Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lumene mitä hel v ettiä?

Vierailija
27.07.2022 |

Ostin ensimmäistä kertaa testiin Soothin Toner rauhoittavan kasvoveden, joka pitäisi olla herkälle iholle tarkoitettu, mutta kun kokeilin tuotetta niin koin pientä poltetta iholla! Seuraavana aamuna toinen puoli poskesta punaista laikkua täynnä, kuin iho olisi lievästi palanut.

Kysynpä vaan että onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kyseinen tuote polttelee vähän ihoa. Kasvojeni iho on sekaiho ja ihoni on myös atooppinen, tai ainakin lapsena oli.

Vierailija
82/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa incit!

Incien lukemiseen tarvitaan taitoa, mitä sinullakaan tuskin on.

Se ei kerro raaka-aineen pitoisuuksista ja puhtaudesta, vaikka toki saattaa arvata niiden järjestyksestä sen, että mitä raaka-ainetta on käytetty eniten.

Voidaan arvioida, että noin 10 ensimmäistä on raaka-ainetta on pitkässä Inc-luettelossa merkityksellisiä. Jos hoitavat raaka-aineet ovat tämän jälkeen, niillä tuskin on hoitavuuden kannalta merkitystä. Siitäkin huolimatta ne voivat yksin tai yhdessä jonkin toisen raaka-aineen kanssa aiheuttaa iholle ap:n kuvauksen kaltaisen reaktion.

Jopa ihan luonnonkosmetiikan osalta voidaan todeta laadussa epätasaisuutta. Esimerkkinä kukkaisnesteet, joiden pitoisuus eri erässä voi olla hyvinkin erilainen. Yhtä luonnollista kuin luonto itse.

Ihon kuntoon ja sen reagointiin eri raaka-aineisiin voi vaikuttaa yllättävää kyllä myös esimerkiksi siitepölyaikaan ristiallergia. Jokin Aha-happokuorinta saattaa koivun siitepölyn aikaan reagoida voimakkaammin kuin vaikka talvella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt lähtisi Lumenea syyttelemään vielä tuon kokemuksen perusteella. Itse olen esimerkiksi hyvin allerginen apteekin Aqualan L-voiteelle, vaikka muusta kosmetiikasta en muista saaneeni oireita.

Syyttelemään? Minulla ei ole edes herkkä iho, mutta valitsin kuitenkin herkälle iholle tarkoitetun kasvoveden kun ajattelin sen hoitavan hommansa vähintäänkin viimeistellessäni kasvojen puhdistuksen.

En voinut kuvitellakaan että tuote polttelisi kasvojani, saati että naamassa olisi seuraavana päivänä punoittavia laikkuja. En ole tyrmäämässä koko brändiä, mutta tosiaan kun on miltein samanlaista kokemusta saman brändin päivävoiteesta aiemmin.

Miksi tämä avautumiseni tuntuu nyt menevän joillakin tunteisiin? Tämä on minun kokemukseni ko. tuotteesta joten ajattelin avautua ja kysellä muilta onko kukaan kokenut vastaavaa.

Ap

Ehkä siksi, että tuo sinun otsikkosi on muotoiltu siten, että syytät Lumenea jostain. Sen sijaan että olisit kysynyt kokemuksia yksittäisestä tuotteesta joka ei sinulle sopinut. Etkö oikeasti huomaa eroa?

Miten olisit itse otsikoinut? Anteeksi mutta kuulostat mielestäni nyt joltain herneen nenään vetäneeltä tiukkapipolta, joka suuttui kun kerroin rehellisesti kokemukseni tämän brändin tuotteesta. Enkö mielestäsi saisi olla järkyttynyt kun tällaisia oireita ilmaantuu?

Ap

Vierailija
84/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pysty ollenkaan käyttämään koivu-uutetta sisältäviä tuotteita, saan siitä pahan allergisen reaktion. Valitettavasti Lumene kuten moni muukin kosmetiikkavalmistaja tunkee joka tökötin täyteen tätä "herkälle iholle sopivaa ihmeainetta".

Varmaan sopii sitten useimmille, valitettavasti mulle ei.

Vierailija
85/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt lähtisi Lumenea syyttelemään vielä tuon kokemuksen perusteella. Itse olen esimerkiksi hyvin allerginen apteekin Aqualan L-voiteelle, vaikka muusta kosmetiikasta en muista saaneeni oireita.

Syyttelemään? Minulla ei ole edes herkkä iho, mutta valitsin kuitenkin herkälle iholle tarkoitetun kasvoveden kun ajattelin sen hoitavan hommansa vähintäänkin viimeistellessäni kasvojen puhdistuksen.

En voinut kuvitellakaan että tuote polttelisi kasvojani, saati että naamassa olisi seuraavana päivänä punoittavia laikkuja. En ole tyrmäämässä koko brändiä, mutta tosiaan kun on miltein samanlaista kokemusta saman brändin päivävoiteesta aiemmin.

Miksi tämä avautumiseni tuntuu nyt menevän joillakin tunteisiin? Tämä on minun kokemukseni ko. tuotteesta joten ajattelin avautua ja kysellä muilta onko kukaan kokenut vastaavaa.

Ap

Ehkä siksi, että tuo sinun otsikkosi on muotoiltu siten, että syytät Lumenea jostain. Sen sijaan että olisit kysynyt kokemuksia yksittäisestä tuotteesta joka ei sinulle sopinut. Etkö oikeasti huomaa eroa?

Miten olisit itse otsikoinut? Anteeksi mutta kuulostat mielestäni nyt joltain herneen nenään vetäneeltä tiukkapipolta, joka suuttui kun kerroin rehellisesti kokemukseni tämän brändin tuotteesta. Enkö mielestäsi saisi olla järkyttynyt kun tällaisia oireita ilmaantuu?

Ap

En minä ole mistään suuttunut. Yritin vain selittää, miksi jotkut saattavat kokea, että syyttelet koko brändiä. Sitähän tuossa yllä ihmettelet.

Itse olisin varmaan otsikoinut vähemmän raflaavasti, ilman kirosanoja. Esim. Ihottumaa Lumenen kasvovedestä, muilla kokemuksia?

Vierailija
86/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokkonaama kirjoitti:

Lumenen misellivesi on myös aika myrkkyä. Kirvelee iholla todella voimakkaasti. Muiden merkkien misellivedet eivät kirvele ollenkaan.

Mulla on käytössä tästä se kaksifaasinen ja harvoja itselle ennen treenejä sopivia tehokkaita aurinkosuojan ja vedenkestävän ripsivärin poistavia meikin puhdistustuotteita, (yleensä aina hirvessä kiireessä pukkarissa 😂), joka toimii ja ei ole pilannut ihoa (joskus käytin eri merkkien puhdistusliinoja ja no, no). Jos olis aikaa, puhdistaisin toki fiksummin, mutten tykkää treenata meikit kasvoilla työpäivän jälkeen. Keskityn ihon puhdistukseen paremmin sitten treenin jälkeen.

Vierailija
87/87 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumene panostaa nykyään kaikesta päätellen afrikkalaiseen asiakaskuntaan. Kannan rahani muualle.

Lumenesta on se kotimaisuuden imago hävinnyt. Vieläkin mystistä eläinkokeettomuus ja aiheen ohittavat mainostamalla tuotteitaan samalla vegaanisena (en ole vegaani, joten älkää vetäkö hernettä nenään) ja ekologisena. Käytän nykyään apteekista saatavia Atopikin tuotteita tai alle 20 euron hintaluokassa olevia MuruMurun tuotteita. Taika Natural hyvä halpikseksi, jolla on nykyään myös herkän ihon tuotteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän