Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulipa paha mieli kun näin ystävän kaupungilla

Vierailija
28.07.2022 |

Olin pyytänyt ystävältäni, että lähdetään syömään ulos tai Amos Rexiin tai vaikka Suomenlinnaan. Hän sanoi, että ihan kiinni töissä koko päivän. Kävin etsimässä uusia vaatteita ja törmäsin ystävääni, joka oli siellä toisen ystävänsä kanssa. Sain selityksen: Ihan nopeasti vaan olivat pistäytymässä kahvilla. Silti oli ostoskasseja käsissä. Niin varmaan, nopeasti kahvilla, ajattelin, ja mustasukkaisuuden aalto vyöryi yli.

En tykkää siitä, jos minulle ei puhuta totta. Jos ei halua lähteä museoon tai Suomenlinnaan tai ulos syömään tai minnekään, niin sanoo suoraan, ettei nyt huvita eikä selittele työkiireillä.
Toisaalta aikuiset ihmiset eivät ole enää missään selittelyn velassa toisilleen, mitä tekevät ja kenen kanssa.

En tiedä miksi naisten väliset suhteet tuntuvat joskus olevan monimutkaisia. Jo tytöstä asti. Jos kaveri leikkii pihalla toisen kaverin kanssa, siihen tuleva kolmas kaveri on liikaa. Opitaanko me jo lapsena valehtelemaan, ettei pahoita mieltä.

Kommentit (168)

Vierailija
1/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin, että pahoitit mielesi.

Mutta nolompaa tuo on ystävällesi kuin sinulle. Hän on näköjään valmis valehtelemaan noinkin vähäpätöisestä asiasta. Kannattaa miettiä onko tuollainen ystävä sinun arvoinen.

Vierailija
2/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo ikävää on, ilman mustasukkaisuuttakin. Toinen valehtelee aika oudolla tavalla. Olisihan hän voinut vaan sanoa ettei käy, on muuta. Onneksi lähdet kuitenkin itse jonnekin, koska osa jäisi kotiin vaan. Ulkona tulee aina jotain uutta vastaan vaikkei kaveria olisikaan mukana tai sitä kaveria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää valehtelua tältä toiselta ihmiseltä. Kyllä tuntuisi pahalta että miksi ei voisi sanoa suoraan.

Vierailija
4/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelu tuossa on suurin ongelma. Se on törkeää käytöstä toisia kohtaan.

Vierailija
5/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hän ei halunnut lähteä sun kanssa, mutta halusi lähteä ystävänsä kanssa.

Ihmiset jotka sanovat toistuvasti olevansa niin kiireisiä etteivät ehdi tavata sinua eivät halua tavata sua.

Tämä kuuluu elämän ikäviin tosiasioihin.

Olisitko mieluummin kuullut että "en välitä tavata sua koska sun kanssa on tylsää"?

Vierailija
6/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa enemmän kaverilta kuin ystävältä. Olisi voinut reilusti sanoa, että on jo luvannut toiselle lähteä shoppailemaan hänen kanssaan. Tylyä.,

Vierailija
7/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen heteromies ja olen ihan samanlaiseen bestis-ajatteluun taipuvainen ollut pikkulapsesta saakka. Olen mieluummin jonkun kanssa kahdestaan kuin yhtään isommalla porukalla.

Vierailija
8/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen heteromies ja olen ihan samanlaiseen bestis-ajatteluun taipuvainen ollut pikkulapsesta saakka. Olen mieluummin jonkun kanssa kahdestaan kuin yhtään isommalla porukalla.

Ja tapanasi on valehdella heistä jokaiselle, jos olet jo sopinut tapaamisen yhden kaverin kanssa?

Ok. 

Vierailija
9/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka sanovat toistuvasti olevansa niin kiireisiä etteivät ehdi tavata sinua eivät halua tavata sua.

Olisitko mieluummin kuullut että "en välitä tavata sua koska sun kanssa on tylsää"?

Niinpä. Ei kukaan näistä jotka valittavat valehtelusta sano itse suoraan että ei nyt huvita lähteä kanssasi.

Tosi ikävää kun kaveri ei halua viettää aikaa yhdessä, mutta näin se menee. Tekosyiden keksiminen tuollaisessa tilanteessa kuuluu hyvään käytökseen, sekä miehillä että naisilla. Oikeasti ap:ta harmittaa kun kaverilla oli mieluisempaa seuraa, ei mikään naisten monimutkaiset suhteet.

Vierailija
10/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi: Minulle ei sovi, koska on muuta menoa?

Ehei, vaan pakko on valehdella. Olet hieno ihminen. 

Vierailija
11/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ei kukaan näistä jotka valittavat valehtelusta sano itse suoraan että ei nyt huvita lähteä kanssasi.

Tosi ikävää kun kaveri ei halua viettää aikaa yhdessä, mutta näin se menee. Tekosyiden keksiminen tuollaisessa tilanteessa kuuluu hyvään käytökseen, sekä miehillä että naisilla. Oikeasti ap:ta harmittaa kun kaverilla oli mieluisempaa seuraa, ei mikään naisten monimutkaiset suhteet.

Sinulle sama kommentti kuin edelliselle:

Miten olisi "Minulla on jo muuta menoa"?

Vierailija
12/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä etsisin sinuna uuden ystävän ja ihan vaan unohtaisin tuollaisen valehtelijan. 

Mulle hyvä ystävä sanoi joskus kysyessäni meille illalliselle, ettei onnistu kun on menoa. Viikkoa myöhemmin kysyi voisiko heidän lapset tulla meille sinä viikonloppuna kun olisimme illallistaneet. Syynä oli se, että meni toisen kaverin kanssa baariin. 

Vierailija
13/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin minäkin pahoittanut mieleni.

Vierailija
14/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin toinen tietenkin kysyy, mitä menoa. Ja jos kertoo totuuden, ap loukkaantuu.

Vierailija
15/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin toinen tietenkin kysyy, mitä menoa. Ja jos kertoo totuuden, ap loukkaantuu.

Jos kaveri sanoo, että on muuta menoa en koskaan ala kyselemään mitä sulla on jos ei itse kerro.

Vierailija
16/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Opitaanko me jo lapsena valehtelemaan, ettei pahoita mieltä." Opitaan. 

Tunsitko tämän ystävän, jonka kanssa hänet näit? Tiesit, että he olisivat voineet tavata ihan minä tahansa muunakin päivänä? Mä saatan muuttaa omia suunnitelmiani silloin, jos joku mun kaukana asuva ystäväni tuleekin käymään Helsingissä ja sillä reissulla haluaisi tavata myös mut. 

Vierailija
17/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaveri sanoo, että on muuta menoa en koskaan ala kyselemään mitä sulla on jos ei itse kerro.

Kyllä tahdittomat alkaa kyselemään ja heitä on paljon.

Vierailija
18/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä tarvitse olla tyly tai valehdella. Aivan hyvin olisi voinut kertoa, että olen sopinut jo tapaavani toista kaveria.

Vierailija
19/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdä, jos ei halua viettää aikaa jonkun kanssa? Ei oikein voi sanoa, että en halua lähteä sun kanssa minnekään, olisi liian tylyä. Jos sitten sanoo, että on sovittu jotain muuta, niin tämä henkilö alkaa heti ehdottamaan jotain muuta aikaa ja haluaa lyödä sen lukkoon heti. Olen itse sellainen, että vaistoan heti, jos seurani ei kiinnosta ja lopetan saman tien ehdottelun. Seuraava yhteydenotto, mikäli sellaista tulee, on aina tällä toisella. Hyvin mahdollista että sitä ei tule koskaan. Se on sitten vaan voi voi.

Vierailija
20/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä etsisin sinuna uuden ystävän ja ihan vaan unohtaisin tuollaisen valehtelijan. 

Mulle hyvä ystävä sanoi joskus kysyessäni meille illalliselle, ettei onnistu kun on menoa. Viikkoa myöhemmin kysyi voisiko heidän lapset tulla meille sinä viikonloppuna kun olisimme illallistaneet. Syynä oli se, että meni toisen kaverin kanssa baariin. 

Niin? Oli sopinut toisen kaverinsa kanssa menevänsä silloin baariin ja sanoi sinulle, ettei onnistu, ku on menoa. Se meno oli siis tuo kaverin kassa baarii meneminen. Sinä siis tiesit, että hänellä oli muuta menoa sovittuna tuolle viikonlpulle ja loukkaannuit, kun hän kysyi sua lapsenvahdiksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi