kahviin. Suolaa vielä harvempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään harva laittaa sokeria kahviin. Suolaa vielä harvempi.
itse juon juhla mokkani mustana
pelkkä tavallinen lusikka on lahjana niin edullinen, että sen kanssa on varmasti kaikilla myös varaa ostaa jotain mitä lapsi haluaa. Esimerkiksi pojalle pikkuautoja ja tytölle vaatteita tai nukke. ELikkäs kummilahjan ajatus olisi lähinnä se, että siitä jää muisto aikuisuuteen koska ei se lapsi muutenkaan tajua ennen 15-ikävuotta mikä kummi edes on.
Enpä ole edes tiennyt, että kastajaissakin pitää saada lahja! Siitäkö se roinankeräys jo alkaa?
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole edes tiennyt, että kastajaissakin pitää saada lahja! Siitäkö se roinankeräys jo alkaa?
Turha mitään leluja antaa kun se lapsi joutuu kuitenkin taas kysymään kuka se kummitäti olikaan
Kristallinen possu (jonka suussa on luukku). Itse pidin lapsena kovasti siitä lahjasta ja se on vieläki joka joulu esillä pöydällä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Muiston kynttilänjalat molemmille kummipojille, jotka varmasti tulevat tarpeeseen. https://t.ly/5rd3
Jos saisin kynttilän lahjaksi, ajattelen sen olevan rakkaudella annettu!!!
Vierailija kirjoitti:
Kristallinen possu (jonka suussa on luukku). Itse pidin lapsena kovasti siitä lahjasta ja se on vieläki joka joulu esillä pöydällä.
Täh? :D
Vierailija kirjoitti:
Annoin kummitytölle kastelahjaksi kristallienkelin, jota kuulemma katselee ja ihailee. Samoin olen antanut konfirmaatiolahjaksi kristallienkelin tai -ristin vaikka mietin, että onko se hyvä lahja pojalle mutta oli ollut mieleinen. Joissakin kultasepänliikkeissä on hyvät valikoimat kastelahjoja ja siitä jää kummilapselle ikuinen muisto kummivanhemmista ja joku tässä sanoikin, että hautajaisissa voi laittaa kynttilän palamaan kynttilänjalkaan, hieno idea. Siinä täyttyy luterilaisen neljän sakramentin viimeinen kohta, siunaaminen. Tavallaan se lahja kulkee kasteesta elämän loppuun saakka.
Neljä sakramenttia? Kaksihan niitä on: kaste ja ehtoollinen.
Avaat pankkitilin kummilapselle ja talletat joka kk/v. jonkin summan sinne ja tilin hän saa omaan hallintaansa vasta kun täyttää20 vuotta