Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulipa paha mieli kun näin ystävän kaupungilla

Vierailija
28.07.2022 |

Olin pyytänyt ystävältäni, että lähdetään syömään ulos tai Amos Rexiin tai vaikka Suomenlinnaan. Hän sanoi, että ihan kiinni töissä koko päivän. Kävin etsimässä uusia vaatteita ja törmäsin ystävääni, joka oli siellä toisen ystävänsä kanssa. Sain selityksen: Ihan nopeasti vaan olivat pistäytymässä kahvilla. Silti oli ostoskasseja käsissä. Niin varmaan, nopeasti kahvilla, ajattelin, ja mustasukkaisuuden aalto vyöryi yli.

En tykkää siitä, jos minulle ei puhuta totta. Jos ei halua lähteä museoon tai Suomenlinnaan tai ulos syömään tai minnekään, niin sanoo suoraan, ettei nyt huvita eikä selittele työkiireillä.
Toisaalta aikuiset ihmiset eivät ole enää missään selittelyn velassa toisilleen, mitä tekevät ja kenen kanssa.

En tiedä miksi naisten väliset suhteet tuntuvat joskus olevan monimutkaisia. Jo tytöstä asti. Jos kaveri leikkii pihalla toisen kaverin kanssa, siihen tuleva kolmas kaveri on liikaa. Opitaanko me jo lapsena valehtelemaan, ettei pahoita mieltä.

Kommentit (168)

Vierailija
121/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah.. tulee ihan muistoja mieleen kun kaveri sanoi ettei hänellä ole rahaa lähteä esim. konserttiin x (johon olin maksanut molemmille liput) koska hänellä ei ole penniäkää , mutta oli kuitenkin varaa lähteä islantiin jonkun toisen kanssa.

Olis vaan sanonut ettei ollut oikeaa seuraa tarjolla. ;)

On aina kohdellut mua muutenkin ns. varakaverina. Haluaa viettää aikaa jos ketään muuta ei ole tai on heidän kanssaan riidoissa.

Lapsena oli mustis jos mulla oli muita ystäviä. Suuttui jos kuuli että olin viettänyt jonkun muun kanssa aikaa.

Niin oli minullakin mustasukkainen ystävä. Isossa kerrostalossa asuttiin, hän C-rapussa ja minä A-rapussa. Samassa c-rapussa asui yksi Hanna, joka kävi meillä leikkimässä. Välillä oltiin kaikki kolme tyttöä pihalla yhdessä ja oli B-rapun sisarusparvi myös mukana.

Meidän A-rapussa asui myös ötökkäpoika, joka keräili hyönteisiä, muttei halunnut juosta pihalla. Tämän ötökkäpojan vanhemmat oli sopineet sekä minun että Hannan vanhempien kanssa, että päästään päiväksi heidän mökille. Meillä oli muistini mukaan todella hauska päivä ja taisin syödä ensimmäistä kertaa elämässäni muurinpohjalettuja. Mutta kun tultiin kotiin, pihalla odotti illalla ystäväni A-rapun tyttö. Hän oli niin vihainen, että sylki päälle. Luulen, että ötökkäpoika taisi itkeä.

Sellaista oli minun ystävyyteni A-rapun tytön kanssa. Jos olin jossain jonkun kaverin seurassa, hän suuttui. Me ei oltu edes samalla luokalla koulussa ja silti hän suuttui, jos toin koulukavereitani leikkimään koulun jälkeen. Toisaalta hänellä itsellään oli myös pari luokkakaveria, joiden kanssa kuljeskeli ja silloin ei edes tervehtinyt minua.

Aikuisena kävi niin, että A-rapun tytön kanssa yhteydenpito jäi ja hän opiskeli eri puolella Suomea. Hannan kanssa ystävyys on säilynyt ja ötökkäpoikakin on fb-kaveri. A-rapun tyttö lähettää yleensä joulukortin minun äidilleni ja isälleni, mutta ei koskaan minulle. Syytä en tiedä, mitä niin pahaa olen tehnyt, ettei halua pitää yhteyttä. Kun hän sai esikoislapsen, lähetin onnittelukortin ja sisällä pienen setelirahan. Ajattelin, että kiittäisi edes. Eipä ole kiittänyt. Hänen vanhempansa muuttivat kerrostalosta pois joitakin vuosia sitten, enkä tiedä missä asuvat.

Sekosin nyt rapuissa totaalisesti. Siis minä asuin A-rapussa talon päädyssä, Hanna asui samassa A-rapussa ja ötökkäpoika myös A-rapussa. Vain ystäväni asui C-rapussa ja yksi isompi lapsiperhe talon keskellä B-rapussa. En ymmärrä, miten kirjoitin noita rappuja niin sekavasti vai tuliko jokin autocorrect kännykkään. Pitäisi aina lukea, mitä tuli rustattua.

Vierailija
122/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah.. tulee ihan muistoja mieleen kun kaveri sanoi ettei hänellä ole rahaa lähteä esim. konserttiin x (johon olin maksanut molemmille liput) koska hänellä ei ole penniäkää , mutta oli kuitenkin varaa lähteä islantiin jonkun toisen kanssa.

Olis vaan sanonut ettei ollut oikeaa seuraa tarjolla. ;)

On aina kohdellut mua muutenkin ns. varakaverina. Haluaa viettää aikaa jos ketään muuta ei ole tai on heidän kanssaan riidoissa.

Lapsena oli mustis jos mulla oli muita ystäviä. Suuttui jos kuuli että olin viettänyt jonkun muun kanssa aikaa.

Minusta tuossa ei ole mitään kummallista. Hän oli varannut rahansa Islannin matkaan eikä hänellä ollut penniäkään vielä sen lisäksi lähteä sun kanssasi konserttiin. Jotkut tuntuvat käsittävän sanonnat "ei ole rahaa", "ei ole penniäkään" tai "ei ole varaa" niin, että tili olisi tyhjillään. Eihän se sitä tarkoita vaan tarkoittaa, että tuohon ylimääräiseen ei voi nyt pistää rahojaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin, että pahoitit mielesi.

Mutta nolompaa tuo on ystävällesi kuin sinulle. Hän on näköjään valmis valehtelemaan noinkin vähäpätöisestä asiasta. Kannattaa miettiä onko tuollainen ystävä sinun arvoinen.

Kylläpä täällä ollaan tiukkoja. Eihän edes tiedetä onko valehtelua tapahtunut. Mitä jos työkiireitä onkin ollut, mutta sitten joku on kysynyt kahville ja kaveri on ajatellut että jospa sitä tässä ruokkiksella kuitenkin kävisi kahvilla.

Ja vähän shoppailemassa. Jos oikeasti haluaa nähdä, aikaa kyllä voi järjestää. Jos ei juuri ap:n ehdottamana ajankohtana, normaali ihminen ehdottaa uutta aikaa myöhemmäksi ajankohdaksi.

Mulla on sellainen työ, että hyvin vaikea sopia etukäteen arkipäiville yhtään mitään. Mutta mulla saattaa jokin palaveri yllättäen peruuntua ja siten pääsenkin lähtemään töistä aikaisemmin. Joten seillaisten ihmisten, jotka pääsevät lyhyellä varoitusajalla tapaamaan, kanssa tapaamiset voivat onnistua silloin. 

- eri 

Tässä tapauksessa voisi tietysti tulla mieleen kysyä tältä eka kysyneeltä kaverilta et hei, ennätätkö nyt lounaalle/kahville kun mulla peruuntui meno. Tms.

Ähh, siis miksi? Hirveää säätöä jos joku nyt vaikka sattuu sopivasti viestittämään että on lähellä ja ne omat menot ovat peruuntuneet. Ei siinä aleta jotai tuollaista koheltamaan, ihan pikkujuttu.

Muutenkin ihmettelen tällaista loukkaantumiskulttuuria. Meni jo, antaa olla, annat vaikka sen frendin kysyä sinua ensi kerralla.

Vierailija
124/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo sama, en ymmärrä miksi pitää valehdella. Entinen ystäväni oli tulossa Suomeen ja sanoi, ettei ehdi nähdä kun on niin kiire ja tulee vaan päivän reissulle. No, kun ei järki paljon päätä paina ja se somehu0raaminen on niin tärkeää, laittoi sitten instaan kuvat missä oli ulkona toisen kaverinsa kanssa siis Suomessa ollessaan. Kun kyselin tästä että jännä että hänellä oli sitten aikaa tähän, hän sanoi että vain pikaisesti törmättiin, mutta olivat käyneet ulkona kunnolla syömässä etc. Muuten ei ehkä olisi suututtanut, mutta olen niin paljon tehnyt tämän kaverin eteen palveluksia, vaikka olen itse ollut huonossa kunnossa, että suututti nähdä tuommoista päin naamaa valehtelua. No, ilmankos on entinen kaveri. Ymmärsin, että tätä ihmistä huvittaa nähdä minua vain silloin, kun hän pystyy jotenkin hyödyntämään minua. 

Siis tätä just en ymmärrä. Kuka ihme puhuu ystävästään näin? Oma ensimmäinen ajatukseni olisi että kaveri oli ehtinyt jo sopia toisen kanssa ennen kuin tuli sinun kanssasi puheeksi. Miksi sinä olisit tärkeämpi kuin se toinen?

Muutenkin ajattelen yleensä ystävistäni hyvää, en jotain suomehu0ra -sanastoa.

Vierailija
125/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotin kaverille että lähtee meidän mukana risteilylle Ruotsiin. Ei sopinut, sillä hän ei sanojensa mukaan käy ikinä risteilyllä. Olihan se melkoinen yllätys, kun paluumatkalla oltiin samassa ravintolassa syömässä.

Vierailija
126/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että loukkaannuit mutta oletko tullut ajatelleeksi että ystäväsi varmasti tuntee sinut ja tiesi että reagoit ikävästi ja olet mustasukkainen jos kertoo ettei sinun ehdottama aika sovi kun on sopinut jo jotain toisen ystävän kanssa. Mustasukkaiset ystävät on oikeasti tosi raskaita kun eivät ymmärrä ettei ole pois teidän ystävyydestä että ystävällä on muitakin ystäviä/kavereita/tuttavia elämässään. Ajatteli ehkä että pääsette kaikki helpommalla kun luulet hänen olevan töissä etkä saa mitään lapsellista mustasukkaisuuskohtausta niin kuin nyt sitten kuitenkin kävi. Tietenkin aina olisi parasta olla rehellinen mutta te mustasukkaiset ystävät teette siitä joskus todella vaikeaa kun itse haluaa tietysti tavata muitakin ystäviä mutta kun se otetaan aina loukkauksena mustasukkaisen toimesta.

Vierailija
127/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, osa ihmisistä ei yksinkertaisesti osaa olla ystäviä kenellekään. Lähipiirissäni on niin itsekäs nainen, että hänen röyhkeytensä ylittää kaikki kohtuuden rajat.

Me tavattiin ensimmäisen kerran 2009 ja mitä enemmän vuosia on tunnettu, sitä vähemmän haluan olla missään tekemisissä.

Ensinnäkin tavaroiden lainailu. Ai kuinka ihana laukku, saanko lainaksi tuttavan häihin. Joutuu kysymään sitä lainattua tavaraa monta kertaa takaisin.

Toiseksi valehtelu. Esim. minun anopille oli sanonut, ettei me haluta järjestää isoja ristiäisiä. Mitään sellaista en ollut puhunut. Typerin valhe minulle ennen korona-aikaa: aikovat miehensä kanssa kahdestaan viettää koti-iltaa. Lähdin naapurin kanssa käväisemään terassilla ja kukahan siellä oli isossa seurueessa huomion keskipisteenä. Kuinka hän viitsii valehdella jostain koti-illasta, jos lähteekin terassille ison seurueen kanssa. Tai sitten oli lähtenyt vähän lapasesta ja joku muu tilasi taksin terassille.

Kolmanneksi itse keksityt säännöt. Jos hän lähettää viestin ja en heti vastaa, hän lähettää uudestaan ja uudestaan ja uudestaan. Minä laitoin viestin, että älä kysy samaa asiaa koko ajan, kun en ole ehtinyt nähdä ensimmäistäkään viestiä. Ei ole puhelin koko ajan kädessä. Hän laittoi, että ystävyyteen kuuluu se, että huolestuu, jos ei toista saa pitkään aikaan kiinni. Huolestuu mistä? Siitä että olen uimahallissa 2 tuntia ilman puhelinta? Vai siitä, että en vastaa viesteihin leffassa? Nykyisin en viitsi vastata hänelle edes samana päivänä.

Noita hänen keksimiään ihme sääntöjä on muitakin. Hän kuulemma luottaa, että kun jotain kertoo, siitä en puhu edes minun miehelleni. Itse on pettänyt minun luottamukseni useamman kerran juoruilemalla juttuja esim. anopille.

Vierailija
128/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä annat olla tuon kaverin suhteen. Kärvistelköön nahoissaan. Tosi törkeää ja halveksittavaa!

Vierailija
129/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen heteromies ja olen ihan samanlaiseen bestis-ajatteluun taipuvainen ollut pikkulapsesta saakka. Olen mieluummin jonkun kanssa kahdestaan kuin yhtään isommalla porukalla.

Yksikään heteromies ei ajattele näin.

Kyllä homo sinä olet vaikka et sitä myönnä.

Jo best is-sanan käyttö kavalsi sinut.

"oi kun oli ihanaiset löylyt bestikseni kanssa" sanoo EI yksikään hetero.

Vierailija
130/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylöättävän moni hyväksyy valehtelemisen ystävälle.

Minun mielestäni oikea ystävyys on juuri sitä, että voi sanoa rehellisesti. Kiitos kun kysyit, mutta nyt tänään en pääse, on muuta. Miten joku toinen päivä.

Jos taas ei pysty sanomaan suoraan ettei halua olla tekemisissä niin sekin pitää sanoa suoraan.

Mikä ystävä sellainen on, että toinen haluaa vältellä tapaamisia ja keksii valheita ja verukkeita.

Ja toinen luulee tuon henkilön olevan hänen ystävänsä.

Selkärangatonta toimintaa. Toisaalta alhaista myös, jos tavoitteena on, että kun ei sano suoraan ja antaa toisen luulla ystäväkseen niin voi tarpeen tullen ottaa hänet joskus "käyttöön".

Jos on yksin eikä ole muita sillä hetkellä niin seura pienen hetken kelpaa. Tai tarvitsee jotain apua tms.

Vierailija
131/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on syy miksi minulla ei ole kuin yksi naispuolinen ystävä. Hän on ainoa joka ei sitten ollutkaan lopulta ap:n "ystävän" kaltainen. En myöskään halua enempää ystäviä ylipäätään, koska en halua ottaa sitä riskiä että taas käy samalla tavalla.

Vierailija
132/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan voinut sanoa että oli jo sopinut kaveritapaamisen toisen kaverin kanssa sille päivälle

Vierailija
133/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, osa ihmisistä ei yksinkertaisesti osaa olla ystäviä kenellekään. Lähipiirissäni on niin itsekäs nainen, että hänen röyhkeytensä ylittää kaikki kohtuuden rajat.

Me tavattiin ensimmäisen kerran 2009 ja mitä enemmän vuosia on tunnettu, sitä vähemmän haluan olla missään tekemisissä.

Ensinnäkin tavaroiden lainailu. Ai kuinka ihana laukku, saanko lainaksi tuttavan häihin. Joutuu kysymään sitä lainattua tavaraa monta kertaa takaisin.

Toiseksi valehtelu. Esim. minun anopille oli sanonut, ettei me haluta järjestää isoja ristiäisiä. Mitään sellaista en ollut puhunut. Typerin valhe minulle ennen korona-aikaa: aikovat miehensä kanssa kahdestaan viettää koti-iltaa. Lähdin naapurin kanssa käväisemään terassilla ja kukahan siellä oli isossa seurueessa huomion keskipisteenä. Kuinka hän viitsii valehdella jostain koti-illasta, jos lähteekin terassille ison seurueen kanssa. Tai sitten oli lähtenyt vähän lapasesta ja joku muu tilasi taksin terassille.

Kolmanneksi itse keksityt säännöt. Jos hän lähettää viestin ja en heti vastaa, hän lähettää uudestaan ja uudestaan ja uudestaan. Minä laitoin viestin, että älä kysy samaa asiaa koko ajan, kun en ole ehtinyt nähdä ensimmäistäkään viestiä. Ei ole puhelin koko ajan kädessä. Hän laittoi, että ystävyyteen kuuluu se, että huolestuu, jos ei toista saa pitkään aikaan kiinni. Huolestuu mistä? Siitä että olen uimahallissa 2 tuntia ilman puhelinta? Vai siitä, että en vastaa viesteihin leffassa? Nykyisin en viitsi vastata hänelle edes samana päivänä.

Noita hänen keksimiään ihme sääntöjä on muitakin. Hän kuulemma luottaa, että kun jotain kertoo, siitä en puhu edes minun miehelleni. Itse on pettänyt minun luottamukseni useamman kerran juoruilemalla juttuja esim. anopille.

Välit poikki tuollaiseen

Vierailija
134/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hän ei halunnut lähteä sun kanssa, mutta halusi lähteä ystävänsä kanssa.

Ihmiset jotka sanovat toistuvasti olevansa niin kiireisiä etteivät ehdi tavata sinua eivät halua tavata sua.

Tämä kuuluu elämän ikäviin tosiasioihin.

Olisitko mieluummin kuullut että "en välitä tavata sua koska sun kanssa on tylsää"?

Miten olisi: Minulle ei sovi, koska on muuta menoa?

Ehei, vaan pakko on valehdella. Olet hieno ihminen. 

On ihmisiä, jotka suuttuvat, jos ystävällä tuntuu olevan muitakin ystäviä. Osa sinkuista aikuisista on kuin "parisuhteessa" ystävänsä kanssa.

On ihmisiä jotka valehtelevat ystävilleen. Osa sitten loukkaantuu kun heille valehdellaan.

Yleensä sekin joka valehtelee toiselle, loukkaantuu kuitenkin jos hänelle valehdellaan.

Osa ihmisistä keksii toiselle luonteenpiirteitä joita ei ole, kuten nyt esim. että kehittelevät päässään harhakuvitelman että ystävä suuttuu jos hänelle puhuu totta.

Vierailija
135/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylöättävän moni hyväksyy valehtelemisen ystävälle.

Minun mielestäni oikea ystävyys on juuri sitä, että voi sanoa rehellisesti. Kiitos kun kysyit, mutta nyt tänään en pääse, on muuta. Miten joku toinen päivä.

Jos taas ei pysty sanomaan suoraan ettei halua olla tekemisissä niin sekin pitää sanoa suoraan.

Mikä ystävä sellainen on, että toinen haluaa vältellä tapaamisia ja keksii valheita ja verukkeita.

Ja toinen luulee tuon henkilön olevan hänen ystävänsä.

Selkärangatonta toimintaa. Toisaalta alhaista myös, jos tavoitteena on, että kun ei sano suoraan ja antaa toisen luulla ystäväkseen niin voi tarpeen tullen ottaa hänet joskus "käyttöön".

Jos on yksin eikä ole muita sillä hetkellä niin seura pienen hetken kelpaa. Tai tarvitsee jotain apua tms.

Tai sitten tilanne on se, että apn ystävä haluaa kovasti viettää aikaa hänen kanssaan, joku toinen päivä kun aikataulut osuvat yhteen. Nyt tulikin vapaa hetki ja joku tuttu pisti viestin että olisiko pikavisiitti, eikä ystävä kokenut olevansa raportointivelvollinen, kun suunnitelmia ei apn kanssa enää ollut. Sitten ap päätti tulkita kaiken pahimman kautta, pilasi ystävyyden ja jäi yksin.

Miksi, miksi te tulkitsette asian näin kyynisesti? Todennäköisesti kyseessä vaan pieni sähläys jossa apn ystävä ei edes muistanut, että puhuttiin silloin joskus että tänään nähdään mutta silloin ei vielä sopinut. Onko teillä noin huono itsetunto?

Vierailija
136/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yksinkertaista kun sanoo että olen sopinut jo toisen kaverin kanssa menoja.

Vierailija
137/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka sanovat toistuvasti olevansa niin kiireisiä etteivät ehdi tavata sinua eivät halua tavata sua.

Olisitko mieluummin kuullut että "en välitä tavata sua koska sun kanssa on tylsää"?

Niinpä. Ei kukaan näistä jotka valittavat valehtelusta sano itse suoraan että ei nyt huvita lähteä kanssasi.

Tosi ikävää kun kaveri ei halua viettää aikaa yhdessä, mutta näin se menee. Tekosyiden keksiminen tuollaisessa tilanteessa kuuluu hyvään käytökseen, sekä miehillä että naisilla. Oikeasti ap:ta harmittaa kun kaverilla oli mieluisempaa seuraa, ei mikään naisten monimutkaiset suhteet.

Pas kat. Jos on luvannut jo mennä toisen kanssa niin sanoo, että juuri lupauduin menemään X:n kanssa, kyllä Ap ymmärtää ja jos Ap:n seura ei ollenkaan kiinnosta niin sanoa epämääräisesti jotain että ehkä myöhemmin ja senkin Ap tajuaa parin kerran jälkeen eikä valehdella olevansa töissä

Vierailija
138/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että loukkaannuit mutta oletko tullut ajatelleeksi että ystäväsi varmasti tuntee sinut ja tiesi että reagoit ikävästi ja olet mustasukkainen jos kertoo ettei sinun ehdottama aika sovi kun on sopinut jo jotain toisen ystävän kanssa. Mustasukkaiset ystävät on oikeasti tosi raskaita kun eivät ymmärrä ettei ole pois teidän ystävyydestä että ystävällä on muitakin ystäviä/kavereita/tuttavia elämässään. Ajatteli ehkä että pääsette kaikki helpommalla kun luulet hänen olevan töissä etkä saa mitään lapsellista mustasukkaisuuskohtausta niin kuin nyt sitten kuitenkin kävi. Tietenkin aina olisi parasta olla rehellinen mutta te mustasukkaiset ystävät teette siitä joskus todella vaikeaa kun itse haluaa tietysti tavata muitakin ystäviä mutta kun se otetaan aina loukkauksena mustasukkaisen toimesta.

Sinä nyt tuntematta Ap:ta olet diagnosoimassa hänet "niiksi mustasukkaisiksi" vain sen takia, että hän tunsi tuota tunnetta kun kaveri teki oharit. Ei se tarkoita, että hän on pelkkä iso koko ajan mustasukkainen möykky.

Vierailija
139/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkevä ihminen olisi tuossa sanonut: "Minulla on tapaaminen sovittuna silloin."

Mutta jos AP:lla on tapana tuppaantua tuollaisissa tilanteissa kolmanneksi pyöräksi, ymmärrän, ettei kertonut totuutta.

Vierailija
140/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti monilla täällä on sellainen työ, joka on pilkulleen tiettyyn aikaan, ylitöitä ei tarvitse koskaan tehdä eikä siten ole mitään saldovapaitakaan. Ei siis voi käydä niin, että on töissä kiirettä ja se vuoksi on sanonut ystävälleen, että ei ehdi tavata kyseisenä päivänä, mutta sitten iltapäivän palaveri peruuntuukin ja on tilaisuus käyttää saldovapaita eli lähteä töistä aikaisemmin. Joku toinen ystävä on ehkä töissä lähellä tai asuu lähellä ja hänelle laittaa viestiä, että lähdetkö käymään kahvilla. Tai se toinen ystävä laittaa viestiä juuri silloin, kun iltapäivän palaverin peruuntuminen selviää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan