Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on paras kastelahja?

Vierailija
28.07.2022 |

Kummin velvollisuudet ne jälleen vaan kutsuu =) Pojalle siis pitäisi saada jonkinlainen superihana lahja, mitähän se mahtaisi olla? Isoveljelle en ostanu mitään kummilusikkaa, joten sellaista perinnettä ei tarvitse jatkaa. Tyttövauvalle olisin varmaan ostanut esimerkiksi helmet tai kaulakorun, mutta en nyt vaan pysty keksimään mikä olisi tuollainen ihana lahja nuorelle miehelle! Kiitos ideoistanne :)

Kommentit (165)

Vierailija
1/165 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostat kauniit valokuvankehykset! ne ei ainakaan jää pölyttymään kuten kummi lusikat

Vierailija
2/165 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Muiston kynttilänjalat molemmille kummipojille, jotka varmasti tulevat tarpeeseen. https://t.ly/5rd3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/165 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ostat kauniit valokuvankehykset! ne ei ainakaan jää pölyttymään kuten kummi lusikat

Ei ehkä pölyty, mutta ovat kaapissa laatikoissaan, ei niitä ole koskaan otettu käyttöön.

Kunhan et mitään kastesormusta mene ostamaan, sille ei oikeasti ole mitään käyttöä. Mahtuu sormeen vain vauva-aikana, jolloin on vaarallinen käyttää, ettei mene vatsaan. Joidenkin mielestä sitä voisi äiti käyttää ketjussa kaulassa tai lapsi itse myöhemmin, mutta mitä järkeä on killutella jotain sormusta kaulassa, kauniinpiakin koruja on.

Anna vaikka Muumi lasten astiasto. Se lautanen on todella hyvän mallinen, kun lapsi opettelee itse syömään.

Vierailija
4/165 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin Muiston kynttilänjalat molemmille kummipojille, jotka varmasti tulevat tarpeeseen. https://t.ly/5rd3

Kynttilänjalka on kyllä yksi ihanimmista lahjoista :) Kun poika sitten myöhemmin kutsuu parikymppisenä naisen luokseen treffeille he voivat yhdessä ihailla liekkiä ja nauttia ajastaan. Ei mene kauaakaan kun ollaan jo vanhoja ja kynttilänjalkaan laitetaan palaamaan se viimeinen kynttilä hautajaisissa.

Vierailija
5/165 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni kummilahjan pitäisi nimenomaan olla jotain mikä säilyy vauvasta vaariin saakka muistona.

Vierailija
6/165 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tinapossu

Vierailija
7/165 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nuorimmaisemme sai toiselta kummiltaan lahjaksi kirsikkapuun (joka ei kasvanutkaan ja haihtui olemattomiin ennen kuin poika edes täytti kymmentä). Puolestaan toiselta hän sai lahjaksi vuohen Afrikkaan, mutta se tuskin lohduttaa häntä nyt kun vuohi on jo varmaan moneen kertaan syöty.

Muuten suosittelen jotain mikä kestää aikaa. Mieluiten myös joku symbolinen ajatus mukaan liitettynä!

Vierailija
8/165 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa olen sitä mieltä, että raha on erinomainen lahja mutta jos kyse on kummin ensimmäisestä lahjasta kummilapselle, niin silloin on mielestäni  luontevampaa antaa jotain erityisempää. - Sukupuoleen katsomatta kummilapselle voi mielestäni antaa esimerkiksi ristin, tai kummilusikan.

Kummisetä

Vierailija
9/165 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän nuorimmaisemme sai toiselta kummiltaan lahjaksi kirsikkapuun (joka ei kasvanutkaan ja haihtui olemattomiin ennen kuin poika edes täytti kymmentä). Puolestaan toiselta hän sai lahjaksi vuohen Afrikkaan, mutta se tuskin lohduttaa häntä nyt kun vuohi on jo varmaan moneen kertaan syöty.

Muuten suosittelen jotain mikä kestää aikaa. Mieluiten myös joku symbolinen ajatus mukaan liitettynä!

Täh!?

Vierailija
10/165 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tinapossu

Kaiken maailman tinaiset säästöpossut on white trashin merkki. Hate to break it to you, mutta jos lapsesta kasvaa säästäjä hän ei menesty.

Vierailija
11/165 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat hänelle Pyhä Raamatun niin kummipojastasi kasvaa kunnon kansalainen ja suoriudut kummin ainoasta tehtävästä eli kristillisestä kasvatuksesta. Lusikat on täysin turhia ja niitä ei kuitenkaan raaskita käyttää. 

Vierailija
12/165 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten raamattu kuvakirjana.

Vierailija
13/165 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihanin lahja taisi olla taulu johon oltiin printterillä tulostettu vauvan naama. Meidän toinen lapsi taas sai mummolta lahjaksi kierrätetyn pullon jolla vauveli tykkäsi hakata lattiaa ja päätä. Se oli tosi tykätty lahja ;)

Tosin varmaan kaikista ihanein lahja on se kun kummi viettää aikaansa kummilapsen kanssa, sitä ei nimittäin edes rahalla voi ostaa.

Tosin jos nyt oikein mietin niin paras kastelahja on sellainen massa pallo (sininen tai pinkki) johon voidaan painaa vauvan käden tai jalan jälki ja sitten siihen voi pienillä kätösillä raapustaa tietoja esim. 6 koon jalka ja painoi 4,2 kiloa.

Jos haluat kaikista parhaan kummilahjan niin eihän niitä saa muuten kun itse miettimällä että mikä olisi sellainen kiva lahja jonka haluaisit jäävän kummilapselle mieleen (se ei tosiaakaan ole se kummilusikka joka on kaikkien laiskojen kummien "varma" valinta), mieluummin ostat sitten vaikka rippilahjaksi sen ristikorun mutta nyt kastelahjaksi jotakin mikä kestää aikaa sinne seniori-vuosiin asti niin voidaan sitten vanhalla iällä ihailla sitä lahjaa ennen kuin kirkkomaa kutsuu.

Vierailija
14/165 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osta niitä tyhmiä lusikoita kun ei se lapsi kuitenkaan opi itse syömään ja ne pikkulusikat on muutenkin ihan liian pieniä eli jos kummilusikan ostat niin ostat suoraan soppalusikan ja raapustat siihen itse nimikirjaimet.

Itse valitsimme omat lastemme kumit täysin väärin. Ne ei antanut mitään erikoisia lahjoja ja me vanhemmat sekä lapset vihataan niitä vieläkin siitä. Yhtään yhteistä aikaa elokuvissa tai kirkossa ei ole kummien kanssa tehty, koska heidän omat menonsa ovat aina olleet niin paljon tärkeämpiä. Kastelahjaa etsiessä kannattaa keskittyä juuri näihin pieniin yksityiskohtiin koska muuten tulet pettämään kokonaisen perheen sekä omat kummilapset.

Itse taisin silloin aikoinaan saada kummisedältä juuri sen typerän lusikan jossa oli syntymävuoteni (ei kovin fresh) ja sitten ei siitä lusikan käytöstä tullut mitään ja nyt en edes tienä missä se on?? Varmaan siksi koska omat vanhemmat muutti pois ja suurin osa tavaroista lensi mäkeen!! mutta nyt jos haluat jonkun kivan lahjan ostaa niin ostat sellaisen mikä kestää kauan aikaa että voi sitten aikuisenakin ihailla ja muistot tulla mieleen mutta nyt menet leikkimään lastesi kanssa koska muuten ei hyvä heru.

joskus olen kuullut että on annettu jotain astioita lahjaksi mutta ne on kyllä aika tylsiä sitten 18 vuotiaana pois muuttaessa kun on jo saanut yo lahjana niitä ja kastelahjana ja vanhemmat kin on jo käynyt ostammassa valmiiksi ikeasta.

Vierailija
15/165 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kummitäti loihti kastelahjansa ihan omin kätösin :)) hän nimittäin neuloi uniriepupupun josta lapsi on tykännyt kauhesta. Toisella puolella on eurokangasta ja toisella värisiä tilkkuja jotka on neulottu usean värisistä langoista vähän niin kuin pride lippu :)

Se pupu on kyllä nyt ollut kovassa käytössä ja sen avulla on loikoiltu ja lämmitetty talvisin päätä. Nyt poika on kuitenkin jo saanut sen rikki ja kuulemma uutta ei tule ettei lapsesta kasva nynnyä.

Kastelahjaksi et osta sitä lusikkaa koska se on huono lahja vaan ostat jotain kivaa ;) ei mulla muuta

Vierailija
16/165 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään turhia kynttilänjalkoja, ei niitä kovin monet ihmiset käytä joten jäävät kaappiin.

Vierailija
17/165 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilänjalka kummilahjaksi?

Ne on ristiäiset, ei hautajaiset.

Kannattaa kysyä, onko vanhemmilla jotain toiveita.

Vierailija
18/165 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

savisorsa

Vierailija
19/165 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo onkin aivan ihana ja kaunis kummilahja. Kiitos vinkistä!

Vierailija
20/165 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin kummitytölle kastelahjaksi kristallienkelin, jota kuulemma katselee ja ihailee. Samoin olen antanut konfirmaatiolahjaksi kristallienkelin tai -ristin vaikka mietin, että onko se hyvä lahja pojalle mutta oli ollut mieleinen. Joissakin kultasepänliikkeissä on hyvät valikoimat kastelahjoja ja siitä jää kummilapselle ikuinen muisto kummivanhemmista ja joku tässä sanoikin, että hautajaisissa voi laittaa kynttilän palamaan kynttilänjalkaan, hieno idea. Siinä täyttyy luterilaisen neljän sakramentin viimeinen kohta, siunaaminen. Tavallaan se lahja kulkee kasteesta elämän loppuun saakka. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi