Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä eläkkeellä kuuluu tehdä?

Vierailija
27.07.2022 |

Tuntuu, että jotain pitäisi tehdä, mutta normaalit päiväaskareet ovat aika vähäisiä. Tänään olen pessyt ja vaihtanut lakanat, laittanut ja syönyt aamiaisen, lukenut päivän lehdet. Ulkona on kuumaa, +32C, joten mitään lenkkiä on turha edes yrittää, en kestä kuumuutta. Kohta laitan kevyttä lounasta. Myöhemmin illallista. Kuntosalilla käyn joka toinen päivä. Lapset ja lapsenlapset ovat kaukana.
Mitä muuta minun pitäisi tai kuuluisi tehdä?
Tunnen huonoa omaatuntoa, kun päivät ei ole täynnä tekemistä vaan luppoaikaa jää yllin kyllin. Olen introvertti enkä kaipaa ylen määrin seuraa ja miehen seura riittää hyvin, etenkin nyt, kun takana on aika kaoottinen kevät ja alkukesä monine juhlineen ja vieraineen.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tietokone ja ala pelaamaan esim. Wowia tai FF XIV:tä. Ihme mielikuvituksen puutetta joillakin.

Vierailija
42/63 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä, miksi on pitänyt muuttaa liian kuumaan maahan, jos kuumuudesta ei sitten lopulta edes nauti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu?  Ehkä miettiä kaikkea kaavoihin ujuttamista, ehkä ennemmin harrastaa mitä ei työvuosina ehtinyt.  Ei voida aina elää vain muita varten.

Vierailija
44/63 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä kuuluu tehdä just niitä asioita, joita on aina halunnut ITSE tehdä. Eikä tarvitse kysyä ukon mielipidettä.

Vierailija
45/63 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloinen eläkeläinen voi tehdä lisätuloja esim. OnlyFansi:ssa.

Vierailija
46/63 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luen joka päivä monta tuntia kirjoja!

Se oli lapsuudessa unelmani jota nyt toteutan.

En koe velvollisuutta tehdä mitään erikoista.

Vierailija
47/63 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeen kasvattamaan ruohoa ja kuuntelen musaa. Suomen konkurssilla ei ole enää väliä siinä kohtaa.

Vierailija
48/63 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö kaikki eläkeläiset käy torilla ja sauvakävele?

Sauvakävelen, mutta en 32 C kuumuudessa.

No heräät kuudelta aamulla, niin teen minäkin. Sauvakävelen tunnin ja teen puutarhahommat päälle ja kello on 9. Sitten aamukaffetta hörppimään ja vaatteet vaihtoon plus suihku. Iltapäivällä lounaan jälkeen luen tunnin pari, kun on kuumaa ulkona nyt 36 astetta. N71

Vierailija
49/63 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttaa pois suomesta.

Muutin jo, miksi muuten olisi +32C (ja yölläkin +26C).ja lapset ja lastenlapset kaukana.

Vilpittömästi kysyn: Miksi olet muuttanut maahan, joka on sinulle liian kuuma, ja jossa et edes tekemistä itsellesi keksi?

Täällä on suurimman osan vuodesta ihana sää eikä talvella tarvitse pelätä liukkautta. Kyllä tämän parin kuukauden kovan helteen kestää, kun talo on ilmastoitu ja illat ovat sametinpehmeitä.

Eikä tässä siitä ollut kysymys, vaan etsin tähän olotilaan kommentteja mitä saa/kuuluu tehdä.

Mutta siihen jo joku vastasikin, saan tehdä ihan mitä huvittaa, ei tarvitse olla tehokas kaiken aikaa.

Kyllä minä tekemistä keksin, mutta kai sitä elää vielä entisten tehokkuusvaatimusten mukaan.

Kun kuumuudesta päästään, päivät kuluvat mukavasti mm. golfkentillä ja vuoristossa vaeltelemalla.

Vierailija
50/63 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloinen eläkeläinen voi tehdä lisätuloja esim. OnlyFansi:ssa.

Kiitos vaan vinkistä, en tarvitse yhtään lisätuloja, pärjään mainiosti.

Vierailija
51/63 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustelua, vaikka lähiympäristössä, lue kirjoja, itse en tulisi toimeen ilman kirjastoa!

Meillä onkin laaja valikoima kirjoja ja äänikirjoja saa koko ajan lisää. Luen ja kuuntelen paljon.

Vierailija
52/63 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei " kuulu " tehdä mitään. Itse tanssin, harrastan  lemmikkilintujen  kasvatusta ja  kissanäyttelyitä, pyöräilen, teen pihatöitä. Aika menee kuin siivellä

Vierailija
53/63 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä piti muuttaa pois Suomesta kuumaan maahan, oma valinta myös että lähisukulaiset on kaukana.

Miettisin takaisinmuttoa kotosuomeen.

Kyllästyy tuollaiseen elämään nopeasti mitä nyt elät. Monella on haaveena muuttaa jonnekin lämpimään eläkepäiviksi ja se olisi hyvä jättääkin haaveeksi. 

Olen lähellä eläkeikää mutten todellakaan aio muuttaa ulkomaille. Suomessakin on liian pitkät matkat läheisten luo.

Lapsilleni en voisi tehdä noin. Suhteet lapsenlapsiin muuttuisi etäisiksi ja tuskin heitä oppisi edes tuntemaan.

No missään tapauksessa en mieti takaisinmuuttoa kotoSuomeen, se ei ole ollut kotimaan kohta 30 vuoteen, eikä lapsetkaan siellä asu. Olen kyllä tiiviisti yhteyksissä lasteni kanssa ja hoidan lapsenlapsiakin usein. Välimatka on vain pieni hidaste ja kyse oli nyt juuri tämänhetkisestä tilanteesta. Mutta palstalaisilta on jo tullut lupa ottaa ihan vaan lunkisti.

Vierailija
54/63 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap ihan mitä itse sattuu halumaan.

Vierailija
55/63 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku olla noin hölmö? Mitä KUULUU tehdä?

Itse olen myös juuri jäänyt eläkkeelle ja arvostan jokaista hetkeä vapaana tekemään mitä mieli halajaa.

Vierailija
56/63 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen, jos olet terve. Omat vanhempani sairastuivat Alzheimeriin vuosi eläkkeelle jäämisen jälkeen. Eivät ehtineet nauttia eivätkä miettimään mitä sitä päivät tekisi.

Siinä sinulle ja ja monelle muulle perspektiiviä asioihin.

Vierailija
57/63 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä ittes vaikka kiikkuun, jos on noin vaikeaa

Vierailija
58/63 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin juuri eläkkeelle itse.

Ajattelin käydä juttelemassa Junnujen kanssa baarissa.

Silloin, kun en metsästä kahvitarjousta tai syötä sorsia, niiin luen paljon.

Luen siis todella paljon

Lenkkeilen ja uin 5 päivänä viikossa ja käyn salilla.

Ajattelin ihan oikeasti lähteä ensi talvena Fugeen. Naurakaa vain, mutta en jaksa enää tämän ikäisenä  lähteä yksin reissuun sähläämään. Siellä on oikeasti älykkäitä, mukavia ihmisiä. Myös kivannäköisiä skandinaaveja, jotka pitävät minusta, minä pidän heistä: eläkeläisten avoin suhde - aina uudet naamat.

Vierailija
59/63 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene tukkimaan paikallisen Prisman pääkäytävä muiden boomerikavereiden kanssa. Taitaa olla senioreiden tärkein harrastus tuo...

Ja äidit vaunuineen harrastaa tuota.

Vierailija
60/63 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muuttaa pois suomesta."

Det skall man gör långt tidigare. Finland har sagt upp sina skatteavtal med ungefär alla andra länder gällande pensioner, så nu beskattar Finland alla pensioner som betalas från Finland. Då Finland beskattar hårdare än någon annan på jorden, betalar finländska pensionärer först de lokala skatterna och sedan resten till Finland, utan att få något för det.

Packa era väskor i tid. Helst förrän barnen börjar skolan och då er utbildning är färdig. Det är ingen vits att tjäna så mycket som en cent i dagens Finland.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä