Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lumene mitä hel v ettiä?

Vierailija
27.07.2022 |

Ostin ensimmäistä kertaa testiin Soothin Toner rauhoittavan kasvoveden, joka pitäisi olla herkälle iholle tarkoitettu, mutta kun kokeilin tuotetta niin koin pientä poltetta iholla! Seuraavana aamuna toinen puoli poskesta punaista laikkua täynnä, kuin iho olisi lievästi palanut.

Kysynpä vaan että onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla suuri osa kokeilemistani "rauhoittavista" tuotteista aiheuttaa samaa.

Sama. Myös apteekin hypoallergeeniset ja erittäin herkälle ja reaktiiviselle iholle suunnitellut tuotteet ovat saaneet ihollani aikaan paljon markettikosmetiikkaa pahempaa jälkeä. Enpä usko enää mainoslauseisiin.

Vierailija
22/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan lumenen tuotteista näppyjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Myös apteekin hypoallergeeniset ja erittäin herkälle ja reaktiiviselle iholle suunnitellut tuotteet ovat saaneet ihollani aikaan paljon markettikosmetiikkaa pahempaa jälkeä. Enpä usko enää mainoslauseisiin.

Itse olen tykännyt Vichy sarjan tuotteista, mutta myös Biothermista.

Ap

Vierailija
24/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö tosiaan testaa kosmetiikkaa ennen kuin levitätte koko kasvoille?

Kerro minulle missä pystyy testaamaan kasvovettä?

Varmaan hän tarkoitti ns. patch testingia, eli ostetaan toki tuote, mutta testataan sitä ensin kerran tai pari huomaamattomalle pienelle alueelle esim. 12 h ajan.

Vierailija
25/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan lumenen tuotteista näppyjä

Sama juttu. Ostin kiinteyttävän päivävoiteen ja muutaman päivän käytön jälkeen tuli näppylöitä. Minulla ei ole ollut mitään näppylöitä nuoruuden jälkeen aiemmin. Heitin voiteen roskikseen.

Vierailija
26/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voin käyttää Lumenea täysin oireitta, mutta Biothermin naamarasvat tukkivat muuten näpyttömän ihoni täyteen kivuliaita finnejä. Ihonhoidon luonne on se, että se mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle. Iho on elimistön suurin elin ja jokainen meistä on yksilö. 

Vierailija
27/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet reklamaation lumenelle, sieltä tulee vastaukseksi joku legendaarinen "vika on asiakkaassa" -mielensäpahoitus. Tästä on ollut juttua jo kauan sitten.

Vierailija
28/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis minulla ei edes ole herkkä iho ja pystyn yleensä käyttämään monenlaisia tuotteita ilman mitään oireiluja. Olen se tyyppi joka ei ole herkkä hajusteille tms. Ihmettelen todella miksi tuo kasvovesi ei sopinut minulle.

Ap

Sama kokemus Lumenesta, useammastakin tuotteesta. Myös meikkivoiteet ärsyttäneet silmiä. Mikähän homma toikin on kun minkään muun merkin tuotteet ei ole aiheuttanut tuollaista, ja kosmetiikkahurahdusvuosinani vähän nuorempana on tullut todella monia tuotteita kokeiltua varsinkin kasvovoiteista/vesistä ja seerumeista.

Vierailija
29/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt lähtisi Lumenea syyttelemään vielä tuon kokemuksen perusteella. Itse olen esimerkiksi hyvin allerginen apteekin Aqualan L-voiteelle, vaikka muusta kosmetiikasta en muista saaneeni oireita.

Vierailija
30/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumene panostaa nykyään kaikesta päätellen afrikkalaiseen asiakaskuntaan. Kannan rahani muualle.

Vierailija
31/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei olisi ollut koskaan allerginen millekään muulle, niin silti voi saada oireita jostain tuotteesta. Olen nelikymppinen eikä minulla ole koskaan ollut mitään allergiaa, mutta pari vuotta sitten ostin Lancomen luomivärin, josta luomiini tuli kirvelevä ja turvonnut ihottuma. En meinannut millään uskoa joten kokeilin monta kertaa, ja aina sama juttu. En tiedä mikä tuotteen ainesosista aiheutti reaktion.

Vierailija
32/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä käytä Lumenea. Itse en ostaisi missään tapauksessa.

Voisitko kertoa mikä Lumenen tuotteissa epäilyttää?

Käytän heiltä silmämeikin pohjustusvoidetta ja kulmakynää.

Olen hajusteherkkä. Yhdestä ei Luminen tuotteesta minulta aukesi silmäkulmat.

Vierailija
33/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama sen pinkkikorkkisen, olisiko ollut cc-voiteen kanssa. Iho vähän ärtyi vaikkei yleensä meikkivoiteiden kanssa tuota tapahdu lainkaan. Korvan alle tuli ajoittain punertava läiskä. Tuoksu oli hyvä, mutta se tuntui jotenkin sellaiselta herkistävältä myös. Erikoista, mitähän lie ainesosia käyttävät, kun aiheuttaa tällaista.

Vierailija
34/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihmiset käyttää aivan liikaa kaikenlaista tököttiä kasvoille. Itse kuuluin aiemmin samaan kastiin. Kasvot tarvitsee ainoastaan puhdistusta ja kosteutusta.

Vierailija
35/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessa herkän ihon tuotteessa on jostain syystä alkoholia.

Ei ole alkoholia. Lue faktat ennenkuin tulet pätemään, ja nolaamaan itsesi.

Onko huono päivä?

Vierailija
36/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itse Lumenen kulmatuotteista, joissa on suomalaisille sopivat sävyt. Jotain muutakin varmasti on pussukkaan eksynyt.

Jostain syystä Hydra sarjan kasvoneste tekee samat oireet kuin ap on kertonut. Minua enemmän kiinnostaisi tietää se raaka-aine tai niiden yhdistelmä, mikä sen reaktion aiheuttaa, että sitä voisi jatkossa välttää.

Ihon reagointi ja sen jälkeinen ihon hoitaminen kuntoon on kuitenkin omanlaisensa haaste, jota haluaisi välttää.

En kuitenkaan arvioi sen perusteella koko Lumene brändiä. Minulla on käytössäni ihan hyviä tuotteita, joita vastaavia en ole markkinoilta löytänyt ja Lumene on suomalainen, valmistaen tuotteensa pääosin ymmärtääkseni edelleen Espoossa, mikä on itselleni tärkeä kriteeri ostokäyttäytymisessä.

Vierailija
37/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu! Ostin kerran herkän ihon päivävoiteen, kasvoille siis. Avasin purkin ja se voide oli hajustettu, enpä ole moiseen törmännyt ikinä millään muulla kosmetiikkavalmistajalla. Kokeilin kuitenkin ja eihän se sopinut. Annoin palautetta, ihan asialliseen ja ystävälliseen sävyyn, siihen sain niin alentuvan vastauksen että lumene on lopullisessa boikotissa mulla. Ei auttanut markkinointipäällikön pahoittelut ja lahjakorttitarjoukset, jotka sain kun tiedustelin suoraan korkeimmalta tasolta oliko tuo aspan vastaus todella yhtiön näkemys jälkimarkkinoinnista 🙄

Tarkoitatko myös Lumene sarjalta? Olen itsekin kokeillut vuosia sitten Lumenen päivävoidetta jossa oli aika voimakas tuoksu ja sekään ei sopinut minulle kun aiheutta punakkuutta kasvoille. Tosin ei kirvellyt muistaakseni. Ja korostan vielä, että minulla EI ole herkkä iho.

Ap

Minäkin vuosia sitten ostanut ilmeisesti samaa tuotetta. Lopputuloksena kirkuvanpunaiset kasvot ja kirvely. Töissä tuli kysymyksiä, mitä on tapahtunut, kun peseminen ja meikki eivät enää pelastaneet tilannetta.

Vierailija
38/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voin käyttää Lumenea täysin oireitta, mutta Biothermin naamarasvat tukkivat muuten näpyttömän ihoni täyteen kivuliaita finnejä. Ihonhoidon luonne on se, että se mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle. Iho on elimistön suurin elin ja jokainen meistä on yksilö. 

Tottakai ymmärrän että jokaisen iho on yksilöllinen, mutta jos et jo lukenut aiemmista kommenteista, niin kerron vielä että minulla EI ole herkkä iho, ja pystyn kyllä yleensä käyttämään melkein mitä vain. Suosin Vichyä sekä Biothermia niiden koostumuksen, sekä riittoisuuden vuoksi kuitenkin ennen kaikkea.

Ostin tosiaan tuota Lumenen kasvovettä nyt lomalla ollessani pienestä kyläkaupasta jossa ei niin iso valikoima ja jotenkin kuvittelin sen olevan vähintäänkin käyttökelpoinen kun putelissa luki herkkäihoisille

Ap

Vierailija
39/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyihmiset käyttää aivan liikaa kaikenlaista tököttiä kasvoille. Itse kuuluin aiemmin samaan kastiin. Kasvot tarvitsee ainoastaan puhdistusta ja kosteutusta.

Ainoastaan? False.

Iho tarvitsee suojaa meidän haastavassa ympäristössämme. Muista erityisesti aurinkosuoja!

Vierailija
40/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Bioderma Sensibio on ainoa misellivesi/kasvovesi mikä sopii minun herkälle iholle, olen käyttänyt sitä vuodesta 2014 lähtien, mutta jostain syystä sitä ei saa Suomesta vieläkään, Ruotsista saa, mutta olen viime aikoina tilannut sen täältä Notinosta

https://www.notino.fi/bioderma/sensibio-h2o-micellar-lotion-for-sensiti…

Tuo ranskalaistuote on usein äänestetty kuluttajien toimesta maailman parhaaksi, sitä myy yleensä apteekit tai kosmetiikkaosastot.

En koskisi Lumenen tuotteisiin pitkällä tikullakaan, niiden meikkivoide aiheutti minulle järkyttävät, sitkeät  mustapäät joka kasvohuokoseen, jouduin käydä puhdistuttamassa ne kosmetologilla ja vasta kolmen hoitokerran jälkeen lähtivät. Huokoseni olivat aiemmin lähes näkymättömät, joten voitte kuvitella reaktioni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän