Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lumene mitä hel v ettiä?

Vierailija
27.07.2022 |

Ostin ensimmäistä kertaa testiin Soothin Toner rauhoittavan kasvoveden, joka pitäisi olla herkälle iholle tarkoitettu, mutta kun kokeilin tuotetta niin koin pientä poltetta iholla! Seuraavana aamuna toinen puoli poskesta punaista laikkua täynnä, kuin iho olisi lievästi palanut.

Kysynpä vaan että onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkolaatuisia tuotteita ovat,  olen lopettanut niiden käytön.

Vierailija
42/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän itse Lumenen kulmatuotteista, joissa on suomalaisille sopivat sävyt. Jotain muutakin varmasti on pussukkaan eksynyt.

Jostain syystä Hydra sarjan kasvoneste tekee samat oireet kuin ap on kertonut. Minua enemmän kiinnostaisi tietää se raaka-aine tai niiden yhdistelmä, mikä sen reaktion aiheuttaa, että sitä voisi jatkossa välttää.

Ihon reagointi ja sen jälkeinen ihon hoitaminen kuntoon on kuitenkin omanlaisensa haaste, jota haluaisi välttää.

En kuitenkaan arvioi sen perusteella koko Lumene brändiä. Minulla on käytössäni ihan hyviä tuotteita, joita vastaavia en ole markkinoilta löytänyt ja Lumene on suomalainen, valmistaen tuotteensa pääosin ymmärtääkseni edelleen Espoossa, mikä on itselleni tärkeä kriteeri ostokäyttäytymisessä.

En itsekään täysin lyttää kyseistä brändiä, mutta tosiaan tuo kasvovesi oli todellinen järkytys. Aika samanlainen kokemus vuosia sitten päivävoiteestakin, joten olisi todellakin kiva tietää mikä raaka-aine tällaisen reaktion aiheuttaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ylipäänsä käytätte noita kaiken maailman mömmöjä?

Etkö ole kuullut puhuttavan esimerkiksi meikin poistamisesta? Pesen ensin puhdistusvaahdolla kasvot ja sen jälkeen viimeistelen kasvovedellä.

Ap

Vierailija
44/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko niiden lakkaa ja c-vitamiinia sisältävät tuotteet parempia siihen aikaan kun tulivat markkinoille? Olisiko siitäkin yli kymmenen vuotta?

Sillä sain näytteen siitä uudistetusta eikä se enää tuntunut samalta, tämä uusi ei edes imeytynyt kunnolla. Ihan kuin olisi jotain Nivean peltipurkkivoidetta lätkinyt naamaan.

Vierailija
45/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans ihmettelen kun porukka lätkäisee suoraan naamalle jotain ennen käyttämätöntä tuotetta. Laitan aina kaulalle testimielessä pari kertaa ennenkuin otan tuotteen käyttöön. Opin tavan aikoinaan äidiltä, joka sai kerran jostain kasvovoiteesta kamalat rakkulat naamaan eikä sen koommin levitelly mitään naamaansa ennen testausta.

Vierailija
46/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu! Ostin kerran herkän ihon päivävoiteen, kasvoille siis. Avasin purkin ja se voide oli hajustettu, enpä ole moiseen törmännyt ikinä millään muulla kosmetiikkavalmistajalla. Kokeilin kuitenkin ja eihän se sopinut. Annoin palautetta, ihan asialliseen ja ystävälliseen sävyyn, siihen sain niin alentuvan vastauksen että lumene on lopullisessa boikotissa mulla. Ei auttanut markkinointipäällikön pahoittelut ja lahjakorttitarjoukset, jotka sain kun tiedustelin suoraan korkeimmalta tasolta oliko tuo aspan vastaus todella yhtiön näkemys jälkimarkkinoinnista 🙄

"Avasin purkin ja se voide oli hajustettu, enpä ole moiseen törmännyt ikinä millään muulla kosmetiikkavalmistajalla."

😂 Juu, Lumene on ihan varmasti ainoa kosmetiikkavalmistaja, joka käyttää hajusteita.

Vierailija
47/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko niiden lakkaa ja c-vitamiinia sisältävät tuotteet parempia siihen aikaan kun tulivat markkinoille? Olisiko siitäkin yli kymmenen vuotta?

Sillä sain näytteen siitä uudistetusta eikä se enää tuntunut samalta, tämä uusi ei edes imeytynyt kunnolla. Ihan kuin olisi jotain Nivean peltipurkkivoidetta lätkinyt naamaan.

Vaikka tuote olisi ainesosiltaan ja tekotavaltaan sama kuin 10 vuotta sitten, sun naamasi ei enää ole samanlainen kuin 10 vuotta sitten. Ihmisen ikääntyessä ihokin muuttuu.

Vierailija
48/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän itse Lumenen kulmatuotteista, joissa on suomalaisille sopivat sävyt. Jotain muutakin varmasti on pussukkaan eksynyt.

Jostain syystä Hydra sarjan kasvoneste tekee samat oireet kuin ap on kertonut. Minua enemmän kiinnostaisi tietää se raaka-aine tai niiden yhdistelmä, mikä sen reaktion aiheuttaa, että sitä voisi jatkossa välttää.

Ihon reagointi ja sen jälkeinen ihon hoitaminen kuntoon on kuitenkin omanlaisensa haaste, jota haluaisi välttää.

En kuitenkaan arvioi sen perusteella koko Lumene brändiä. Minulla on käytössäni ihan hyviä tuotteita, joita vastaavia en ole markkinoilta löytänyt ja Lumene on suomalainen, valmistaen tuotteensa pääosin ymmärtääkseni edelleen Espoossa, mikä on itselleni tärkeä kriteeri ostokäyttäytymisessä.

Taisi olla tuo sama tuote, joka minullekin oireita aiheutti. Olisi tosiaan kiva tietää, mikä ainesosa tuon teki, niin osaisin vältellä sitä jatkossa. Monille se ilmeisesti kuitenkin sopii, kun tuotteen koostumusta ei ole muutettu.

Vierailija
49/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut saavat Lumenen tuotteista allergiaa. Itselleni ne ovat pääasiassa sopineet. Klassikko sarjan tuotteet ovat hyviä ja halpoja. Yksi kasvovesi(keltainen purkki) aiheutti myös kuumotusta kasvoilla.

Vierailija
50/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kans ihmettelen kun porukka lätkäisee suoraan naamalle jotain ennen käyttämätöntä tuotetta. Laitan aina kaulalle testimielessä pari kertaa ennenkuin otan tuotteen käyttöön. Opin tavan aikoinaan äidiltä, joka sai kerran jostain kasvovoiteesta kamalat rakkulat naamaan eikä sen koommin levitelly mitään naamaansa ennen testausta.

No opinpahan kantapään kautta, että testaan tuotetta ennen varsinaista käyttöönottoa. Sanon silti vielä, että kun aiemmin ei ole ollut pelkoa tuotteen sopimattomuudesta kun iho on tosiaankin normaali.

Ap

Vierailija
51/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt lähtisi Lumenea syyttelemään vielä tuon kokemuksen perusteella. Itse olen esimerkiksi hyvin allerginen apteekin Aqualan L-voiteelle, vaikka muusta kosmetiikasta en muista saaneeni oireita.

mä olen allerginen 100% aloeverageelille 😂 Jostain syystä ihoni sietää kuitenkin aloeta pieninä määrinä kosmetiikan joukossa, mutta raaka aloe (kasvista tai apteekin geelinä) aiheuttaa välittömästi punaisen, kutisevan ihottuman. Sellainen "hyvin siedetty ja ihoa rauhoittava" luonnonaines.

Vierailija
52/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään Lumenen monista tuotteista, vaikka juuri tuosta kasvovedestä ei kokemusta. Herkän ihon tuotteissa usein olevat sheavoi, manteli, lakritsi, vehnä tai yrtit eivät sovi minulle kun minulla atopiaa. Tarkkana saa siis olla herkän ihonkin tuotteissa.

Vierailija
53/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt lähtisi Lumenea syyttelemään vielä tuon kokemuksen perusteella. Itse olen esimerkiksi hyvin allerginen apteekin Aqualan L-voiteelle, vaikka muusta kosmetiikasta en muista saaneeni oireita.

Syyttelemään? Minulla ei ole edes herkkä iho, mutta valitsin kuitenkin herkälle iholle tarkoitetun kasvoveden kun ajattelin sen hoitavan hommansa vähintäänkin viimeistellessäni kasvojen puhdistuksen.

En voinut kuvitellakaan että tuote polttelisi kasvojani, saati että naamassa olisi seuraavana päivänä punoittavia laikkuja. En ole tyrmäämässä koko brändiä, mutta tosiaan kun on miltein samanlaista kokemusta saman brändin päivävoiteesta aiemmin.

Miksi tämä avautumiseni tuntuu nyt menevän joillakin tunteisiin? Tämä on minun kokemukseni ko. tuotteesta joten ajattelin avautua ja kysellä muilta onko kukaan kokenut vastaavaa.

Ap

Vierailija
54/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla suuri osa kokeilemistani "rauhoittavista" tuotteista aiheuttaa samaa.

Sama. Myös apteekin hypoallergeeniset ja erittäin herkälle ja reaktiiviselle iholle suunnitellut tuotteet ovat saaneet ihollani aikaan paljon markettikosmetiikkaa pahempaa jälkeä. Enpä usko enää mainoslauseisiin.

Itse olen tykännyt Vichy sarjan tuotteista, mutta myös Biothermista.

Ap

Voin käyttää Lumenea täysin oireitta, mutta Biothermin naamarasvat tukkivat muuten näpyttömän ihoni täyteen kivuliaita finnejä. Ihonhoidon luonne on se, että se mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle. Iho on elimistön suurin elin ja jokainen meistä on yksilö. 

Tottakai ymmärrän että jokaisen iho on yksilöllinen, mutta jos et jo lukenut aiemmista kommenteista, niin kerron vielä että minulla EI ole herkkä iho, ja pystyn kyllä yleensä käyttämään melkein mitä vain. Suosin Vichyä sekä Biothermia niiden koostumuksen, sekä riittoisuuden vuoksi kuitenkin ennen kaikkea.

Ostin tosiaan tuota Lumenen kasvovettä nyt lomalla ollessani pienestä kyläkaupasta jossa ei niin iso valikoima ja jotenkin kuvittelin sen olevan vähintäänkin käyttökelpoinen kun putelissa luki herkkäihoisille

Ap

Ei minullakaan ole herkkää ihoa, mutta silti on tullut vastaan kosmetiikkatuotteita, jotka eivät yksinkertaisesti sovi iholleni.

Esimerkiksi Estelle & Thildin Biocalm Soothing Day Cream aiheutti kutisevan ihottuman, vaikka sen pitäisi olla rauhoittava (lahjoitin loppupurkin kaverilleni, joka sitä oli suositellut, hänelle kun se sopi).

Kicks-ketjun myymän SkinTreat-merkin BHA-happokuorinta poltti ihoni kirkuvan punaiseksi monen päivän ajaksi vaikka poistin sen mielettömän kirvelyn takia alle minuutissa (The Ordinaryn vahvaa punaista AHA+BHA-kuorintaa olin käyttänyt siinä vaiheessa jo vuosia ilman pienentäkään polttelua, joten ei ollut kyse mistään happoihin tottumaton ihosta).

Kaikki ei vain sovi kaikille, vaikka iho yleensä kaikenlaista kohtelua sietäisikin

Vierailija
55/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa incit!

Vierailija
56/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy täsmälleen sama kokemus, ihan kuin olisin laittanut happoa kasvoilleni:(

Vierailija
57/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyihmiset käyttää aivan liikaa kaikenlaista tököttiä kasvoille. Itse kuuluin aiemmin samaan kastiin. Kasvot tarvitsee ainoastaan puhdistusta ja kosteutusta.

Niin siis eikö kasvovettä käytetä nimenomaan puhdistuksen viimeistelyyn?

Vierailija
58/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa incit!

Ainesosaluettelonkaan lukeminen ei välttämättä auta mitään, koska tavan tallaajalla ei ole ymmärrystä siitä, miten ainesosat reagoivat keskenään samaan tuotteeseen laitettuna ja millaisia kemiallisia yhdisteitä näissä reaktioissa syntyy.

Esimerkkinä tästä voi pitää ihan tavallista pullataikinaa. Hiiva, sokeri, vilja ja vesi eivät välttämättä yksistään pieretä ketään, mutta hiivakäynyt taikina saattaa rasittaa ruoansulatusta ja aiheuttaa kivuliaita vatsanväänteitä.

Vierailija
59/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa incit!

Kävin noin vuosi sitten Twistben kurssin inci-listoista, ja oli kyllä silmiäavaava kurssi. Nyt ei tule hutiostoja juuri lainkaan, kun olen saanut tietoa mitä tehoaineita ihoni tarvitsee ja nimenomaan mitä ei kannata laittaa iholle.

Vierailija
60/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei sovi Lumenen kasvovoiteet. Useammasta aiemmin kokeilemastani kasvorasvasta iho on selkeästi ärtynyt, punertunut, tuntunut kiristävältä ja muuten inhottavalta. Ehkä joku allergia ainesosalle tms.? En ole sen tarkemmin tutkinut, vaan vaihtanut merkkiä, ei enää ongelmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme