Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulipa paha mieli kun näin ystävän kaupungilla

Vierailija
28.07.2022 |

Olin pyytänyt ystävältäni, että lähdetään syömään ulos tai Amos Rexiin tai vaikka Suomenlinnaan. Hän sanoi, että ihan kiinni töissä koko päivän. Kävin etsimässä uusia vaatteita ja törmäsin ystävääni, joka oli siellä toisen ystävänsä kanssa. Sain selityksen: Ihan nopeasti vaan olivat pistäytymässä kahvilla. Silti oli ostoskasseja käsissä. Niin varmaan, nopeasti kahvilla, ajattelin, ja mustasukkaisuuden aalto vyöryi yli.

En tykkää siitä, jos minulle ei puhuta totta. Jos ei halua lähteä museoon tai Suomenlinnaan tai ulos syömään tai minnekään, niin sanoo suoraan, ettei nyt huvita eikä selittele työkiireillä.
Toisaalta aikuiset ihmiset eivät ole enää missään selittelyn velassa toisilleen, mitä tekevät ja kenen kanssa.

En tiedä miksi naisten väliset suhteet tuntuvat joskus olevan monimutkaisia. Jo tytöstä asti. Jos kaveri leikkii pihalla toisen kaverin kanssa, siihen tuleva kolmas kaveri on liikaa. Opitaanko me jo lapsena valehtelemaan, ettei pahoita mieltä.

Kommentit (168)

Vierailija
41/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska tyyppi. Sano sille tyypille siitä asiasta, jos jatkossa vielä kiusaa niin poista kavereista ja jatka elämääsi. Etsi uusia kavereita.

Vierailija
42/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hän ei halunnut lähteä sun kanssa, mutta halusi lähteä ystävänsä kanssa.

Ihmiset jotka sanovat toistuvasti olevansa niin kiireisiä etteivät ehdi tavata sinua eivät halua tavata sua.

Tämä kuuluu elämän ikäviin tosiasioihin.

Olisitko mieluummin kuullut että "en välitä tavata sua koska sun kanssa on tylsää"?

Miten olisi: Minulle ei sovi, koska on muuta menoa?

Ehei, vaan pakko on valehdella. Olet hieno ihminen. 

On ihmisiä, jotka suuttuvat, jos ystävällä tuntuu olevan muitakin ystäviä. Osa sinkuista aikuisista on kuin "parisuhteessa" ystävänsä kanssa.

Tällaisia parisuhteen omaisia ystävyyksiä on muillakin kuin sinkuilla, tietynlaista läheisriippuvuutta jota on kaikenlaisilla ihmisillä.

Se on raskasta "ystävyyttä" joka karkoittaa itsenäisemmät ihmiset kauas pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap se hlö ei pidä sua ystävänä vaan tuttavana. Ymmärrän kyllä miksi. Otat kaiken vähän hlökohtaisesti.

Samaa aattelin. Kaipaat enemmän kuin mitä toinen voi/haluaa antaa. Kaikki eivät ole läheisiä ystäviä, vaan sopivat kavereiksi paremmin. Jos toinen haluaa enemmän, niin voi päättää ottaako sen kaveruuden vastaan vai ei sitten mitään jos ei ystävyyttä saa.

Joka tapauksessa, sulle tekis varmaan hyvää pitää tähän tyyppiin etäisyyttä ja vahvistaa yhteyksiä muihin ystäviin. 

Vierailija
44/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täytin 30v ja pyysin lapsuuden ystävää lounasseuraksi, en juhli ikinä synttäreitä. Ei ollu rahaa. Lupasin tarjota. No ei hän ehdi.

Menin sit yksin kaupungille ja tää ystävä tuli vastaan autolla toisen ystävänsä kanssa

Ai että tuli kiva olo, etenkin ku olin just tälle ystävälle ostanut 30v lahjan ja käynyt hänen synttäreillään!

Kun aloin kertaamaan ni tajusin, etten ollu ikinä saanu hältä lahjaa mut aina ostin hälle.

Ei olla enää ystäviä, välirikko tuli kun räjähdin hälle sen itsekkyydestä.

Nyt kuulin, että oli lähettäny siskoni kautta mulle terkkuja.

Ei paljoo sydän läikähtänyt, tuota ihmistä ei ole ollut ikävä yhtää.

Turha roikkua yksipuolisissa ystävyyssuhteissa, ap!

Vierailija
45/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen kieroilu se vasta mielen pahoittaakin.

Osa ihmisistä on vaan kusipäitä, ei siinä ole mitään sen ihmeellisempää. Itse en kanssa ymmärrä ollenkaan, jos ei voi suoraan sanoa asioita. Ja olen mies.

En myöskään ymmärrä kuppikuntia. Niitä on suomessa paljon. Ja kaikissa niissä on ihmisiä, jotka eivät halua tutustua uusiin ihmisiin. Se on naurettavaa vaan mun mielestä.

Ei tuollaisten kanssa kannata yrittää edes ystävystyä, kun ei siitä tule mitään noiden kusipäiden kanssa :D

Vierailija
46/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän saman yhden ystävän kanssa. Hän aina valittaa että en pyydä mihinkään. Mutta miksiköhän en? Koska kaikki on hänelle niin saamarin vaikeaa. Sovittiin että tehdään yhdessä jotain huomenna ja kumpikin laittoi ko. päivän kalenteriin. Mutta kun kysyin muutama päivä sitten että mitä tehtäisiin, niin "ei mitään hajua". Laitoin läjän ehdotuksia, ei oikein mitään vastausta/kommenttia/vastaehdotuksia. Sitten kun laitoin vielä viestiä koskien huomista, ei vastausta. Pallo on nyt hänellä, jos ei laita mitään viestiä ENNEN huomista (aika myöhäistä enää huomenna suunnitella), niin eipä häntä asia kiinnosta laisinkaan. Kiva olisi jos oltaisiin suunniteltu edes jotain etukäteen. Mutta kun ei niin ei, en enää kysele. Jos ei toista kiinnosta niin olisipa kiva jos sanoisi suoraan eikä lupailisi mitään. Arvostaisin paljon enemmän.

Vierailija
47/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella tilanteen päässäni näin:

ap:n ystävä on rennompi, pinnallisemmasta menosta pitävä shoppailija kuin ap, eikä siksi hirveästi jaksa ap:n seuraa. Ap ei tätä tajua, hän kaipaa syvällisempää ja tunneintensiivisempää seuraa. Kaveri ei osaa torjua kunnolla, koska pelkää ap:n tunneintensiivisyyttä, ei kestä kohdata mustasukkaisuuden ja muita tunteita. Sitten valehtelee, koska kokee ap:n liian konfliktiherkkänä tai muuten liian herkkänä. 

Vierailija
48/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka sanovat toistuvasti olevansa niin kiireisiä etteivät ehdi tavata sinua eivät halua tavata sua.

Olisitko mieluummin kuullut että "en välitä tavata sua koska sun kanssa on tylsää"?

Ei, vaan olisi voinut sanoa aikuismaisesti, että ei käy nyt, olen sopinut jo toisen kanssa menoa.

Etkö käsitä, että valehtelu tuossa oli typerää?

Oli miten kiireinen tahansa.

Vierailija
49/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosii naiset vaan on, valehtelijoita.

Vierailija
50/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on mielestäni outoa jos ystävä sanaa epämääräisesti että "on muuta menoa". En välttämättä rupea kyselemään että mitä menoa, mutta jää tunne että haluaa jotain salata. Sekin loukkaa. Koska normaalisti ystävien kesken kerrotaan että en pääse, koska olen töissä/vanhemmilla/harrastuksessa/tulee vieraita/sovittiin että aloitetaan silloin talon maalaus/En jaksa/haluan elpyä kotona jne jne.

Yhtäkkiä sitten epämääräinen "on muuta" tuntuu oudolta.

Vierailija
51/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä täytin 30v ja pyysin lapsuuden ystävää lounasseuraksi, en juhli ikinä synttäreitä. Ei ollu rahaa. Lupasin tarjota. No ei hän ehdi.

Menin sit yksin kaupungille ja tää ystävä tuli vastaan autolla toisen ystävänsä kanssa

Ai että tuli kiva olo, etenkin ku olin just tälle ystävälle ostanut 30v lahjan ja käynyt hänen synttäreillään!

Kun aloin kertaamaan ni tajusin, etten ollu ikinä saanu hältä lahjaa mut aina ostin hälle.

Ei ystävyys ole kenenkään velvollisuus. 

Ongelmahan ei ollut sen toisen itsekkyys, vaan SUN OMA ITSEKKYYDEN PUUTE. Hyvä että vihdoin tajusit, että ystävyys on VASTAVUOROISTA. Jos joku ei anna takaisin, niin ei sellaisessa pidä roikkua, vaan ottaa itse vastuu elämästään ja ihmissuhteistaan ja etsiä uusia ystäviä. 

Vierailija
52/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi: Minulle ei sovi, koska on muuta menoa?

Ehei, vaan pakko on valehdella. Olet hieno ihminen. 

On ihmisiä, jotka suuttuvat, jos ystävällä tuntuu olevan muitakin ystäviä. Osa sinkuista aikuisista on kuin "parisuhteessa" ystävänsä kanssa.

Mitä helvettiä. ? Kyse on siitä, että toinen on "ystävä" ja toinen toissijainen "kaveri", jolla ei niin ole mitään väliä.

Vituttaa tollanen

Vierailija
53/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ystävyys ole kenenkään velvollisuus. 

Ongelmahan ei ollut sen toisen itsekkyys, vaan SUN OMA ITSEKKYYDEN PUUTE. Hyvä että vihdoin tajusit, että ystävyys on VASTAVUOROISTA. Jos joku ei anna takaisin, niin ei sellaisessa pidä roikkua, vaan ottaa itse vastuu elämästään ja ihmissuhteistaan ja etsiä uusia ystäviä. 

Ei ole velvollisuus, mutta mikä estää "ystävää" sanomasta, jos ei halua olla toisen "ystävä".

Miksi ei voi olla rehellinen ja sanoa asioita suoraan.

Vierailija
54/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan olisi voinut sanoa aikuismaisesti, että ei käy nyt, olen sopinut jo toisen kanssa menoa.

Ja kun teen noin kun sanot draama alkaa. Saakelinmoinen jankutus; mihin menette, mitä teette, minä voin lähteä teidän kanssa jne., jne.

Ei vaan jaksa, välejä ei viitsi kokonaan katkaista kun tietää miten rassukoita nämä roikkujat ovat.

Vierailija
55/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut välttämättä sopinut mitään siinä vaiheessa. Ei halunnut tavata ap:tä, siis on kiire. Sellainen ystävä ehdottaa, ketä haluaa tavata, tai keksiikin, että on aikaa ja kaipaa seuraa ja ehdottaa ystävälle jota haluaa tavata. 

Yhden valehtelu on toisen kohteliaisuus. Viisas ymmärtää valkoisten valheiden päälle eikä ota niistä nokkiinsa, mutta onkeensa kyllä. 

Vierailija
56/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella tilanteen päässäni näin:

ap:n ystävä on rennompi, pinnallisemmasta menosta pitävä shoppailija kuin ap, eikä siksi hirveästi jaksa ap:n seuraa. Ap ei tätä tajua, hän kaipaa syvällisempää ja tunneintensiivisempää seuraa. Kaveri ei osaa torjua kunnolla, koska pelkää ap:n tunneintensiivisyyttä, ei kestä kohdata mustasukkaisuuden ja muita tunteita. Sitten valehtelee, koska kokee ap:n liian konfliktiherkkänä tai muuten liian herkkänä. 

Ai? Ja valehtelu sekä nyt myös siitä kiinni jääminen ei ole loujkaavaa toimintaa?

Varsinkin jos toinen on herkkä niin se haavoittaa monin verroin.

Sanotaan, että valheella on lyhyet jäljet.

Jos miettii toisen ihmisen loukkaantumista toiseen suuntaan pitää myös miettiä loukkaantumista toiseen suuntaan.

Torjua voi myös kohteliaasti.

Vierailija
57/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelu tuossa on suurin ongelma. Se on törkeää käytöstä toisia kohtaan.

Antaisin tuollaisen ystävän jäädä menneisyyteen......

Vierailija
58/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun teen noin kun sanot draama alkaa. Saakelinmoinen jankutus; mihin menette, mitä teette, minä voin lähteä teidän kanssa jne., jne.

Ei vaan jaksa, välejä ei viitsi kokonaan katkaista kun tietää miten rassukoita nämä roikkujat ovat.

Tämä! Niin tuttua. Mieluummin narraan, harvoin kuitenkaan sattuu, että juuri se kysyjä tulee kaupungilla vastaan. Useimmiten pääsen kuin koira veräjästä.

Vierailija
59/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo ikävää on, ilman mustasukkaisuuttakin. Toinen valehtelee aika oudolla tavalla. Olisihan hän voinut vaan sanoa ettei käy, on muuta. Onneksi lähdet kuitenkin itse jonnekin, koska osa jäisi kotiin vaan. Ulkona tulee aina jotain uutta vastaan vaikkei kaveria olisikaan mukana tai sitä kaveria.

Niin, mutta mikä aivovamma estää joillakin ihmisillä tämänkaltaisen rehellisyyden. On muuten varsin vittumaista käytöstä.

Vierailija
60/168 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ehkä ystävällesi tuli tuo toinen kaveri ja kaupungille meno vasta sen jälkeen, kun hän torppasi museon/suomenlinnan/mitä-lie kanssasi ja hän halusi ostoksille juuri tuon kaverinsa kanssa. Ei tällä koko asialla ole sinun kanssasi välttämättä mitään tekemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi