Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulipa paha mieli kun näin ystävän kaupungilla

Vierailija
28.07.2022 |

Olin pyytänyt ystävältäni, että lähdetään syömään ulos tai Amos Rexiin tai vaikka Suomenlinnaan. Hän sanoi, että ihan kiinni töissä koko päivän. Kävin etsimässä uusia vaatteita ja törmäsin ystävääni, joka oli siellä toisen ystävänsä kanssa. Sain selityksen: Ihan nopeasti vaan olivat pistäytymässä kahvilla. Silti oli ostoskasseja käsissä. Niin varmaan, nopeasti kahvilla, ajattelin, ja mustasukkaisuuden aalto vyöryi yli.

En tykkää siitä, jos minulle ei puhuta totta. Jos ei halua lähteä museoon tai Suomenlinnaan tai ulos syömään tai minnekään, niin sanoo suoraan, ettei nyt huvita eikä selittele työkiireillä.
Toisaalta aikuiset ihmiset eivät ole enää missään selittelyn velassa toisilleen, mitä tekevät ja kenen kanssa.

En tiedä miksi naisten väliset suhteet tuntuvat joskus olevan monimutkaisia. Jo tytöstä asti. Jos kaveri leikkii pihalla toisen kaverin kanssa, siihen tuleva kolmas kaveri on liikaa. Opitaanko me jo lapsena valehtelemaan, ettei pahoita mieltä.

Kommentit (168)

Vierailija
101/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä etsisin sinuna uuden ystävän ja ihan vaan unohtaisin tuollaisen valehtelijan. 

Mulle hyvä ystävä sanoi joskus kysyessäni meille illalliselle, ettei onnistu kun on menoa. Viikkoa myöhemmin kysyi voisiko heidän lapset tulla meille sinä viikonloppuna kun olisimme illallistaneet. Syynä oli se, että meni toisen kaverin kanssa baariin. 

Tuo on jo törkeää! Minulla on ollut aina vaikeat välit siskooni, joka on aina pitänyt puolensa, hyvässä ja pahassa.

Kun siskoni täytti 45 v., hän kysyi, voiko tuoda lapsensa meille perjantaista lauantaihin, kun miehensä oli töissä ja hänellä on yhden ystävän kanssa menoa. Lupasin, että tuo vaan. Lapset on jo isoja ja kivoja tyyppejä. Iltapalalla 12-vuotias möläytti, että onkohan merellä myrsky. Minä kysyin, että millä merellä ja molemmat lapset hiljeni. Kun siskoni tuli hakemaan lapsiaan lauantaina, nostin kissan pöydälle ja kysyin, missä hän on ollut. Risteilyllä 8 hengen naisporukalla juhlimassa 45-vuotissyntymäpäivää. Pahinta oli, kun hän esitti, että eikös muistanut mainita, että sellainen yllätys oli hänelle järjestetty. Myöhemmin korjaili sanojaan, että hän oli itse varannut reissun. Semmoinen sisko minulla, joka ei kutsu minua mukaan juhliinsa mutta lapsenvahdiksi kelpaan.

Sisko saa juhlia miten haluaa ja kenen kanssa haluaa. Tee itsellesi palvelus ja lakkaa olemasta lapsenvahti, jos suhde ei muuten tyydytä. 

Mä ihmettelen tuota asennetta, että ei tarvii olla rehellinen. Jos mun sisko toisi lapset meille ja lähtisi juhlimaan pyöreitä vuosia risteilylle, aivan varmasti se jo alusta alkaen kertoisi, että tämä on suunnitelma. Tuohan on ihan sairasta valehdella ja pimittää tietoa, missä on, kun omat lapset on siskolla hoidossa.

Vierailija
102/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi toinen valehtelee. Olisi vain sanonut suoraan että valitettavasti on muuta menoa, eikä valehtelisi. Mutta, toisaalta, itse olen ollut sellaisessa kaverisuhteessa jossa kaverini otti niin itseensä aina kaiken, esim jos sanoin "on muuta menoa" niin sain kuulla vaikka mitä ja hän loukkaantui niin verisesti aina siitä että oli muuta menoa. Sen takia pari kertaa oli helpompaa vain väittää että on töitä jos olin toisen ihmisen kanssa enkä olisi pystynyt kaveria tapaamaan. Lopulta meni kyllä välit poikki kun alkoi niin sanotusti vaikuttaa omaan henkiseen vointiin hänen tuo minun syyllistäminen jos minulla oli muuta menoa ja hän olisi halunnut nähdä.

Mulla oli samankaltainen kaverisuhde. Heti jos jouduin sanomaan että hei nyt ei onnistu kun nään toista kaveria, joku toinen päivä? niin tuli kakkaa ja quilt trippejä (eli syyllistämistä) niskaan kunnes minä sit räjähdin ja sanoin että tuon syyllistämisen on loputtava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko hänen sitten pitänyt sanoa, että on menossa toisen kaverin kanssa kaupungille ja et ole tervetullut seuraan? Siitähän ei varmana olisikaan jäänyt sulle paha mieli.

Häh. Eihän siitä voi tulla paha mieli jos sanoo et olen sopinu sen ja sen kans muuta, mennään toisena päivänä. Itse sanon aina suoraa jos olen sopinu muuta ja kenen kanssa mutta olenkin tällainen totuuden torvi.[/quote

Eikö tuo ole normaalien ihmisten tavallinen käytäntö?

Ei mikään erikoinen totuudentorvien tapa.

Samaa mieltä, että reilu ystävä kertoo, jos on suunnitellut jotain muuta eikä valehtele työkiireistä. Jos minulla on ollut jotain sovittua, kun on pyydetty jonnekin, olen vastannut, että en mä nyt pääse, kun on jo sovittu meno.

Minulle on myös tehty ikävästi noin 10 vuotta sitten. Kysyin, voinko järjestää parhaan ystäväni polttarit. Oltiin tunnettu 5-vuotiaasta. Hänen tuleva miehensä oli juonessa mukana, miehen siskot oli juonessa mukana. Kutsuin meidän yhteisiä vanhoja kavereita. Yksi sanoi, että ei pääse ja toinenkin sanoi, että on perhemenoja. Ok, eivät sitten tule, jos eivät tule. Nämä meni järjestämään omat polttarit ystävälleni edellisenä viikonloppuna. Ystäväni tietysti soitti ja ihmetteli, miksen minä ollut paikalla, enkä voinut kertoa, että sinulle on suunniteltu ne oikeat polttarit vasta seuraavaksi viikonlopuksi.

Muutaman tekstiviestin lähetin näille vanhoille kavereille, että mikä järki on järjestää salaa polttarit, kun tiedätte, että seuraavana viikonloppuna on tulossa polttarit. Toinen kirjoitti jotain siihen tyyliin, että ei he niin kalliisiin polttareihin olleet varautuneet ja hän ei olisi päässyt edes paikalle. Toinen tekstasi, että ei se minulta ole pois, jos joku saa kahdet polttarit. Kyse ei ollutkaan siitä. Olisi voinut ilmoittaa, että voidaanko siirtää ne aiemmalle viikonlopulle ja voidaanko tehdä jotain halvempaa kuin oli mietittynä. Ei se ohjelma ollut lukkoon lyöty vaan ideoita oli useampi ihminen heitellyt. Minä en todellakaan ole ihminen, joka määrää, että tätä tehdään ja muu ei käy.

Mutta ei. Kun pitää olla kaksinaamainen luihu. Vaietaan vaan, ei vastata viesteihin ja selän takana järjestetään omat juhlat.

Voi ei, olen pahoillani, olipa typerästi tehty sulle. :(

Vierailija
104/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sanotaan kohteliaasti tylsälle tutulle, että en halua lähtee sun kanssa mihinkään nyt eikä ikinä?

Vierailija
105/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hän ei halunnut lähteä sun kanssa, mutta halusi lähteä ystävänsä kanssa.

Ihmiset jotka sanovat toistuvasti olevansa niin kiireisiä etteivät ehdi tavata sinua eivät halua tavata sua.

Tämä kuuluu elämän ikäviin tosiasioihin.

Olisitko mieluummin kuullut että "en välitä tavata sua koska sun kanssa on tylsää"?

Niinpä. Ei kukaan näistä jotka valittavat valehtelusta sano itse suoraan että ei nyt huvita lähteä kanssasi.

Tosi ikävää kun kaveri ei halua viettää aikaa yhdessä, mutta näin se menee. Tekosyiden keksiminen tuollaisessa tilanteessa kuuluu hyvään käytökseen, sekä miehillä että naisilla. Oikeasti ap:ta harmittaa kun kaverilla oli mieluisempaa seuraa, ei mikään naisten monimutkaiset suhteet.

"Kuuluu hyvään käytökseen"

No ei todellakaan kuuluu, käyttydyt ihan vittumaisesti.

Samaa mieltä. Mitä näille ihmisille on käytöstavoista kotona opetettu? Meidän perhe asui Ranskassa muutaman vuoden, kun olin lapsi/nuori. Siellä ei sanota suoraan vaan kierrellään ja kaarrellaan. Siksi ystävyyssuhteet on niin vaikeita Ranskassa. Selkään puukottaminen on yleistä eikä rehellisesti sitouduta ystävyyteen. Suomessa on ollut erilaista. Sitä olen aina arvostanut, että asioita voi sanoa toiselle ja ystävä pysyy rinnalla. Ilmeisesti on toisella tavallakin kasvatettuja.

Vierailija
106/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka sanovat toistuvasti olevansa niin kiireisiä etteivät ehdi tavata sinua eivät halua tavata sua.

Olisitko mieluummin kuullut että "en välitä tavata sua koska sun kanssa on tylsää"?

Miten olisi: Minulle ei sovi, koska on muuta menoa?

Ehei, vaan pakko on valehdella. Olet hieno ihminen. 

On ihmisiä, jotka suuttuvat, jos ystävällä tuntuu olevan muitakin ystäviä. Osa sinkuista aikuisista on kuin "parisuhteessa" ystävänsä kanssa.

Ei silti kannata lähteä valehtelulinjalle vaan kertoa totuus. Sen voi tehdä niin että ystävä ei tunne itseään syrjäytetyksi esim sopimalla toisen ajan tämän ehdotukselle. Valehtelusta tukee herkemmin se ajatus ettei toinen halua ollenkaan tavata kuin siitä että on rehellinen.

Vierailija
107/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi: Minulle ei sovi, koska on muuta menoa?

Ehei, vaan pakko on valehdella. Olet hieno ihminen. 

Onhan sekin valehtelua, jos sanoo olevan muuta menoa, vaikka ei olekaan. 

Apn ystävällähän selvästi oli muuta menoa.

Vierailija
108/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah.. tulee ihan muistoja mieleen kun kaveri sanoi ettei hänellä ole rahaa lähteä esim. konserttiin x (johon olin maksanut molemmille liput) koska hänellä ei ole penniäkää , mutta oli kuitenkin varaa lähteä islantiin jonkun toisen kanssa.

Olis vaan sanonut ettei ollut oikeaa seuraa tarjolla. ;)

On aina kohdellut mua muutenkin ns. varakaverina. Haluaa viettää aikaa jos ketään muuta ei ole tai on heidän kanssaan riidoissa.

Lapsena oli mustis jos mulla oli muita ystäviä. Suuttui jos kuuli että olin viettänyt jonkun muun kanssa aikaa.

Vierailija
109/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella tilanteen päässäni näin:

ap:n ystävä on rennompi, pinnallisemmasta menosta pitävä shoppailija kuin ap, eikä siksi hirveästi jaksa ap:n seuraa. Ap ei tätä tajua, hän kaipaa syvällisempää ja tunneintensiivisempää seuraa. Kaveri ei osaa torjua kunnolla, koska pelkää ap:n tunneintensiivisyyttä, ei kestä kohdata mustasukkaisuuden ja muita tunteita. Sitten valehtelee, koska kokee ap:n liian konfliktiherkkänä tai muuten liian herkkänä. 

Minä taas kuvittelen tämän päässäni näin: apn ystävä oli jo ehtinyt sopia muuta. Kysymys on sitten se miksi hän valehteli. Hän on ehkä pelkuri eikä uskaltanut kertoa reilusti että oli jo menossa muualle vaikkapa siksi että Ap on käyttäytynyt joskus mustasukkaisesti .

Voi toki olla myös niin, että todella ei ehtinyt Suomenlinnaan ( siellä kuluu aikaa) mutta ehti kuitenkin parin tunnin ostos- ja kahvilareissulle.

Ja tunsi vähän vaikeaksi selittää sitä .

En kuitenkaan osaa näillä tiedoilla päätellä etteikö apn seura ollenkaan kiinnostaisi, se ei vaan tähän kohtaan sopinut.

Vierailija
110/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen heteromies ja olen ihan samanlaiseen bestis-ajatteluun taipuvainen ollut pikkulapsesta saakka. Olen mieluummin jonkun kanssa kahdestaan kuin yhtään isommalla porukalla.

Jaa,  minä taas heteromiehenä olen aina pitänyt siitä että kaverini ovat kavereita keskenään. Kahvilassa on usein mukavinta istua tiivillä 4 hengen porukalla, jossa ihmiset tuntevat toisensa ja tulevat keskenään toimeen. Kaveriporukassa on myös hyvä harrastaa keskinäistä vinoilua ja heittää herjaa tuttujen kesken.

Semmoisen rennon jutustelun lomassa voidaan toki käydä vakavampiakin keskusteluja vaikka politiikasta ja taloudesta mutta herrasmies ei kerro ennenaikaisesti naissuhteistaan edes parhaille kavereilleen. Vakiintunut tyttöystävä tai vaimo on toki eri asia, joka huomioidaan kaveriporukassa. 

Vierailija
111/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin on mielestäni outoa jos ystävä sanaa epämääräisesti että "on muuta menoa". En välttämättä rupea kyselemään että mitä menoa, mutta jää tunne että haluaa jotain salata. Sekin loukkaa. Koska normaalisti ystävien kesken kerrotaan että en pääse, koska olen töissä/vanhemmilla/harrastuksessa/tulee vieraita/sovittiin että aloitetaan silloin talon maalaus/En jaksa/haluan elpyä kotona jne jne.

Yhtäkkiä sitten epämääräinen "on muuta" tuntuu oudolta.

Voi luoja miten raskas ihminen olet. Koet,, että kaikki ovat sinulle selitysvelkaa menoistaan. Onneksi et ole ystäväni.

Mitäs tiedät vaikka olisinkin. En minä mahdollista loukkaantumistani näytä enkä ala tilaamaan syitä. En ole raskas ihminen, hyvinkin joustava ja kaikenlaista ylimääräistä draamaa kaihtava. Tässä nyt vain kerroin miltä tuntuu.

Vierailija
112/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset pettää aina. Oli kyseessä miesystävä tai naisystävä.

Vierailija
113/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko hänen sitten pitänyt sanoa, että on menossa toisen kaverin kanssa kaupungille ja et ole tervetullut seuraan? Siitähän ei varmana olisikaan jäänyt sulle paha mieli.

Kyllä hänen olisi pitänyt sanoa että on menossa toisen kanssa kaupungille.

Ketkä tunkee mukaan? Ei minun ystäväpiirissäni tapahdu sellaista. Mutta jos joku tosiaan yrittää ängetä kutsumatta mukaan, voi sanoa kohteliaasti, että se ei nyt sovi. Jos siitä loukkaantuu, niin ei voi mitään. Ehkä siitä oppii jotain.

Vierailija
114/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen heteromies ja olen ihan samanlaiseen bestis-ajatteluun taipuvainen ollut pikkulapsesta saakka. Olen mieluummin jonkun kanssa kahdestaan kuin yhtään isommalla porukalla.

Jaa,  minä taas heteromiehenä olen aina pitänyt siitä että kaverini ovat kavereita keskenään. Kahvilassa on usein mukavinta istua tiivillä 4 hengen porukalla, jossa ihmiset tuntevat toisensa ja tulevat keskenään toimeen. Kaveriporukassa on myös hyvä harrastaa keskinäistä vinoilua ja heittää herjaa tuttujen kesken.

Semmoisen rennon jutustelun lomassa voidaan toki käydä vakavampiakin keskusteluja vaikka politiikasta ja taloudesta mutta herrasmies ei kerro ennenaikaisesti naissuhteistaan edes parhaille kavereilleen. Vakiintunut tyttöystävä tai vaimo on toki eri asia, joka huomioidaan kaveriporukassa. 

Terassilla on toki mukavampi jos on vähintään se kolme henkeä, niin ei ole niin kuluttavaa keksiä juttua. Mutta jos aikoo kierrellä kauppoja tai mitä lie kalapaikkoja, niin kaksi on parempi kuin kolme ja neljä on jo katastrofi. Esim. lähdetään katsomaan vaikka puhelimia niin siinä on kahdella ihmisellä yhteinen syy ja aihepiiri. Voidaan puhua niistä puhelimista ja siitä kuinka paska kauppa Power on. Kolmas ja neljäs on jo todennäköisesti vilkuilemassa kelloa kärsimättömänä. Ehkä odottivat jotain muuta? Tämmöistä itse joskus kaipaisi myös miesystäviltä, eikä sitä iänikuista kaljasiepottelua.

Vierailija
115/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin, että pahoitit mielesi.

Mutta nolompaa tuo on ystävällesi kuin sinulle. Hän on näköjään valmis valehtelemaan noinkin vähäpätöisestä asiasta. Kannattaa miettiä onko tuollainen ystävä sinun arvoinen.

Ahaa, eli ystävä on sinulle vähäpätöinen asia?

On ihan kohteliasta antaa jokin syy, eikä vain sanoa, että en halua nyt juuri sinun kanssasi sinne tänne tai tonne. Jos toisesta ei välitä, tälle voi tehdä selväksi, ettei hänen seuransa kiinnosta.

Voihan asia muuttuakin, eli aikanaan haluaakin taas tehdä ap:n kanssa jotain. Joten miksi kannattaa kertoa jokainen oma mielenliikkeensä ystävälle? Jos ei kerro, ihan mukavasti voitte taas aikanaan jatkaa juttua. Pitää muistaa tosiaan, että toiset eivät ole ystävinäkään vastuussa sinun elämästäsi. Liian moni lapsellinen, epäitsenäinen nainen kuvittelee niin.

Vierailija
116/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hänen olisi pitänyt sanoa että on menossa toisen kanssa kaupungille.

Ketkä tunkee mukaan? Ei minun ystäväpiirissäni tapahdu sellaista. Mutta jos joku tosiaan yrittää ängetä kutsumatta mukaan, voi sanoa kohteliaasti, että se ei nyt sovi. Jos siitä loukkaantuu, niin ei voi mitään. Ehkä siitä oppii jotain.

Ehkäpä tämä ihminen nimenomaan ei halunnut ap:n loukkaantuvan? Toiset nimenomaan piittavat ystävistään.

Vierailija
117/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät valehtelevat mitään häpeä.

Vierailija
118/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin ap:ta. Ei häntä loukkaa se että että kaveri näkee muitakin kavereita, vaan se että hänelle valehdeltiin asiasta. Valehtelu viittaa siihen että jokin on pielessä. Siitä voi tosi helposti vetää johtopäätöksen että piti keksiä joku tekosyy koska ei halua nähdä ap:ta ollenkaan. Tottakai sellainen tuntuu pahalta.

Jotkut on myös ehdottaneet että ehkä hän pelkäsi ap:n reaktiota. Jotkut kun reagoivat mustasukkaisesti toisten menemisiin ja allavat tivaamaan. En saanut tällaista kuvaa aloituksesta. Ei tuollainen käytös ole mikään normi.

Vierailija
119/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama, en ymmärrä miksi pitää valehdella. Entinen ystäväni oli tulossa Suomeen ja sanoi, ettei ehdi nähdä kun on niin kiire ja tulee vaan päivän reissulle. No, kun ei järki paljon päätä paina ja se somehu0raaminen on niin tärkeää, laittoi sitten instaan kuvat missä oli ulkona toisen kaverinsa kanssa siis Suomessa ollessaan. Kun kyselin tästä että jännä että hänellä oli sitten aikaa tähän, hän sanoi että vain pikaisesti törmättiin, mutta olivat käyneet ulkona kunnolla syömässä etc. Muuten ei ehkä olisi suututtanut, mutta olen niin paljon tehnyt tämän kaverin eteen palveluksia, vaikka olen itse ollut huonossa kunnossa, että suututti nähdä tuommoista päin naamaa valehtelua. No, ilmankos on entinen kaveri. Ymmärsin, että tätä ihmistä huvittaa nähdä minua vain silloin, kun hän pystyy jotenkin hyödyntämään minua. 

Vierailija
120/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah.. tulee ihan muistoja mieleen kun kaveri sanoi ettei hänellä ole rahaa lähteä esim. konserttiin x (johon olin maksanut molemmille liput) koska hänellä ei ole penniäkää , mutta oli kuitenkin varaa lähteä islantiin jonkun toisen kanssa.

Olis vaan sanonut ettei ollut oikeaa seuraa tarjolla. ;)

On aina kohdellut mua muutenkin ns. varakaverina. Haluaa viettää aikaa jos ketään muuta ei ole tai on heidän kanssaan riidoissa.

Lapsena oli mustis jos mulla oli muita ystäviä. Suuttui jos kuuli että olin viettänyt jonkun muun kanssa aikaa.

Niin oli minullakin mustasukkainen ystävä. Isossa kerrostalossa asuttiin, hän C-rapussa ja minä A-rapussa. Samassa c-rapussa asui yksi Hanna, joka kävi meillä leikkimässä. Välillä oltiin kaikki kolme tyttöä pihalla yhdessä ja oli B-rapun sisarusparvi myös mukana.

Meidän A-rapussa asui myös ötökkäpoika, joka keräili hyönteisiä, muttei halunnut juosta pihalla. Tämän ötökkäpojan vanhemmat oli sopineet sekä minun että Hannan vanhempien kanssa, että päästään päiväksi heidän mökille. Meillä oli muistini mukaan todella hauska päivä ja taisin syödä ensimmäistä kertaa elämässäni muurinpohjalettuja. Mutta kun tultiin kotiin, pihalla odotti illalla ystäväni A-rapun tyttö. Hän oli niin vihainen, että sylki päälle. Luulen, että ötökkäpoika taisi itkeä.

Sellaista oli minun ystävyyteni A-rapun tytön kanssa. Jos olin jossain jonkun kaverin seurassa, hän suuttui. Me ei oltu edes samalla luokalla koulussa ja silti hän suuttui, jos toin koulukavereitani leikkimään koulun jälkeen. Toisaalta hänellä itsellään oli myös pari luokkakaveria, joiden kanssa kuljeskeli ja silloin ei edes tervehtinyt minua.

Aikuisena kävi niin, että A-rapun tytön kanssa yhteydenpito jäi ja hän opiskeli eri puolella Suomea. Hannan kanssa ystävyys on säilynyt ja ötökkäpoikakin on fb-kaveri. A-rapun tyttö lähettää yleensä joulukortin minun äidilleni ja isälleni, mutta ei koskaan minulle. Syytä en tiedä, mitä niin pahaa olen tehnyt, ettei halua pitää yhteyttä. Kun hän sai esikoislapsen, lähetin onnittelukortin ja sisällä pienen setelirahan. Ajattelin, että kiittäisi edes. Eipä ole kiittänyt. Hänen vanhempansa muuttivat kerrostalosta pois joitakin vuosia sitten, enkä tiedä missä asuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän