Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka jaksaa oikeasti ottaa lasten kavereita yökylään? Ja miksi edes pitää olla yöllä kylässä?

Vierailija
27.07.2022 |

Oon aivan ylirasittunut näistä yökyläilyistä ja yövieraskyselyistä, tänään sanoin omille lapsilleni että ei enää yhtään yöllistä vierasta meille. En tajua koko konseptia. Vieraat mukulat tänne metelöimään ja sotkemaan. Jaksatteko te muut, etenkin monen lapsen äidit ja isät tällaista? Miksei päiväkyläilyt riitä? Omat lapset vaan sanoo, että on niin kivaa ja kaikki muutkin yökyläilee. Mitä ihmettä?!

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en jaksa. Siksi meillä yöläillään todella harvoin. Päästän lapsia harvoin muualle yökylään, koska seuraava päivä menee aina kiukutellessa kotona väsymystään. Kivaahan se lapsista on valvoa kaverin kanssa yökaudet. Muutenkin tuntuu että sen hienompaa mitä pidempään on valvotta ja mitä myöhäsempään nukuttu.

Kyllä minä lomallakin alan noin 9.30 porukkaa herättelemään ja noin puoliltaöin nukkumaan. Toki juhannukset, mökkeilyt yms ovat poikkeus.

Jestas miten rasittavaa. Koskeeko nämä säännöt myös puolisoa? :D

Luultavasti koskee. Luulen jopa että tunnistan tämän kirjoittajan. Tai irl tunnen ainakin yhden naisen joka pyörittää perhettään näin. Toki miehellään on vähän toiset suunnitelmat ja omat pakokeinot arjesta tämän pirttihirmun selän takana. Sellainen perheelleen kiukutteleva suorittaja, joka ei kysele keneltäkään, sopiiko hänen suunnitelmansa kenellekään muulle osalliselle. Sitten somessa on laatuaikaa perheen ja kumppanin kanssa. :D

Vierailija
82/83 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta kommentoin aikuisen, entisen lapsen näkökulmasta.

Yökylä oli aikoinaan tärkeä ja jännäkin kokemus. Muistan ajatelleeni itsekin sitä ensimmäisinä itsenäisyyden askeleena. Sen lisäksi tunnelmassa oli aina jotain erityislaatuista, kun nukkumaanmeno tapahtui kaverin kanssa yhdessä ja jollain tavalla ne vieraspatjat, yökyläreput ja muut toivat siihen jonkun lisäjuttunsa. 

Kokemuksen hienoudessa osa oli myös sitä, että se oli harvinaista herkkua. Yökylään pääsi ehkä kerran vuodessa (puolin ja toisin). Kuten muissakin asioissa, se olisi varmasti arkipäiväistynyt ja väljähtynyt, jos olisi tapahtunut jatkuvasti. Vähän niin kuin joulu - tuskin kukaan odottaisi ja innostuisi, jos se olisi joka viikko.

Kestäisikö aloittaja ja muut samanmieliset asian tällä reseptillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mulle se on ollut helpotus. Kiva kun lapsilla on seuraa ja tekemistä, saan itsekin olla omissa oloissani ruoanlaittoa lukuun ottamatta. Tietysti jos on hyvin pieni kämppä niin varmaan rasittavaa, mut mä en edes välttämättä huomaa että meillä on yläkerrassa väkeä.

Sama juttu! Jotain hyvää päivälliseksi ja lapsille vähän popparia ja karkkia. Sitten heitä ei enää näykään koko iltana. Laittavat itse patjat ja lakanat. Helpointa ikinä 🙂 Ehkä sillä on tosiaan merkitystä, kun nukumme eri kerroksessa.

Tottakai sillä on merkitystä, onko kaksikerroksinen omakotitalo vai pikkukaksio. Voihan olla, että sellaiset perheet, jotka eivät ole vastavuoroisia asuvat niin ahtaasti, että se ylimääräinen lapsi on vähän tiellä koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi